Bugün Honda'nıza ne yaptınız?

Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
829
Tepki puanı
10
Yaş
54
Konum
bursa
Abi sağol. Bayağı ince çalışmışsın. Ama bu şekilde enerji alınca araç elektronik aksamda garanti dışı kalmıyormu. Ben başka bi iş için aküden direk enerji çekelim dedim servise. Sakın ha dedi. Garanti dışı kalır. Elektronik aksamdan dolayı bi problem çıkarsa bizimde yapacağımız bişey olmaz dedi servis. Vazgeçtim bende.
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
@teachers hocam servis bize diyor kendi yapıyor. Geçen ufak bir kazaya karıştım ve darbe sensörünü değiştirmişler. Fotoğrafları incelerken bir baktım elle iki kabloyu bağlamış bant sarmış. Servise telefon bile etmedim direk mail attım. Standartlardan habersiz sanayi tarzı iş yapmışsınız diye. sanki bana pil kablosu takıyor. Bunun için lehim toplu tüpler kullanılır ve heater ile ısıtılır diye anlattım ve yarın sıvı teması ile oluşabilecek direnç değişimlerinden, ohmajın sabit değil paslandıkça değişkenlik gösterebileceğinden hatta bu sebeple kaza anında Airbag in açmayacağını, ecu nun darbe anında enerjiyi kesmeyeceğini ve sonucunda yangın çıkarabileceğini yazdım. Ertesi gün hemen arayıp haftaya randevü verdiler ve gözümün önünde istediğim işleri yaptılar. Yine bu emülatörü taktırıyorum aynı şekilde Lehim yapıyor. Geri söktürdüm makaron taktırıp üstüne bez bant taktırdım. Bunu yapan adamlar bize bunu diyor ya çok komik. Mesela sen kapı eşiğini servise taktır direk kabloya yan keskiyle dalacak adım kadar eminim :) bu arada emülatörü bora da darbe Sensörü olayı da efe de oldu. Zaten Ankara da 2 tane servis var.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
829
Tepki puanı
10
Yaş
54
Konum
bursa
Yüzde yüz haklısınız. Ama işte onların yapması ile bizim elle yapmamız arasında fark oluyor. Ellerine koz vermiş oluyoruz. En ufak bişide garanti dışında bırakmaya meyilliler zaten. Allah korusun. Araçta elektrik kontağından yangın çıktı. Firma ismini korumak için yangın sebebini enine boyuna araştıracak en ufak bi dış müdahale izi görürse para için değil ama ismi zedelenmesin diye "bakın bizde sorun yokmuş, aracın elektrik aksamına yetkisiz müdahale yapılmış" deyiverecekler. Çekindiğim şey bu zaten.
 

