Civic FB7 Civic Fb7 Eco Anlık Tekleme Sorunu...

Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Arkadaşlar merhaba. 2013 Civic Eco Otomatik sahibiyim. FDH de de bu konudan bahsedildi fakat çözümü konusunda elle tutulur bir yanıt bulamadım. Ben de burada sormak istedim.

Sıkıntım şu; araç ile düz yolda lpg de iken, özellikle 50-60 km hız aralığında, yavaşlayıp hafif gaza dokunduğumda bir miktar geri atıyor hissi oluyor. Her zaman olmuyor bu durum.

Bu durum hakkında bilgisi olan var mı?

Ayrıca çözümü konusunda bilgisi olan var mı?

Yanıtlarınızı bekliyorum.

İyi forumlar...
 
Çözüm
Çorum özençlerde sorunum çözüldü arkadaşlar. Mehmet Özenç ustam sağolsun kendisi işinde uzman ve oldukça misafirperver davrandı. Araçta fiziksel kontroller yapıldıktan sonra ileri düzeyde bir yol ayarı ile sorun çözüldü, sonrasında 300 km uzun yol ve şehiriçi karışık yol yaptım, tekleme, sarsıntı vs hiçbirşey kalmadığını gördüm, extradan vites geçişleri ve gazdan ayağımızı çektiğimiz cut off durumları da daha bi yumuşadı gözlemime göre.

Çözümle ilgili bilmemiz gereken ilk nokta; eco modellerde manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta...
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
159
Tepki puanı
65
Yaş
34
Konum
İzmir

ugur86

0
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
48
Çözümler
2
Tepki puanı
53
Konum
samsun
Aracınız
Çorum özençlerde sorunum çözüldü arkadaşlar. Mehmet Özenç ustam sağolsun kendisi işinde uzman ve oldukça misafirperver davrandı. Araçta fiziksel kontroller yapıldıktan sonra ileri düzeyde bir yol ayarı ile sorun çözüldü, sonrasında 300 km uzun yol ve şehiriçi karışık yol yaptım, tekleme, sarsıntı vs hiçbirşey kalmadığını gördüm, extradan vites geçişleri ve gazdan ayağımızı çektiğimiz cut off durumları da daha bi yumuşadı gözlemime göre.

Çözümle ilgili bilmemiz gereken ilk nokta; eco modellerde manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta hayati önlem taşıyor. Bu durumda civic'lere en uygun sistem pipolu montaj oluyor. Yani eco araçlar geldiğinizde ustamız pipo dönüşümünü yapıyor, ilk adım bu, sadece ayarla tolere edilemiyor malesef, fiziksel müdahale gerekli.

İkinci nokta mükemmel bir yol ayarı yapılması. (Burada çok detaya giremiyorum, her işin bir ustası, uzmanı var sonuçta, ben kullanıcı olarak kullandığım aracın çalışma sistemini tanımaktan keyif aldığım için yabancı forumlar da dahil araştırıyorum biraz.) bizim araçlarda değişken supap zamanlamasına ek egzantirik pozisyonlarına göre karışım oranı değişimi de oluyor, bu sebeple benzinle birebir oturtmak gerekiyor, öyle rolantide otomatik kalibrasyon yapılıp göndermekle olmuyor yani. (Özençler montaj yaptıkları araçlarda yol ayarı, sensörle afr ayarı yapmadan teslim etmiyor zaten, bu noktada da takdir etmek lazım)

Burası çok önemli: yol ayarı devamında aracın enjeksiyon/avansı parametrelerinin ve karşılığında dengeleme amaçlı cut off ve tip in denilen ayağın gazdan çekildiği, basıldığı açılara göre detaylı bir düzenleme yapılıyor. Bunlar ezbere verilen rakamlar değil, herkesin yapabileceği müdahaleler de değil, ciddi uzmanlık istiyor, uyarmakta yarar var :)

Sonuç olarak, aracınız civic ise gerek montaj gerek ayar için şehir olarak uzakta da olsanız üşenmeden vakit ayırıp çorum özençlere gelebilirsiniz arkadaşlar, kendi montajı olmasa da brc karadeniz bölge bayisi olarak gerekli müdahaleleri büyük bi misafirperverlikle yapıyorlar.

