Civic FB7 Civic FB7 130.000 km bakımı

Katılım
18 Ağu 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Peki bujileri orijinal satan firma yok mu internette acaba. Alan veya bilen bir arkadaş paylaşırsa çok sevinirim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Peki bujileri orijinal satan firma yok mu internette acaba. Alan veya bilen bir arkadaş paylaşırsa çok sevinirim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Açıkçası piyasada bu kadar sahte bujinin olduğu bir ortamda "şu sitede kesin orjinaldir" demek biraz zor gibi.
Benim gibi birçok kişi 100binde bir değişen bir parça olduğu için kafa rahatlığı açısından servisten temin etme yoluna başvuruyor.
 
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
738
Tepki puanı
751
Konum
Çayırova / KOCAELİ
Aracınız
Kampanyadan faydalanıp serviste 130 bin bakımı yaptıracağım. Randevu almadan önce bir bakım listesi çıkarmak istiyorum.

1. Şanzıman yağı ve filtresini değiştireceğim.

2. Motor kulağından herhangi bir şikayetim yok ama kampanya varken km de baya yükseldi diye onu da değiştireceğim.

3. Marş motoruna bakım yaptıracağım. Soğuk havalarda marş ses yapıyor.

4. Gergi takımını internetten ina marka temin etmiştim. Servisten de orijinal kayışını alıp taktıracağım.(servis dışarıdan parça getirmemi kabul etti. Sadece işçilik alırız dediler.)

5. Motor yağı ve filtreleri yine internetten temin etmiştim.

Bunlarda tereddütte kaldıklarım:

6. Antifriz hiç değişmedi değiştireyim mi?

7. Klima ilgili bir şikayetim yok, hiç gaz bastırmadım şimdiye kadar. Bir kontrol ettirmeye, gazını yenilemeye ihtiyaç var mı?

8. Sizin tavsiye edeceğiniz şunu da yaptır dediğiniz bir şey varsa belirtirseniz sevinirim.

Not: subap ayarını yaklaşık 10k önce yaptırdım. Çekişte ve yakıtta herhangi bir problem yok şimdilik. Onu daha sonra yaptırmayı düşünüyorum yine yetkili serviste.




Redmi Note 9S cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
449
Çözümler
3
Tepki puanı
343
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Kampanyadan faydalanıp serviste 130 bin bakımı yaptıracağım. Randevu almadan önce bir bakım listesi çıkarmak istiyorum.

1. Şanzıman yağı ve filtresini değiştireceğim.

2. Motor kulağından herhangi bir şikayetim yok ama kampanya varken km de baya yükseldi diye onu da değiştireceğim.

3. Marş motoruna bakım yaptıracağım. Soğuk havalarda marş ses yapıyor.

4. Gergi takımını internetten ina marka temin etmiştim. Servisten de orijinal kayışını alıp taktıracağım.(servis dışarıdan parça getirmemi kabul etti. Sadece işçilik alırız dediler.)

5. Motor yağı ve filtreleri yine internetten temin etmiştim.

Bunlarda tereddütte kaldıklarım:

6. Antifriz hiç değişmedi değiştireyim mi?

7. Klima ilgili bir şikayetim yok, hiç gaz bastırmadım şimdiye kadar. Bir kontrol ettirmeye, gazını yenilemeye ihtiyaç var mı?

8. Sizin tavsiye edeceğiniz şunu da yaptır dediğiniz bir şey varsa belirtirseniz sevinirim.

Not: subap ayarını yaklaşık 10k önce yaptırdım. Çekişte ve yakıtta herhangi bir problem yok şimdilik. Onu daha sonra yaptırmayı düşünüyorum yine yetkili serviste.




Redmi Note 9S cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam şimdiden hayırlı olsun. Şanzıman yağı ve filtresi için ücret ne kadar?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Kampanyadan faydalanıp serviste 130 bin bakımı yaptıracağım. Randevu almadan önce bir bakım listesi çıkarmak istiyorum.

1. Şanzıman yağı ve filtresini değiştireceğim.

