Civic FB7 Civic FB7 130.000 km bakımı

Katılım
18 Nis 2019
Mesajlar
55
Tepki puanı
53
Konum
Manisa
Aracınız
Civic FB7 2012
136.000 km olan aracımın bakımlarını yaptırdım.
Motor yağı:200
Yağ filtresi: 40
Hava filtresi: 55
Polen filtresi: 45
İridyum Buji NGK: 580
Hidrolik yağ: 70
Şanzıman yağı: 280
Şanzıman yağ filtresi: 230
Antifiriz: 60
Subap ayarı: 150


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,934
Çözümler
9
Tepki puanı
8,929
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Sa
Arkadaşlar 2015 FB7 Civic var bende
Bunların trigeri yok zincir var değil mi?
Zincir kaç km de değişir ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ve aleykümselam
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.
> Evet aracınızda zincir var. Değişim olarak herhangi bir kilometresi yoktur. Yağlanmasını motor yağından sağlar. Bakımlarını zamanında yaptırıp kaliteli yağ kullandığınız müddettçe 250.000 - 300.000 km. gider diye biliyorum.
> Zincirden ne zaman anormal ses gelir. O zaman açıp bakılır.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
22 Şub 2017
Mesajlar
64
Tepki puanı
64
Konum
Bursa
Aracınız
Herkese iyi forumlar. FB7 2012 model 129.000 kmde olan aracımı bugün Bursa Erol Oto servisine götürdüm. Geçen senede aynı yere götürmüştüm. Malum korona virüsü dolayısıyla yasaklar felan derken gerçi arabayı son 3-4 aydır çok kullanmasamda önceki bakımın üzerinden 14.000 km geçmiş. Bakım sonrası hissedilir derecede iyileşme oldu.Bakım içeriği ve fiyatı şöyle oluştu. Periyodik Bakım (genel kontrol,filtreler+Cam Suyu+Karter T.P.+Temizleme S.+Motor Yağı Shell 4 lt)+Arka Balata+Cam Suyu Depo Kapağı+İşçilik toplam 760 tl. Bujilerin kötü olduğunu değişmesi gerektiğini söylediler 750 tl+50tl işçilik 800 tl fiyatı dediler ben şimdilik kalsın dedim. Bujileri netten araştırmayı düşünüyorum.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Herkese iyi forumlar. FB7 2012 model 129.000 kmde olan aracımı bugün Bursa Erol Oto servisine götürdüm. Geçen senede aynı yere götürmüştüm. Malum korona virüsü dolayısıyla yasaklar felan derken gerçi arabayı son 3-4 aydır çok kullanmasamda önceki bakımın üzerinden 14.000 km geçmiş. Bakım sonrası hissedilir derecede iyileşme oldu.Bakım içeriği ve fiyatı şöyle oluştu. Periyodik Bakım (genel kontrol,filtreler+Cam Suyu+Karter T.P.+Temizleme S.+Motor Yağı Shell 4 lt)+Arka Balata+Cam Suyu Depo Kapağı+İşçilik toplam 760 tl. Bujilerin kötü olduğunu değişmesi gerektiğini söylediler 750 tl+50tl işçilik 800 tl fiyatı dediler ben şimdilik kalsın dedim. Bujileri netten araştırmayı düşünüyorum.
Bujileri servislerden orjinal alın bence, piyasada çok fazla sahte imitasyon buji mevcut, orjinal buji fiyatı 750 tlden daha uygundu diye hatırlıyorum.
 
Katılım
23 Kas 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
19
Konum
Hendek
Serviste Bujileri değiştirdim Subap ayarı yaptırdım Tüp ayarlarını yaptırıp ve filtresini değiştirdim
1000 TL hepsi
Kampanya vardı
Bujinin tanesi 90 TL idi..


Ferhan Güler
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@İbrahim aydın foruma katkı olarak kalması amacıyla burada paylaşıyorum,

Motor yağı için Motul 0w30 kullanılabilir, uygun gibi görünüyor.

V kayışı olarakta orjinal kayış boyutu 6PK2093, 6pk2090 3 mm daha kısa ama bir sorun oluşturmaması lazım, yanlız bir üyemiz bu kayışı ustasına götürdüğünde kayışı yerleştiremediğini söylemişti. Benim şahsi tavsiyem orjinal kayış kullanılmasıdır ama BANDOda iyi bir markadır, mümkün olan en yeni üretim kayışı bulmaya çalışın.
Orjinal kayışta bildiğim kadarı ile sadece serviste var.

Balata olarakta hiç ses istemiyorsanız orjinal balatalar tek seçenek, yan sanayi balataların hepsinde disk soğukken fren pedalından ayak çekildiği anda gacırtı sesi geliyor, ısınınca bir ses kalmıyor. Ben önlere STOPTECH (ülkemizde mevcut değil), arkalara BLUEPRINT aldım ve şu aşamada bahsettiğim soğuktaki ilk temas gacırtısı harici bir sıkıntım şu aşamada yok diyebilirim. TRW, BOSCH ve BLUEPRINT balataları normal şartlarda işinizi fazlasıyla görecektir diye düşünüyorum. Balata olarak Nissin kullanıpta memnun olanlarda vardı, Hi q markasından ses şikayeti olanlar vardı. MGA markasından da aynı şekilde memnun olmayanlar olduğunu hatırlıyorum ama Nissin, Hi-q ve MGA markalarının hiçbirine dair kullanım tecrübem mevcut değil.

Bujiyi kafa rahatlığı açısından servisten orjinalini almanızı tavsiye ederim, piyasada çok fazla sahtesi satılıyor ve biraz anlamak zor, 100binde bir değişen parça için ben riske girmek istemiyorum.

Ek olarak şanzıman yağının da 40binde bir değişim yapılıp yapılmadığını kontrol ettirin, yapılmamışsa mutlaka değişimi yaptırın.
 
Geri
Üst