(İletişim ve randevu bilgileri internet sitelerinde mevcut)

(Ayrıca Ankara, İzmir, İstanbul, Urfa civarında olan arkadaşlar da lpgayari.com Afr Grubu uzmanlarına benzer ayarı yaptırabilirler. Bu grup da lpg ayarı konusunda uzman kişilerden oluşuyor, çorum özençler ile bağlantısı yok. fiziksel müdahale olarak pipo dönüşümünü yaptırıp afr için öyle randevu almanız tavsiye edilir.)

(yine iletişim ve randevu bilgileri internet sitelerinde mevcut)
 
Çözüm

Emre78

0
Katılım
22 May 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
3
Konum
Sinop
Aracınız
Motorun arka kısmında emme manifoldundaki bu girişleri nasıl iptal edildi onu görmek istemiştim. Fotoğrafı çekmek zor gerçekten o kısımdanEkli dosyayı görüntüle 7235

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hocam pipo sisteminde aparatlar direk enjektorlerin ucuna takildigi icin gozle gormek mumkun degil iceride kaliyo zaten ama sunu soyleyebilirim eco daki hortum mesafesi en %50 kisaliyor forumdaki ugur86 nickli hocam son noktayi koydu zaten sorun ile alakali ben ozenclere gittim pipoya dondurduk araci yol ayari da yapildi ama son bi rutus kaldi teklemeden kurtulmak icin enjeksiyon avansi olarak gecen durum onun icinde gidecem mutlaka
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
203
Konum
Kocaeli, Körfez
Civic Fb7 Eco Anlık Tekleme Sorunu...

4 sene konustugumuz yeri sadece bir adim gecmisiz. Bizde landirenzo yaglamali sistem kullanan var mi?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Yaş
44
Konum
izmir
Aracınız
Persembe aksami ozdil ustayla bulustuk konusunda baya iyi kendi saten makine muhendisymis herseyi tek tek anlatip yapiyor 1 saat ugrasti arabayla arabanin teklemsinin kaybolmayacagini ama en aza indirebilecegini soyledi . otabandaki denemelerden sonra bayabi dikkat etmek icin ugrastim farkedebilmek icin + gaz tepkimelrinide ayarladi araba simdilik brcnin kendi servisinin ayarindan daha iyi oldu ve tepkimeai bile degisti sali gunu uzun yol yapacagim orada kendini belli edecek. Hatta ozdil usta icin sunuda diyebilirim adam sadece ayari yaptim gerisine karismam demiyor bisey olursa tekrar gel gene bakarim diyor ben memnun kaldim bundan sonra brc ye gidince sadece filtrelwri degistirir arabayi bilgisayara baglatmam bile benden once chevrolet araba vardi arabasi surekli hata veriyormus gazda iken taktirdigi yer bir turlu ayarlayamamis benden sonra opel serisi geldi.

LG-D855 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
297
Konum
İzmir
Persembe aksami ozdil ustayla bulustuk konusunda baya iyi kendi saten makine muhendisymis herseyi tek tek anlatip yapiyor 1 saat ugrasti arabayla arabanin teklemsinin kaybolmayacagini ama en aza indirebilecegini soyledi . otabandaki denemelerden sonra bayabi dikkat etmek icin ugrastim farkedebilmek icin + gaz tepkimelrinide ayarladi araba simdilik brcnin kendi servisinin ayarindan daha iyi oldu ve tepkimeai bile degisti sali gunu uzun yol yapacagim orada kendini belli edecek. Hatta ozdil usta icin sunuda diyebilirim adam sadece ayari yaptim gerisine karismam demiyor bisey olursa tekrar gel gene bakarim diyor ben memnun kaldim bundan sonra brc ye gidince sadece filtrelwri degistirir arabayi bilgisayara baglatmam bile benden once chevrolet araba vardi arabasi surekli hata veriyormus gazda iken taktirdigi yer bir turlu ayarlayamamis benden sonra opel serisi geldi.

