Civic FC5 Civic FC5 80.000 km bakımı

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,936
Çözümler
9
Tepki puanı
8,932
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
teşekkür ettim, aynen o da bahsetti komple değişim kısmi değişim, yalnız serviste yapsa bazı durumlarda yağ değişimi sonrası hava yapıyor daha fazla sıkıntı çıkartıyor diyor, bende forumu takip ediyorum herkes bir şekilde özelde yada yetkili serviste değiştiriyor.Sadece usta da özellikle 80 bin km az şanzıman içi, diğer tüm araçlarda japon araçlarında 100 bin üstü şanzıman yağına bakıyoruz dediği için, yetkili servis para kazansın diye mi acaba insanın aklına geliyor, honda motoru aslında uzun ömürlü bu kadar kısa sürede şanzıman yağı değişimi akılda soru işareti yapıyor. Bir de usta o kadar emin konuşunca ne yapayım bilemedim. Aynen ben de merak ettim acaba 100 bin üstü kullanıp değiştirmeyen varmı.

Makina ile basıp yapanlarda hava kalma riski var. Ekleme yöntemi ise alttan boşalt üstten ne kadar alırsa koy şeklindedir. Risksiz ve temiz iş. Cvt'de dişli yoktur. Kayış vardır. Tork konvertörlü şanzımanla Cvt çok farklı. Karşılaştırma yaparken çalışma mantığına dikkat etmek gerekiyor.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Geçen gün misafir olarak Gebze deki özel servise gittik, Honda yetkili servisten ayrılma bir usta var özel tamirhanenin adı: Kamar Honda Özel servisi, arkadaşın FD6 yı gösterdik birkaç ufak problem vardı, ben oranın müşterisi olmadığım için şimdilik kimseye orası hakkında referans olmak istemiyorum ancak ben ve arkadaşlarım sıklıkla oraya fikir danışıyoruz.

Ben o servisin sahibi Gökhan ustaya birkaç soru sordum, ticari taksi olarak kullanılan FC5 lerin CVT şanzımanların birçoğunun kayış koparttığını söyledi, yağını servisten yada tedarik edebildiği yerlerden HCF-2 olarak dışardan temin etse de pahalı olduğunu söylüyor, Honda nın en ölümsüz en dayanıklı şanzımanının planet dişli sistemine ve tork konvertör kavramaya sahip olan eski iES, ES ve EX gibi 2000 yılına kadar olan modellerde kullanılan tam otomatik şanzımanı olduğunu da anlattı.

Benim düşüncemi sorarsanız CVT şanzımanı yağ değiştirirken içinden çıkan metal çapağını kayış kırıklarını ve gelen uğultu sesini kontrol etmeksizin uzun süreli ve şanzıman yağı pahalı diyerek bakımları aksatarak kullanmanın hiç te olumlu sonuçlanmayacağını öğrenmiş oldum.

FC5 ve FK7 nin CVT şanzımanı ancak ve ancak bakımları ve kontrolleri harfiyen ve titizlikle yapıldığı sürece sağlamdır, neredeyse bütün otomatik şanzımanlar 100000km ye gelene kadar hiçbir sorun çıkartmıyorlar, bu çok bilinen bir genelleme oldu artık

yaklaşık 200000km de kayış koparıp patlayan şanzımanları her zamanki gibi çıkma alıp takmışlar, yetkili servisin sandık CVT şanzımana 53000 lira fiyat çektiği doğru, 8-10000 liraya kullanılmış pert olan FC5 lerden söküp takıyorlar ve ne kadar götürür orası da ayrı mevzu çıkma olduğu için garantisi de yok elbette.

Burada eleştirilmesi gereken şey, Honda nın HCF-2 yağının içinde altın mı var? ne var? bu kadar sıklıkla değiştirilen yağın litresi neden 200-250 lira? denilebilir. Zeytinyağından hatta dünyadaki birçok yağdan pahalı bir yağ. 50-60000km de değiştirilse belki litresi 300 lira bile olsa verilebilir ama bunu 7-8000km de değiştirmek zorunda kalanlar var.

