Civic FC5 CVT şanzıman yağını ne zaman değiştirdiniz?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan muratk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Servis değişime gerek duymuyor sorumluluğu alıyor sıkıntı olursa gerekeni yaparsınız takılmayın bence.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
20000km 24 ay bakımında FC5 ve FK7 de CVT şanzıman yağı komple flush yapılmadan sadece tazeleme usülü değiştiriliyor, CVT şanzıman yağının filtresi ise ikinci şanzıman yağı değişiminde yani 40000km 48 ay bakımında değiştirilmekte.

Mutluhan yetkili serviste sorduğumda bu cevapları aldım.

Şanzıman yağ filtresini serviste yedek parça bölümünde gördüm ve inceledim. Yukarıdaki videolardaki filtrenin aynısıdır.

Ağır bakım şartlarının uygulanması sebebiyle şanzıman yağının bu kadar erken değiştirilmesinden bende şikayetçiyim, rakip firmaların 15000km 12 ay olarak verdiği minimum bakım periyodu Honda da 10000km ve 12 ay bu da birçok kullanıcı için hoş birşey değil.

Rakip firmalardan Hyundai, Kia grubunda tam otomatik şanzıman yağı 100000km ye kadar değiştirilmesi önerilmiyor ayrıca 100000 km ye ulaşıldığı zaman kontrol edilmesi ve eğer gerekli ise değiştirilmesi isteniyor, Güney Kore li üreticinin şanzıman yağı da litre fiyatı üniversal standartlarda bir yağ olmadığı için fahiş meblağlarda yetkili servislerde satılan Honda nın HCF-2 gibi özel yağ değil Hyundai ve Kia da Castrol Mobil vs. gibi markaların SP3 Diamond standartlarını sağlayan özellikteki ATF yağları sorunsuz kullanılabiliyor. Bu dediğim Hyundai Kia otomatik şanzımanları tork konvertör kavramalı ve planet dişli sistemli, tork konvertör kavramalı CVT kayışlı ve çift kavramalı olmak üzere birçok şanzıman türü için geçerli. Yani Honda nın otomatik şanzımanları ile çok benzer yapıdaki şanzımanlar 100000km ye kadar yağ değiştirmek istemiyor.

Ancak şöyle birşey var Hyundai ve Kia grubunda bu kadar uzun süre dayanan şanzıman yağı manuel vitesli modele göre 3 litre daha fazla yakıt harcanmasına sebep olabiliyorken Honda nun manuel ve otomatik şanzıman arasındaki yakıt tüketim farkı 0,5 ila 1 litre kadar, birde Honda nın otomatik şanzımanı özellikle manuel seçenekli kullanımda Hyundai ye göre çok daha güzel tepkiler veren keyifli sürüş sağlayan şanzımanlardır.

İşte bu yüzden Honda nın yüksek dayanıklılığı ve sorunsuzluğu ile yüksek kullanım keyfi ve düşük yakıt tüketimi gibi şartları sağlayabilmesi ve diğer markalarla bu konuda rekabet edebilmesi adına gidip her iki senede bir sanki bi halt varmış gibi şanzıman yağı değiştiriyorlar. Elbette Honda ya yakışmıyor bu.

Varsın 3-4 litre fazla yaksın varsın vites değiştirmek yarım saniye gibi azıcık daha gecikmeli olarak gerçekleşsin ama şanzıman yağı 80-100000km ye kadar dayansaydı keşke diye hayal kuran bir sürü Honda cı çıkar aramızdan.

Özellikle 125hp lik 1.6 FC5 sahiplerine CVT şanzıman ile dik yokuşlarda durduğu yerden kalkış yaparlarken gaz pedalına çok abanmalarını önermem. Bu sebeple CVT kayışı koparan yada kayışı uğultu ve çatırmada biçiminde ses yapacak biçimde bozan kullanıcılar olduğunu düşünüyorum. Tekerlek yavaşça dönmeye başladıktan sonra gaza abanın durduğu yerde abanmayın derim. 182hp liğin CVT kayışı biraz daha sağlam yapıda olmalı, motor gücüne göre daha yüksek güçlere dayanması için.
 