LG-D855 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bu tekleme sorunu toyota da da var ondada değişken sübap zamanlaması olduğuniçin yanlız candan mühendisliğe sorduğumda olmaması gerekir biz afr ayarı ile çözüyoruz dedi


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"
 
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Yaş
44
Konum
izmir
Aracınız
Bu tekleme sorunu toyota da da var ondada değişken sübap zamanlaması olduğuniçin yanlız candan mühendisliğe sorduğumda olmaması gerekir biz afr ayarı ile çözüyoruz dedi


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"
Benimde bildigim yapan arkadaslarin oldugu fiziksel mudahale olmadan bu tekleme kaybolmuyor

LG-D855 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Tem 2018
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Konum
Alanya
Aracınız
Merhaba,
Konular yakın ama benim sorunum biraz farklı.
2012 FD7 kasa eco civic var. Motor yıkamadan sonra otomatikte 2. vitese attıktan sonra tüm viteste 200 devirde sürekli titreme yapıyor.Lastikler,Spor yaylar,bujiler,bobinler değişti. Boğaz kelebeği temizlenip adaptasyon yapıldı ama çözülemedi.Manuel kullanımda titreme yok. Hem benzinde hem LPGde otomatikte 2000 devirde titriyor.
benim aracın sorunu ne olabilir.

Aracımın bujiler,bobinler değişti olmadı(siz denemeyin buji ve bobin olsa sürekli tekler stop dahi eder)
Boğaz kelebeği temizlenip adaptasyon yapıldı(siz denemeyin bu sorunla hiç alakası yok)
Beyin ve tüm elektrik aksamı kontrol edildi olmadı.(siz denemeyin zaten elektrik aksamında olsa hata ışığı yanar)
Şanzuman yağ değişti olmadı.(siz denemeyin yağdan olsa sadece D de yapmaz S dede yapar vites geçişindede)
Tüm alt takım değişti olmadı.(siz denemeyin boşta giderkende yapar)
Spor yay söküldü olmadı.(siz denemeyin basıklıkla alakası yok araba her viteste ve boştaya yapar)
Tekrar rot balansa girdi olmadı.(siz denemeyin bu da her viteste ve boştada yapar)
Jant lastik denendi olmadı.(siz denemeyin aynı şekilde sürekli her devirde yapar)
Gittimi 2-3bin tl.
Anladımki Antalya Eysa servis dahil olmak üzere işten anlayan usta yokmuş.
Artık geriye ne kaldı derseniz ön kaputu değiştireyim dedim(işin şakası artık içinden çıkamayınca)

Meğer sadece bir subap ayarı yapılsaymış sorun düzelecekmiş.
Koskoca Eysa servisi cihaza dahi bağlamadan alt takıma dahi bakmadan 100metre arabayı sürdü önce şanzuman yağı değişcek 770tl muhtemelen düzelmez sonra şanzumanı komple dağıtcaz 2.500tl işçilik ve içindeki masrafa göre 5bini geçer 3-4gün aracınız kalcak siz gidin deyince bıraksaymışım 5-6bin verip yine tekleye tekleye dönecekmişim.
200tlye bir subap ayarı yapıp gönderebilirmiş sanayideki küçücük dükkandaki arkadaş kadar koskoca servisin bilgisi olmadığı beni hayal kırıklığına uğrattı.birde onca yol gittim,randevulu olduğum halde 3 saat beklettiler ve incelemeden bir tur atıp 150tl sadece giriş parası istediler.

Benim sorunumdan olanlar varsa 2 seçeneği var.
Birincisi = Şanzuman takozuna baktırsın sağlamsa direk subap ayarı yaptırsınki araçtan anlamayıp testır için arabanızı hem kullanan hemde yapamayıp dünya para alanların eline düşmeyin.
Benim sorunum subap ayarıyla şu an düzeldi.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,538
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
[MENTION=15594]honda1979[/MENTION] Paylaşım için teşekkürler.
 
Katılım
29 Ocak 2018
Mesajlar
71
Tepki puanı
43
Konum
aydın
Aracınız
Civic FB7 2013
Çorum özençlerde sorunum çözüldü arkadaşlar. Mehmet Özenç ustam sağolsun kendisi işinde uzman ve oldukça misafirperver davrandı. Araçta fiziksel kontroller yapıldıktan sonra ileri düzeyde bir yol ayarı ile sorun çözüldü, sonrasında 300 km uzun yol ve şehiriçi karışık yol yaptım, tekleme, sarsıntı vs hiçbirşey kalmadığını gördüm, extradan vites geçişleri ve gazdan ayağımızı çektiğimiz cut off durumları da daha bi yumuşadı gözlemime göre.