Ben yetkili servislerin her zaman para kazanma hırsıyla bunları yaptığına inanmak istemiyorum, Honda yetkili servislerin işçilik fiyatları ucuz ama kullanılan malzemeler ise acayip şekilde pahalılar bu durumda paranın ne kadarı servisin cebine ne kadarı ise yedek parçayı tedarik eden Honda ya gidiyor ? bunu bir düşünün. Birde Honda Civic lerin artık eskisi kadar sorunsuz modeller olmadığını düşünüp kayış koparan şanzımanları, yenilenen tasarım ve baştan aşağı değiştirilen şasi ve karoserinin ilave edilen bir sürü yeni donanım ve ekipmanın bolca detay içerdiği için problemlere ve sorunlara karşı davetiye çıkarmaya hazır olduğunu da düşünün derim. Honda eski Honda değil sadece motoru aynı, geri kalanı yeni ve sürprizlere açık

Bunun üzerine birde Honda kullanıcılarının genellikle yıllık olarak araçlarıyla az yol katettiği durumu var. Bu da test edilebilirlik, güvenilirlik, dayanıklılık ve müşteri memnuniyeti gibi konularda gecikmeli geri bildirimler olarak negatif bir durum oluşturuyor. Clio symbol gibi otomobillerle az yakıyor mevzusuna yılda 300000km yol yapanlar var, haliyle o otomobillerin ne halt olduğu kısa zamanda ortaya çıkıyor, Ancak bu şekilde kullanılan bir Civic modelini zor görüyoruz.

Motor konusunda sıkıntınız olmasın, turbolu modellerde çift rulman yataklı, su ve yağ devirdaimli soğutmalı ve motor yağı ile yağlamalı güzel sağlam bir turboya sahip olduğunu konuştuk.

Uzun lafın kısasına gelelim: Honda bugüne kadar müşterilerinin gözünde oluşturduğu "sorunsuzluk" imajını bozmak istemiyor ve bunun adına yedek parça ve sarf malzemelerini üretttirdiği tedarikçilerini seçerken kalite adına çok muhafazakar davranıp son müşteriye ulaşan bu malzemeleri ve parçaları bu muhafazakarlık ve güvenilirlik imajının bozulmaması baskısıyla çok pahalıya mal ediyor. HCF-2 yağı da Type 2.0 motor yağı da çok kaliteli sarf malzemeleridir buna inanın. Şöyle örnek vereyim: bir tane LED far 7-8000 lira çünki Japonya da Koito isimli firma üretiyor Türkiye Renault Ford ve Toyota gibi firmalara far üreten Farba firması bu farı üretse fiyatı 2000-3000 lirayı geçmeyecekti ama Honda demekki Farba gibi firmalara güvenmiyor? değil mi? çünki su girerse adı kötüye çıkar. Honda pis kaka olur.

netice olarak Honda nın dayanıklılık ve güvenilirliğinden istifade etmek artık çok pahalıya geliyor. Ceremesini yüksek servis faturalarıyla biz çekiyoruz.

Sıfır araçlarda fiyat politikası olarak pahalı satış rakamlarına yönelse zaten hiç satamayacak. Araç satışında rekabet daha fena ama servislerde atılan kazıklar gizli kalıyor demekki.
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
115
Tepki puanı
83
Konum
Ankara
Ad Soyad
Çağrı Gül
Yaş
28
Aracınız
Civic FE1 2021
Geçen gün misafir olarak Gebze deki özel servise gittik, Honda yetkili servisten ayrılma bir usta var özel tamirhanenin adı: Kamar Honda Özel servisi, arkadaşın FD6 yı gösterdik birkaç ufak problem vardı, ben oranın müşterisi olmadığım için şimdilik kimseye orası hakkında referans olmak istemiyorum ancak ben ve arkadaşlarım sıklıkla oraya fikir danışıyoruz.

