FK7 sport plus makyajlı kullanıyorum 5 bin km'dir. 28 bin km'de aldım.
-Eksiler;
* Yol sesi, lastikler 235 taban ve bazı yollarda ciddi kafa ütülüyor.
* Boya ve kaportanın zayıf olması genel Japon seçimi zaten.
* Sport Plus'ta harici amfili 11 hoparlör var ama yine basları zayıf. Sonradan aktif subwoofer ekledim (forumda konusu var) herkese de tavsiye ederim çok güzel oldu.
* İç aydınlatma standart sarı ışıkları ve lensleri 20 yıllık nerdeyse, tüm iç ampulleri kendi tasarımım ledlerle değiştirdim, çok şık oldu.
* Kapı iç plastikleri fazla esnek.
* Bel desteği sport plus'ta mevcut ve benim için çok önemli. Diğer modellerde yok ve bariz konfor farkı oluyor. Aynı zamanda sürücü baldır yüksekliği de ayarlaması keyifli.
* Ön yolcu koltuğu yükseklik ayarı yok.
* Multimedya oldukça vasat, karışık e ucuz duruyor. Geri görüş kamerası yine öyle.
* Arka kol dayama fazla aşağıda, koltuğa değiyor ve yolcular eğilmek zorunda, uzun vadede bel ağrısı yapar.
* Arka yolcular için havalandırma çakmaklık veya usb çıkışı yok.
* Camlar fazla sesli kapanmakta.
* Led farların kesim çizgisi ve kısa uzun aydınlatması yeterli değil.
* Yağmur sensörü diğer çoğu marka gibi pek de hassas değil.
* Sürücü yol bilgisayarı verilerini tek seferde görmek iyi olurdu + yağ sıcaklığını.
Tüm bunları yazarken segmentindeki rakipleri ve fiyatı ile kıyaslıyorum. Bazı eksikliklerini kendiniz giderebilirsiniz ancak bazıları doğuştan gelen ve zahmeti, maliyeti yüksek şeyler bana göre.
Artıları ve aracı almamdaki nedenler ise;
* Öncelikle 182 ps motor çok keyifli,eker mi derdi yok. Tren gibi daima hızlanabiliyor. Cvt belki bu araca ters gibi ama günlük kullanımda ben seviyorum ki bundaki yazılımı da farklı.
* Sürüş keyfi başarılı, direksiyon bir Ford değil ama gayet tatmin edici ki biraz sert ama seviyorum bilakis. Şasi gayet iyi, süspansiyon ayarı tam kıvamında. Sport plus'ta ek mod ile sertleştirince daha da iyi yol tutuyor.
* İç hacmi en rahst C hatchback sanırım, arkaya 3 yetişkin oturabiliyor.
* Siyah tavan yine sevdiğim özelliklerden.
* Donanımları gayet yeterli.
* Tasarımı hemen herkes beğeniyor, stok hali son derece yeterli, oynanmasını tavsiye etmem.
* Çift gerçek egzoslar cold start'ta özellikle de kapalı mekanlarda güzel bir homurtuya sahip. Çift kavrama olsaydı hakkıymış.
* Yakıt tüketimi benim güzargahlarım ile 5bin km ortalaması 30km/s ve 7.1 lt/100km.
En düşük gördüğüm değer İst Yakuplu-Kozyatağı E5'ten 80-90km cc ile, 67km/s ort hızda 3 yetişkin + bagaj (1.4+0.3= 1.7 ton toplam ağırlık) 4.3 lt/100km. Torku görece az da olsa tüketim de başarılı.
Aklıma gelenler bunlar, herkese kazasız ve keyifli sürüşler...