Civic FD6 Civic FD6 Benzin pompası

Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Yakıt pompası arızası olma ihtimali var aracımda.
Sabah calismakta çok zorlanıyor.
Gaz pompalıyorum öyle çalışıyor.
Calistiktan sonra gaz basmazsam stop ediyor.
Rolanti dalgalanmasi yok gayet stabil.
Akü yeni.
Benzin 5-6 diş var.

Nasıl anlarım kesin yakit pompasından olduğunu.

Pahali bir parçaymis galiba.
Tahmini fiyat nedir.
Tamiri zor mu?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Yakıt pompası arızası olma ihtimali var aracımda.
Sabah calismakta çok zorlanıyor.
Gaz pompalıyorum öyle çalışıyor.
Calistiktan sonra gaz basmazsam stop ediyor.
Rolanti dalgalanmasi yok gayet stabil.
Akü yeni.
Benzin 5-6 diş var.

Nasıl anlarım kesin yakit pompasından olduğunu.

Pahali bir parçaymis galiba.
Tahmini fiyat nedir.
Tamiri zor mu?
Hocam LPG regülatöründe hava sızıntısı ihtimali olabilir.
Şu konuyu incelemenizi tavsiye ederim.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam LPG regülatöründe hava sızıntısı ihtimali olabilir.
Şu konuyu incelemenizi tavsiye ederim.

Hocam bugün gaz bakımlarını falan yaptırdım. Zaman lazim söküp bakmamız lazım dedi lpg ustası. Benim de o kadar vaktim yok. Gazı komple bitirip benzinde bırakacam bi. Vanadan kapatmak da tam çözüm olmuyor dedi usta. Ben de onun yalancısıyim.

Yakit pompasından olsa yolda da sıkıntı yapması gerekmez mi araç.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam bugün gaz bakımlarını falan yaptırdım. Zaman lazim söküp bakmamız lazım dedi lpg ustası. Benim de o kadar vaktim yok. Gazı komple bitirip benzinde bırakacam bi. Vanadan kapatmak da tam çözüm olmuyor dedi usta. Ben de onun yalancısıyim.

Yakit pompasından olsa yolda da sıkıntı yapması gerekmez mi araç.
Hattaki gaz boşaltılmaz ise zaten çözüm bulamayız. Bende ustayı anlamadım. Buradaki amaç araç çok yakıttan mı boğuluyor? Yoksa hiç mi yakıt gelmiyor?
> İlk kontak açtığınızda arka koltuk altından elektronik motor sesi gelir. Kısa süreliğine. Sonra marşa basılır. Sessiz bir ortamda bunu dinlemeli.
> İkincisi yüksek devir çevirdiğinizde pompaya yüklenmiş olursunuz sıkıntı varsa araç gitmek istemez.
> Üçüncüsü benzin filtresini çıkarıp basınç testi yapılır.
> Dördüncü benzin filtresi tıkalı olabilir.
> Beşincisi geçmişte benzin deposunun dörtte birinin altında kullanılmış ise pompa zarar görür.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Hattaki gaz boşaltılmaz ise zaten çözüm bulamayız. Bende ustayı anlamadım. Buradaki amaç araç çok yakıttan mı boğuluyor? Yoksa hiç mi yakıt gelmiyor?
> İlk kontak açtığınızda arka koltuk altından elektronik motor sesi gelir. Kısa süreliğine. Sonra marşa basılır. Sessiz bir ortamda bunu dinlemeli.
> İkincisi yüksek devir çevirdiğinizde pompaya yüklenmiş olursunuz sıkıntı varsa araç gitmek istemez.
> Üçüncüsü benzin filtresini çıkarıp basınç testi yapılır.
> Dördüncü benzin filtresi tıkalı olabilir.
> Beşincisi geçmişte benzin deposunun dörtte birinin altında kullanılmış ise pompa zarar görür.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...


Sabah 5 6 kez gaz pompalayinca çalışıyor.
Yakit pompası olsa yolda çekiş düşüklüğü, gitmeme, tekleme vs olması lazım diye düşünüyorum. Hiç biri yok. Maşallah saat gibi. Tek sıkıntı sabah çalışmama. Yarın gaz borusunu söküp deneyecem. Bakalım ne olacak. Aslında akşamdan söksem olurfu ama üşendim.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Evet bugün sabah gaz borusunu söküp bantladim iki ucunu da. Bakalım ne olacak.

Bir de videosunu çektim.


Ustaya sordum. Benzin pompasında ısrarcı.

ONEPLUS A5010 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Evet bugün sabah gaz borusunu söküp bantladim iki ucunu da. Bakalım ne olacak.

Bir de videosunu çektim.


Ustaya sordum. Benzin pompasında ısrarcı.

