Ağır hasar kayıtlı araç demek çok geniş bir kavram, geçen gün sarı sitede bir FK7 Civic vardı durduğu yerde arkadan çarpmışlar o da gidip öndeki araca vurmuş ve ön ve arka tamponu birkaç ıvır zıvır panjur far vs. değiştirilmiş 24000 lira hasar kaydı var, özellikle açıklamada yazmışlar Honda nın Maltepe deki eski bir bayisi var isim vermeyeyim işte orada bir güzel orjinal parçalarla tamir ettirilmiş ve yetkili servis olup hasarlı parçalar orjinal parça ile kasko dan değiştirildiği için ayrıca yedek parça fiyatı da yüksek olduğu için 24000 lira tramer çıkmış, kullanıcının cebinden de beş kuruş çıkmamış, birkaç tane daha parça kırılıp dökülseydi ve bu parçaların otomobil karakterine fazla etkisi olmasa bile, yani camlar, kaput vs. demekki 50-60000 lira tramer olacak ve ağır hasarlı diye geçecek ama yürüyen aksam, motor, aerodinamik, fren hiçbir kusuru yoksa bunlar yinede şartlara göre kabul edilebilir, satın alınabilir ağır hasar veya pert durumunda onarım sonrası tekrar trafiğe çıkıldığında kasko ve sigorta limitli olarak yapılabiliyor. Böyle bir arabayı da ancak köyde kasabada kullanabilirsiniz.
Yedek parçası daha ucuz olup yan sanayi parçaları da çok bol bulunan Renault Clio gibi bir modeli daha ağır bir kazada çok daha ucuza sıfır gibi toplarlar ve ağır hasar kaydı da çıkmaz, halbuki bu şekilde toplanmış bir Clio, yukarıda örnek verdiğim yedek parçası çok pahalı olup en ufak kazada ağır hasarlı damgası yiyen sadece üç dört parçası değiştirilmiş yeni model bir Civic ten çok daha riskli mekanik ve emniyetsizlik şartlarına sahip olur.
Mevzuya bu şekilde detaylı yaklaşmanız ve ona göre karar verip ağır hasarlı ve tamir edilmiş araç satın aldıktan sonra da aracı kullanırken ona göre davranmalısınız. Mesela Full Kasko yapılamıyorsa gidip İstanbul trafiğinde tam gaz gidemezsiniz. 5 kasa 2020 model bir BMW ye hafif çarpsanız sigorta şirketleri altınızdan iç çamaşırınızı alırlar. Ancak hasarsız ve full kasko bir arabanız varsa mesele yok daha özgürsünüz, gidin kaza yapın demiyorum yanlış anlaşılmasın ağır hasar kayıtlı arabaya ancak köyde kasabada tenha yerlerde binilir o da eğer ki sürüşte başka bir rahatsızlık vermeyecek düzeyde mekanik sağlığa sahipse.
ben şahsen ağır hasarlı otomobil tercih edecek isem sigortadaki tramer kaydı miktarına göre yapılan muameleye bakmayıp mekanik, performans, emniyet, aero, onarım kalitesi gibi fiziksel duruma göre karar veririm bunun için de iyi bir ekspertiz ve otomobilden iyi anlamak gerekir. yani 50000 lira tramer vardır ama airbag ler serviste orjinali ile yenilenmiştir kaporta sacları tamponlar komple orjinal takılıp boyanmıştır çıkma vs. değildir otomobilde de şasede eğrilik geometride bozukluk yoktur yani adam gibi tamir edilmiştir kusuru yoktur o zaman mantıken tercih edilebilir, ancak birde benzer kaza geçirmiş bir araçta tramer sadece 7-8000 liradır fakat airbag ler iptal edilmiş yada değiştirilmeden alelade onarım yapılmıştır ön kaput aynı renk çıkma takılmış yada yan sanayidir, kırılan bir ön salıncak değiştirilmemiş kaynak yapılmıştır, işte sırf trameri az diye o otomobil asla alınmaz, binilecek yeri yok çünki. Başınıza bela olur.