Şikayet var com a dün akşam girip baktım, Civic lerin 10 uncu nesilindeki CVT şanzıman problemleri DSG yi geçmek üzere gibi birşey, ayrıca tam da tahmin ettiğim gibi ticari taksi ve bayan sürücülerden şanzıman kopartanlar var,
Şikayet var com da kayış koparan yaklaşık 15-20 tane Civic var nerdeyse hepsi 10 uncu nesil Civic bir tane HRV vardı sanırım, ancak hiçbir kullanıcı şikayet açarken hatayı kendinde bulmaz zaten, yağını orjinal koymadım, serviste değiştirmedim, R ye takıp ileri kaçırırken gaza abandım D ye takıp geri kaçırırken gaza abandım araca 6-7 kişi bindirip dik rampada durduğum yerde dipgaz kalkış yaptım diyen bir tane adam yok, demezlerde. Genellikle FC5 eco elegance larda problem var bir tane RS bir tane de HB gördüm sanırım. Yani 182hp likte de kopartan var 125hp lik te de kopartan var.
Manuel şanzıman ve dişli sistemlere sahip planet dişli veya çift kavrama veya tek kavrama otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda bu bahsettiğim şekilde hor kullanma sonucunda kırılma kopma gibi problem olmaz olsa bile pek nadirdir, ancak Civic in CVT kopartması artık nadirliğin üzerine çıkmış aşina bir duruma doğru ilerliyor.
Benim kendi araştırmalarıma göre erkenden önlem alıp uzun süre bu şanzımanı kullanmak istiyorsanız alacağınız en temel önlemler şunlar: araç içerisinde ağır yükler taşıyorsanız durduğunuz yerde yada rampada veya düz yolda fark etmez dipgaz kalkış yapmayacaksınız, şanzıman yağını erken değiştireceksiniz ve servisin sattığı HCF-2 yi kullanacaksınız, gavur ülkesi 40000km demiş bize niye 20000km demişler? falandı filandı o kadar para verilirmi demeden 15-16000km yi ve 24 aylık periyotu asla geçirmeden doğru servise gidip CVT kayışından yana evhamınızı anlatıp yağınızı bir güzel değiştireceksiniz. İkinci ve dördüncü şanzıman yağı bakımlarınızda şanzıman yağı filtresini de değiştirtmeyi unutmayacaksınız, eğer performanslı sürüş yapmak istiyorsanız Civic 40-50km hızlara ulaşmadan gaza aniden dibine kadar basmayacaksınız, gaz pedalını çok gerekmedikçe dipgaz çek dipgaz çek yapmayacaksınız. Uzun yol sürüşlerinde sabit hızları tercih etmelisiniz bir 70-80 bir 180-200km hızlarda git gel yapmamalısınız dayayın 160 a yada 200km ye o şekilde sabit gidin. Bu tavsiyelerin çok kötü şeyler olduğunu biliyorum. Uyulmaz ise illa bu kayış kopar diye birşey de yok.
RS ve HB modeli spor model gibi görünüyor aslında öyle değil, Civic in spor modelleri Type R dan başlar, NSX e doğru gider, 3 seneden uzun süre turbo HB kullandım ve Turbo HB ve RS modelinin 182hp liklerini ben uzun bir zamandır artık spor model olarak görmüyorum bunlar sadece hafiften sportif görünümlü gündelik ve olması gerekenden biraz daha güçlü araçlar o kadar. Buna bir eksoz takalım, yazılım yaptıralım, agresif sürüşler yapalım tarzı değiller.
CVT kayışı kopması mevzusu çok uzayacaktır, şimdiden belirteyim, eğer başınıza gelirse 10-15000 liraya çıkma şanzıman alıp taktırmaktan başka pek bir seçenek yok, ayrıca yetkili serviste garantiden komple şanzıman değiştirenler var şikayet var com da bununla ilgili yazılar mevcut.
Honda nın yeni modelleri özellikle 2006 dan sonra 2020 ye kadar olan modeller nerdeyse kullan-at tarzı bir yapıya sahipler, yedek parça ve onarım masrafları yüzünden böyleler böyle olmaması gerekirdi aslında, Honda çıkmacılarına gittiğiniz zaman yüzlerce kazalı ve hurdaya ayrılmış Civic yatıyor, diğer markalarda bilmiyorum ama çıkma parça mevzusu Honda da bir değişik ve diğer ekonomik markalardan daha bol miktardaymış gibi geliyor bana, geçenlerde işyerinden bir arkadaşın marş motoru yüzünden FD6 kasa Civic inde motor yangını çıktı, yetkili servis ve yedek parçacılar motor tesisatı kablolarına komple harness setine 10-17000 lira fiyat çıkarttı, bu arkadaş gidip 2500 liraya çıkma kabloyu İstanbul da Civic mezarlığının birinden bir araçtan söktürdü getirip taktı, şimdi sorunsuz biniyor.
En kötü ihtimal CVT kayışı koparsa çıkma şanzıman taktırıp daha sonra o Civic i satarsınız yada dikkat ederek kullanmaya devam edersiniz. Yurt dışındaki Civic lerde de bu problem var bu sebeple manuel vites conversion yapmayı düşünen bile olmuş, eski kasalara da güvenmemek gerekiyor CVT nin doğası gereği hepsi kopma riskiyle birlikte çalışıyor belli bir periyodu da yok kimisi 1000km de kimisi 300000km de kopabiliyor, özetle: kullanım şekli ve bakım bu konuda en önemli role sahip. Servis bakımlarınız eksiksiz ve zamanında yapıldı ise eğer kazanız yoksa ve aracınıza modifiye yapmadıysanız 6 yıl 100000km içerisinde yetkili servis kayışı kopan CVT şanzımanı garantiden değiştirecektir.