Ben o servisin sahibi Gökhan ustaya birkaç soru sordum, ticari taksi olarak kullanılan FC5 lerin CVT şanzımanların birçoğunun kayış koparttığını söyledi, yağını servisten yada tedarik edebildiği yerlerden HCF-2 olarak dışardan temin etse de pahalı olduğunu söylüyor, Honda nın en ölümsüz en dayanıklı şanzımanının planet dişli sistemine ve tork konvertör kavramaya sahip olan eski iES, ES ve EX gibi 2000 yılına kadar olan modellerde kullanılan tam otomatik şanzımanı olduğunu da anlattı.

Benim düşüncemi sorarsanız CVT şanzımanı yağ değiştirirken içinden çıkan metal çapağını kayış kırıklarını ve gelen uğultu sesini kontrol etmeksizin uzun süreli ve şanzıman yağı pahalı diyerek bakımları aksatarak kullanmanın hiç te olumlu sonuçlanmayacağını öğrenmiş oldum.

FC5 ve FK7 nin CVT şanzımanı ancak ve ancak bakımları ve kontrolleri harfiyen ve titizlikle yapıldığı sürece sağlamdır, neredeyse bütün otomatik şanzımanlar 100000km ye gelene kadar hiçbir sorun çıkartmıyorlar, bu çok bilinen bir genelleme oldu artık

yaklaşık 200000km de kayış koparıp patlayan şanzımanları her zamanki gibi çıkma alıp takmışlar, yetkili servisin sandık CVT şanzımana 53000 lira fiyat çektiği doğru, 8-10000 liraya kullanılmış pert olan FC5 lerden söküp takıyorlar ve ne kadar götürür orası da ayrı mevzu çıkma olduğu için garantisi de yok elbette.

Burada eleştirilmesi gereken şey, Honda nın HCF-2 yağının içinde altın mı var? ne var? bu kadar sıklıkla değiştirilen yağın litresi neden 200-250 lira? denilebilir. Zeytinyağından hatta dünyadaki birçok yağdan pahalı bir yağ. 50-60000km de değiştirilse belki litresi 300 lira bile olsa verilebilir ama bunu 7-8000km de değiştirmek zorunda kalanlar var.

Ben yetkili servislerin her zaman para kazanma hırsıyla bunları yaptığına inanmak istemiyorum, Honda yetkili servislerin işçilik fiyatları ucuz ama kullanılan malzemeler ise acayip şekilde pahalılar bu durumda paranın ne kadarı servisin cebine ne kadarı ise yedek parçayı tedarik eden Honda ya gidiyor ? bunu bir düşünün. Birde Honda Civic lerin artık eskisi kadar sorunsuz modeller olmadığını düşünüp kayış koparan şanzımanları, yenilenen tasarım ve baştan aşağı değiştirilen şasi ve karoserinin ilave edilen bir sürü yeni donanım ve ekipmanın bolca detay içerdiği için problemlere ve sorunlara karşı davetiye çıkarmaya hazır olduğunu da düşünün derim. Honda eski Honda değil sadece motoru aynı, geri kalanı yeni ve sürprizlere açık

Bunun üzerine birde Honda kullanıcılarının genellikle yıllık olarak araçlarıyla az yol katettiği durumu var. Bu da test edilebilirlik, güvenilirlik, dayanıklılık ve müşteri memnuniyeti gibi konularda gecikmeli geri bildirimler olarak negatif bir durum oluşturuyor. Clio symbol gibi otomobillerle az yakıyor mevzusuna yılda 300000km yol yapanlar var, haliyle o otomobillerin ne halt olduğu kısa zamanda ortaya çıkıyor, Ancak bu şekilde kullanılan bir Civic modelini zor görüyoruz.

Motor konusunda sıkıntınız olmasın, turbolu modellerde çift rulman yataklı, su ve yağ devirdaimli soğutmalı ve motor yağı ile yağlamalı güzel sağlam bir turboya sahip olduğunu konuştuk.

