CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@İsmail Beşiroğlu hocam çok geçmiş olsun tekrar, eski FD6m ve ailedeki FB7den FC5'e geçmeme nedenlerimden biri de yüksek kilometrelerde CVTlerin ne derece sorunsuz olduğunu bilmememdi. Özellikle Nissan'ın CVTlerinden birçok kişi çok sorun yaşadı ve Honda'da azda olsa benzer sorunların olabileceği endişem de sizin vakanızdaki gibi haklılık payı olduğunu gördüm, daha öncede dediğim gibi FD6 ve FB7 kasa Civicler FC5lere göre şu aşamada bariz daha dayanıklı görünüyorlar.

Şahsi tavsiyem bence şanzıman için hiç tamirle hiç uğraşmayın, 15-20bin civarına düşük km.li yeni tarihli bir çıkma şanzıman bakın, en kolay ve zahmetsiz çözümü bu (y) Çünkü bildiğim kadarı ile geçmişte otomatik şanzımanlarda çok macera yaşamış biri olarak CVT şanzıman tamiratı sonrası pek ilk hali gibi randımanlı olmuyor.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
@İsmail Beşiroğlu hocam çok geçmiş olsun tekrar, eski FD6m ve ailedeki FB7den FC5'e geçmeme nedenlerimden biri de yüksek kilometrelerde CVTlerin ne derece sorunsuz olduğunu bilmememdi. Özellikle Nissan'ın CVTlerinden birçok kişi çok sorun yaşadı ve Honda'da azda olsa benzer sorunların olabileceği endişem de sizin vakanızdaki gibi haklılık payı olduğunu gördüm, daha öncede dediğim gibi FD6 ve FB7 kasa Civicler FC5lere göre şu aşamada bariz daha dayanıklı görünüyorlar.

Şahsi tavsiyem bence şanzıman için hiç tamirle hiç uğraşmayın, 15-20bin civarına düşük km.li yeni tarihli bir çıkma şanzıman bakın, en kolay ve zahmetsiz çözümü bu (y) Çünkü bildiğim kadarı ile geçmişte otomatik şanzımanlarda çok macera yaşamış biri olarak CVT şanzıman tamiratı sonrası pek ilk hali gibi randımanlı olmuyor.
çıkma şanzıman nda ne kadar saglıklı işte orası şüpheli sahıbı o şanzıman ı nasıl kullandı. hep sıkıntı hep sıkıntı

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
31 Ağu 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
158
Konum
Van
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaşlar merhaba, kardeşimde 2017 fc5 var 135bin km'de. Şanzıman yağı 120bin'de değişmişti rutin her 40binde bir değişti. 1 saat önce aradı aracı P'den D'ye geçmiyor diye. Araç çalışıyor ancak geçmiyor dedi. Sonra P'den D'ye geçti ama ilerlemiyor ve vuruntulu çalışıyordu bugün dedi. Neyse çekiciyle servise gönderttim. Almaya gitmedim henüz görüşemedim onun da benim de işlerimden ötürü...

Sorum şu şanzımana ne olmuş olabilir..? Aracı ben de bilirim kullanırım akıcı, pürüssüz ve gayet iyiydi 1 hafta öncesine kadar. Araçta oksijen sensörü arızası başgöstermişti 2 ay kadar önce ve o şekilde kullanıyordu motor ikaz lambası yanıktı. Kardeşim el frenini hususuna pek dikkat etmez hani ayak frene basık şekilde P'ye alıp aracın stop edilmesi olayı vs. Kadınlarda bu yaygın genel olarak sallıyorlar. Bundan dolayı olabilir dedim. Ama bu olay da daha çok dsg'ler için geçerli benim düşüncemde. Bizdeki CVT muhtemelen zincir koptu. Ya da belki daha basit bir problem vardır da vuruntulu geçişten dolayı bu düşüncem zayıflıyor.
Cok gecmis olsun aslinda ariza kendini onceden belli etmis ama onlem almamis keske arizalar ilk verdiginde sorunu giderseydi teknik olarak bilmiyorum ama oksijen sensoru ardindan da motor ariza isigi yanmis bir sekilde uzun sure kullanmis belliki baska bir ariza sanzimanin arizalanmasina sebep olmus olabilir. Ins. En az masrafla kurtulursunuz

SM-G920F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
çıkma şanzıman nda ne kadar saglıklı işte orası şüpheli sahıbı o şanzıman ı nasıl kullandı. hep sıkıntı hep sıkıntı

