Bugün Honda'nıza ne yaptınız?

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,388
Çözümler
4
Tepki puanı
3,462
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Helâl olsun hocam çok güzel bir bilgi edilmiş olduk. Emeğinize sağlık. Fd6'dan tecrübelisiniz, Fc5 içinde zor olmamıştır. Değerler baya yüksek gördüm şıkırtı sesi gelmesi beklenen bir durum. Genelde sıkmadan dolayı şikâyet gelir. Fabrikadan kaç ayarla çıktı acaba diye merakımı celbetti. Tecrübeli olanlar sürüş esnasında anormalliği farkediyor. Keyifli sürüşler dilerim.
Teşekkür ederim hocam. Fd6 daha uğraştırıcı, üst panel sacını ızgarayı sökmeden el girmiyordu.

fc5' te motor anadan doğma meydanda. İşlemler daha kolay. Tabiri caizse el giriyor. :)

Dediğiniz gibi normalde sıkması gereken yerde gevşeme olmuş. Subap ayarını yaparken örneğin 0.20 mm.'e ayarlayacagim yeri ayarladiktan sonra 0.25 ile kontrol ettim.

ilk başta yanlış birşey yapmaktan çok çekindim . İşlem Fd6 ile aynı, farklı değil. Fd6' dan iyi tecrübe edinmişim ki profesyonel bir tamirci edasıyla parmağımın ucuyla yapmış gibi oldum.

Fd6 aracımı da 53 binde benzinli (lpg'siz) almıştım. Aracın ilk subap ayarını yaptirdigimda o da gevsekti ve ilk subap ayarıydı.

Sonuç iki benzinli araç km.leri birbirine yakın ve ikisinde de subap ara açılması.

Bir de subap ayarı sonrası arac 4-5 marşta zor aldi, 1-2 kez stop etti, lastik basınç ve vsa isiklarini yaktı. Sonrasında saat gibi oldu ışıklar da söndü.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
LPG' siz 45 bin km.de aldığım FC5 aracıma subap ayarı yaptım.

Araç öncesinde şıkırtılı çalışıyordu. Gazdan ayağımı çektiğimde araç frenliyor arkadan birisi tutuyor gibi oluyordu.

Aracıma baktığımda krank kasnağı yuvasının fabrikadan çıktığı gibi durduğunu, kasnak kenarındaki sıvı contaların fabrikasyon olduğunu ve daha öncesinde subap ayarı yapılmadığını anladım.

Çok fazla bir bozukluk beklemeden işlemi yapayım dedim. Fakat kimi subapların fazla açık, kimilerinin kapalı yani orantısız olduğunu gördüm.

45 bin km.deki LPG' siz benzinle kullanılmış bir aracın subap ayarlarının ne derece bozulabileceğini görün diye paylaşmak istedim.

Resimler arasında subap boşluklarının oranını belirttim.
Elinize sağlık hocam (y) tuhaf bir şekilde benzer durumu eski FB7min ilk subap ayarında da hatırlıyor gibiyim, subaplar kontrol edilirken bazı subaplar sıkıyken bazıları gevşek çıkmıştı, servisteki işlemi yapan teknisyen önemsememişti ama nedenini de anlatamamıştı.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,388
Çözümler
4
Tepki puanı
3,462
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Elinize sağlık hocam (y) tuhaf bir şekilde benzer durumu eski FB7min ilk subap ayarında da hatırlıyor gibiyim, subaplar kontrol edilirken bazı subaplar sıkıyken bazıları gevşek çıkmıştı, servisteki işlemi yapan teknisyen önemsememişti ama nedenini de anlatamamıştı.
İlk subap ayarında böyle birşeyle karşılaşmak gerçekten tuhaf geldi.
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,527
Tepki puanı
1,061
Konum
Esenler
LPG' siz 45 bin km.de aldığım FC5 aracıma subap ayarı yaptım.

Araç öncesinde şıkırtılı çalışıyordu. Gazdan ayağımı çektiğimde araç frenliyor arkadan birisi tutuyor gibi oluyordu.

Aracıma baktığımda krank kasnağı yuvasının fabrikadan çıktığı gibi durduğunu, kasnak kenarındaki sıvı contaların fabrikasyon olduğunu ve daha öncesinde subap ayarı yapılmadığını anladım.

Çok fazla bir bozukluk beklemeden işlemi yapayım dedim. Fakat kimi subapların fazla açık, kimilerinin kapalı yani orantısız olduğunu gördüm.

45 bin km.deki LPG' siz benzinle kullanılmış bir aracın subap ayarlarının ne derece bozulabileceğini görün diye paylaşmak istedim.

Resimler arasında subap boşluklarının oranını belirttim.
Maşallah eline sağlık kendi işinin ustası olmak ayrı bı guzelliktir...

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
121
Çözümler
1
Tepki puanı
131
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Disk ve balatalar değişti, 10 bin lik bakım yapıldı , sübap ayarı yapıldı, hava filtresi ara hortumu yırtılmış o da değişti toplam 6.400 tl tuttu
 

Ekli dosyalar

  • 1.jpeg
    1.jpeg
    84.5 KB · Görüntüleme: 48
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    92 KB · Görüntüleme: 54
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    96.7 KB · Görüntüleme: 50
  • 4.jpeg
    4.jpeg
    115.9 KB · Görüntüleme: 54

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,388
Çözümler
4
Tepki puanı
3,462
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
36
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021

Ekli dosyalar

Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
502
Tepki puanı
455
Aracınız
1800 tl CVT sıvısı mı olur! Honda ezelden beri otomatik şanzıman sahiplerini söğüşlemeyi adet edinmiş. Tam otomatik şanzımanlarda çok şükür muadil yağlar var, CVT sıvısı için yok mu muadil bir ürün?
 

atk

Katılım
5 Eyl 2021
Mesajlar
51
Tepki puanı
42
Konum
Kastamonu-Erzurum
Aracınız
Civic FC5 2019
Bugün 3 yaşını dolduran arabamın muayenesini yaptırdım. Hafif kusurlu olarak geçti.
kusurlar
Sonradan yapılan cam filmi diyor(ben ikinci el aldım. muhtemelen serviste yapılmıştır.)
Diğer kusur da kısa far ayarı hatalıymış.

10 dakikalık işlem için 2.5 saat+ egzoz emisyon ölçümü ile birlikte 625 lira bayıldım. 8 günle %61.5 zamdan yırttık.
 
Geri
Üst