Civic Fb7 bakım Motul 0w20 yağ değişimi

Katılım
11 Eki 2018
Mesajlar
250
Tepki puanı
246
Yaş
36
Konum
kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2012
Motul 5w30 Eco lite koyabilirsiniz.
ismail hocam iyi aksamlar aracim 2012 fb7 bu yag numaralari iyice kafami karistirmaya basladi kimisi 5w30 kimisi 5w40 koyun diyor ben kocaelide yasiyorum sicaklik 34 35 dereceyi goruyoruz kocaelide ben 5 senedir 0w20 motul kullaniyorum bi zarari varmi yag eksiltme felan yok aracimda bu fb7lerde baya cesit yag kullananlar var aklim karisti fikriniz nedir

SM-J720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
ismail hocam iyi aksamlar aracim 2012 fb7 bu yag numaralari iyice kafami karistirmaya basladi kimisi 5w30 kimisi 5w40 koyun diyor ben kocaelide yasiyorum sicaklik 34 35 dereceyi goruyoruz kocaelide ben 5 senedir 0w20 motul kullaniyorum bi zarari varmi yag eksiltme felan yok aracimda bu fb7lerde baya cesit yag kullananlar var aklim karisti fikriniz nedir

SM-J720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
0w20 Eco lite ile kullananlar mevcut ve memnunlar. Ben şahsen LPG li araçlar için yazın 0w20 kullanımını önermiyorum, kullananlara da saygı duyuyorum. Sakin standart kullanım tarzında bir sıkıntı olacağını sanmam. Kullanabilirsiniz.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
5w30 00 alacakken yanlsikla 0w20 eco lite motul söylemişim. Usta yaga bakti bu yag olmaz 5w30 veya 5w40 olmasi laizm dedi. Akabinde bu yag motora yatak sardirir bu yaglari yaris araclarina falan koyuyorlar cok ince bir yag dedi. 5w30 mobil koyduk. Dedikleri dogrumudur!?

POT-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Honda type 2.0 yağı detayda 0w20 Eco lite dan daha ince ve viskozite indeksi kaynaklı yüksek ısılarda daha da incelmekte olan bir yağ. Honda bu yağı 2.0 type r da dahi öneriyor ve garanti kapsamında tutuyor. Type r in kaputu açtığınızda sae 0w20 yazar yağ koyma yerinde. Yani siz ustaya type r alıp götürseniz aracın gücünden vs bahsetseniz bu adam ne önerir ne dersiniz?

Kaputu açıp "abi fabrika çıkış bu kullanıldı garanti kapsamında da bu konuyor" deseniz ne olur?
 
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
612
Tepki puanı
130
Konum
Osmaniye
İsmail hocam adana honda da siz bu sıcakta LPGli araçta hangi yağı kullanıyorsunuz diye sordum ve honda nin LPG için özel olan 0w20 kullanıyoruz dediler. Dolayısı ile yaklaşık 5 yıldır 0w20 kullanan biri olarak sorun çıkmaz diye umuyorum.

Honda civic Fb7 aracından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
İsmail hocam adana honda da siz bu sıcakta LPGli araçta hangi yağı kullanıyorsunuz diye sordum ve honda nin LPG için özel olan 0w20 kullanıyoruz dediler. Dolayısı ile yaklaşık 5 yıldır 0w20 kullanan biri olarak sorun çıkmaz diye umuyorum.

Honda civic Fb7 aracından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam yağdaki sorun şu: Yağın zararını hemen görmezsiniz, fb7 de 10w40 aralığında her viskozitede sorunsuz bir çok araç görebilirsiniz. Ne kadar az ya da çok aşındığını ileriki kilometrelerdeki arızalarda motoru açtığınızda görürüz. Şu anda yağ iyi mi geliyor kötü mü yağ analizini yapmadan kesin olarak bilmek zor. Ancak günümüzde üretilen hemen her 0w20 yağ yüksek oranda kaliteli baz yağlara sahiptir aşınma değerleri de LPG li araçlarda tolere edilebilir düzeydedir ancak bu motorun ömrüne 5w30 gibi alternatif yağlara göre ne kadar ve nasıl etki ettiğini bilmek zor. Ben negatif etki ettiğini düşünüyorum bunu da kanıtlayacak verilere sahibim ancak çoğu kişinin garanti kapsamında araç kullanması adına bir kanıt sunumu yapmayı tercih etmiyorum.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
0-20w yağın neden önermediğinizi anlamıyorum. Soğuk iklimlerde bile akışkanlığı sağlayabilen bir incelikte kalabiliyor sıcak şartlarda 20 inceliğinde. Yani hava çok sıcak diye daha ince bir hal almıyor castrol sitesinden açıklama yazıyorum.


