Civic FK7 Civic Rs aracına LPG taktırmak

Katılım
16 Şub 2017
Mesajlar
97
Tepki puanı
57
Konum
Adıyaman
Selam 2017 model Civic hatchback aracımı LPG taktırmayı düşünüyorum YouTube'de videoları var bir tane arabaya takılmış sorunsuz görünüyor 7000 lira fiyat isteniyor taktırmayı düşünüyorum arkadaşlar aklıma takılan tek şey Garanti garanti beni üzer mi bilmiyorum 3 yıl dolmak üzere bu konuda görüşlerinizi bildirirseniz sevinirim takılan wpg sonrasında hiçbir performans kaybı Yaşanmıyor benzin aldı başını gitti Geçen gün tatile gittim 800 kilometreyi 500 TL benzin harcadım

SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
341
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Asl
Önceden taktırmanin bir avantajı mı var ki? Bu kit Euro ya göre zaten TL fiyatı. 7500 TL ye taktiranda atıyorum o zaman 1100 Euro verdi şimdi taktiranda 1100 Euro verecek.
Aslında kitler teknolojinin ilerlemesiyle görece ucuzluyor. Sorun bizim paramızın düşmesi.
Yazmıştım: 2012 atmosferik kit 1000USD, şimdi turbo kit 1300USD. Zamanında arada kat kat fark vardı, efsane gibi uzaklardan duyuyorduk.
Dediğim rakamlara kadar oynama olmadığı sürece LPG tabi ki ekonomik. Bakım filtre parası falan dahil.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
100 km maliyetleri:
  • Benzin: 6,3x7,85= 49,46₺
  • Benzin (turbo): 5,7x7,85= 44,75
  • Dizel: 4,1x7,35= 30,14
  • Benzin+LPG: 6,3x4,30x1,18= 31,97
  • Benzin (turbo)+LPG: 5,7x4,30x1,18= 28,92
Bu sonuçlara göre:
  • Benzinde 17,49₺ veya %35
  • Benzin (turbo) 15,83₺ veya %35
tasarruf söz konusu.

2012 yılında aldığım BRC MY11 sıralı sistem düz benzinli LPG dönüşüm kiti aşağı yukarı1000USD fiyata satılıyordu (1800₺ ve 1,80 ₺/$), şimdiki Doğrudan Enjeksiyonlu kitler de hemen hemen aynı USD rakamına satılıyor. (11.000₺ ve 8,60 ₺/$ olunca 1.300$)

Diğer bir nokta da şu: Yakın zamana kadar LPG kullanımı %40 tasarruf yaptırıyordu. LPG fiyatlarında daha yüksek artış gerçekleşmiş ve tasarruf %35 mertebesine düşmüş durumda.

Hatırlatmadan da geçmeyelim! Yukarıdaki hesaplamaları daha hassas yapmak istersek, kabaca 0,5-1 litrelik benzin sarfiyatını da eklemek lazım. Soğuk motor kullanımı ve kısa mesafeli sürüşlerdeki artış ile birlikte sürekli yüksek devir çevirme durumlarında benzin kullanımı üst tarafa kayacaktır.

Bütün bunlara rağmen %35 tasarrufa burun kıvıracak hale gelmemiz düşündürücü.

Sorun, biz fakirleştik!

