182 hp lik Civic lerin CVT si HRV CRV modelleri ile benzer yapıda dayanımı daha yüksek şanzımanlar, Jatco yada başka marka üretimi değiller doğrudan Honda tasarımı bu yüzden çok pahalı, kayış kopartma sebebi şanzıman yağını geç değiştirmek yada değiştirmemek, sürekli patinaja zorlamak, dipgaz kalkışlar yapmak, boşta gaz verirken 4000rpm lerde vitesi birden D ye takmak, 5 kişi artı full bagaj ile dimdik yokuşta tam gaz tırmanmaya zorlamak.
O kayış kolay kolay kopmaz, kayış kopartanlar genellikle 1.6 eco elegance modelleri, eğer ki: kayış kopartmadan evvel henüz yürür halde iken yüksek hızlara ulaşıldığında arıza lambası yakar ve belli ederse sürüş yapmaya devam etmezseniz sadece çelik kayış değiştirilebiliyor ve masrafı daha az ancak eğer kayış kopmaz ve şarapnel gibi dağılmaz ise. Bu durumda kasnakları da rektifiye yapıyorlar çünki yeni kayış tam oturmuyor.
bakımları düzgün yapıldığı sürece 500000km leri rahat devirebilir, sanılanın aksine ticari taksiler de sıklıkla kayış kopartıyor ticari taksi bakım mantığı sebebi ile. Hiçbir ticari taksi sahibi 20-40000km lerde 1000 lira verip o yağı değiştirmez.