Afr ayarı

Katılım
27 Kas 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
38
Konum
ESKİŞEHİR
Aracınız
Civic FB7 2012
Emre oto çok zayıf bu konuda eski aracima lpgyi orada taktirmistim 2 bobine ve maal oldu bana emre otoya gitmem aslında bu iş Honda Türkiye'nin işi yazilim olmasi gerekiyor bu sorun için yinede konusacam dediginiz kişilerle
Ben aracıma ufukta LPG taktırdım ama kendileri takmamış dışarıya yaptırmışlar. Tavsiye üzerine oto emreye gittim. Benle resmen dalga geçtiler. Sonra ufuk Honda fabrika ile görüştü. Hepsini tanıyorum. 18 kez LPG için gidince tanışıyorsunuz. Hem tanıdığım hem de iş arkadaşımın yeğeni orada çalışıyor. Onlar aşağıda kaporta da. O halde sıkıntı yaşadım. Ufuk çok zayıf bir servis sadece üç dört kişi işle ilgili. En başta konuş aracınızı dışarı çıkarttırmayın.
 
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
39
Tepki puanı
19
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic FC5 2018
Emre otoya sokturtmam arabayı bu is servis işide degil aslında honda Türkiye nin işi onlar çözecek
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
478
AFR ayarı çok önemli tamam.
Ancak OBD bağlantısı aracın ECU sune yapıldığında ayar gerekki mi ki.

Bu BRC kitler OBDII li sanirim. Üstüne daha ne ayar gerekli anlamış değilim.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
AFR ayarı çok önemli tamam.
Ancak OBD bağlantısı aracın ECU sune yapıldığında ayar gerekki mi ki.

Bu BRC kitler OBDII li sanirim. Üstüne daha ne ayar gerekli anlamış değilim.
BRC kitlerinde aktif OBD okuyucusu yok maalesef.
Bu AFR ayarına Usta tabiri ile Yol LPG Ayarı da deniliyor.
 
Katılım
8 Nis 2018
Mesajlar
281
Çözümler
1
Tepki puanı
195
Konum
Bandırma
Aracınız
Civic FC5 2019
Eskişehir dediniz sanırım gittiğinizde sizinle ilgilenilir diye tahmin ediyorum. Eğer orada yapılacak ise ali efe var onunla görüşüp hallettirin. Anlaşmalı diye oto emre ye götürülürse olanıda bozuyor. LPG işi ufukta biraz değişik işliyor. Sorun çözülmez ise nevin hanım ile irtibata geçin fabrikadan çözdürür sorunu. Orada bu işten en iyi anlayan ali efe ve özlem hanım. Hasan yeni yeni işi kavramaya başlamış iyi bir arkadaş ama LPG tecrübesi zayıf sayılır.
Ali'de oto emreye yönlendiriyor.Eskişehir sanayisi genelde zayıf.Bende ankara veya istanbul candan oto ya gitmeyi düşünmüyor değilim.
 
Katılım
27 Kas 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
38
Konum
ESKİŞEHİR
Aracınız
Civic FB7 2012
Ali'de oto emreye yönlendiriyor.Eskişehir sanayisi genelde zayıf.Bende ankara veya istanbul candan oto ya gitmeyi düşünmüyor değilim.
Aslında ali efe ile bu konuda görüşmüştük. Pek ılımlı değildi oto emreye. Eskiden çağrı usta vardı ufukta şimdi kendi tamirhanesi var ve birde şimdi yeni açılmış iki ustanın ufuğun çaprazında ankaralılar lastiğin çevre yolu tarafında tamirhaneleri var isimlerini hatırlayamadım LPG takmıyorlar ama arıza tesbitinde baya iyiler. Ama bizim sanayi tamamen fiyasko sayılır. Ankara bursa İstanbul gidebilene çok iyi tabi. Büyük arızada mecburuz gitmeye. Adam akıllı ustamız yok. Çok kafama takılan birşey olursa dostlar otomotiv de İsmail abi var önce ona sonra mecbur servise soruyorum. Allah eskişehirli hondacıların yardımcısı olsun.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Ali'de oto emreye yönlendiriyor.Eskişehir sanayisi genelde zayıf.Bende ankara veya istanbul candan oto ya gitmeyi düşünmüyor değilim.