2. Motor kulağından herhangi bir şikayetim yok ama kampanya varken km de baya yükseldi diye onu da değiştireceğim.

3. Marş motoruna bakım yaptıracağım. Soğuk havalarda marş ses yapıyor.

4. Gergi takımını internetten ina marka temin etmiştim. Servisten de orijinal kayışını alıp taktıracağım.(servis dışarıdan parça getirmemi kabul etti. Sadece işçilik alırız dediler.)

5. Motor yağı ve filtreleri yine internetten temin etmiştim.

Bunlarda tereddütte kaldıklarım:

6. Antifriz hiç değişmedi değiştireyim mi?

7. Klima ilgili bir şikayetim yok, hiç gaz bastırmadım şimdiye kadar. Bir kontrol ettirmeye, gazını yenilemeye ihtiyaç var mı?

8. Sizin tavsiye edeceğiniz şunu da yaptır dediğiniz bir şey varsa belirtirseniz sevinirim.

Not: subap ayarını yaklaşık 10k önce yaptırdım. Çekişte ve yakıtta herhangi bir problem yok şimdilik. Onu daha sonra yaptırmayı düşünüyorum yine yetkili serviste.




Redmi Note 9S cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bakım maddeleriniz gayet güzel ve isabetli (y)
Motor kulağı değişiminden sonra aracın rolantide hissedilen titreşimindeki değişimi paylaşırsanız sevinirim.
Antifriz için 200bin km veya 10 yıl denmiş, bence erkenden yaptırmak pek gerekli değil. Klima gazı içinde zaten normalde gaz bastırma işlemi normalde olmamalı, gaz kaçağı varsa önce yeri tespit edilmeli. Bu açıdan klimanın soğutma performansında bir azalma yoksa işlem yapmanıza gerek yok. Ayrıca çok fazla noktaya aynı anda girince olası bir anormallikte hangi noktada sorun olduğunu algılamak zor olabiliyor. Bu açıdan klima ve radyatöre bence bir sonraki kampanya bakımında girmeniz daha mantıklı.

Belirttiğiniz maddeler harici tavsiyem amortisör körüklerini ve alttakımdaki rotbaşı-rotil körükleri iyice kontrol edin, eğer imkan olursa amortisör kule bilyalarını temizletip yağlatın.
Bendeki FB7nin km.si sizinkinden düşük olmasına rağmen amortisör körükleri yırtılmıştı, rotil-rotbaşı körükleri bu şekildeydi,
 
