AFR ayarı yol ayarından farklı!
Araçlarda iki yakıt sistemi var.
1-) Kapalı sistem: Oksijen sensörleri ile belirlenir. Hava yakıt karışımı en verimli oran olan 14.7'ye göre ayarlama yapar. Ekonomi esastır. Ltf (+5 -5) sinus dalgası yaparak dengede tutar. Ecu ya bilgi verir. Enjektörlerin yakıt püskürtmesini ona göre ayarlar.
2-) Açık sistem: Dip gaz veya tam gaz dediğimiz sistem. Max hava yakıt karışımın olduğu zamandır. Burda ekonomi değil performans önem arzeder. Ve araç zengin karışımda gider. Turbosuz atmosferikler için 12.5 ile 13.5 arası idealdir.
Bu sistemler beraber çalışmaz. Açık sistem devreye girdiğinde ecu oksijen sensörlerinden bilgi almayı keser. Fabrika beyne kaç oran yaptı ise ona göre gider. Bu araca AFR okuyucu sensör taktığımızda. Bu değeri ancak o zaman okuyabiliriz.
AFR ayarı için 30 km. yol yapılır. Bütün viteslere dip gaz yaparak Max AFR aralıkları kontrol edilir.
Bu seferde lpg için Max AFR ayarları kontrol edilir. Benzin için istenen değerleri ile eşlenir. Ardından bu bilgiler lpg beynine kopyalanır.
Sonrasında performans sıkıntısı gider. Yakıt olarak azalır gibi bir vaat vermiyorlar. Daha çok motorun daha verimli bir şekilde çalışıp lpgnin zararını minimuma indiriyor. Bazı yorumlarda yakıtta düzelme olduğunu yazanlarıda gördüm.
Aracı fakirde çalışanlar performans sıkıntısı çeker.
Aracı zenginde çalışanlar ise çok yakıyor aracım diye şikayet ederler.
Biraz araştırma sonucu öğrendiklerim.
Genel olarak gördüğüm. Afr ayarı hemen oldu bitti işi değil.
Tecrübe, sabır, bilgi ve emek isteyen bir iş!
Faaliyet ayn-ı lezzettir...