Hocam ben candan muhendislik ve mehmet ozencler akif tezel birkac kisi ile gorustum, candan muhendislik bana youtube daki videonun altina sor muhendise cevaplatica. dedi cevabi da ; serviste hazir afr ayari var soradan takilanlar icin onu atarlar araciniza diye bilgi verdi bunu mehmet ozencler ile paylastigimda adam guldu yanlis bilgi vermisler oyle hazir filan dosya atamazlar serviste baglanabilirler araca ama gormedigim icin sistemi ne yaparlar ne yapamazlar bilemem servis bu konuda ne diyorsa odur dedi. Bu adam karadeniz bolge bayisi candan baya iyi ama bazi bilgiler eksik gibime geldi. Bu konuda bilgin olsun.
Afr ayari icin iyi adamlar var baya mehmet ozencler ise afr ayarinin 20 dk lik is oldugunu ve cok fazla ucret istedikleri ile ilgili yazisi var google da afr ayari aratarak okumani tavsiye ederim. Egzoza baglanti yapilarak olcum yapilmasi gerekiyormus cogu yerde bu islemin olmadigini filan anlatmis. Biz biraz ilgilensekte aracla bazi detay noktalarindan anlamiyoruz malesef, arkadaslarim 2 kuzen baglanti aparat ve kablolarini alip kendi araclarina fd6 da afr ayarini 1 saat ugrasip kendileri yapmislar ne cekiste sorun var yakitlari da azalmis. 30 binkmdir biniyor arabasina bi sorunu olmamis. İlgilenen olursa bilgisi olsun.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,937
Çözümler
9
Tepki puanı
8,936
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
AFR ayarı yol ayarından farklı!

Araçlarda iki yakıt sistemi var.

1-) Kapalı sistem: Oksijen sensörleri ile belirlenir. Hava yakıt karışımı en verimli oran olan 14.7'ye göre ayarlama yapar. Ekonomi esastır. Ltf (+5 -5) sinus dalgası yaparak dengede tutar. Ecu ya bilgi verir. Enjektörlerin yakıt püskürtmesini ona göre ayarlar.

2-) Açık sistem: Dip gaz veya tam gaz dediğimiz sistem. Max hava yakıt karışımın olduğu zamandır. Burda ekonomi değil performans önem arzeder. Ve araç zengin karışımda gider. Turbosuz atmosferikler için 12.5 ile 13.5 arası idealdir.

Bu sistemler beraber çalışmaz. Açık sistem devreye girdiğinde ecu oksijen sensörlerinden bilgi almayı keser. Fabrika beyne kaç oran yaptı ise ona göre gider. Bu araca AFR okuyucu sensör taktığımızda. Bu değeri ancak o zaman okuyabiliriz.
AFR ayarı için 30 km. yol yapılır. Bütün viteslere dip gaz yaparak Max AFR aralıkları kontrol edilir.
Bu seferde lpg için Max AFR ayarları kontrol edilir. Benzin için istenen değerleri ile eşlenir. Ardından bu bilgiler lpg beynine kopyalanır.
Sonrasında performans sıkıntısı gider. Yakıt olarak azalır gibi bir vaat vermiyorlar. Daha çok motorun daha verimli bir şekilde çalışıp lpgnin zararını minimuma indiriyor. Bazı yorumlarda yakıtta düzelme olduğunu yazanlarıda gördüm.

Aracı fakirde çalışanlar performans sıkıntısı çeker.
Aracı zenginde çalışanlar ise çok yakıyor aracım diye şikayet ederler.

Biraz araştırma sonucu öğrendiklerim.
Genel olarak gördüğüm. Afr ayarı hemen oldu bitti işi değil.
Tecrübe, sabır, bilgi ve emek isteyen bir iş!

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
478
Bu zengin fakir olayının tek artı sı ve eksisi performans tüketim dengesizliği değil.

Bujileri erken bitiriyor. Subaplari tirtikliyor
Kavallar fazla aşınıyor. Iki de bir subap ayarı gerekiyor
Yanma dengesizliği pistonu bike eritiyor

Hani bir genelleme var ya "LPG motoru öldürür" diye... aynen öyle zengin fakir dengesi oturmamış motor LPG den zarar görür.

Bu yüzden özellikle ECO LPG Civic sahibi arkadslar macera aramayin lutfen. Servisye atilan yazılım ne ise devam edin. 3 kuruş fazla yakar belki ama kafanız rahat olur

Ben eco LPG fb7 civic ile hic macera aramadım.
 
Geri
Üst