Son düzenleme:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
161
Tepki puanı
225
Konum
istanbul
@m2hamid hocam, benim de benzer konuda bir sorum olacaktı, ayrı konu açmak yerine burada sorayım istedim.
Aracım FB7 Otomatik Benzinli 8,5 yaş (2012 Aralık sonu) ve 42bin km civarında. Şimdiye kadar periyodik bakımlarda yapılan sıvı değişimleri ve aracın lastikleri haricinde her şey ilk aldığım gibi duruyor. Garanti bittikten sonra periyodik bakımları için gerekenleri kendim satın alarak yetkili servis haricinde dışarıda yaptırmaktayım. Araç sınıfı ya da motor gücünü yükseltemedğim sürece yeni bir araca geçmeyi düşünmüyorum ve hatta günümüz TR şartlarında bu aracı uzun yıllar kullanabileceğimi düşünüyorum, zira araç genel olarak beklentimi karşılıyor ve diğer araç içi teknolojik yenilikler benim için ikinci planda kalıyor.
Öğrenmek istediğim konu ise, araç 10. yılında bile 50bin km civarında olacak ve kitapçıkta değişimi belirtilen birçok şeyi (yağlar hariç) km olarak doldurmamış olacak. Forumda da çeşitli vesileler ile subap ayarı, buji, gergi kütüğü, v kayışı, motor kulağı vs vs bir çok konudan bahsediliyor. Bundan sonraki süreçte periyodik bakım haricinde özellikle takip etmem gereken veya zaman dolduğu için değiştirilmesi elzem olan kritik bir parça var mıdır Sizce ? Yoksa, süre dolsa bile arıza çıkana kadar “Çalışıyorsa Dokunma” modunda mı kalmalıyım ?
Not: Periyodik motor yağı değişimini km dolmadığı için 1 yıl yerine 1.5 yıla esnettiğimide itiraf ediyorum, çünkü max 1 yıl muhabbetine şahsen inanmıyorum.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@m2hamid hocam, benim de benzer konuda bir sorum olacaktı, ayrı konu açmak yerine burada sorayım istedim.
Aracım FB7 Otomatik Benzinli 8,5 yaş (2012 Aralık sonu) ve 42bin km civarında. Şimdiye kadar periyodik bakımlarda yapılan sıvı değişimleri ve aracın lastikleri haricinde her şey ilk aldığım gibi duruyor. Garanti bittikten sonra periyodik bakımları için gerekenleri kendim satın alarak yetkili servis haricinde dışarıda yaptırmaktayım. Araç sınıfı ya da motor gücünü yükseltemedğim sürece yeni bir araca geçmeyi düşünmüyorum ve hatta günümüz TR şartlarında bu aracı uzun yıllar kullanabileceğimi düşünüyorum, zira araç genel olarak beklentimi karşılıyor ve diğer araç içi teknolojik yenilikler benim için ikinci planda kalıyor.
Öğrenmek istediğim konu ise, araç 10. yılında bile 50bin km civarında olacak ve kitapçıkta değişimi belirtilen birçok şeyi (yağlar hariç) km olarak doldurmamış olacak. Forumda da çeşitli vesileler ile subap ayarı, buji, gergi kütüğü, v kayışı, motor kulağı vs vs bir çok konudan bahsediliyor. Bundan sonraki süreçte periyodik bakım haricinde özellikle takip etmem gereken veya zaman dolduğu için değiştirilmesi elzem olan kritik bir parça var mıdır Sizce ? Yoksa, süre dolsa bile arıza çıkana kadar “Çalışıyorsa Dokunma” modunda mı kalmalıyım ?
Not: Periyodik motor yağı değişimini km dolmadığı için 1 yıl yerine 1.5 yıla esnettiğimide itiraf ediyorum, çünkü max 1 yıl muhabbetine şahsen inanmıyorum.
Rutin periyodik yag-sivi ve filtre bakımlarınin bence toleranssiz geciktirilmemesi en dogrusu, cunku bu parçalar temel olarak aracın iç parçalarının sağlıklı çalışmasında temel rol oynayan hayati unsurlar. Bunlar haricinde ise ne "çalışıyorsa dokunma" ne de "bakım yılı gelmiş kesinlikle değiştir" yaklaşımları tam doğru degil.
Tabi fabrika bir değişim periyodu belirliyorsa bunu da kendince belirli testlerle belirler ve maddi güç varsa buna uymak en faydalısidir ama her kullanıcı aracındaki parçaları aynı oranda eskitmez, yıpratmaz.
Bu bakış açısında yapılması gereken yılı veya km.si geldiğinde ilgili parçanın kondisyonunu belirlemektir, kondisyonu belirlenemeyen parçalarda ise araca zarar verme potansiyeli gözönüne alınarak değişim veya ömrü dolana kadar kalsın kararı alınır. Ben bu tercihlerde risk gördüğümde değişim taraftarıyım.
Tabi bu kontrolü yaparkende mümkün mertebe araclarimiz hakkinda da bilgi sahibi olmamız oldukça önemli, birazda zaten bu nedenle bu forumda buluşuyoruz :)

Sizin aracınız ozelinde yaşı göz önüne alınarak oncelikle dikkat etmeniz gereken hususlar v kayısı ve gergisi, amortisör körükleri ve bilyalari, ontakimdaki koruyucu bütün korukler diyebilirim (ağırlıklı olarak zamanla sertleşip özelliğini kaybedebilecek parçalar). Örnek olaram benim şu konu örneğindeki rotbasi-rotil körüklerinde de gözlenen yıla bağlı yıpranmayi gorebilirsiniz.
 
Geri
Üst