Hocam meraktan soruyorum neye göre 1.18 ile çarparak hesap yapıyorsunuz ? Benzine göre 1.18 fazla yakacağını hesaplamanızın sebebi nedir ?
1kg benzin 44 mj/ 1 kg lpg de 46 MJ
Lpg 1lt 0.51 kg / benzin 1litre 0.71–0.75 kg
0.71/0.51x(46/44)= 1.3316 gelir
Yani 1lt benzinin verdiği enerjiyi elde etmeniz için %30 daha fazla lpg tüketimi gerekli. Fizik hesaplaması böyle diyor, sizin bildiğiniz bir hesap varsa bilmek isterim. Sadece basınç altında biraz daha fazla enerji sağlıyor olabilir turbo atmosferik araçlara göre ama çok büyük farklar değildir diye düşünüyorum.
Bu hesapla da lpg 6 tl ise 1.3x6=7.8 yapar lpg 6 lira olduğu yerde benzinden fiyat farkı kalmaz.
5.5 lira olsa minimum 1.3x5.5=7.15 litrede 70 kr 1000 litrede 700 lira kar elde edilir bu hesapla kar var bile denemez bakım maliyetlerinin artışıyla.
Lpg benzin fiyatının %60 ı olduğunda 7.8x0.6=4.68
4.68x1.3=6.08
6.08/7.8=0.78 yani yüzde 22 kar var
Daha basit hesaplar 60.1.3=78
78 i 100 e tamamlamak için 22 var
Lpg benzinin %50 si olduğunda
50x1.3=65 yani %35 kar var
Lpgnin fiyatı benzinin %70 i olduğunda
70x1.3=91 yüzde dokuz kar kalır buda bakımların benzine göre artan maliyetle eşdeğerdir yaklaşık
Lpg benzinin yüzde 70 ini geçtiğinde kar olmaz
7.85x0.7=5.46 yı geçtiğinde lpg alınması karlı değildir.
Eskiden lpg fiyatları benzinin %50 si olduğu için %35-40 kardan bahsederlerdi o da bakım maliyetleri hariç.
Tabi herkes lpg yi bırakıcak şu günümüzde benzin aşırı tüketildiği için benzine zam gelicek malesef o zaman tasarruf ortaya çıkabilir ama o zamana kadar lpg kullanmak pek mantıklı değil.

iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Basınç altında 1.33 tutmadığını hatta turbo direkt enjeksiyon ve %5 benzin soğutması altında 1.18 in altında olduğunu (rs+prins vsi di) yaklaşık 50 ölçüm ile pratikde gördük yukarıdaki mesajlarınıza ölçüm sonuçlarını inceleyebilirsiniz.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Basınç altında 1.33 tutmadığını hatta turbo direkt enjeksiyon ve %5 benzin soğutması altında 1.18 in altında olduğunu (rs+prins vsi di) yaklaşık 50 ölçüm ile pratikde gördük yukarıdaki mesajlarınıza ölçüm sonuçlarını inceleyebilirsiniz.

Hocam bunu iyi bir fizikçi arkadaşla da konuştum makina mühendisi ile de konuşurum. Bu değişkenlerde sıcaklık atmosfer basıncı ve turbo basıncı etkisi var. Her drğişken aynı turbo basıncını değiştirseniz bile %18 e düşmesi imkansız bu sadece fakir karışımla olur bu da araca zarar verir uzun vadede. Fizikçi arkadaşın demesi %33 e yakın olması gerekir yönünde benimki de bu yönde. Düşünsenize sallıyorum 1000 kg ağırlığı 100 km götürmek için 23 mj enerji lazımsa siz 20 mj ile 100 km götüremezsiniz. Yaptığınız hesaplarda hata olması muhtemel hocam yada aynı güzergahta aynı şekilde hatasız kullanım sağlamanız da mümkün değildir, benzinde gösterge 6 gösterdi farka bakalım denecek basit hesap tutması pek mümkün değil.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Ara 2020
Mesajlar
160
Tepki puanı
148
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Zamanında maaşınla 1100 euro alırken şimdi 900 euro alırsın misal olarak. Ayrıca bu gece lpg ye 71 kurus zam geliyor lpgli arac kullanmaz artık mantık dışı zengin işi oldu. Atmosferik motor zaten müzelilkti artık piyasadan kalkmalı


