Civic HB 1.8/1.4 Problemler ve Çözümler - ANA KONU

Katılım
23 Ara 2014
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Arkadaşlar sabah araç soğukken otopark çikiş rampasi 3-4mt lik ~%35 gibi bir eğimi var 1.vitesle direkt giriyorum balatanin atlamali kavradiğini hissediyorum, ancak yokuşta asili iken kalkiş yapiyorum sorun yok, isindiktan sonra yolda giderken yoğun trafikte hiçbir sorun yok daha önceki aracim 1.4 tdci fiesta asm şanzimandi ayni sayilir 150000 de böyle birşey yaşamadim, bu 2012 model 44000km de daha balata bitebilir mi araci yeni aldim bir bayandan.
 
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FD6 2009
Sağ arka bölümden araç hareket halindeyken gıcırtı sesleri geliyor. Usta ya amortisör ve üst takozu-bilyalarını değiştirmek ya da arka dingili tornacıya göstermek gerek dedi. Dingil işi biraz maliyetli olur dedi tamamen sökülüp işlem yapılıp takılması. Arka amortisör bulabiliyorum yedek parçacıdan ama üst takoz- bilya gibi parçaları hangi yedek parçacıya sorsam yok diyor serviste fiyatı yüksektir diye düşünüyorum. Daha önce aynı sorunu yaşayan oldu mu ? Amortisör ü pas geçip direk dingile mi baktırmalıyım ?
 
Katılım
25 Eki 2021
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Malatya
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
Öncelikle herkese merhabalar arkadaşlar,


Geçen yıl çok severek aldığım 2012 model Honda Civic Hachbak 1.4 Sport Otomatik aracım sıcak havalarda sırasıyla VSA, ABS, Lastik İkaz, El freni, Motor İkaz ve İ-Shift lambaları yanıyor. Araç o an hangi viteste ise onda kalıyor. Çalışmaya devam ediyor. Kenara çekecek kadar gaz yiyor. Yeniden çalıştırdığınızda vites N de kalıyor ve ne otomatikte nede manuelde hareket etmiyor. Kutup başlarını söküp 10 dakika bekleyip yeniden taktığınızda lambalar sönüyor, araç hareket ediyor.
Ağır hasar kayıtlı bir araç, önden kazası var. Serviste toplanmadığı için, gelişi güzel bir iş yapılmış.

Geçen yıl Eylül ayında 2 defa yaptı. Bilgisayarda çıkan arızaları sildirdim. Ramazan Bayramı arefe gününe kadar 9 ay hiç yapmadı. Tam seviniyordum oh bir daha yapmıyor diye maalesef gene yaptı. Her tamirci başka bir şey söylüyor.
Mesela Bursa Küçük Sanayi Sitesinde Şanzımancı Burak Oto Raif Usta şanzıman robotlarının çok ısındığında yapabileceğini, söküp istanbul’a tamire göndereceğini, masrafın 2 yada 3 bin lira tutacağını, aracında 3-4 gün orda kalması gerektiğini söylüyor. Bu arada baskı balatayıda açıp kontrol edeceğini, ondanda yapabileceğini söylüyor.
Bir Özel Honda Servisi Mekatronik denen parçadan kaynaklandığını, tamirinin olmadığı, çıkma bulunup takılıp denenmesi gerektiğini söylüyor.
Bir başkası akünün voltajını kontrol ettir, düşük yada yüksek voltaj yapabilir diyor.
Bir başkası, aracın önden kazası olduğu için, kazayı tekrar hatırlıyor olabilir, ön takımları değiştir düzelir diyor.
Aracın elektrik tesisatının komple değişmesi gerektiğini, bu yapılırsa düzeleceğini söylüyor.

ABS-VSA beyni yapar tamir yada çıkmasıyla hal olabileceğini söylüyor.

Söylüyor da söylüyor, ne yapacağımı hangisine inanacağımı şaşırdım.

Böyle bir problemle karşılaşıp çözümünü nasıl bulduğunu, nerde ve kime yaptırdığını bana yazarsa çok memnun olurum.