Uzun lafın kısasına gelelim: Honda bugüne kadar müşterilerinin gözünde oluşturduğu "sorunsuzluk" imajını bozmak istemiyor ve bunun adına yedek parça ve sarf malzemelerini üretttirdiği tedarikçilerini seçerken kalite adına çok muhafazakar davranıp son müşteriye ulaşan bu malzemeleri ve parçaları bu muhafazakarlık ve güvenilirlik imajının bozulmaması baskısıyla çok pahalıya mal ediyor. HCF-2 yağı da Type 2.0 motor yağı da çok kaliteli sarf malzemeleridir buna inanın. Şöyle örnek vereyim: bir tane LED far 7-8000 lira çünki Japonya da Koito isimli firma üretiyor Türkiye Renault Ford ve Toyota gibi firmalara far üreten Farba firması bu farı üretse fiyatı 2000-3000 lirayı geçmeyecekti ama Honda demekki Farba gibi firmalara güvenmiyor? değil mi? çünki su girerse adı kötüye çıkar. Honda pis kaka olur.

netice olarak Honda nın dayanıklılık ve güvenilirliğinden istifade etmek artık çok pahalıya geliyor. Ceremesini yüksek servis faturalarıyla biz çekiyoruz.

Sıfır araçlarda fiyat politikası olarak pahalı satış rakamlarına yönelse zaten hiç satamayacak. Araç satışında rekabet daha fena ama servislerde atılan kazıklar gizli kalıyor demekki.

Ben anlamıyorum arkadaşların çoğu arabaları 15binde giderken biz neden her 10 bin km de gidiyoruz bukadar bakımı banada yapsalar bende sorunsuz olurdum


2020 fc5 elegance 1.6 benzin
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Ben anlamıyorum arkadaşların çoğu arabaları 15binde giderken biz neden her 10 bin km de gidiyoruz bukadar bakımı banada yapsalar bende sorunsuz olurdum


2020 fc5 elegance 1.6 benzin
Kendi düşünceme göre dışarda bakım yaptırılacak en uygun FC5 modeli manuel vitesli 1.6 125hp benzinli lpg takılmamış olanı, o araçtan bende olsa motul xcess 0w-20 yada 0w-30 yada Valvoline Synpower Xtreme 0w-20 gibi en kıyağından bir yağ alırdım hava filtresini servisten alırdım, polen filtresini dışardan plastik çerçeveli kömürlü olanlardan alırdım ve dışarda pek ala 600-700 liraya bakımı tamamlardım ve 12 ay 15000km gibi bir bakım aralığını uygulardım.

Bu konfigürasyona göre hiçbir problem olmaz gibi duruyor.

Bahsettiğim 1.6 manuel benzinli Civic için ağır bakım programını da kullanım kılavuzuna göre uygulardım 5 yıl yada 40000km de servisin kullandığı manuel şanzıman yağını temin edip onunla yağ değişimi, 8-10 yıl yada 80-100000km de platin bujilerin ve soğutma sıvısının ve orjinal parça koduyla sahtesine dikkat ederek denso platin bujilerle değiştirilmesi ve soğutma sıvısının serviste hazır halde bidonda satılan 5-10 litreliğini perakende olarak alıp dışarda değiştirmek gibi. Çekişten düşme yakıt sarfiyatında ve motor sesinde problem olduğunda da dışarda referansı iyi olan bir yerde subap ayarı yaptırır ve servisten orjinal külbütör kapak contasını perakende olarak alıp dışarda subap ayarı sonrası değiştirip devam ederdim.

Bu işlemlerden sonra büyük bir karımız olmayacaktır, ağır bakımda servise göre 1000-1500 lira cebimizde kalabilir, normal yıllık bakımlarda da 500-600 lira cepte kalır. Büyük meblağ değil ama parçaları da yan sanayi malzemelerin dibi olarak seçmekle çok ucuza kaçmak ta hiç iyi olmaz. Ama çok sağlam iş yapmış olurduk, servisten alınan parçaların faturalarını saklasanız ikinci el satarken referans bile olacaktır ki buna da pek ihtiyaç yok.

Ancak CVT şanzıman Turbo motor ıvır zıvır işin içine teknoloji giriyor bir sandık şanzıman 53000 lira bir sandık motor kimbilir kaç para ? servis tamirata ve parçaya revizyon yapmaya bulaşmak ta istemez çat diye komple değiştirir birde garantisi yoksa zaten birçok şey garantiye de girmiyor davasına gidiyoruz ama biraz düdükleniyoruz.

