1,18 oranını ölçme şansım yok, denemedim de. Uzun dönem sarfiyatından ve eşit şartlardaki ölçümlerden yola çıkarak ideal sonuçlar elde edilebilir. Her türlü bilgiyi ilgiyle ve keyifle takip ediyorum
+%18 rakamını ilk, Ankara Mocan Otogaz'da LPG dönüşümü yaptığımda duymuştum. Sonrasında gerek forum ortamlarında, gerek sanayide tecrübelerden bu rakamı duydum. Sanırım LPG dönüşümü yapan firmaların resmi sayfalarında da böyle bir değerden bahsediliyordu. Uzun zaman oldu.
Üst kalorifik değerlerle yapılan hesaplamalar, bir mühendis (elk) olarak benim de ilgimi çekiyor. Ancak pratik ölçümler de ortada. Alanım olmadığı için kesin hüküm koyamıyorum.
Eskiden tüketim hesaplamalarında böyle tartışmalar yaşanırdı. EU normlarında ölçümlerin nasıl yapılacağı, hangi koşulların sağlanacağı, kaç tekrar yapılacağı açık açık yazılmış. Bu konuda belki de orijinal üreticilerin sayfalarından yararlanılabilir. Sarfiyat değişimlerinin de benzer şekilde değişken kullanımlı simülasyonlarla karşılaştırıldığı bir makale, whitepaper, tez vs. olsa iyi olurdu.
Ancak, piyasa dengeleri farklı, ekonomik güçleri yüksek olduğu için EU topraklarında LPG kullanımı sarfiyat veya ekonomik sürüş için değil de CO2 salınımını azaltmak için yapılıyor. Bambaşka bir dünya yaşıyorlar, maalesef. Düşünün! Adamlar şehir içinde LPG kullanıp uzun yolda benzinle performanslı sürüş elde ediyorlar. Hatta, İtalya'da sanırım, 10 yaşından büyük araçların şehir içinde benzin kullanması yasaktı. Yasal zorlamalar nedeniyle herhalde, LPG dönüşüm firmalarının çoğu İtalyan.
Son olarak bu fiyatlarla, LPG+Benzin kullanımının ekonomik anlamını kaybetmeye başladığı ortada.