Katılım
29 Eki 2020
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2017
Honda FC5 2017 Otomatik Şanzıman Yağını Değiştiricem İnternetten Alıcam Bana Ne Tavsiye Edersiniz Birde Kaç Litre Almalıyım
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Honda FC5 2017 Otomatik Şanzıman Yağını Değiştiricem İnternetten Alıcam Bana Ne Tavsiye Edersiniz Birde Kaç Litre Almalıyım
Orjinal dışında yağ kullanmayın, yağın kodu HCF-2 olarak geçiyor ve 4 lt. değişim için kullanılıyor diye biliyorum.
Fiyat olarak bence öncelikle servisten fiyat sorun, piyasada da nerdeyse servisle aynı fiyata değişim yapılıyor.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
20000km 24 ay bakımında FC5 ve FK7 de CVT şanzıman yağı komple flush yapılmadan sadece tazeleme usülü değiştiriliyor, CVT şanzıman yağının filtresi ise ikinci şanzıman yağı değişiminde yani 40000km 48 ay bakımında değiştirilmekte.

Mutluhan yetkili serviste sorduğumda bu cevapları aldım.

Şanzıman yağ filtresini serviste yedek parça bölümünde gördüm ve inceledim. Yukarıdaki videolardaki filtrenin aynısıdır.

Ağır bakım şartlarının uygulanması sebebiyle şanzıman yağının bu kadar erken değiştirilmesinden bende şikayetçiyim, rakip firmaların 15000km 12 ay olarak verdiği minimum bakım periyodu Honda da 10000km ve 12 ay bu da birçok kullanıcı için hoş birşey değil.

Rakip firmalardan Hyundai, Kia grubunda tam otomatik şanzıman yağı 100000km ye kadar değiştirilmesi önerilmiyor ayrıca 100000 km ye ulaşıldığı zaman kontrol edilmesi ve eğer gerekli ise değiştirilmesi isteniyor, Güney Kore li üreticinin şanzıman yağı da litre fiyatı üniversal standartlarda bir yağ olmadığı için fahiş meblağlarda yetkili servislerde satılan Honda nın HCF-2 gibi özel yağ değil Hyundai ve Kia da Castrol Mobil vs. gibi markaların SP3 Diamond standartlarını sağlayan özellikteki ATF yağları sorunsuz kullanılabiliyor. Bu dediğim Hyundai Kia otomatik şanzımanları tork konvertör kavramalı ve planet dişli sistemli, tork konvertör kavramalı CVT kayışlı ve çift kavramalı olmak üzere birçok şanzıman türü için geçerli. Yani Honda nın otomatik şanzımanları ile çok benzer yapıdaki şanzımanlar 100000km ye kadar yağ değiştirmek istemiyor.

Ancak şöyle birşey var Hyundai ve Kia grubunda bu kadar uzun süre dayanan şanzıman yağı manuel vitesli modele göre 3 litre daha fazla yakıt harcanmasına sebep olabiliyorken Honda nun manuel ve otomatik şanzıman arasındaki yakıt tüketim farkı 0,5 ila 1 litre kadar, birde Honda nın otomatik şanzımanı özellikle manuel seçenekli kullanımda Hyundai ye göre çok daha güzel tepkiler veren keyifli sürüş sağlayan şanzımanlardır.

İşte bu yüzden Honda nın yüksek dayanıklılığı ve sorunsuzluğu ile yüksek kullanım keyfi ve düşük yakıt tüketimi gibi şartları sağlayabilmesi ve diğer markalarla bu konuda rekabet edebilmesi adına gidip her iki senede bir sanki bi halt varmış gibi şanzıman yağı değiştiriyorlar. Elbette Honda ya yakışmıyor bu.

Varsın 3-4 litre fazla yaksın varsın vites değiştirmek yarım saniye gibi azıcık daha gecikmeli olarak gerçekleşsin ama şanzıman yağı 80-100000km ye kadar dayansaydı keşke diye hayal kuran bir sürü Honda cı çıkar aramızdan.

Özellikle 125hp lik 1.6 FC5 sahiplerine CVT şanzıman ile dik yokuşlarda durduğu yerden kalkış yaparlarken gaz pedalına çok abanmalarını önermem. Bu sebeple CVT kayışı koparan yada kayışı uğultu ve çatırmada biçiminde ses yapacak biçimde bozan kullanıcılar olduğunu düşünüyorum. Tekerlek yavaşça dönmeye başladıktan sonra gaza abanın durduğu yerde abanmayın derim. 182hp liğin CVT kayışı biraz daha sağlam yapıda olmalı, motor gücüne göre daha yüksek güçlere dayanması için.


BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Honda FC5 2017 Otomatik Şanzıman Yağını Değiştiricem İnternetten Alıcam Bana Ne Tavsiye Edersiniz Birde Kaç Litre Almalıyım
İnternetten alınacak HCF-2 yağı tamamen riskli bir karar, kullanma kılavuzunu incelediyseniz kılavuzun bakım bölümünde şanzıman yağını kesinlikle kendi imkanlarınız ile değiştirmemeniz kurcalamamanız ve orijinal Honda HCF-2 dışında herhangi bir yağı kullanmamanız gerektiği yazıyor

ancak motor yağı konusunda böyle bir zorlama yok böyle bir sınırlama yok. Hatta kılavuzdaki periyodik bakım tablosunun bakımını servis dışında yapmak isteyenler için kılavuzda tabloya yer verildiği de yazılmış fren hidroliği soğutma sıvısı gibi sarf sıvıları ile ilgili yada bujilerle ilgili de böyle bir serviste bakım sınırlaması yok. Sadece otomatik şanzıman yağı ile ilgili olarak ciddi uyarılar var.

Honda nın şanzıman yağı serviste değiştirilmeli. CVT şanzıman bozulursa tamiri yok orjinal sandık 53000 lira yani (elli üç bin lira) bir sıfır fazla yazmadım eğer çıkma bulursanız 8-10000 liraya bulunur.

Ben bu riske girmem.

Eğer maddi durumunuz yetersiz ise dışardan yağ temin edip ucuza getirmeye çalışmak yerine 20000km 24 ay değilde 25000km 32 ay sonunda serviste orjinal HCF-2 ile daha geç değiştirin ama dış tedarik yağlar kullanmayın bu bile daha olumlu olur.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Orjinal dışında yağ kullanmayın, yağın kodu HCF-2 olarak geçiyor ve 4 lt. değişim için kullanılıyor diye biliyorum.
Fiyat olarak bence öncelikle servisten fiyat sorun, piyasada da nerdeyse servisle aynı fiyata değişim yapılıyor.
sahte yedek parçası bol olduğu için bu tür ilanlara hem güvenemiyorum hemde servisle aynı fiyata satıyor. Hatta servis kampanya yapsa servisin sattığı ucuza gelir. Hepsiburada alışveriş sitesinde Honda nın kendi mağazasını görmüştüm sanırım, servis fiyatları ile aynı. Eğer servise ulaşabiliyorsam yine de servisten temin etmek mantıklı. İşçilik şart değil bütün orjinal yedek parça ve sarf malzemelerini servisteki yedek parça bölümünden perakende alabiliyoruz zaten serviste işlem yaptırma değiştirme şartı yok. Akü hariç, eski aküyü depozito istiyorlar.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
sahte yedek parçası bol olduğu için bu tür ilanlara hem güvenemiyorum hemde servisle aynı fiyata satıyor. Hatta servis kampanya yapsa servisin sattığı ucuza gelir. Hepsiburada alışveriş sitesinde Honda nın kendi mağazasını görmüştüm sanırım, servis fiyatları ile aynı. Eğer servise ulaşabiliyorsam yine de servisten temin etmek mantıklı. İşçilik şart değil bütün orjinal yedek parça ve sarf malzemelerini servisteki yedek parça bölümünden perakende alabiliyoruz zaten serviste işlem yaptırma değiştirme şartı yok. Akü hariç, eski aküyü depozito istiyorlar.
hepsi burada dan alınır onlar sahte satmaz

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bu hcf 2 ile ilgili Honda Hr-v cvt 2016 kullanıcılarının bazı tecrübeleri var Rusya ve ABD'de. Bunun dışında pek bilgi göremedim. Ruslar Ravenol HCF-2'yi önermekteler. Sorunsuz kullananlar var. Honda civic'lerle ilgili bilgi bulamadım. Bobistheoilguy sitesinde de belli başlı bilgiler var bu konuda @erenuzel41 hocam alttaki konuda bilgi vermişti:
https://www.civictr.com/threads/honda-civic-rs-cvt-sanziman-yag-secimi.257028/page-2#post-353791 b

Formülasyonda farklılıklar mevcut honda yağında. Kullanılmış yağ analizlerine ulaştım ilginç bir şekilde yağa benzin karışması vardı. Bunun dışında donma sıcaklıkları yüksek kalıyor diğer yağların. Bu kritik etkenlerden biriydi. Katkı konusunda bu da fikirler veriyor. Gözünü karartan kullanıcılar varsa bence de şanzıman parası vermeye değmez. Bu alternatif yağ olayını aklınızdan çıkarmak gerek. Yağ değişimi için kesinlikle en güvenli yol yetkili servisler malesef.
 
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
44
Tepki puanı
18
Arkadaşlar fc5 2017 otomatik aracım 78 binde motor yağını eneos 0w20 ile şanzıman yağını motul multi cvtf hcf2 ile değiştirecem sizce şanzıman yağı sorun olurmu servis 1200 istedi sadece şanzıman yağı için
 
Geri
Üst