Evet sorunsuzluğa güvenmek ciddi masrafa tabi imiş.
 
Katılım
5 Haz 2019
Mesajlar
278
Tepki puanı
211
Konum
izmir
Aracınız
Civic FC5 2019
merhabalar benim araçta 76 bin de, malum 80bin bakımı şanzıman yağı değişmesi gerektiği söyleniyor. Aracımı kendi ustam var honda-toyota servisi, önceki araçlarımda da dahil bakımlarını yıllardır aynı yerde yaptırmış hiç de problem yaşamamışımdır. Şimdi bu şanzıman yağı değişiminde, kesinlikle şanzıman yağını değiştirmeye gerek yok, araçta bir problem yoksa 120 bine kadar kalsın diyor. Tamamen yetkili servislerin para kazanma yöntemi olduğunu söyledi, yağ da çok pahalı boşuna para verme diyor. İstersen getir yağı ben koyar değiştiririm diyor, ama ben sana değiştirme diyosam değiştirme şeklinde ustamla konuşmamız oldu. Forum da acaba bu şekilde değiştirmeyen varmı, araçta sıkıntı vuruntu, titreme gibi bir durum olmadığı sürece gerek yok diye konuştuk. fc5 honda civic
şanzıman konusunda size katılmıyorum. fc5 araçların en hassas aksamı şanzımanı. petrol istasyonunda fc5 cvt taksici rast geldi. aracı 240 bin km de imiş. şanzıman bakımını zamanında yaptırmış ve hiçbir problem yaşamamış. bakım önemli bence...

MI 6X cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Nis 2017
Mesajlar
61
Tepki puanı
13
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Hcf-2 bir yağ normu, marka değil. Bu normu karşılayan her yağ şanzımanda kullanılabilir. Ben hcf-2 normunu karşılayan castrol transmax cvt ile değiştirdim seksenbin km de. Litresini 50-tl den almıştım.
Hiçbir sorun yok maşallah. İçim de rahat.
Honda servisinde 720-tl ye satılan hcf-2 yağının ekstra ne özelliği var acaba?
Yapılması gereken birşey varsa şanzıman yağ soğutucusunu söküp altındaki şanzıman filtresini değiştirmektir. Ne hikmetse onu da yapan servis görmedim, sistem vermiyormuş.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Hcf-2 bir yağ normu, marka değil. Bu normu karşılayan her yağ şanzımanda kullanılabilir. Ben hcf-2 normunu karşılayan castrol transmax cvt ile değiştirdim seksenbin km de. Litresini 50-tl den almıştım.
Hiçbir sorun yok maşallah. İçim de rahat.
Honda servisinde 720-tl ye satılan hcf-2 yağının ekstra ne özelliği var acaba?
Yapılması gereken birşey varsa şanzıman yağ soğutucusunu söküp altındaki şanzıman filtresini değiştirmektir. Ne hikmetse onu da yapan servis görmedim, sistem vermiyormuş.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Şanzıman yağ filtresi iki yağ değişiminde bir yapılıyor sistem veriyor ben ilk şanzıman yağı değiştirirken sormuştum onu, bu filtre her 4 yıl veya 40000km de bir hangisi önce olursa o zaman değiştiriliyor olmalı yani bir sefer şanzıman yağı değişiyor ikinci sefer hem şanzıman yağı hem şanzıman yağı filtresi değişiyor sonraki sefere yine sadece şanzıman yağı filtresi değişiyor. Küçük 250ml lik gazoz kutusu kadar ama ondan biraz daha kısa silindir biçiminde bir delikli telden süzgeçi olan filtredir.

Sadece o filtrenin fiyatı serviste herhalde 1500 lira filandır sormamıştım ama bir dahaki sefere sorayım 2000 demezler inşallah.:)
 
Katılım
2 Nis 2017
Mesajlar
61
Tepki puanı
13
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
80 bin bakımı için honda sistemi üzerinden çıkan parça listesinde şanzıman filtresi yok. Sonraki bakımlarda da çıkmıyor. Yenibosna park honda servis görevlileri böyle bir filtre yok dedi. Hiç değiştirmemişler. Sistemden parça numarası sorgulattığımızda fabrikada mevcut olduğunu, yanlış hatırlamıyorsam iki adet soğutucu ve bir adet filtre contası ile birlikte sipariş edilmesi halinde fiyatının 400-tl olarak göründüğünü söylediler. Servis özelinde bu filtrenin en son 2012 yılında sipariş edildiği görünüyor dediler.