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Maaş eriyor tabiki ayrı konu, lakin birim bazında aynı para. Ayrıca o zaman LPG 3.5 TL ise şimdi 5.5 TL.
Hocam bunu iyi bir fizikçi arkadaşla da konuştum makina mühendisi ile de konuşurum. Bu değişkenlerde sıcaklık atmosfer basıncı ve turbo basıncı etkisi var. Her drğişken aynı turbo basıncını değiştirseniz bile %18 e düşmesi imkansız bu sadece fakir karışımla olur bu da araca zarar verir uzun vadede. Fizikçi arkadaşın demesi %33 e yakın olması gerekir yönünde benimki de bu yönde. Düşünsenize sallıyorum 1000 kg ağırlığı 100 km götürmek için 23 mj enerji lazımsa siz 20 mj ile 100 km götüremezsiniz. Yaptığınız hesaplarda hata olması muhtemel hocam yada aynı güzergahta aynı şekilde hatasız kullanım sağlamanız da mümkün değildir, benzinde gösterge 6 gösterdi farka bakalım denecek basit hesap tutması pek mümkün değil.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Deneysel ortamlarda ancak gerçek yada gerçeğe en yakın sonuçları alabilecekkken arkadaş ısrarla kendi ölcümlerini doğru kabul ediyor. Hiç kimse Trafik şartlarında birebir aynı sürüşü yapamayacağına göre benzinde 7 litre yakiyordum LPG de şu kadar yakıyorum kabilinden açıklamaların nazarımda en ufak bir değeri yoktur. Bununla ilgili bir sürü akademik çalışmalar var ve o çalışmalar da zaten oranın 1 e 1.3 litre olduğunu ortaya koyuyor.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Hocam bunu iyi bir fizikçi arkadaşla da konuştum makina mühendisi ile de konuşurum. Bu değişkenlerde sıcaklık atmosfer basıncı ve turbo basıncı etkisi var. Her drğişken aynı turbo basıncını değiştirseniz bile %18 e düşmesi imkansız bu sadece fakir karışımla olur bu da araca zarar verir uzun vadede. Fizikçi arkadaşın demesi %33 e yakın olması gerekir yönünde benimki de bu yönde. Düşünsenize sallıyorum 1000 kg ağırlığı 100 km götürmek için 23 mj enerji lazımsa siz 20 mj ile 100 km götüremezsiniz. Yaptığınız hesaplarda hata olması muhtemel hocam yada aynı güzergahta aynı şekilde hatasız kullanım sağlamanız da mümkün değildir, benzinde gösterge 6 gösterdi farka bakalım denecek basit hesap tutması pek mümkün değil.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Arkadaşlarınızın işi enerjisini değil oluşan basıncın atalet momentini hesaplamasıni isteyin. Motorlarda kullanılan enerji bu yakıtların yanması sonucu oluşan basınç ile oluşmaktadır. Yakıtların kalorifik değerleri hataya düşürür. Benzinden daha fazla enerji almak için notorlarimiza yanma odası sıcaklığını düşürmek için egr sistemi kullanılır. Bende makine mühendisliği okudum :) ayrıca lpg nin basınç altında kendiliğinden yanmaması büyük avantaj sağlar benzin 95 iken en kötü lpg 115 oktandir. Aracımda sürekli obd takibi yapmaktayım şuan çok hafif de olsa zengin karışım var (ltft -8) hesabımda hata yok araç benzin tahminini hatalı yapsa dahi ortalama hızı hatalı tahmin etmesi mümkün değil.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Arkadaşlarınızın işi enerjisini değil oluşan basıncın atalet momentini hesaplamasıni isteyin. Motorlarda kullanılan enerji bu yakıtların yanması sonucu oluşan basınç ile oluşmaktadır. Yakıtların kalorifik değerleri hataya düşürür. Benzinden daha fazla enerji almak için notorlarimiza yanma odası sıcaklığını düşürmek için egr sistemi kullanılır. Bende makine mühendisliği okudum :) ayrıca lpg nin basınç altında kendiliğinden yanmaması büyük avantaj sağlar benzin 95 iken en kötü lpg 115 oktandir. Aracımda sürekli obd takibi yapmaktayım şuan çok hafif de olsa zengin karışım var (ltft -8) hesabımda hata yok araç benzin tahminini hatalı yapsa dahi ortalama hızı hatalı tahmin etmesi mümkün değil.

