Radyo açıkken bile içeriden duyulabilen, aracın hızına tam duyarlı sistematik ritim veren bir alet taktım
.
Şaka bir yana, ön lastiğe aşağıdaki resimlerde görünen kocaman bir vida saplanmış ve lastiği tamire götürdüm. İşlem en fazla 10 dk sürdü, ben dükkanın sahibi ile konuşurken eleman lastiği takmıştı bile. Kaç hava bastın diye sorduğumda 34 dedi. Diğerleri ne olacak peki diye sordum, abi hepsine 34 bastım bunlara standard 34 basılıyor dedi. Ben genelde 32 veya yük durumuna göre uzun yola çıkmadan önce 33 basarım, ama nasıl olsa bu aralar aracı çok kullanmadığım için ve zamanla kayıp olacağını da düşünerek ses çıkarmadım. Ancak işin ilginç tarafı eve gelip park edince ortaya çıktı. Aklıma takıldı ve bagajda bulunan dijital basınç ölçer ile kontrol edeyim dedim. Ölçtüğüm sonuçlar şöyle idi : 39 – 37 -36 -34 (tamir edilen lastik de 37 çıktı). Arkadaş, aynı makine ile aynı ortamdaki eşit 4 lastiğe hava basıyorsun, bu kadar mı farklı sonuçlar çıkar yahu ? Bu nasıl bir makinedir, hiç mi bakım ve kalibrasyonu yapılmaz ? Oysa ben her zaman benzin aldığım Shell’de bulunan hava pompası ile 32 hava basıyorum, ve aynı dijital basınç ölçer ile kontrol ettiğimde gerçektende hepsi birbirine çok yakın 32-32.5 civarı ve en azından tüm lastikler de dengeli bir sonuç çıkıyor.
Burdan çıkan sonuç : Lastik tamircilerindeki hava değerlerine güvenmeyin ve hep double check edin
Ekli dosyayı görüntüle 264398
Ekli dosyayı görüntüle 264399
Ekli dosyayı görüntüle 264400
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.