hususi honda kullanıcıları genelde az yol yapıyorlar demekki
bir milyon kilometreyi motora anahtar değmeden sadece yağı filtreyi bujileri, antifirizi, frenleri, hidroliği vs. değiştirerek deviren çok acayip markalar modeller var. Honda nın kesinlikle bunlardan aşağı kalır tarafı yok, eğer servis böyle acayip numaralar çevirirse garantiyi zora sokarsa giderim servisin yedek parça bölümünden güzel kaliteli hava ve yağ filtrelerini paramla alır çıkarım dışarda her türlü servisin yaptığı bakımın aynısını yaptırırım
polen filtresini bujileri aynı parça koduyla dışarda daha ucuza bulurum bu bujileri dünyada sadece honda civic kullanmıyor çünki ve hayatımda değiştirme gereği görmediğim şeyleri değiştirmek zorunda kalmam
benzin filtresi gibi
Serviste otomatik şanzıman yağını üstten doldur alttan boşalt şeklinde klasik tazeleme usülü yapıyorlar ise ona bile ne gerek var serviste yaptırmaya ? servisten honda nın orjinal kendi hcf-3 cvt yağını alıp dışarda sanayide kanala yanaşıp şanzımanın üstteki hcf yazan pimli tıpayı açıp karter korumayı indirip alttanda tıpayı söküp boşaltıp ne kadar yağ çıktığını ölçsek üstten aynı miktar doldursak sonra sırayla bütün PRDSL vs viteslere takıp 5-10 saniye beklesek sanırım işlem tamamlanıyor tabi detayları vardır onları da öğrenmek lazım öncesinde. Makinaya bağlayıp soğutucu hortumlarını vs söküp vakumlu vs. şeklinde tam şanzıman yağı değişimi zaten tam otomatiklerde pek önerilmiyor çünki içerde hava yapıp şanzımanı bozuyor diye manuel şanzıman yağı zaten değiştirilmesi çok daha kolay iş
Eski arabamda hep öyle yaptım onun da 5 yıl garantisi vardı giderdim yetkili servisten hava ve yağ filtresi alırdım polen filtresini plastik çerçeveli kaliteli olan yan sanayi alırdım benim Recep usta var babamın teyze oğlu beş dakikada hallederdi sağolsun para da almazdı zorla cebine para sokardım
. Bu şekilde yetkili servisten perakende parça alarak triger kayışı V kayışı klima kayışı bile değiştirdim bakır elektrod bujileri varı o arabanın bunları iki senede bir söküp çöpe atardık
yenilerinide elle gevşekliğini iyice alıp sıkılaşınca buji anahtarı geçirip çeyrek tur sıkardık işlem tamam olurdu
20 liraydı dört tane champion marka bakır elektrod buji
en son ngk aldım onlara da 40 lira vermiştim
civic in bujilerine de dışarda hadi 500 lira vereyim değiştireyim sorun değil, ama servise olsa bujilere 600-700 lira verip garantiye girmeyen abuk sabuk şeylerle kalmak kötü