Yardımcı olan olmayan, bu yazdıklarımı sabırla okuyan herkesten Allah razı olsun, teşekkür ederim.
Merhaba aynı sorunu şu anda ben yaşıyorum nasıl düzeltiniz acaba sorunu
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
25 Eki 2021
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Malatya
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
merhaba arkadaşlar 3 yıldır kullundıgım hoda civic hb 1.4 ishift 2010 model aracımda ara ara önce şanzıman arıza ışıgı , daha sonra bütün ışıklar yanacak şekilde arıza veriyordu ,
3 senede toplam 3 kere falan arızayı verdi, bunu kipatçıkta şanzıman çok ısınınca verdiği yazıyordu ve biraz bekleyince geçiyor yolumuza devam ediyorduk.
Şimdi ise 3 günde 3 kere aynı hatayı verdi ,
arabayı servise götürdüm servis bilgisayara bağladı ısınınca yapar bi sıkıntı görünmüyor ama devam ederse baskı balata değişmesi lazım dedi ,
sonra sıkıntı devam etti ve bende özel serviste bi ustaya gösterdim, aracı kullandı baskı balatada sıkıntı olmadığını çekişinin, hızlanmasının ve yokuşlarda tepkisinin iyi olduğunu söyledi elektronik bir hata olacağını söyledi ve elektronik çi bir ustaya yönlendirdi.
Formlardaki araştırmalarıma göre herkes bu sorunu yazmış ama nasıl çözdüğünü yazmamış ben çözersem inş bilgilendirecem ama daha önce başına gelen , bu yazımı okursa ve yardımcı olursa sevinirim.şimdide teşekkürler .
 

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
373
Tepki puanı
584
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
tüm sorularının cevapları bende var eğer istersen yardımcı olabilirim tabi arabayı satmadıysan :)
Hocam kayınvalidemin de i-shift'i var, onun Kafa rahat ama ben onun adına endişeleniyorum, cevabını alalım mümkünse @bLind hocamın dedigi gibi :))

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Ara 2021
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Konum
ankara
Ad Soyad
hasan ipek
Yaş
27
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
1.8 manuel kullanicisiyim i shift bilmiyorum lakin multimedya kalorifer yan ayna motor degisimi kalorifer kazani ile ilgili problemlerinizi yanitlayabilirim ayrica herkesin muzdarip oldugu o rolanti dalgalanmasi benzinde lpgde fark etmez eksantrik sensoru degisimi ile minimize oluyor
 
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
ISTANBUL/KADIKÖY
Ad Soyad
Barış balta
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2007
Selaminaleykum honda 1.8 shift sanzuman hondam var ve araç sanzuman isigi yaktı geri viteste takılı kaldı viteste oldugu için suan çalışmıyor motor soğumasını bekledim ve tekrar kontak yaptım olmadi aynı hatayı veriyor akü kutup başını soktugumde viteste bosa atıyor ama tekrar kutup başını taktigimda viteste kalıyor bir süre sonra sorun nedir yasiyan var mi acaba her usta farkli birsey söyledi kimi baskı dedi kimi sanzuman yağı dedi kimi robot degisicek dedi anlam veremedim yasiyan varsa ise bir yardımcı olabilir mi? Teşekkürler şimdiden
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Selaminaleykum honda 1.8 shift sanzuman hondam var ve araç sanzuman isigi yaktı geri viteste takılı kaldı viteste oldugu için suan çalışmıyor motor soğumasını bekledim ve tekrar kontak yaptım olmadi aynı hatayı veriyor akü kutup başını soktugumde viteste bosa atıyor ama tekrar kutup başını taktigimda viteste kalıyor bir süre sonra sorun nedir yasiyan var mi acaba her usta farkli birsey söyledi kimi baskı dedi kimi sanzuman yağı dedi kimi robot degisicek dedi anlam veremedim yasiyan varsa ise bir yardımcı olabilir mi? Teşekkürler şimdiden
Tarifinize göre vites geçişini kontrol eden robot arızalı gibi görünüyor, yüksek ihtimal şanzımanın indirilmesi gerekcek, robotla birlikte debriyaj balatası ile volanında kontrol edilmesi gerekir düşüncesindeyim.
 
Geri
Üst