0W-20 motor yağı, kış sıcaklıklarında 0 viskoziteli bir yağ kadar kolay akmak, normal çalışma sıcaklıklarında ise 20 viskoziteli bir yağ gibi davranmak üzere üstün sıvı mühendisliği ile tasarlanmıştır. Bu sayede, yağın soğuk iklimlerde bile motor kanallarından hemen akmaya başlayarak önemli motor parçalarının yağlanmasını sağlar.



Viskozite tanımlamalarında yer alan W harfinin 'Weight' (Ağırlık) anlamına geldiğini düşünmek yaygın bir yanlış anlamadır. Bu harf, aslında 'Winter'(Kış) anlamına gelmektedir. Sentetik bir 0W-20 yağ için bu durum, yağın kış şartlarında 0 viskoziteli bir yağ gibi kolayca akması, motorun normal sıcaklığınaulaşmasından sonra ise 20 viskoziteli bir yağ kadar kalın veya yüksek viskoziteli bir davranış göstermesi demektir.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Motordaki aşınma ilk çalıstırma esnasında en Yuksek derecededir. 0 20 akışkanlığı ile bu asınmayı absorte ediyor diğer yag ise biraz daha viskozite sinden dolayı gec gidiyor ve aşınma 0 20 yaga göre daha fazla oluyor .

Sıcakta aşınma ? 0 20 yağ ın sıcaklıktaki aşınma derecesını bızım motorların Gordugunu sanmıyorum. (Yağın özellığini kaybedip aşınma durumu ).

Ama diğer yağ agır viskozite sinden dolayı sıcakta asınmayı mınımum a ındiriyor.

Fakat buna gerek var mı ? Tartışma konusu.

Bizim araclarımız 0 20 nın aşınma olusturabılecek kadar sıcaklığa ulastıgını sanmıyorum.


Bunun ile ilgili baya bir arastır ma yaptım bende ve ulastıgım sonuc fabrika ne derse o . Tabi bu yag secımı bulunduğu nuz iklimle ile dogru orantılı.

Ayrıca sunuda solıyeyım Shell in VEYA herhangi bir markanın farklı yerdekı üretim yağı ile Türkiye dekı yaĞın KALITESİ aynı viskozite de bile olsa farklı oluyor . Atıyorum 0.20 Türkiye malı yag 0.20 Fransa üretimi yag aynı marka fakat aşınma durumları bıle farklı oluyor . Bununla ilgili detaylı inceleme yapan kişiler in videoları mevcut.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
0-20w yağın neden önermediğinizi anlamıyorum. Soğuk iklimlerde bile akışkanlığı sağlayabilen bir incelikte kalabiliyor sıcak şartlarda 20 inceliğinde. Yani hava çok sıcak diye daha ince bir hal almıyor castrol sitesinden açıklama yazıyorum.


0W-20 motor yağı, kış sıcaklıklarında 0 viskoziteli bir yağ kadar kolay akmak, normal çalışma sıcaklıklarında ise 20 viskoziteli bir yağ gibi davranmak üzere üstün sıvı mühendisliği ile tasarlanmıştır. Bu sayede, yağın soğuk iklimlerde bile motor kanallarından hemen akmaya başlayarak önemli motor parçalarının yağlanmasını sağlar.



Viskozite tanımlamalarında yer alan W harfinin 'Weight' (Ağırlık) anlamına geldiğini düşünmek yaygın bir yanlış anlamadır. Bu harf, aslında 'Winter'(Kış) anlamına gelmektedir. Sentetik bir 0W-20 yağ için bu durum, yağın kış şartlarında 0 viskoziteli bir yağ gibi kolayca akması, motorun normal sıcaklığınaulaşmasından sonra ise 20 viskoziteli bir yağ kadar kalın veya yüksek viskoziteli bir davranış göstermesi demektir.
Arkadaşlar öncelikle iş seyahatimden dolayı geç yazıyorum kusura bakmayın.