kara82

0
Katılım
7 May 2015
Mesajlar
384
Tepki puanı
6
Konum
kütahya
Aracınız
@teachers hocam servis bize diyor kendi yapıyor. Geçen ufak bir kazaya karıştım ve darbe sensörünü değiştirmişler. Fotoğrafları incelerken bir baktım elle iki kabloyu bağlamış bant sarmış. Servise telefon bile etmedim direk mail attım. Standartlardan habersiz sanayi tarzı iş yapmışsınız diye. sanki bana pil kablosu takıyor. Bunun için lehim toplu tüpler kullanılır ve heater ile ısıtılır diye anlattım ve yarın sıvı teması ile oluşabilecek direnç değişimlerinden, ohmajın sabit değil paslandıkça değişkenlik gösterebileceğinden hatta bu sebeple kaza anında Airbag in açmayacağını, ecu nun darbe anında enerjiyi kesmeyeceğini ve sonucunda yangın çıkarabileceğini yazdım. Ertesi gün hemen arayıp haftaya randevü verdiler ve gözümün önünde istediğim işleri yaptılar. Yine bu emülatörü taktırıyorum aynı şekilde Lehim yapıyor. Geri söktürdüm makaron taktırıp üstüne bez bant taktırdım. Bunu yapan adamlar bize bunu diyor ya çok komik. Mesela sen kapı eşiğini servise taktır direk kabloya yan keskiyle dalacak adım kadar eminim :) bu arada emülatörü bora da darbe Sensörü olayı da efe de oldu. Zaten Ankara da 2 tane servis var.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu husus aslında çok önemli. Bununla ilgili sabit konu oluşturulsa yeridir. [Yöneticilere sesleniyorum ] Eski aracımda satın aldığımda dikkat etmiştim ön hoparlörlerden ses çıkmıyordu. Ben de söküp bir baktım ki kablolar bantlanmış, bantlar çürümüş ve oksitlenmeden bağlantılar yemyeşil olmuş. Temizleyip yeniden bantlayınca sorun çözülmüştü. Ama benim meselem alt tarafı hoparlördü! sizin bahsettiğiniz büyük kazalara dahi sebebiyet verebilecek bir mesele...
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Bu husus aslında çok önemli. Bununla ilgili sabit konu oluşturulsa yeridir. [Yöneticilere sesleniyorum ] Eski aracımda satın aldığımda dikkat etmiştim ön hoparlörlerden ses çıkmıyordu. Ben de söküp bir baktım ki kablolar bantlanmış, bantlar çürümüş ve oksitlenmeden bağlantılar yemyeşil olmuş. Temizleyip yeniden bantlayınca sorun çözülmüştü. Ama benim meselem alt tarafı hoparlördü! sizin bahsettiğiniz büyük kazalara dahi sebebiyet verebilecek bir mesele...

Kesinlikle çok haklısınız. Konu hakkında gram bilgim olmasa ve Allah göstermesin büyük bir olay yaşasaydım belki de daha talihsiz bir problem oluşturacaktı. Bu sebeple aklınızda bulunsun. Serviste yapılan hiç bir işlemde ısı shrink mufları kullanmıyor. Böyle bir durum olursa özellikle dikkat edin. yapmıyorlarsa hakkınızı arayın.

attığım mail şu şekildeydi ;



Erdi Bey Merhaba,

Fotoğrafları incelerken görmüş olduğum bir hatayı çözümlemek için yardımlarınızı rica ederim. Konu elzem zira hayati önem taşıyor. Darbe sensörü değiştirilirken sanırım konnektörlü değil arkadaş el ile ek yapmış. Kendim de elektronik teknikeri olduğum için ve bu alanda eğitim de verdiğim için konuya vakıfım. Ekteki fotoğraflarda elle yapılan ek mevcut. Herhangi bir aydınlatma bağlantısı olsaydı önemsemeyecektim . Bu ek şekli tüm kalite proseslerine aykırı. en basit TSE standartlarını bile karşılamıyorken ek yapılan bu hassas parçalarda IPC 7711-7721 ve IPC/WHMA-A-620 standartları geçerlidir. Hayati önem taşıyor dememim sebebi ise;

• yapılan ek standartlara aykırı olduğu için iletim noktasının ayrılması söz konusu,
• yapılan ekte herhangi bir koruyucu (makaron, pabuç, splice konnektör, su geçirmez ısı shrink mufları, pasta vs vs ) kullanılmaması ve zamanla oksit yaparak distortion/gürültü oluşturması, hatta sanayi usulü bir elektrik bandı çıkarsa hiç şaşırmam.
• ekte oluşacak direnç miktarının ECU’da zamanla açık devre oluşturması / tetikleme akımını/sinyalini yanıltması.

Daha bir çok örnekle çoğaltabileceğim bu durumu HONDA ile paylaşmak yerine güler yüzünüz ve göstermiş olduğunuz yapıcı davranış ile aramızda çözebileceğimizi düşündüm. Amacım oluşabilecek büyük bir kazada güvenlik sağlayıcı airbag sisteminin açılmaması ve herhangi bir sert darbe anında ECU dan enerjiyi kesmemesi durumunu önlemek. Bu tarz işlemlerde makaron ile araya kimyasal kullanarak lehim yapılır sıvı teması önlenir veya kendinden lehim toplu su geçirmez ısı shrink mufları kullanılarak heater ile ısıtıp yalıtım sağlanır. Bu yöntem ile oluşabilecek direnç arttırımı 100 mili Ohm’dan aşağı çekilir ve osilatör sinyali oluşumundan kaçınılır. EK’te de örnekleri görebilirsiniz. Kurumunuzun da bu konuda hassas ve duyarlı olacağını düşünerek kısa sürede telefonla dönüşünüzü bekliyorum zira size ulaşmak zor oluyor.

