Civic HB 1.8/1.4 Problemler ve Çözümler - ANA KONU

Katılım
23 Ara 2014
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Arkadaşlar sabah araç soğukken otopark çikiş rampasi 3-4mt lik ~%35 gibi bir eğimi var 1.vitesle direkt giriyorum balatanin atlamali kavradiğini hissediyorum, ancak yokuşta asili iken kalkiş yapiyorum sorun yok, isindiktan sonra yolda giderken yoğun trafikte hiçbir sorun yok daha önceki aracim 1.4 tdci fiesta asm şanzimandi ayni sayilir 150000 de böyle birşey yaşamadim, bu 2012 model 44000km de daha balata bitebilir mi araci yeni aldim bir bayandan.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
950
Tepki puanı
1,054
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Motor ısındığında da mı vermiyormuş?
Tek taraflı mı vermiyormuş yoksa çift tarafta da mı aynı durum var?
Bugün amcam İzmir’e yanıma geldi her zaman gittiğim ustama götürdük o baktı peteklerde tıkanıklık yokmuş elektrikçi arkadaşına yönlendirdi oda kalorifer klape motoru bozuk dedi elle klape ayarını sıcak konuma getirdi ve bu seferde aşırı sıcak vermeye başladı araba dereceyi low a bile getirsek... Klape motorunun çıkmasını bulun dedi ama İzmir’in en meşhur Honda çıkmacısında bile yoktu daha sonra inallar çıkmacı var oda çok yardımcı olmadı ne istediğimi de pek anladığınıda sanmıyorum 1500 TL fiyat verdi. 3. Sanayide meşhur ikiler Honda özel servisi var birde oraya gösterdim orasıda elektrikçiye yönlendirdi elektirikçi tamiri yok çıkmacılar bulsada mantıksız fiyatlar verir yetkili servise sorun dedi. Oradan terakkiye gittik arıza tespit yapıp ücret çıkartacağız onaylarsanız yaparız onaylamazsanız 350tl arıza tespit ücreti alırız deyince ben arızayı biliyorum parçanın fiyatına bakın sadece dedim baktılar 700 kusur TL fiyat verdi değişmesi ile birlikte 875 TL dedi galiba tam hatırlamıyorum, kaporayı verdik parça gelince takacaklar. Allah kimseyi çıkmacıların eline düşürmesin. Artık ülkemizde parça tamir eden sanatkar kalmamış herkes değiştirme peşinde. Gelişmeleri ve terakki deneyimini paylaşırım yine...
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugün amcam İzmir’e yanıma geldi her zaman gittiğim ustama götürdük o baktı peteklerde tıkanıklık yokmuş elektrikçi arkadaşına yönlendirdi oda kalorifer klape motoru bozuk dedi elle klape ayarını sıcak konuma getirdi ve bu seferde aşırı sıcak vermeye başladı araba dereceyi low a bile getirsek... Klape motorunun çıkmasını bulun dedi ama İzmir’in en meşhur Honda çıkmacısında bile yoktu daha sonra inallar çıkmacı var oda çok yardımcı olmadı ne istediğimi de pek anladığınıda sanmıyorum 1500 TL fiyat verdi. 3. Sanayide meşhur ikiler Honda özel servisi var birde oraya gösterdim orasıda elektrikçiye yönlendirdi elektirikçi tamiri yok çıkmacılar bulsada mantıksız fiyatlar verir yetkili servise sorun dedi. Oradan terakkiye gittik arıza tespit yapıp ücret çıkartacağız onaylarsanız yaparız onaylamazsanız 350tl arıza tespit ücreti alırız deyince ben arızayı biliyorum parçanın fiyatına bakın sadece dedim baktılar 700 kusur TL fiyat verdi değişmesi ile birlikte 875 TL dedi galiba tam hatırlamıyorum, kaporayı verdik parça gelince takacaklar. Allah kimseyi çıkmacıların eline düşürmesin. Artık ülkemizde parça tamir eden sanatkar kalmamış herkes değiştirme peşinde. Gelişmeleri ve terakki deneyimini paylaşırım yine...
Bu klima problemi anladığım kadarı ile FK2lerde kronik bir durum gibi görünüyor, bu sorunu yaşayan başka tanıdıklarımda olmuştu ama nasıl hallettiler bilmiyorum.
350 lira arıza tespit ücreti de aşırı saçma, normalde bu kadar yüksek değil diye hatırlıyorum.
Yanlız parçanın orjinal sıfırı 700, çıkması 1500 ise süpermiş ? Çıkmacılarda bu tip saçmalıklar oluyor maalesef :)
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
950
Tepki puanı
1,054
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Terakki yapmış yapacağını bize 875tl fiyat verip 100tl kapora aldı iş bitince 1000tl fatura çıkarmış amcamda ödemiş, ben olsam itiraz ederdim. Bu arada sıkıntı çözülmüş. Çıkan parçayı iste demiştim onuda unutmuş almayı, parça numarası paylaşacaktım.

