Civic FB7 Civic FB7 Otomatik Şanzıman yağ değişimi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan nokiac
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
24 Kas 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhaba,
Civic 2013 FB7 için şanzıman yağı değiştirmek istiyorum. 194.000km.
yetkili servis, lt başına 156TL, 3 lt gerekli dediler. filtesi de 350TL toplamda 868TL fiyat verdiler. Bu anormal değil mi?
daha uyguna nasıl yapabilirim?
 
Son düzenleme:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba,
Civic 2013 FB7 için şanzıman yağı değiştirmek istiyorum. 194.000km.
yetkili servis, lt başına 156TL, 3 lt gerekli dediler. filtesi de 350TL toplamda 868TL fiyat verdiler. Bu anormal değil mi?
daha uyguna nasıl yapabilirim?
Filtrenin fiyatı yüksek ama şanzıman yağı için normal diyebilirim.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Sanzıman yağ filitreside önemli onu ihmal etmeyin. Ben sanzıman yağ değiştirirken tapa da hafif metaller görmüştüm sinirlenip henüz 30 bin km deki FB7 nin sanzıman yağ filitresinide değiştirmiştim ustam daha yeni alışma sürecinde olmuştur demişti ama ben dinlememiştim içim rahat.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
12 Eyl 2020
Mesajlar
25
Tepki puanı
6
Konum
Muğla
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhaba,
Civic 2013 FB7 için şanzıman yağı değiştirmek istiyorum. 194.000km.
yetkili servis, lt başına 156TL, 3 lt gerekli dediler. filtesi de 350TL toplamda 868TL fiyat verdiler. Bu anormal değil mi?
daha uyguna nasıl yapabilirim?
Filtre dahilse normal. Benimkini sadece yağ degisimi 600 TL tuttu. Birde servisten servise işçilik saatleri farkli olmasindan dolayi fiyat degisebiliyor

LG-H815 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
73
Tepki puanı
36
Konum
VAN -ORDU-UŞAK
Aracınız
Civic FB7 2013
Arkadaşlar merhaba. Bende tam konu ile ilgili başlık açacaktım ancak ilgili başlığı burada bulmam iyi oldu.

Hepimiz 3 litre olarak biliyoruz şanzıman yağını ancak geçenlerde Youtube' da denk geldiğim bir videodan sonra benim fikrim ciddi anlamda değişti. Takip eden varsa mutlaka bilir. Torcdestek kanalından Ahmet Bey şanzıman sisteminden küçük bir motor yardımı ile 8 litre civarı yağ çekiyor ve yağın rengini gördükten sonra " özel/yetkili serviste kandırılıyor muyuz lan acaba " diye sorası geliyor insanın. Evet maliyet olarak 8 litre yağ ciddi bir külfet. Ancak otomatik şanzıman hassas bir konu. 8 litreden sonra bile kendisi yağın % 80 - 90 seviyelerinde değiştiğini söylüyor. Servisin koyduğu 3 litrede bu oran % 30 - 40 lar civarında kalıyor o zaman . İlgili videoyu aşağıda bırakıyorum. Sizlerinde yorumlarını merak ediyorum bu konu ile ilgili.

Bir de orijinal Honda ATF DW-1 dışında başka marka yağ deneyiminiz oldu mu ?
Servislerde şu an litre fiyatı ne durumda ? Ayrıca Ordu Ateş Honda dışarıya malzeme satışı yapmıyor. Tüm şehirlerde durum böyle mi ?
Şanzıman filtresi , motor yağı filtresi gibi parçaları alabileceğim ORJİNAL ÜRÜN SATAN bir site bilginiz var mı ?

Bilgilerinizi paylaşmanızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler.

 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Arkadaşlar merhaba. Bende tam konu ile ilgili başlık açacaktım ancak ilgili başlığı burada bulmam iyi oldu.

Hepimiz 3 litre olarak biliyoruz şanzıman yağını ancak geçenlerde Youtube' da denk geldiğim bir videodan sonra benim fikrim ciddi anlamda değişti. Takip eden varsa mutlaka bilir. Torcdestek kanalından Ahmet Bey şanzıman sisteminden küçük bir motor yardımı ile 8 litre civarı yağ çekiyor ve yağın rengini gördükten sonra " özel/yetkili serviste kandırılıyor muyuz lan acaba " diye sorası geliyor insanın. Evet maliyet olarak 8 litre yağ ciddi bir külfet. Ancak otomatik şanzıman hassas bir konu. 8 litreden sonra bile kendisi yağın % 80 - 90 seviyelerinde değiştiğini söylüyor. Servisin koyduğu 3 litrede bu oran % 30 - 40 lar civarında kalıyor o zaman . İlgili videoyu aşağıda bırakıyorum. Sizlerinde yorumlarını merak ediyorum bu konu ile ilgili.

Bir de orijinal Honda ATF DW-1 dışında başka marka yağ deneyiminiz oldu mu ?
Servislerde şu an litre fiyatı ne durumda ? Ayrıca Ordu Ateş Honda dışarıya malzeme satışı yapmıyor. Tüm şehirlerde durum böyle mi ?
Şanzıman filtresi , motor yağı filtresi gibi parçaları alabileceğim ORJİNAL ÜRÜN SATAN bir site bilginiz var mı ?

Bilgilerinizi paylaşmanızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler.

Merhabalar. Servislerde değişim yapılan miktar 3lt ancak bu demek değil ki toplam yağ bu kadardır... Biz aslında yeni yağ ile eski yağı karıştırıyoruz. Yağın tamamen boşaltılıp, yenisinin konması bazı risklerin yanında ekstra masraf ve bir kaç risk barındırmakta.
Şu an şanzıman yağı ne kadar bilmiyorum ancak n11 gibi sitelerde 500tl civarlarına 3lt alınabiliyor. Şanzıman yağı filtresi nadiren değiştiği için yetkili servisten alınsa iyi olur kanaatindeyim.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
950
Tepki puanı
1,054
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Yağın tamamen boşaltılıp değiştirilmesi gerekiyor olsaydı o şekilde yaparlardı bence. Zaten ilk değişimin 60k sonrasıdakilerin 40k da bir olmasına yağın bir kısmının değiştirilmesinden kaynaklı olabilir. Ayrıca yağın tamamının değişimi ne gibi bir risk barındırabilir ki ?
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Yağın tamamen boşaltılıp değiştirilmesi gerekiyor olsaydı o şekilde yaparlardı bence. Zaten ilk değişimin 60k sonrasıdakilerin 40k da bir olmasına yağın bir kısmının değiştirilmesinden kaynaklı olabilir. Ayrıca yağın tamamının değişimi ne gibi bir risk barındırabilir ki ?
@erenuzel41 'in mesajından alıntı:

"Tork konvertörlü kavraması olan planet dişlili yada CVT kayışlı tam otomatik şanzımanlarda oto sanayide iki çeşit şanzıman yağı değişim metodu var, bunlardan birisi tazeleme denilen yarım değişim diğeri ise tam değişim.

Tam otomatik şanzımanın içerisindeki yağ alttaki tapadan boşaltılırsa şanzımanın tork konvertöründeki yağ boşalmaz içinde kalır sadece karterdeki ve kasnak yada dişlileri yağlayan bölümdeki yağ alttan boşalır bu şekilde şanzıman yağı değiştirmek zahmetsiz ve risksizdir ve olumlu olan metod budur buna yarım değişim yada tazeleme metodu denilir.

Birde tam yağ değişimi vardır bunun için şanzıman yağı yağ soğutma hortumu radyatörden yada eşanjörden sökülür yada şanzımanın yağ pompası çıkışına harici pompası olan yağ değiştirme makinası bağlanır bu şekilde yapılan yağ değişimiye bütün yağ değiştirilebilir ancak bu işlem çok çok risklidir tork konvertör içerisindeki yağ tamamen boşaldığı zaman üstündeki doldurma bölümünden ne kadar yağ doldurursanız doldurun ne şekilde doldurursanız doldurun tork konvertörde veya şanzıman içerisinde hava boşluğu kalabilir ve bu hava boşluğu ya konvertörü patlatır yada şanzımanın yağsız kalan bu bölümlerinin bozulmasına sebep olur bir sürü masraf ve sıkıntı açar vites değiştirmelerini gerçekleştiren solenoid valflerde hava yaparsa onları da bozar vitesleriniz geçmez.

Ben bunu servis müdürüne sormuştum ve eğer yetkili serviste tam değişim yapsalar idi buna karşı çıkıp tazeleme yapmalarını isteyecektim ancak aklın yolu bir yetkili serviste tazeleme metodu ile yarım değişim yapılıyor.

Tork konvertör bir çeşit otomatik kavrama çeşitidir onun dışında planet dişli yada CVT kayış sistemi ise şanzımanın çalışma ilkesini ifade eder. Eğer tork konvertörlü bir otomatik şanzımanınız varsa sıkıntı yaşamamak adına tam değişim yaptırmamanız gerekir eğer uzun süre değişmemiş bir şanzıman yağınız varsa haftada bir tazeleme yaptırarak iki üç seferde komple tazeleme yaptırıp değiştirebilirsiniz ancak yağı tamamen boşaltmak arıza riski açısından çok tehlikeli."

ilgili konu : https://www.civictr.com/threads/servislerde-sanziman-yagi-degisimi-bu-sekilde-mi-yapiliyor.254155/
 
Geri
Üst