Çözümle ilgili bilmemiz gereken ilk nokta; eco modellerde manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta hayati önlem taşıyor. Bu durumda civic'lere en uygun sistem pipolu montaj oluyor. Yani eco araçlar geldiğinizde ustamız pipo dönüşümünü yapıyor, ilk adım bu, sadece ayarla tolere edilemiyor malesef, fiziksel müdahale gerekli.

İkinci nokta mükemmel bir yol ayarı yapılması. (Burada çok detaya giremiyorum, her işin bir ustası, uzmanı var sonuçta, ben kullanıcı olarak kullandığım aracın çalışma sistemini tanımaktan keyif aldığım için yabancı forumlar da dahil araştırıyorum biraz.) bizim araçlarda değişken supap zamanlamasına ek egzantirik pozisyonlarına göre karışım oranı değişimi de oluyor, bu sebeple benzinle birebir oturtmak gerekiyor, öyle rolantide otomatik kalibrasyon yapılıp göndermekle olmuyor yani. (Özençler montaj yaptıkları araçlarda yol ayarı, sensörle afr ayarı yapmadan teslim etmiyor zaten, bu noktada da takdir etmek lazım)

Burası çok önemli: yol ayarı devamında aracın enjeksiyon/avansı parametrelerinin ve karşılığında dengeleme amaçlı cut off ve tip in denilen ayağın gazdan çekildiği, basıldığı açılara göre detaylı bir düzenleme yapılıyor. Bunlar ezbere verilen rakamlar değil, herkesin yapabileceği müdahaleler de değil, ciddi uzmanlık istiyor, uyarmakta yarar var :)

Sonuç olarak, aracınız civic ise gerek montaj gerek ayar için şehir olarak uzakta da olsanız üşenmeden vakit ayırıp çorum özençlere gelebilirsiniz arkadaşlar, kendi montajı olmasa da brc karadeniz bölge bayisi olarak gerekli müdahaleleri büyük bi misafirperverlikle yapıyorlar.

(İletişim ve randevu bilgileri internet sitelerinde mevcut)

(Ayrıca Ankara, İzmir, İstanbul, Urfa civarında olan arkadaşlar da lpgayari.com Afr Grubu uzmanlarına benzer ayarı yaptırabilirler. Bu grup da lpg ayarı konusunda uzman kişilerden oluşuyor, çorum özençler ile bağlantısı yok. fiziksel müdahale olarak pipo dönüşümünü yaptırıp afr için öyle randevu almanız tavsiye edilir.)

(yine iletişim ve randevu bilgileri internet sitelerinde mevcut)

Bende bayram dolayısıyla memlekete gitmişken uğur86 nın dediği yere gidip aynı işlemi yaptırdım. 2 saat işi hallettiler. Mehmet usta gördüğüm lpg ustalarının içinde en bilgilisi diyebilirim (Lpg konusunda bilgili olduğumu düşünüyorum sorduğum tüm soruları doğru ve teknik olarak bilerek cevapladı) konu ve kavramlara hakim. Bizim orjinal eko modellerindeki manifold girişlerini kapattı (Söküp uç kısımlarını tornada tıkattırdı) . pipo takıp yol ayarı yaptı.

Sonuç; tekleme nerdeyse tamamen gitti. 1000 km uzun yol yaptım 2-3 kez yaptı. O da vites geçişimi tekleme mi belli değil.
+ yakıt tüketimim pipo ve ayardan sonra %10 oranında düştü.

Pipo yönteminin olumsuz yanları
1. 100000 km de pipo contalarının değiştirilmesi gerekiyormuş,
2. İlk çalıştırma anında benzinde bi sefer rolanti alçalıp normale dönüyor.
Çekebilirsem resim ve videosunu atarım.

Teklemesiz binmek güzel oluyomuş.
 
Geri
Üst