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bildiğim kadarı ile pertçilerde 2018-2019 model 10-20bin km.de olupta yandan ve arkadan darbelerle perte ayrılmış bir çok FC5 mevcut.
Ama kesin bilgi olarak tabi ki dediğiniz gibi %100 doğruluğu elde etmek biraz zor, çıkma parçanın temin edildiği aracı iyi araştırmak lazım (y)
Örnek bir ilan,
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,940
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
@Honda_Civic_ @RS23 @Sawas3234 Teşekkürler arkadaşlar. Tamirlik bir durum yok zincir tamir edilemez yenisiyle değişir ya da çıkma şanzıman alınacak. Şu an 3 teklif var biri 15bin işçilik dahil çıkma şanzıman ile işi halledeğini söylüyor. Zaman istedi ona göre yarın aracı çektireceğiz. Ekstra olarak da işte bir de yağ masrafı yansır. Bu şekilde halledeceğiz. Risk elbette sıfır alsak da olacak ama tabi seçemiyoruz hangi araçtan hangi kilometrede bir şanzıman geleceğine ya da durumunu bilemeyiz. Kimi 60bin km'dir bakımsız ve sert kullanılmış, bakarsın kimi 150dir bakımlı ve sakin kullanılmış. Şans işi çıkma da kısmen. Manuel işi de fantastik ya hocam? @RS23

@Sawas3234 Şanzıman bunun sinyalini verdiği gün arızalandı ki o noktadan sonra kurtarılamaz. Yani zincir kopuyorsa neblim gevşer, esner kopar... Zincir 2 kasnak arasında tahriği aktaran organ gibi bir nevi ki en kritik rollerden birinde. CVT'nin çalışma prensibiyle ilgili video izledim de, bu herkesin başına gelecek er ya da geç sanırım. Oksijen sensörünün sorun yaratacağı kısım çok farklı, şanzıman apayrı bir sistem aslında.

@m2hamid hocam çıkma bir şanzıman olacak muhtemelen çünkü sadece zincir için 17.5bin + 2bin işçilik + yağ istedi bir yer. Çıkma şanzıman için araştırma yapıyor başka bir yer yarın o belli olacak olmazsa öbür gün. Ona göre 2 günlük iş var bulurlarsa max. 15bin anahtar teslim dendi. Verdiğiniz bağlantıdaki telefon numarasıyla iletişime geçeceğim çok teşekkür ederim.(y)

Durumu buradan bildiririm arkadaşlar, şanzıman henüz indirilip açılıp bakılmadı elbette. Resim vs. de eklerim.
 
Katılım
4 Ara 2018
Mesajlar
27
Tepki puanı
40
Konum
bursa
Aracınız
Civic FC5 2017
çok geçmiş olsun arkadaşım.inşallah sizi çok üzmeyecek şekilde hallolur.fc5 lerdeki bu zincir koparma işi miğdemi bulandırıyor iyi gene.çünki bu tip durumlarla karşılaşanlara pat çat rastlıyoruz sitelerde.araç servis bakımlı olsa mekanik olduğu için garantiye girerdi.ki değiştirenleride okumuştum komple şanzıman değişimi.herhalükarda bu sorun bizleri üzecek ve saatli bomba gibi nerde patlayacağı ne zaman patlayacağı belli değil.sonumuz hayırlı olur inşallah.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,940
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
@bilo16 teşekkürler dostum. Olay mekanik olsa da garanti şartlarını dikkatli okursanız 2 yıl sonraki garanti kapsamına alınan tek şey motor bloğu. Diğerlerinin çoğu aslında yetkili servisin insafına bakıyor. hepsi aşınan ya da hareketli parçalar olduğundan kapsama girmiyor. Değiştirenleri ben de biliyorum ama erken süreçte onlar da... 3 yıllık 135bin km'lik bir araç için ben yetkili servis bakımlı olsa da garantiye sokacaklarına inanmıyorum. Zora sokar, kullanıcı hatası vs. diyip değiştirmez diye düşünüyorum. Ama tabi bu benim varsayımım kimse değişmez diyipte servise gitmemezlik edip garantisini bozmasın tabi.