Hocam makine mühendisi arkadaşla da konuştum, eylemsizlik momentiyle alakasını anlayamadım tam anlatmak istediğini bunu söyleyenin dedi, atmosferikle turbo arasında verim farkı olur sıkıştırma oranından ötürü. Ama aynı araçta aynı hıza ulaşmak için aynı şartlarda yakıt türü değişmeksizin aynı enerjiye ihtiyaç duyarsın bu hızdan sonra kütleyi devam ettirmek için lazım olan enerji de azalır ama yakıt türüne göre daha az enerjiyle aynı kütleyi devam ettireyim gibi bir olay mümkün değil, oktan sadece yanma sıcaklığını değiştirir sadece oktanı yüksek diye verimli denmez motorun kaldırabileceği oktana kadar verimli diyebliriz sonrası zarar sadece sıkıştırdıkça vuruntu yapmaz ama sıkıştırma oranını benzinle aynı bırakıp yüksek oktanlı yakıt koyarsan da yakıt geç tutuşur performans düşer motor ömrünü de olumsuz etkiler dedi üretici sizin araçları 97 oktanlı yakıt koyun diyorsa sen gidip 110 oktanlı lpg koyarsan geç tutuşma olması mutemel dedi, turbo aracın sıkıştırma oranı 1:10.6 atmosferik civicin 1:10.7 fabrika verisi. Turbo motorlar atmosferiğe göre daha verimlidir sen 8 litre yakarken turbo 6 litre tüketebilir ama dediğin %33 lük oranı yaklaşık olarak yine aynı çıkar(%33 olmaz 30-29 olur ama 18 olması pek olası değil dedi) sen 2.4 litre fazla yakarsın diğer araç 1.8 litre bu oranı azaltmak için daha fazla sıkıştırırsan az yakıt fazla hava verirsin bu da fakir karışım olur. Bu tarz ölçümleri deneysel yapmak net cevabı vermez sadece fikir verebilir dedi. Hocam ben birden fazla insandan aynı cevabı aldım 1.18 pek olası değil benim ve diğerlerinin kanaatince.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Hocam makine mühendisi arkadaşla da konuştum, eylemsizlik momentiyle alakasını anlayamadım tam anlatmak istediğini bunu söyleyenin dedi, atmosferikle turbo arasında verim farkı olur sıkıştırma oranından ötürü. Ama aynı araçta aynı hıza ulaşmak için aynı şartlarda yakıt türü değişmeksizin aynı enerjiye ihtiyaç duyarsın bu hızdan sonra kütleyi devam ettirmek için lazım olan enerji de azalır ama yakıt türüne göre daha az enerjiyle aynı kütleyi devam ettireyim gibi bir olay mümkün değil, oktan sadece yanma sıcaklığını değiştirir sadece oktanı yüksek diye verimli denmez motorun kaldırabileceği oktana kadar verimli diyebliriz sonrası zarar sadece sıkıştırdıkça vuruntu yapmaz ama sıkıştırma oranını benzinle aynı bırakıp yüksek oktanlı yakıt koyarsan da yakıt geç tutuşur performans düşer motor ömrünü de olumsuz etkiler dedi üretici sizin araçları 97 oktanlı yakıt koyun diyorsa sen gidip 110 oktanlı lpg koyarsan geç tutuşma olması mutemel dedi, turbo aracın sıkıştırma oranı 1:10.6 atmosferik civicin 1:10.7 fabrika verisi. Turbo motorlar atmosferiğe göre daha verimlidir sen 8 litre yakarken turbo 6 litre tüketebilir ama dediğin %33 lük oranı yaklaşık olarak yine aynı çıkar(%33 olmaz 30-29 olur ama 18 olması pek olası değil dedi) sen 2.4 litre fazla yakarsın diğer araç 1.8 litre bu oranı azaltmak için daha fazla sıkıştırırsan az yakıt fazla hava verirsin bu da fakir karışım olur. Bu tarz ölçümleri deneysel yapmak net cevabı vermez sadece fikir verebilir dedi. Hocam ben birden fazla insandan aynı cevabı aldım 1.18 pek olası değil benim ve diğerlerinin kanaatince.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Oktan arttıkça araca zarar mı!! Oktan ne kadar yüksek olursa yakıt düşük devirde vuruntu yapmadan (kendiliğinden yanmadan) daha fazla sikistirilabilir ve buji ile istenen sıkıştırma oranında yakılarak yakıt tan verim alınabilir. Yakıtın vuruntu yapmaması yüksek oktan motor için zararlı değil faydalı bir durumdur. Bütün dünyada düşük oktanki etanollu yakıtlar ucuza yüksek oktanki yakıtlar daha pahalıya satılır.

