CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Fb7 deki eski teknoloji şanzımana dönmesine gerek yok idtech de kullandığı 9 ileri tam otomatik olan daha iyi olmaz mıydı yeni kasada ?
 
alakası yok.şu an da hava soğuk ve soğuk iken motor devirli çalışır,frenden çekince atılmasının sebebi bu
şanzıman yağ sıcaklığından dolayı oluşabilecek performans kaybını şöför koltuğundan ölçümleyemezsiniz zira çok düşük bir değerdir normal sürüşe yansımayacak kadar
İlk çalıştırdığım zamandan bahsetmiyorum yolda motor sıcaklığı ısınmış bir arabadan bahsediyorum. Motor gerekli sıcaklığa ulaştıktan sonra dış ortam sıcaklığında düşüş oksijen sensörlü bir motorda relantiye neredeyse hiç etki etmez.
 
N ye alınca yağın içerisinde çalışan bir sanziman yaglamayi nasıl kesiyor anlatırsanız çok mutlu olurum? :)

Şehir efsanesine döndü artık, aslında kesmez ama eski araçlarla gaza basıp devir arttırınca farların daha canlı yanıp bırakınca sönükleşmesi gibi bir durum olur. N konuma geçtiğinizde pompa yağ basıncını ve devir daimi düşürür.Yağın şanzıman-tork konvertörü dolaşım hızı yavaşlar.Yağlamayı keser efsanesi buradan geliyor. Doğru mudur N ye almak değildir tabi ki ama ustaların da bu kadar atıp tutmasına da gerek yok


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Hareket halinde N konumuna almanın zararlı olup olmadığına dair bir yorum yapamam ancak fren pedalına basmadan p konumundan başka bir konuma geçmesine izin vermeyen sistem, aracı stop ettiğimizde vitesi p konumuna almadan kontak anahtarını cıkarmaya izin vermeyen sistem, p r d s l konumlarına geçercen vitesteki mandala basmadan değiştirmeye izin vermeyen sistem zararlı bir hareket olsa idi hareket halinde D konumundan N konumuna mandala basmadan geçmeye müsade eder miydi?(bunun amacı da yanlışlıkla R konumuna almamamız için)
 
Yaa nolmus burasi . Vay anam vayyy. Neler neler olmus. Hepsini okudum. Servisin ve tecrübelerimin yanındayım. Ben n ye alip el frenini ceker , freni birakir tekrar frene basip p ye alanlardanim. Etrafimdaki herkesede bunu tavsiye ederim. Zarar verir yada vermez.. bir sonraki calistirdigimda pden r ye gelene kadar ne kütürtu ne patirti ne kasma nede zorlanma hissetmek istemem.

GM 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Arkadaşlar motor devri ile sanzimanin yağlanma sisteminin ne alakası var yahu benim bilmediğim bir yağlama sistemi mi var sanziman yağın içinde çalışır. Ayrıca Honda kitapciginda açıkça belirtilmiştir. N relantide bekleme konumudur yazıyor. D değil N. Yaglamayi kesiyor olsa N diye bir konum neden yapılsın?
 
Arkadaşlar motor devri ile sanzimanin yağlanma sisteminin ne alakası var yahu benim bilmediğim bir yağlama sistemi mi var sanziman yağın içinde çalışır. Ayrıca Honda kitapciginda açıkça belirtilmiştir. N relantide bekleme konumudur yazıyor. D değil N. Yaglamayi kesiyor olsa N diye bir konum neden yapılsın?

Biz suyun içinde mi çalısır dedik ? Önce oturup cvt şanzıman parçaları nelerdir araştırın,hangisi ne işe yarar? Şanzıman içindeki yağ nasıl dolaşım yapar,pompa nasıl çalışır ? Malesef ki cvt şanzımanlar sizin düşündüğünüz kadar basit çalışmıyor. Ustalar da sizin gibi düşünüyor muhtemelen çünkü şanzıman yağ değişiminde alttan tapayı açıp üstten dolduruyor,adı da şanzıman yağı değişti oluyor.
Daha basit bir yöntem önereyim size hem öğrenmiş hem de aracınızın şanzıman yağını olması gerektiği gibi değiştirmiş olursunuz.Aracınızın şanzıman yağını makine ile değiştirtin.Aracın sistemine makine bağlanır bir taraftan eski yağ çekilirken diğer taraftan yeni yağ sisteme verilir.İşte tam da bu esnada vitesi N konuma alıp sistemdeki akışın nasıl yavaşladığını görürsünüz.Vites yine N konumdayken gaza basıp devir artınca akış hızlanır.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Biz suyun içinde mi çalısır dedik ? Önce oturup cvt şanzıman parçaları nelerdir araştırın,hangisi ne işe yarar? Şanzıman içindeki yağ nasıl dolaşım yapar,pompa nasıl çalışır ? Malesef ki cvt şanzımanlar sizin düşündüğünüz kadar basit çalışmıyor. Ustalar da sizin gibi düşünüyor muhtemelen çünkü şanzıman yağ değişiminde alttan tapayı açıp üstten dolduruyor,adı da şanzıman yağı değişti oluyor.
Daha basit bir yöntem önereyim size hem öğrenmiş hem de aracınızın şanzıman yağını olması gerektiği gibi değiştirmiş olursunuz.Aracınızın şanzıman yağını makine ile değiştirtin.Aracın sistemine makine bağlanır bir taraftan eski yağ çekilirken diğer taraftan yeni yağ sisteme verilir.İşte tam da bu esnada vitesi N konuma alıp sistemdeki akışın nasıl yavaşladığını görürsünüz.Vites yine N konumdayken gaza basıp devir artınca akış hızlanır.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hayırdır hocam siz niye alevlendiniz ben n ye alınca yaglamayi keser diyen arkadaşlara böyle birsey olmadığını anlatmaya çalışıyorum ayrıca n ye alınca yağ gerektiren bir kavrama dahi kalmıyor yani sürtünme kalmıyor. Relantide bekleyen araç n ye alınmamalı diyen herkes bizim cvt için hata eder. Cunki bizim sanziman frene basınca tam olarak ayırmıyor zincirle bağlı bir ata kamçı vurulmuş gibi düşünün sessiz bir yerde bir ne ye alıp bekleyin titreşime devre bakın birde d ye. yağ sürekli ısınıyor hızla yalamaya devam etse dahi. Siz bildiğiniz gibi yapın Honda n ye alın desede d ye alın hocam ne diyim.
 
Geri
Üst