Önceki serilerde iç filtre ile birlikte bir dış filtre varmış ve sadece dış filtre değişirmiş. Buna istinaden iç filtrenin değişmesi gerekmiyor dediler. Bu cevap hiç makul gelmedi bana.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Geçen gün misafir olarak Gebze deki özel servise gittik, Honda yetkili servisten ayrılma bir usta var özel tamirhanenin adı: Kamar Honda Özel servisi, arkadaşın FD6 yı gösterdik birkaç ufak problem vardı, ben oranın müşterisi olmadığım için şimdilik kimseye orası hakkında referans olmak istemiyorum ancak ben ve arkadaşlarım sıklıkla oraya fikir danışıyoruz.

Ben o servisin sahibi Gökhan ustaya birkaç soru sordum, ticari taksi olarak kullanılan FC5 lerin CVT şanzımanların birçoğunun kayış koparttığını söyledi, yağını servisten yada tedarik edebildiği yerlerden HCF-2 olarak dışardan temin etse de pahalı olduğunu söylüyor, Honda nın en ölümsüz en dayanıklı şanzımanının planet dişli sistemine ve tork konvertör kavramaya sahip olan eski iES, ES ve EX gibi 2000 yılına kadar olan modellerde kullanılan tam otomatik şanzımanı olduğunu da anlattı.

Benim düşüncemi sorarsanız CVT şanzımanı yağ değiştirirken içinden çıkan metal çapağını kayış kırıklarını ve gelen uğultu sesini kontrol etmeksizin uzun süreli ve şanzıman yağı pahalı diyerek bakımları aksatarak kullanmanın hiç te olumlu sonuçlanmayacağını öğrenmiş oldum.

FC5 ve FK7 nin CVT şanzımanı ancak ve ancak bakımları ve kontrolleri harfiyen ve titizlikle yapıldığı sürece sağlamdır, neredeyse bütün otomatik şanzımanlar 100000km ye gelene kadar hiçbir sorun çıkartmıyorlar, bu çok bilinen bir genelleme oldu artık

yaklaşık 200000km de kayış koparıp patlayan şanzımanları her zamanki gibi çıkma alıp takmışlar, yetkili servisin sandık CVT şanzımana 53000 lira fiyat çektiği doğru, 8-10000 liraya kullanılmış pert olan FC5 lerden söküp takıyorlar ve ne kadar götürür orası da ayrı mevzu çıkma olduğu için garantisi de yok elbette.

Burada eleştirilmesi gereken şey, Honda nın HCF-2 yağının içinde altın mı var? ne var? bu kadar sıklıkla değiştirilen yağın litresi neden 200-250 lira? denilebilir. Zeytinyağından hatta dünyadaki birçok yağdan pahalı bir yağ. 50-60000km de değiştirilse belki litresi 300 lira bile olsa verilebilir ama bunu 7-8000km de değiştirmek zorunda kalanlar var.

Ben yetkili servislerin her zaman para kazanma hırsıyla bunları yaptığına inanmak istemiyorum, Honda yetkili servislerin işçilik fiyatları ucuz ama kullanılan malzemeler ise acayip şekilde pahalılar bu durumda paranın ne kadarı servisin cebine ne kadarı ise yedek parçayı tedarik eden Honda ya gidiyor ? bunu bir düşünün. Birde Honda Civic lerin artık eskisi kadar sorunsuz modeller olmadığını düşünüp kayış koparan şanzımanları, yenilenen tasarım ve baştan aşağı değiştirilen şasi ve karoserinin ilave edilen bir sürü yeni donanım ve ekipmanın bolca detay içerdiği için problemlere ve sorunlara karşı davetiye çıkarmaya hazır olduğunu da düşünün derim. Honda eski Honda değil sadece motoru aynı, geri kalanı yeni ve sürprizlere açık