Ben 30bin km dir en az 50 kez olctugum araç %18 diyorum siz hiç kullanmadığınız araç %33 diyorsunuz
. Peki o halde en son paylaşımım ve ölçülerimi yazdım Bi bakın mesela nerede hata yapmış olup da %17 yi hesaplamis olabilirim bana onu da söyleyin lütfen ?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Aslında bu yakıt tüketim münazarası pratik olarak aynı özellikteki 2 aracın ( lastik, bakım, km) gibi aynı güzergahta depo fulleyerek arka arkaya birlikte ilerlemesi sonrası yine aynı istasyonda doldurarak depo ölçümü sonrası belirlenebilir, teorik fikirlerin pratikle test edilerek doğruluğunun ölçülmesi gerektiği düşüncesindeyim. Ama pratikte de bu test, yapmak (birebir aynı koşullarda araç bulmak bile çok çok zor).
Örnek olarak şöyle bir test mantıklı diyebilirim.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Aslında bu yakıt tüketim münazarası pratik olarak aynı özellikteki 2 aracın ( lastik, bakım, km) gibi aynı güzergahta depo fulleyerek arka arkaya birlikte ilerlemesi sonrası yine aynı istasyonda doldurarak depo ölçümü sonrası belirlenebilir, teorik fikirlerin pratikle test edilerek doğruluğunun ölçülmesi gerektiği düşüncesindeyim. Ama pratikte de bu test, yapmak (birebir aynı koşullarda araç bulmak bile çok çok zor).
Örnek olarak şöyle bir test mantıklı diyebilirim.
Bu konuda bize yol gösterecek en güzel etmenin aracın verdiği hız ortalaması diye düşünüyorum. Cunki bunu aracın çalıştığı süreye yapılan yolu baz alarak oluşuyor yani benzin tahmini gibi hata yapacak bir veri değil. Ben neredeyse tüm ölçülerde ortalama hızı da veriyorum mesela son yaptığım ölçümde ortalama hız 27 iken benzin tahmini 6.4 e göre %16fazla yakmış tim benim yaptığım verinin hatalı olması ve %33 gibi iddia edilen bir değer almam için tek yol rs kullanan birinin 27 km ortalama hız ile benzin tüketiminin fulleme hesabı ile 100 km de 5.5 litre yakması gerekiyor. Yani 1.5t kullanan bir arkadaş çıkarda derseki ben 27 km ortalama olan bir Trafikde evet 5.5 yakıyorum diye o halde benim verdiğim verilerin sağlığı sorgulanabilir. Ancak ben lpg takmadan bu aracı çok kullandım bu ortalama hızlarda ortalama 7 litre civarında tükettim. (yol bilgisayarı 6.5) bu yüzden vicdanım rahat bir şekilde bu sistemin rs ile %18 fazla tükettiğini rahatlıkla söyleyebiliyorum.
 
Geri
Üst