Her ne kadar konu sevmediğimiz özellikler olsa da böyle bir aracı karalamamak adına hem kötü hem de iyi olarak degerlendirdigim hususlari belirtmek istiyorum.
Dezavantajları:
1. Kaporta inceliği, göçük oluşumu,
2. Yüksek hızlarda rüzgar sesi.
3. Kaput orta kısmının dalgalanması.
4. C sütunlarına elinizi dayadiginizda içeri göçüp tekrar düzelmesi.
5. Fabrikasyon ayna kapama özelliğinin olmaması.
6. Bagaj üzerinde açma butonunun olmayışı
7. Fb7'nin elegance paketinde bulunmasına rağmen fc5 Elegance pakette hız limitleyici bulunmaması malzemeden çalınması.
8. CVT şanzımanın süpürge motoru hissi vermesi, ve her an arizalanacağı endişesiyle sürücüsünü diken üstünde tutması.
9. Alt serilerde aynı motorun kullanılması tork fakirliğine devam edilmesi. Motorun iyileştirilmemesi.
10. Halen 45 amper dar akü kullanımı.
11. Araç içinde 1 amperlik USB' nin bulunması şarjda yetersiz kalması.
12. Kolçağın biçimsiz olması.
13. Fd6, fb7' nin premium otomatik versiyonunda standart olmasına rağmen F1 vitesin 2019 aşağısında elegance pakette olmayışı, lütufta bulunur gibi verilmesi,
14. 16 inchlik jantların aracın görselliği ile çelişki yaratması. Minimum 17 jantla satışa sunulmaması.
Avantajları:
1. Muhteşem bir tasarım. Görsellik.
2. Çoğu araca göre donanımsal olarak iyi
3. Spor ve sedan ikilisini tamamlıyor.
4. Fd6 ve fb7' ye göre konfor olarak çok daha iyi seviyelerde.
5. Yol tutuşu fd6 ve fb7' ye göre ve çoğu araca göre çok daha iyi.
6. Bozuk yollarda ve tırtıklı, taralı bölgelerden geçerken fd6 gibi arkayı savurmaması.
7. 2.el piyasasında hakimiyetinin olması diğer markalara göre prim yapma potansiyelinin fazla olması.
8. Camların içeriden tek tuşla açılıp kapanabilmesi.
9. Koltuk bel desteğinin güzel olması.
Saydığım dezavantajlara rağmen artılarının eksilerinin önüne geçtiğini düşünüyorum.