Saygılarımla,
Kolay Gelsin.
 
Katılım
4 Ocak 2016
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Aracınız
Arkadaşlar bu vites çevresi ve havalandırma kanallarına takılan krom lar nasıl çakma mı duruyor yoksa güzel oluyor mu. Ben pencere açma düğmelerine krom parçalar almıştım malum yurtdışı sitesinden ama inanın çok hoş durmadı yada çok çakma durdu. Bu arada isteyen arkadaşa pencere düğmelerine takılan parçaları hediye edebilirim. Hondayla kalın ?

MI 4W cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,063
Çözümler
4
Tepki puanı
3,531
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Bu husus aslında çok önemli. Bununla ilgili sabit konu oluşturulsa yeridir. [Yöneticilere sesleniyorum ] Eski aracımda satın aldığımda dikkat etmiştim ön hoparlörlerden ses çıkmıyordu. Ben de söküp bir baktım ki kablolar bantlanmış, bantlar çürümüş ve oksitlenmeden bağlantılar yemyeşil olmuş. Temizleyip yeniden bantlayınca sorun çözülmüştü. Ama benim meselem alt tarafı hoparlördü! sizin bahsettiğiniz büyük kazalara dahi sebebiyet verebilecek bir mesele...

Hocam yönetim duydu ama nasıl bir konu anlamadı :)
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
[MENTION=3]NoFeaR[/MENTION] hocam bu kablo eklerinden ve sonucunda doğabilecek sorunlardan bahsetti [MENTION=1306]kara82[/MENTION]. @teachers hocamla bu kabloya ek yapma muhabbetinden başladı ve servisteki elektrik işçiliğinin ezbere ve bilinçsizce olduğuna, işin onlar yapınca uygun biz yapınca garanti muhabbetine dem vurduk.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,063
Çözümler
4
Tepki puanı
3,531
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
@NoFeaR hocam bu kablo eklerinden ve sonucunda doğabilecek sorunlardan bahsetti @kara82. @teachers hocamla bu kabloya ek yapma muhabbetinden başladı ve servisteki elektrik işçiliğinin ezbere ve bilinçsizce olduğuna, işin onlar yapınca uygun biz yapınca garanti muhabbetine dem vurduk.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Hocam konuşmayı anladım sıkıntı yokta [MENTION=1306]kara82[/MENTION] arkadaşımız yönetime dem vurmuş ne istediğini tam anlayamadım :)
 

kara82

0
Katılım
7 May 2015
Mesajlar
384
Tepki puanı
6
Konum
kütahya
Aracınız
Hocam konuşmayı anladım sıkıntı yokta [MENTION=1306]kara82[/MENTION] arkadaşımız yönetime dem vurmuş ne istediğini tam anlayamadım :)
Şakayla karışık demiştim aslında. :) Yani şöyle: servislerin elektrik bağlantılarını yaparken kolaya kaçması ile ilgili konunun uzmanı elektrikten anlayan arkadaşlar bunu belirten özel bir başlık açsa ve sabit konu yapılsa çok daha faydalı olur diye düşünmüştüm. Ankara'da iken 1,5 yıl boyunca eski aracımın envai çeşit elektrik problemi ile ilgili dolaşmadığım yer kalmamıştı, hatta reklamları çıkan Pioneer m..'e bile gitmiştim, sorunlar tamamen çözülememişti. Diyeceğim o ki, oto elektriğinden anlayan bulmak zor ve forumda elektrik hakkında inceleme ve uygulamalar çok öğretici oluyor, kendimiz yapamasak da yapılanın nasıl olması gerektiğini anlıyoruz..
 
Geri
Üst