Bunun üzerine birde Honda kullanıcılarının genellikle yıllık olarak araçlarıyla az yol katettiği durumu var. Bu da test edilebilirlik, güvenilirlik, dayanıklılık ve müşteri memnuniyeti gibi konularda gecikmeli geri bildirimler olarak negatif bir durum oluşturuyor. Clio symbol gibi otomobillerle az yakıyor mevzusuna yılda 300000km yol yapanlar var, haliyle o otomobillerin ne halt olduğu kısa zamanda ortaya çıkıyor, Ancak bu şekilde kullanılan bir Civic modelini zor görüyoruz.

Motor konusunda sıkıntınız olmasın, turbolu modellerde çift rulman yataklı, su ve yağ devirdaimli soğutmalı ve motor yağı ile yağlamalı güzel sağlam bir turboya sahip olduğunu konuştuk.

Uzun lafın kısasına gelelim: Honda bugüne kadar müşterilerinin gözünde oluşturduğu "sorunsuzluk" imajını bozmak istemiyor ve bunun adına yedek parça ve sarf malzemelerini üretttirdiği tedarikçilerini seçerken kalite adına çok muhafazakar davranıp son müşteriye ulaşan bu malzemeleri ve parçaları bu muhafazakarlık ve güvenilirlik imajının bozulmaması baskısıyla çok pahalıya mal ediyor. HCF-2 yağı da Type 2.0 motor yağı da çok kaliteli sarf malzemeleridir buna inanın. Şöyle örnek vereyim: bir tane LED far 7-8000 lira çünki Japonya da Koito isimli firma üretiyor Türkiye Renault Ford ve Toyota gibi firmalara far üreten Farba firması bu farı üretse fiyatı 2000-3000 lirayı geçmeyecekti ama Honda demekki Farba gibi firmalara güvenmiyor? değil mi? çünki su girerse adı kötüye çıkar. Honda pis kaka olur.

netice olarak Honda nın dayanıklılık ve güvenilirliğinden istifade etmek artık çok pahalıya geliyor. Ceremesini yüksek servis faturalarıyla biz çekiyoruz.

Sıfır araçlarda fiyat politikası olarak pahalı satış rakamlarına yönelse zaten hiç satamayacak. Araç satışında rekabet daha fena ama servislerde atılan kazıklar gizli kalıyor demekki.

Hocam şanzuman yağı hcf-2 nin avrupa satış fiyatı litresi yaklaşık 13 dolar civarlarındaydı 4 litre yağ 360 civarları yani, bu yağı satan avrupada kar yapmıyormu. Bizde 2-3 yıldır 700-800 liraydı yeni %30 indirim yaptılar

Yetkili serviste fiyatlar çok pahalı dediğimde usta başı başına gelen olayı anlattı, yabancı plaka crv de ufak bir arıza çıkmış adam parça fiyatı istemiş fabrika 1750 demiş parçaya adam doğu ülkelerinden birindeydi ordaki honda yetkili bayisinden aynı parçayı 350 tl ye almış 3 güne getirtmiş türkiyede yetkili bayiye taktırmış adam parça seri numara aynı diyor şaşırdım fabrika bayi personel toplantısında dile getirdim durumu türkiye olarak avrupa üretimli parça kullanıyoruz bu yüzden maliyet daha fazla demiş, neden doğu taraflarından almıyoruz sorusuna cevap yok.

Birde ülkelere göre yağ değişimi var mesela ülkemizde 15k olan passatlar almanyada 30 bin km veya yıllık değişiyor. Kullanılan yağ bizimkilerden daha kaliteli malesef.
Servis c sutunu dalgalanması, ekran göstergesi çatlağı(40 derece sıcakta tatilde gösterge camı çatladı.) vites topuzu soyuldu sağ elimde yüzük yok garantiye sokmadı. Şuanda multimedya ekran sıcakta donup duruyor dikiz aynası da sıcaktan kenardan içten soyulmaya başladı. Bunları da garantiye almasın ben servise gitmem artık.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst