Çok memnun lafı çok göreceli bir kavram, dizel motorun torku çok yüksek, belki CVT buna dayanmayacağı için ZF nin 9 ileri planet dişlili şanzıman ünitesini kullanmış olabilirler, öte yandan planet dişli üniteli otomatik şanzıman CVT den daha fazla sürtünme katsayısına sahip 182hp lik benzinli zaten CVT ile tekerleklere 150-160hp anca aktarabiliyor ZF nin planet şanzımanı olsa bu güç 130-140hp lere kadar inebilir. Dizel motorun çalışma devir aralığı kısadır 800rpm rölanti 4500rpm maksimum, benzinlide ise 800rpm rölanti 6000rpm maksimum devir üretir bu sebeple benzinlinin şanzıman oranı yelpazesi geniştir şanzıman daha az vites oranı farkı ile çalışabilir, dizelde şanzıman oranları arasında daha çok fark olur Benzinli motora dişlilerde hiçbir değişiklik yapmadan ZF nin dizel Civic teki şanzımanını taksanız 35 saniyede 200km ye ulaşan Civic ZF şanzıman ile 5 dakikada 200km hıza anca ulaşır ve 200km yi zorlanarak ta olsa geçer, 0-100 ü 8,1 değil 15 saniye olur ama maksimum hızı çok yüksek olur.
CVT turbo benzinli motorda devri sabit tuttuğu için vites değiştirme esnasında oluşabilecek turbo lag sorununu kökünden çözüyor, turbo benzinli ve hybrid modellerin en ideal şanzımanı CVT, ancak dizelde tork dayanımı mevzusu var bunun için CVT şanzıman ile dizel motor bir arada pek görülmez, Subaru Forester var 2 litre dizel ve sanırım CVT şanzıman.
Dizelde gaz kelebeği yoktur benzinlide gaz kelebeği vardır, gazı kestiğinizde iki motorunda davranışı farklıdır. Şanzımandan elde edilecek verimlilik değişir.
tekrar yazayım Subaru dizel motorla CVT kullanıyor eğer ki yanlış görmediysem.
Benzinli motorlar ile planet dişlili şanzıman kullanan otomobiller var performans ciddi manada baygın balık gibi, oldukça sağır hızlanma tepkileri var.
Eğer ki planet dişli sistemli bir tam otomatik şanzıman ve turbo benzinli motoru Civic e koysalar idi ben onu tercih ederdim, CVT den çok daha sorunsuzdur.