ONEPLUS A5010 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Birde takip isteyen noktalar var. Subap ayarı, bujiler bunlar iyi olmalı. Honda'ların tek marşta saniyeler içinde gaza basmadan çalışması gerek.
> Ltf değeriniz kaç çıkıyor? Biraz detay olacakta. Lpg gaz ayarı bozukluğu zamanla benzin haritasını değiştirir. Araç sabah çalışmada bu değişen ayara göre ilk benzini pompalar. Araç fakire kaymış ise düzeltmek için fazla benzin yollar, zengin karışımda ise düzeltmek için az benzin gönderir. Sabahta normalde ilk karışım hep zengin olması gerek. Sadece ilk çalışmada problem olduğu için belki pompada sıkıntı yoktur. Bunun için ecu resetleyip, lpg sistemini kapatıp 100 km. benzinde kullandıktan sonra yakıt haritasını düzeltmiş olur. Sonra problem devam edecek mi kontrol edilir. Bu problemi internette lpg ustalarının yorumlarında okumuştum.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam LPG ayarı dün yapıldı daha. Bu sıkıntı bayadır var. Bugün sabah da yaptı. Bilmiyorum ayar yapılınca düzelmesi gerekir miydi.

Öncesinde tek marşta çalışıyordu. Gayet stabildi. Benzin pompası ihtimalini güçlendirecek birşey söyleyeyim, benzin genelde çeyreğin altındaydi. Pompanın yanabilme durumu olduğunu bilmiyordum.

Fakat şöyle de birşey var. Pompa yansa tekleme, çekiş düşüklüğü, gaz kesmesi vs yaşaması lazım. Hiç bir sorun yok bunlarda.

Sadece sabahki bu durum. Gaz testini bugün bitirmiş olacağım.

Bujiler de olabilir, ben alalı 23bin km oldu. Bujiler ne zaman değişti bilmiyorum. Yakıt değerlerim normalin üstünde hep. Belki bujiler de eskimiş olabilir.

Subap ayarı yapılali 15bin km falan oldu.
Birde takip isteyen noktalar var. Subap ayarı, bujiler bunlar iyi olmalı. Honda'ların tek marşta saniyeler içinde gaza basmadan çalışması gerek.
> Ltf değeriniz kaç çıkıyor? Biraz detay olacakta. Lpg gaz ayarı bozukluğu zamanla benzin haritasını değiştirir. Araç sabah çalışmada bu değişen ayara göre ilk benzini pompalar. Araç fakire kaymış ise düzeltmek için fazla benzin yollar, zengin karışımda ise düzeltmek için az benzin gönderir. Sabahta normalde ilk karışım hep zengin olması gerek. Sadece ilk çalışmada problem olduğu için belki pompada sıkıntı yoktur. Bunun için ecu resetleyip, lpg sistemini kapatıp 100 km. benzinde kullandıktan sonra yakıt haritasını düzeltmiş olur. Sonra problem devam edecek mi kontrol edilir. Bu problemi internette lpg ustalarının yorumlarında okumuştum.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

ONEPLUS A5010 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam LPG ayarı dün yapıldı daha. Bu sıkıntı bayadır var. Bugün sabah da yaptı. Bilmiyorum ayar yapılınca düzelmesi gerekir miydi.

Öncesinde tek marşta çalışıyordu. Gayet stabildi. Benzin pompası ihtimalini güçlendirecek birşey söyleyeyim, benzin genelde çeyreğin altındaydi. Pompanın yanabilme durumu olduğunu bilmiyordum.

Fakat şöyle de birşey var. Pompa yansa tekleme, çekiş düşüklüğü, gaz kesmesi vs yaşaması lazım. Hiç bir sorun yok bunlarda.

Sadece sabahki bu durum. Gaz testini bugün bitirmiş olacağım.

Bujiler de olabilir, ben alalı 23bin km oldu. Bujiler ne zaman değişti bilmiyorum. Yakıt değerlerim normalin üstünde hep. Belki bujiler de eskimiş olabilir.

Subap ayarı yapılali 15bin km falan oldu.


ONEPLUS A5010 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam dediğiniz olaylar tek tek denenecek. Eleme yöntemi ile sonuca ulaşırsınız. Subap ayarı yeni, bujiler göz ile kontrol edilir. Lpgsiz kullanım. Ek olarak Ecu resetleyip kullanırsanız bence güzel olur. Pompa için ise aynı kasadan sağlam çalışan başka pompa geçici olarak takılır. Test edilir. Bu en son denemedir.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bence önce benzin filtresini değiştirin, belki önceki sahibi çok kalitesiz benzin kullandığından filtre çok kirli olduğu içinde bu durumda oluşuyor olabilir.
Hatta Filtre değişimi sonrasında benzini Shell V-Power gibi yüksek oktanlı benzinle fulleyip LPG tankının vanasını kapatarak 1-2 depo bitecek şekilde bir süre sadece benzinde kullanın.
Çeyrek depoda uzun süre kullanmak benzin pompasının zarar görmesine neden olabilir çünkü araç LPGdeyken bile benzin pompası motora benzin göndermeye çalışır, tank dolu iken mevcut benzinle kolayca soğuyabilirken benzin olmadığı durumlarda arıza yapabilşyor, ancak bu durumu yine 1-2 depo benzinle kullanımda iyi anlayabilirsiniz çünkü araç ilk çalıştırmadan bir süre sonra LPGye geçiyor ve LPGli kullanımda benzin kullanımı olduğu için daha yüksek devirlerdeki pompadaki sorunları farkedemeyebilirsiniz.
Ek bilgi olarak sanki V kayışınız eskimiş ve soğukta fazla sesli çalışıyor :)
 
Geri
Üst