Hocam elbette soğuk havada iyi ilk çalıştırmada ancak mevzu bahis soğuk havadaki viskozitesi değil. LPG + Sıcak Hava + Performanslı kullanımda bu vizkozitedeki yağın yetersiz kalabilecek olmasıdır. Bu senaryo olmasa bugün sizin LPG için seçeceğiniz yağın viskozitesi 5w40'tır. Girin yağ seçiciye ya da Motul Specific LPG yazın google'a çıkacak yağ şu:

Ben size bodozlama ne Motul Specific 5w40 LPG için şunu alın diyorum ne de emisyon değerlerini düşük göstermek adına firmanın önerdiği yağı öneriyorum. Benim önerim belli kriterlere sahip, sizin motorunuzu optimum seviyede koruyacak yağdır. 0w20 yağı önermez miyim ? Garantisi devam eden kişilere öneririm de o garanti olayını devam ettirenler kapalı kapılar ardında araca hangi kalitede ve viskozitede yağ konduğunu genelde göremezler - bilemezler.... Bunu da bir anektod olarak bırakayım. Servislerin insafı 1-2 yıl geçtikten sonra araca bakış açılarından dolayı değişir.

Bu yağ kanallarını çok duyar oldum, yani ben de bir İmalat mühendisiym ben de hidrolik sistemler üzerinde çalıştığım firmada bunlara aşinayım da motorun yağ kanalları konusunda forumca bir eğitime ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. Bu kanalları siz kalın yağ ile tıkayamazsınız öyle arkadaşlar. Burada filtrelerin kalitesi önem arz ediyor. Bu kanallardaki akış konusu da yağı bırakıyorsunuz süzülüp akıyor, daha kolay geçiyor diye algılanıyor sanırım. Öyle değil..! Burada bir basınç söz konusu, yağ ne kadar kalınsa pompa o kadar daha iyi basar yağı (aynı pompalama devrinde), kaçağı daha az olur ve basıncı daha yüksek olur yağın. Verimliliği yüksektir çoğu zaman pompanın kalın viskozitelerde. Bu sebeple yüksek devirlerde sıcak yağda (düşük viskoziteli) düşük yağ basıncı uyarısı alabilirsiniz (0w20'yi tolere edebilecek şekildedir tabi pompanın çalışma devri) yağa benzin karışması durumu da varsa... Yağa benzin karışması, 0w20 gibi ince yağları daha da incelterek durumu daha da vahim hale getirmekte bu sebeple kısa mesafe kullanıcıları için bu da sıkıntı, 1.5 turbo kullanıcıları için aynı senaryo daha da sıkıntı. Bunun dışında yağ ne kadar inceyse bulunduğu yüzeyi o kadar kolay terk eder. O film tabakası kalmaz tabi burada kapiler etkiler de söz konusu sıkıntı olacağı noktaları araştırmak lazım.

Neyse fazla açılmadan sadete geleyim 0w20'ye ben topyekün karşı biri değilim, 0w20 gibi ince yağlar ayrıca iyi birer soğutuculardır (Bilinenin aksine ince yağ aracı çabuk ısıtmaz) motor için, ancak oluşturdukları film tabakaları lpg'li kullanım için yeterli koruyucu kalınlıkta değil bana göre. Ancak normal bir kullanıcı için aşınma değerleri her ne kadar bir kaç tık yüksek olsa da kabul edilebilir düzeydedir.
Motordaki aşınma ilk çalıstırma esnasında en Yuksek derecededir. 0 20 akışkanlığı ile bu asınmayı absorte ediyor diğer yag ise biraz daha viskozite sinden dolayı gec gidiyor ve aşınma 0 20 yaga göre daha fazla oluyor .

Sıcakta aşınma ? 0 20 yağ ın sıcaklıktaki aşınma derecesını bızım motorların Gordugunu sanmıyorum. (Yağın özellığini kaybedip aşınma durumu ).

Ama diğer yağ agır viskozite sinden dolayı sıcakta asınmayı mınımum a ındiriyor.

Fakat buna gerek var mı ? Tartışma konusu.

Bizim araclarımız 0 20 nın aşınma olusturabılecek kadar sıcaklığa ulastıgını sanmıyorum.


Bunun ile ilgili baya bir arastır ma yaptım bende ve ulastıgım sonuc fabrika ne derse o . Tabi bu yag secımı bulunduğu nuz iklimle ile dogru orantılı.

Ayrıca sunuda solıyeyım Shell in VEYA herhangi bir markanın farklı yerdekı üretim yağı ile Türkiye dekı yaĞın KALITESİ aynı viskozite de bile olsa farklı oluyor . Atıyorum 0.20 Türkiye malı yag 0.20 Fransa üretimi yag aynı marka fakat aşınma durumları bıle farklı oluyor . Bununla ilgili detaylı inceleme yapan kişiler in videoları mevcut.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhabalar hocam, konudaki son 2 mesajda epey bi reklemlardan etkilenmeler görüyorum ?

ilk çalıştırma aşınması uzun süreli 1 hafta - 1 ay vb. sürelerde hiç çalıştırılmamış araçların yağının iyice süzüldüğü ve 0 derecenin altındaki senaryolarda genelde ciddi derecede olur. 0w olsa da yağların viskozitesi (akmaya karşı direnci) o senaryolarda epey yükselir. Bunun testleri illaki ve elbette yapılmıştır bu sebeple 0w20 burada avantjlıdır diyebilirim. "Aşınma absorbu" diye bir terim yok ancak soğukta daha akışkan olan oraya daha kolay ulaşarak sürtünme katsayısını düşürür. Youtube'daki soğuk akış testlerinden illaki etkileneceksiniz tabi ancak motorlardaki pistonlara, krank miline neblim rulmanlara yağı ulaştıran - gönderen yer çekimi değil yağ pompasıdır benim bildiğim Bu videolardan etkilenip yazıyorsanız öncelikle bunu belirteyim.

Motor yağı sıcaklığı konusunda haklısınız çoğu bu değere ulaşamaz. Ancak bilmediğiniz nokta lpg'li bir araçta yüksek devirli bir kullanımda segmanların anında 150 üstü sıcaklıklara maruz kaldığıdır.

Yağ standartları ve denetimleri konusunda sorunların olması üzücü. Motor yağındaki farklılık hemen etki etmediği için ve Honda'da sağlam motorlar yaptığı için neyseki bu konularda kısa vadede sorunlarla karşılaşmıyoruz. Ancak ben RS araçlardan sürprizler beklemiyor değilim tabi bu yağ konusunda?
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
737
Tepki puanı
748
Konum
Çayırova / KOCAELİ
Aracınız
Arkadaşlar öncelikle iş seyahatimden dolayı geç yazıyorum kusura bakmayın.

Hocam elbette soğuk havada iyi ilk çalıştırmada ancak mevzu bahis soğuk havadaki viskozitesi değil. LPG + Sıcak Hava + Performanslı kullanımda bu vizkozitedeki yağın yetersiz kalabilecek olmasıdır. Bu senaryo olmasa bugün sizin LPG için seçeceğiniz yağın viskozitesi 5w40'tır. Girin yağ seçiciye ya da Motul Specific LPG yazın google'a çıkacak yağ şu:

Ben size bodozlama ne Motul Specific 5w40 LPG için şunu alın diyorum ne de emisyon değerlerini düşük göstermek adına firmanın önerdiği yağı öneriyorum. Benim önerim belli kriterlere sahip, sizin motorunuzu optimum seviyede koruyacak yağdır. 0w20 yağı önermez miyim ? Garantisi devam eden kişilere öneririm de o garanti olayını devam ettirenler kapalı kapılar ardında araca hangi kalitede ve viskozitede yağ konduğunu genelde göremezler - bilemezler.... Bunu da bir anektod olarak bırakayım. Servislerin insafı 1-2 yıl geçtikten sonra araca bakış açılarından dolayı değişir.