04125360-6622-473C-905A-26B253E37DF2.jpeg
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,940
Çözümler
9
Tepki puanı
8,941
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Terakki yapmış yapacağını bize 875tl fiyat verip 100tl kapora aldı iş bitince 1000tl fatura çıkarmış amcamda ödemiş, ben olsam itiraz ederdim. Bu arada sıkıntı çözülmüş. Çıkan parçayı iste demiştim onuda unutmuş almayı, parça numarası paylaşacaktım.

Ekli dosyayı görüntüle 263296
Bir daha ki bakıma mutlaka siz gidin.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Konum
BURSA
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
1- bilal usta var İstanbul Sancaktepe de o halleder
2-akü sibop ayarı kelebek buji değişti akü den ve şarj dinamosundan Kablo çektim geçmedi Son bir işlem var onu deneyeceğim çözüm olursa yazacağım parça yurt dışından gelecek
3- akü zayıfsa yapıyor genelde ben 60 amper koydum düzeldi
4-honda ikiler var maltepe de o çözer
5- çözmüşsûn
6- 4. Cevabı dikkate al


3. madde check system uyarısı bende de var, otomatik şanzıman ustasına götürdüm elektrilsel arıza var dedi elektrikçi çağırcam müsait olduğunda getir dedi. Kalibrasyona 3 defa bağlamış 3 ü de yarım kalmış. Varmı konu hakkında çözümü olan, bu sabah tekrar yaptı genelde ilk çalıştırmada yaptı vitesi N den vitese alıyorum uyarı verip vitesi mauel modda 1. vitese alıyor. Aracı yeni aldım daha canımı çok sıkıyor. Bursa da var mı şanzımancı önerebileceğiniz ben otosansitte Ümit Kiraz usta ya götürdüm.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
3. madde check system uyarısı bende de var, otomatik şanzıman ustasına götürdüm elektrilsel arıza var dedi elektrikçi çağırcam müsait olduğunda getir dedi. Kalibrasyona 3 defa bağlamış 3 ü de yarım kalmış. Varmı konu hakkında çözümü olan, bu sabah tekrar yaptı genelde ilk çalıştırmada yaptı vitesi N den vitese alıyorum uyarı verip vitesi mauel modda 1. vitese alıyor. Aracı yeni aldım daha canımı çok sıkıyor. Bursa da var mı şanzımancı önerebileceğiniz ben otosansitte Ümit Kiraz usta ya götürdüm.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FD6 2009
aracım rölanti dalgalanması ve titreme kaktırma yapıyordu. ayağını gazdan çekince sallama yapıyordu vs.. ustaya götürdüm bujileri değişti ateşleme bobini sağlammış ellenmedi, boğaz kelebeği temizlenecek dedi temizlettirdim sprey falan sıkmış ama şuan sorunum hala devam ediyor. adaptasyon yaptığını söyledi ama ben başka ustaya da yaptırdım adaptasyon ayrıca benzinde yaklaşık bi 5.000km kullandım adaptasyondan sonra. benzinde de aynı sorun vardı ve aşırı soğuklarda özellikle sabahları ekranda akü işareti çıkıp araç stop ediyordu. kontağı kapatıp açınca düzeliyordu. lpg bakımı gelmiş diyerekten