KatılıyorumHonda için
Mekanik aksam + Şanzıman + Dış görünüş + Donanım + FİYAT
Alman
Genel malzeme ve işçilik kalitesi + kaporta + yalıtım + boya
Atalarımızın her konuda olduğu gibi bu konu ile ilgilide çok güzel bir sözleri var; ucuz etin yahnisi yavan olur. Bu paralara alınabilecek en iyi araç civic diyen arkadaşlar için bir şeyler söylemek istiyorum; burada amaç ucuz araç almak ise konuşmaya bile gerek yok ekonomi arayan insan zaten diğer şeylerden ödün vermek zorunda ama amaç hem az ödeyip hem daha konforlu ve donanımlısına sahip olabilmekse ki burada bahsedildiği gibi F/P olayı gündeme geliyor bu konuda da bana göre civic F/P ürünü değildir. Ben az ödeyeyim senelerce arıza yapmasın masraf etmeyeyim verdiğim paranın hakkını da sonuna kadar alayım ama konfor vs. çok önemli diyorsa kullanıcı o zaman civic doğru tercih bunun içinde gidip fc5 yada fb7 falan almaya da gerek yok fd6 ve vtec2 kasalar fazlası ile iş görecektir ki bence daha kaliteliler, "Ama bu paraya alınabilecek en iyi araç" konusu göreceli bir konudur. 80-100 bin lira verdiğin araçta ne doğru düzgün far sensörü çalışıyor ne de yağmur sensörü. bozuk yollarda direksiyon kutusunda gelen sesimi arasın trim sesimi ararsın 90-100 km hızdan sonra gelen yol ve rüzgar sesinden hiç bahsetmiyorum. aracın içine yalıtım malzemesi diye serdikleri "örtü" eşya taşımacılarının taşıdıkları eşyaya sardıkları battaniyeden farksız. AZ ile yetinmek farklı şeydir AZ verilene razı gelmek farklı. sıfır araç takıntım hiç bir zaman olmadı çok param olsa 700-800 binlik araçlara binerdim mutlaka. ama şu durumda 2012 model E sınıfı mercedese 190 bin lira vermek sıfır fc5 e 135 bin vermekten çok daha iyidir. çok sevdiğim bir abim de 2009 mercedes var 370 bin km de araç sanki tek parçadan imal edilmiş gibi en kötü yolda bile bir tek trim sesi yok.
Civiclerde şanzuman yağ bakımı 20 binmi hocam ?? Eğer öyleyse ilk bakımda arabanın garantisini yakarım ben 20 bin bedir ya.. en az 60-80 bin olmalı
Honda’nın motoru lpgli dahi olsa yağsız susuz kalmadıkça ( sübaptır, hararettir vb,) sorunlarla asla işiniz olmaz yıllarca size hizmet eder
Şanzımanı piyasadı en güvenilir şanzıman yağını değiştirdikten sonra oda tık demez
Alt takımlar çok sertte kullansan araba yine dümdüz gider ( tercübe ile sabittir)
Piyasa desen araba 2 ye bölünmediyse koy maxsimum 1 hafta da satılır
Modifye parçasımı ararsın, yansanayi parça mı ararsın after marken çok çok geniş
Motoru eski motor olduğu için ustası çok ustasıda seni gittin mi pek yolmaya çalışmaz geneli öyldir hepsi değil tabii
Ee orjinal tasarımına bakıyosun göz zevkine hitap ediyor, sürüş zevki yüksek
Bukadar olumlu yönüne , yol sesi, lastik sesi, trim sesi bozuk yolda, amortisör sesleri yalıtımdan kaynak duyuyoruz bunlar eklenebilir
Ben kusurlarına baktım, araştırdım , bana SORUSNUZ araba lazım dedim ve cıvıc aldım, hondacının sorunu sestir ben buna emin oldum artık herkes aynı şeyden eleştiriyor bende dahil türkiye montaj cıvıcler ile avrupa ve japonya montaj ın farklı olduğunu düşünüyorum neyseki artık japonyadan gelecek
vtec kicked in yo !!!
Hocam söylediklerinize sonuna kadar katılıyor olmasaydım şu an 3. hondamı alıp kullanıyor olmazdım. sanırım söylemek istediklerim tam olarak anlaşılmadı yada ben kendimi ifade edemedim. Sorunsuzluk konusunda zaten herkes hem fikir, aksi bir durum olsa zaten o kadar insan tercih etmezdi. söylemek istediklerimi bir kaç örnekle anlatmaya çalışayım. şanzıman motor harika buraya kadar ok ancak iş diğer konulara geldimi eleştirilecek bir çok yönü var; örneğin honda neden hala 2018 model araca bile 100 liralık bagaj yayı koymayıp insanları farklı arayışlar içine iter. Neden en full pakette bile opsiyon olarak serviste satılan otomatik cam ve ayna kaldırma modülü fabrikasyon değilde servislerde orayı burayı söküp modül takılarak müşteriye sunuluyor. kaldı ki zamanında kullandığım 2001 focusta, 2000 passatta hatta şirket aracı olarak kullandığımız 2005 WW caddy de bile cam kaldırma varken neden 2018 model araçta yok. tamam malzeme kalitesi olarak bu fiyata bir passat kalitesi beklemiyoruz ama her tarafa tahta gibi plastik koymak nedir. 60-70 bin kilometreyi bile görmeden soyulan direksiyonlar var. yalıtım adına C sınıfı bir araç için yapılabilecek onca şey varken tabana basit bir örtü sermek nedir. Bu örnekler böyle uzar gider. Diyeceğim odur ki 135 bin liraya araç satıyorsan 135 binliralık araba üreteceksin. 80 bin liralık araba yapıp sırf motorum şanzımanım sağlam diye 135 bine satmak tüketiciyi enayi yerine koyamaktır. Bu yazıyı okuyanlardan illaki diyenler olacaktır maden bu kadar memnun değilsin honda dan neden alıp kullanıyorsun diye; ona da şöyle cevap vereyim 135 bine sorunsuz otomatik şanzımanlı araç satan başka marka yok. olurda ileriki yıllarda muadili başka markalar ortaya çıkar o zamanda onu alıp kullanırız tabiki.
Japon araçlarının sorunsuz olmalarının sebebi detaylarda yatıyor, çünkü detaylarda bir şey yok, örnek vereyim 2001 astra da soğutma suyu bittiği zaman uyaru veriyor bu 2010 cıvıcde bile yok ama bu tür elektıronik oyuncaklar çoğaldıkça araba yaşı arttıkça sıkıntılar başlıyor japon basit, ben web tasarımcıyım yazılımda bile böyle değil mi ? İos’a bakın android’e göre hiç bir şey yok nerdeyse basit bu yüzden yıllarca format atmadan kasmadan kullanılıyor güzel bir örnek oldu
vtec kicked in yo !!!
Hocam yapmayın Allah aşkına basit bir bagaj yayımı ilerleyen dönemde sorun çıkaracak. kaldı ki varsın çıkarsın gönül istiyor işte 100 liralık bagaj yayını.
SM-G925F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.