Bir de görüştüğüm bir yerde şöyle bir şey söyledi adam; misal aracınız 2017 ise, 2018'deki aynı atmosferik aracın şanzımanı uymaz. 2017 olması gerekli diye. Ben hepsi aynı tip zannediyordum ama sanırım bu noktada farklılıklar mevcut. Bu konuda bir bilginiz var mı arkadaşlar ?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
@Honda_Civic_ @RS23 @Sawas3234 Teşekkürler arkadaşlar. Tamirlik bir durum yok zincir tamir edilemez yenisiyle değişir ya da çıkma şanzıman alınacak. Şu an 3 teklif var biri 15bin işçilik dahil çıkma şanzıman ile işi halledeğini söylüyor. Zaman istedi ona göre yarın aracı çektireceğiz. Ekstra olarak da işte bir de yağ masrafı yansır. Bu şekilde halledeceğiz. Risk elbette sıfır alsak da olacak ama tabi seçemiyoruz hangi araçtan hangi kilometrede bir şanzıman geleceğine ya da durumunu bilemeyiz. Kimi 60bin km'dir bakımsız ve sert kullanılmış, bakarsın kimi 150dir bakımlı ve sakin kullanılmış. Şans işi çıkma da kısmen. Manuel işi de fantastik ya hocam? @RS23

@Sawas3234 Şanzıman bunun sinyalini verdiği gün arızalandı ki o noktadan sonra kurtarılamaz. Yani zincir kopuyorsa neblim gevşer, esner kopar... Zincir 2 kasnak arasında tahriği aktaran organ gibi bir nevi ki en kritik rollerden birinde. CVT'nin çalışma prensibiyle ilgili video izledim de, bu herkesin başına gelecek er ya da geç sanırım. Oksijen sensörünün sorun yaratacağı kısım çok farklı, şanzıman apayrı bir sistem aslında.

@m2hamid hocam çıkma bir şanzıman olacak muhtemelen çünkü sadece zincir için 17.5bin + 2bin işçilik + yağ istedi bir yer. Çıkma şanzıman için araştırma yapıyor başka bir yer yarın o belli olacak olmazsa öbür gün. Ona göre 2 günlük iş var bulurlarsa max. 15bin anahtar teslim dendi. Verdiğiniz bağlantıdaki telefon numarasıyla iletişime geçeceğim çok teşekkür ederim.(y)

Durumu buradan bildiririm arkadaşlar, şanzıman henüz indirilip açılıp bakılmadı elbette. Resim vs. de eklerim.
Bu saatten sonra o araca sıfır şanzıman takılsa da binmeye devam edeceğinizi sanmıyorum. Bu sebepten olabilecek en ucuz ve elbette sağlam bir şekilde onarım yolunu tercih edeceğinizi sanıyorum.

Manuele geçiş belki de daha pahalı olur onu bilemiyorum. Otomatikten manuele çevirilen otomobillere daha önce rastlamıştım. Olur da parça bulma hususunda yada mali olarak çıkmaza düşerseniz manuele çevirme şıkkına göz atmak faydalı olabilir belki diye düşündüm. Tabi fantastik bir çözüm hocam haklısınız. :)
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,940
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Aracı satma niyetindeydi kardeşim hocam bu da üstüne geldi. Kullanacak olsa da çıkma takardık, her ne kadar piyasa yükselmiş olsa da 70bin de yine bir araba parası denebilir. 5 tane çıkma şanzıman parası sıfırı çok absürt bir rakam söylendi. Yoksa 30-40'a razıyız.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
@bilo16 teşekkürler dostum. Olay mekanik olsa da garanti şartlarını dikkatli okursanız 2 yıl sonraki garanti kapsamına alınan tek şey motor bloğu. Diğerlerinin çoğu aslında yetkili servisin insafına bakıyor. hepsi aşınan ya da hareketli parçalar olduğundan kapsama girmiyor. Değiştirenleri ben de biliyorum ama erken süreçte onlar da... 3 yıllık 135bin km'lik bir araç için ben yetkili servis bakımlı olsa da garantiye sokacaklarına inanmıyorum. Zora sokar, kullanıcı hatası vs. diyip değiştirmez diye düşünüyorum. Ama tabi bu benim varsayımım kimse değişmez diyipte servise gitmemezlik edip garantisini bozmasın tabi.

Bir de görüştüğüm bir yerde şöyle bir şey söyledi adam; misal aracınız 2017 ise, 2018'deki aynı atmosferik aracın şanzımanı uymaz. 2017 olması gerekli diye. Ben hepsi aynı tip zannediyordum ama sanırım bu noktada farklılıklar mevcut. Bu konuda bir bilginiz var mı arkadaşlar ?
Bu konuda bu araca özel bir bilgim yok ancak yeni üretilmeye başlayan bazı marka araçlar ilk üretim yılından itibaren ihtiyaca göre bazı kısımlarında güncelleme geçirirler. Bahsettiğiniz farklılık da bu tip bir şey olsa gerek.

FC5 Civic’in 2017 yılında arka koltuk airbag ile ilgili bir güncellemesi olduğunu hatırlıyorum mesela.
 
Geri
Üst