lpg ayarını da yaptırdım lpg bakımını da yaptırdım (brc marka lpg) ama sorun hala devam ediyor. bu kısma kadar bujiler(seti 400tl), boğaz kelebeği adaptasyon (bilgisayardan 2 kere; 300 tl), lpg ayar ve filtre değişim bakımı(350 tl) yaklaşık 1000tl harcadım bile. sorunun asıl kaynağı sizce ne olabilir ? uğraşmaya ve daha fazla para harcamaya değer mi ? bu şekilde kullanım araçtan soğutuyor çünkü. araştırmalarıma göre sorunlar bunlardan birinden kaynaklı;
-motor takozu(kulağı)
-subap ayarı
-şanzıman adaptasyonu
-baskı balata
daha önce tecrübe edenler varsa tecrübelerini paylaşmasını isterim. ki görüyorum herkes aynı dertlerden muzdarip...
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
aracım rölanti dalgalanması ve titreme kaktırma yapıyordu. ayağını gazdan çekince sallama yapıyordu vs.. ustaya götürdüm bujileri değişti ateşleme bobini sağlammış ellenmedi, boğaz kelebeği temizlenecek dedi temizlettirdim sprey falan sıkmış ama şuan sorunum hala devam ediyor. adaptasyon yaptığını söyledi ama ben başka ustaya da yaptırdım adaptasyon ayrıca benzinde yaklaşık bi 5.000km kullandım adaptasyondan sonra. benzinde de aynı sorun vardı ve aşırı soğuklarda özellikle sabahları ekranda akü işareti çıkıp araç stop ediyordu. kontağı kapatıp açınca düzeliyordu. lpg bakımı gelmiş diyerekten lpg ayarını da yaptırdım lpg bakımını da yaptırdım (brc marka lpg) ama sorun hala devam ediyor. bu kısma kadar bujiler(seti 400tl), boğaz kelebeği adaptasyon (bilgisayardan 2 kere; 300 tl), lpg ayar ve filtre değişim bakımı(350 tl) yaklaşık 1000tl harcadım bile. sorunun asıl kaynağı sizce ne olabilir ? uğraşmaya ve daha fazla para harcamaya değer mi ? bu şekilde kullanım araçtan soğutuyor çünkü. araştırmalarıma göre sorunlar bunlardan birinden kaynaklı;
-motor takozu(kulağı)
-subap ayarı
-şanzıman adaptasyonu
-baskı balata
daha önce tecrübe edenler varsa tecrübelerini paylaşmasını isterim. ki görüyorum herkes aynı dertlerden muzdarip...
Subap ayarı daha önceden en son ne zaman yapıldı? Bence öncesinden iyi bir Honda ustasına subap ayarı yaptırarak işe başlayın.
 
Son düzenleme:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
teşekkürler öyle yapıcam sanırım ücretleri hakkında bilginiz var mı üç aşağı beş yukarı ?
Geçen yıla kadar Ankara'da ortalama 150 tl civarına yapılıyordu ama şehrine ve ustasına göre fiyatlar değişebiliyor.
 
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FD6 2009
dün ustaya gittim dediğiniz gibi subap ayarına bakıcam dedi olmazsa şanzıman adaptasyonu gerekli dedi. fiyat olarakta adaptason ile birlikte 500 tl civarı bir ücret çıkar dedi dediğiniz gibi. motor takozundan yapmaz dedi. haftaya götürücem bakalım sonucu paylaşırım burdan.
 
Geri
Üst