Bu yağ kanallarını çok duyar oldum, yani ben de bir İmalat mühendisiym ben de hidrolik sistemler üzerinde çalıştığım firmada bunlara aşinayım da motorun yağ kanalları konusunda forumca bir eğitime ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. Bu kanalları siz kalın yağ ile tıkayamazsınız öyle arkadaşlar. Burada filtrelerin kalitesi önem arz ediyor. Bu kanallardaki akış konusu da yağı bırakıyorsunuz süzülüp akıyor, daha kolay geçiyor diye algılanıyor sanırım. Öyle değil..! Burada bir basınç söz konusu, yağ ne kadar kalınsa pompa o kadar daha iyi basar yağı (aynı pompalama devrinde), kaçağı daha az olur ve basıncı daha yüksek olur yağın. Verimliliği yüksektir çoğu zaman pompanın kalın viskozitelerde. Bu sebeple yüksek devirlerde sıcak yağda (düşük viskoziteli) düşük yağ basıncı uyarısı alabilirsiniz (0w20'yi tolere edebilecek şekildedir tabi pompanın çalışma devri) yağa benzin karışması durumu da varsa... Yağa benzin karışması, 0w20 gibi ince yağları daha da incelterek durumu daha da vahim hale getirmekte bu sebeple kısa mesafe kullanıcıları için bu da sıkıntı, 1.5 turbo kullanıcıları için aynı senaryo daha da sıkıntı. Bunun dışında yağ ne kadar inceyse bulunduğu yüzeyi o kadar kolay terk eder. O film tabakası kalmaz tabi burada kapiler etkiler de söz konusu sıkıntı olacağı noktaları araştırmak lazım.

Neyse fazla açılmadan sadete geleyim 0w20'ye ben topyekün karşı biri değilim, 0w20 gibi ince yağlar ayrıca iyi birer soğutuculardır (Bilinenin aksine ince yağ aracı çabuk ısıtmaz) motor için, ancak oluşturdukları film tabakaları lpg'li kullanım için yeterli koruyucu kalınlıkta değil bana göre. Ancak normal bir kullanıcı için aşınma değerleri her ne kadar bir kaç tık yüksek olsa da kabul edilebilir düzeydedir.

Merhabalar hocam, konudaki son 2 mesajda epey bi reklemlardan etkilenmeler görüyorum

ilk çalıştırma aşınması uzun süreli 1 hafta - 1 ay vb. sürelerde hiç çalıştırılmamış araçların yağının iyice süzüldüğü ve 0 derecenin altındaki senaryolarda genelde ciddi derecede olur. 0w olsa da yağların viskozitesi (akmaya karşı direnci) o senaryolarda epey yükselir. Bunun testleri illaki ve elbette yapılmıştır bu sebeple 0w20 burada avantjlıdır diyebilirim. "Aşınma absorbu" diye bir terim yok ancak soğukta daha akışkan olan oraya daha kolay ulaşarak sürtünme katsayısını düşürür. Youtube'daki soğuk akış testlerinden illaki etkileneceksiniz tabi ancak motorlardaki pistonlara, krank miline neblim rulmanlara yağı ulaştıran - gönderen yer çekimi değil yağ pompasıdır benim bildiğim Bu videolardan etkilenip yazıyorsanız öncelikle bunu belirteyim.

Motor yağı sıcaklığı konusunda haklısınız çoğu bu değere ulaşamaz. Ancak bilmediğiniz nokta lpg'li bir araçta yüksek devirli bir kullanımda segmanların anında 150 üstü sıcaklıklara maruz kaldığıdır.

Yağ standartları ve denetimleri konusunda sorunların olması üzücü. Motor yağındaki farklılık hemen etki etmediği için ve Honda'da sağlam motorlar yaptığı için neyseki bu konularda kısa vadede sorunlarla karşılaşmıyoruz. Ancak ben RS araçlardan sürprizler beklemiyor değilim tabi bu yağ konusunda

Benim araç şuan 115binde lpgli ve hep iyi yaptığımı düşünerek 0w20 kullandım. Sakin kullanırım genelde ama arada illaki zorluyoruz aracı, acelemiz oluyor filan. Artık motul 5w30 eco-lite kullanmayı düşünüyorum bu bilgilerinizden sonra. Filtre olarak da mann inşâallah. Arabayı da kocaeli-kütahya-yozgat şehirlerinde kullanıyorum.


Kün feyekün..
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Benim araç şuan 115binde lpgli ve hep iyi yaptığımı düşünerek 0w20 kullandım. Sakin kullanırım genelde ama arada illaki zorluyoruz aracı, acelemiz oluyor filan. Artık motul 5w30 eco-lite kullanmayı düşünüyorum bu bilgilerinizden sonra. Filtre olarak da mann inşâallah. Arabayı da kocaeli-kütahya-yozgat şehirlerinde kullanıyorum.


Kün feyekün..
115 bine kadar bir sıkıntı yaşamadıysan yagdan ne gıbı bir beklentın var ki ? Zaten sıkıntı cıkarmıyor . Hiç gerek yok derim hocam .

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst