Civic FC5 Civic FC5 40.000 km bakımı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan medjay85
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mkkadi

0
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
38
Konum
İstanbul
Merhaba,
2917 TL karşılığında ben yaptırdım 40.000 bakımını.
Bir daha asla kılavuzda yazan dışında herhangi bir sarf malzeme değişimine izin vermeyeceğim.

Bosch özel servis konusunu çok net olarak görüştüm yetkili servis ile.. Bosch Garanti veriyor. Ama sadece kendi yaptığı işlere ve değişimlere. Yetkili serviste şase numarası ile sorgu yapıldığında değişenler ve yapılan bakımlar görünmüyor. Bu da nelerin değiştiği ve değişimlerin zamanında yapılıp yapılmadığı konusunda belirsizlik oluşturduğundan fabrika garantiyi kabul etmiyor.

Anlaşmalı özel servis bulup değişimleri online veritabanına aktardığından emin olmadıkça, garantinin devamı sizin için önemliyse riske girmemenizi öneririm.

Bir de şöyle bir konu var..
Ben bakım bedelini öderken tabi ki itiraz ettim. Ertesi gün tekrar gittim görüştüm vs. Daha önceki aracımı da sürekli aynı yetkili servise götürmekte olduğumdan samimiyet oluştu biraz. Belki filtreleri 10000 değil de ağır bakım koşulları çerçevesinde 20.000 de bir değiştirerek yardımcı olabiliriz denildi. Ama bu devrede kulak. Buji girdi, sübap ayarı girdi bir kere.

Öfkeden aptallastim sanririm biraz.. Her bakımda verilen çıkan parçaları kontrol etmeyi unuttum ve baktığımda geri verilmediğini fark ettim. Eski tüm filtreleri: hava, LPG, polen ve bujileri istemek lazım. Ama eski parça vermek çok da zor olmasa gerek servis için.

Sonumuz hayır olur inşallah.

SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Yetkili serviste değişenler ve yapılan bakım görünmüyor olabilir. Ancak fatura ve/veya belge ile aracı ne zaman bakım yaptırdığınız ve nelerin değiştiği, hangi parçaların kullanıldığı çok net ispat edilebilir. Fabrikanın garantiyi bu sebeple kabul etmemesi mantıklı değil.

Yasalar ile bakım yaptırdığınız zaman garantinin bitmemesi için şart var. Bu da bakım yaptırdığınız yerin TS 12047 yetki belgesine sahip olması. Bir diğer şart da ağır bakım olmaması. Yasal olarak bu belgeye sahip bir yerde bakım yaptırdığınızdan dolayı garantinizi bozamazlar. Ancak olayın farklı bir boyutu var. Zaten hepimiz biliyoruz ki 6 yıl (başka ürünlerde 2 yıl) garanti biraz markanın eline bağlı. Çok rahat kullanıcı hatası deyip işin içinden sıyrılabiliyorlar. Bu sebeple başka yerden yaptırsanız ve garanti bozulmamış olsa bile garanti kapsamı dışında değerlendirbilirler. Veya şöyle düşünebiliriz. Zaten normal şartlar altında garantiye alınıp alınmayacağı belli değil. Ben yetklili yerde yapayım. Sıkıntı çıkarsa bir şekilde hakkımı aramaya çalışırım. Türkiye'de şartlar tüketici lehine gelişmiyor malesef. Yani burada 6000 km'de DPF sıkıntısı yaşayan arkadaşı gördük. Onu bile garantiye almadılar. Göçük sorununu saymıyorum bile.

Daha önce şöyle bir haber görmüştüm. Onu da burada paylaşayım. http://www.hakimiyet.com/garantili-araca-yetkili-servis-sart-degil-1195049h.htm
 
Katılım
5 Ara 2016
Mesajlar
37
Tepki puanı
25
Konum
Turgutlu
Aracınız
Merhabalar,

Eco modellerde 40.000 km.'de sübap ayarı ve buji değişimi hep yapılmış. Fakat gerekli mi? Bilgisi olan var mı? Kılavuzda 120.000 km.'de değişir dediğini biliyoruz hemen hepimiz.

Sübap ayarı yapılınca külbütör contası da değişiyor. Bu da masraf. İşçilik de yazılıyor. Hesap iyice şişiyor.

Bir de sık denilen bir şey; aracınızı bilgisayara bağladık, bilmem neyinizin bir şeyinin değişmesi yönünde uyarı çıktı.
Eee hata kodu vermedi ben kullanırken hiç.
Bunu uyarıları sadece okumak amacı ile nasıl gorebiliriz? Mümkün mü? Bilen var mı acaba? Servisteki o ekipmanın pahalı olduğunu düşünüyorum. Bi bakıp cikicaz sadece.. :)



SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Mar 2017
Mesajlar
65
Tepki puanı
26
Konum
izmir
Aracınız
Merhabalar,

Eco modellerde 40.000 km.'de sübap ayarı ve buji değişimi hep yapılmış. Fakat gerekli mi? Bilgisi olan var mı? Kılavuzda 120.000 km.'de değişir dediğini biliyoruz hemen hepimiz.

Sübap ayarı yapılınca külbütör contası da değişiyor. Bu da masraf. İşçilik de yazılıyor. Hesap iyice şişiyor.

Bir de sık denilen bir şey; aracınızı bilgisayara bağladık, bilmem neyinizin bir şeyinin değişmesi yönünde uyarı çıktı.
Eee hata kodu vermedi ben kullanırken hiç.
Bunu uyarıları sadece okumak amacı ile nasıl gorebiliriz? Mümkün mü? Bilen var mı acaba? Servisteki o ekipmanın pahalı olduğunu düşünüyorum. Bi bakıp cikicaz sadece.. :)



SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Şahsen ben kitapçığa göre hareket ediyorum. Aracımı garantiden daha ilk bakımda çıkarttım. Orjinal yağ ve filtreler ile dışarıda bakım yaptırıyorum. Size diyeceğim 40bin kmde araba bujisi değişmez anormal bir durum olmadıkça. Bu tamamen Honda 'nın servislere para kazandırma taktiği. 120bin km bujinin dayanmadığını varsayarsak buji değişmesi gerektiğini araba teklemeye başladığında anlarsınız. O zaman gidin değiştirtin. Bujinin işlevini yitirmesi motora hasar vermez. Subap konusunda da aynı. Aracın çalışmasında, çekişinde anormallik hissettiğinizde yaptırın. Yalnız aracınız cvt şanzımana sahipse muhakkak şanzıman yağını 40binde orjinal yağ ile değiştirtin. Benim 40bin bakımım yetkilide şanzıman yağı değişimi ve dışarıda periyodik bakımla yaklaşık 1100tl'ye geliyor şuan için.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Konuyu açan arkadaşın bahsettiği hususları bende bir arkadaşımın aracını Honda Bora’ya götürdüğümde teyit ettim.

FC5’lerde Honda servislere 40binde bir ağır bakım olarak belirlemiş (Atmosferik motora da ağır bakım uydurdular ya ne diyim).

Servis sorumlusu 40binde Ağır Bakım adı altında;
standart bakım+subap ayarı+şanzıman yağ değişimi (otomatik için)+buji değişimi yapılması zorunludur diye bahsetti. Direk bu konu hatırıma geldi :)

Maşallah Honda’nın kullanım klavuzunda son 3 jenerasyon civicte 120bin yazdığı buji değişim periyodunu ne olduda 40bin’e düşmüş, cidden saçma bir durum. Bence bunu yakıt filtresinin erken değişimini istemesi gibi Honda Türkiye kendince yeni kriterler belirlemiş, kullanım klavuzuna özellikle tekrar baktım, buji 120bin km yazıyor, kendi düşüncem yeni kazanç kapısı yaratmaya çalışıyorlar.

Bi de normalde servisler 10bin kmde bir hava filtrelerini değiştiriyorlar ancak, körfez ülkelerinde bile 30bin kmde değişen filtre ne hikmetse bizde 10bin de değişiyor. Arkadaşımın değişen hava filtresine baktım, 4 ay önce değişen 10bin km yapmış filtrenin durumu bayağı iyi görünüyordu. Bence 30bin km yada 1 yılda değişim daha mantıklı. Parçanın muhtemelen gerçek ömrü bu.
 
Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
tokat ERbaa
Aracınız
Civic FC5 2017
valla başkan 2017 model arabanın 40 bin bakımı 2800 lira olurmu ya yuh yani sömürge başka bişey değil gerek yok diye düşünüyorum
 

muratk

0
Katılım
29 Mar 2017
Mesajlar
165
Tepki puanı
55
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2017
20.000 km bakımında hava ve polen filtresini değiştirtmedim. şu an 27.000km deki aracımın üzerindeki polen ve hava filtresi 17.000 km dir duruyor.
Ne yakıt tüketiminde bir artış nede klima ve havalandırmada bir sorun yaşamadım. Bundan sonra bu iki filtreleri 20.000km de bir değiştireceğim.
Düzenli olarak her yakıt (lpg) aldığımda tüketim değerlerini telefonuma not ediyorum, buna dayanarak verdim bilgileri.
 
Geri
Üst