Bu durum bence Honda'nın ülkemizdeki kanayan yarası.
Fabrika bütün yedek parçayı kendinde tutup sadece servislere orjinal parça temin ediyor, bunun harici piyasaya toptan olarak kesinlikle vermiyor. Parekende olarak ise zaten rekabet olmadığı için servisler kanalı ile max kar tutarından satıyor.
Amerika'da Amazon.com'da bile orjinal Honda parçası satışta, örneğin 20 dolara satılan FB7 hava hortumu serviste 350 liraya satılıyor. Ben 2020 başında dolar 6 lira iken yedekleme amaçlı aldığımda kargo ve gümrük dahil 250 liraya geldi. Gerisini siz düşünün.
Evet en büyük sıkıntı bu, orjinal yedek parçanın olması gerekenden pahalı olması, servis dışında temin edilme zorluğu ve bunun neticesinde burada insanlara orjinal parça önermekten korkmamız.
Böyle olunca Honda kullanıcıları yan sanayi parçalara yöneliyor, neticesinde Honda sorunsuzluk imajının dışına çıkabiliyor.
Eskiden Hyundai kullanıcısı idim ve orjinal yedek parçalar yetkili serviste dışarda sanayide satılandan daha ucuza satıldığı oluyordu. Hava filtresi mesela, serviste 15 lira iken sanayide 20 lira idi. Tabi sene 2009-2010 idi. Kullanıcıların bir çoğu servis pahalıdır mantığı ile yağ filtresine 45-50 lira ödeyip dışardan temin edip otomatik subap iticilerini bozdular. Yan sanayi yağ filtreleri hyundai lerde yağ basıncı ile otomatik subap ayarı yapan subap iticilerini bozar, bu çok net bilinen birşey, ondan sonra Hyundai lerin subapları kronik sorunlu denildi
ben yağ filtresini 30-35 liraya servisten alırdım 9 sene kullandım 10 defa yağ ve filtre değiştirdim subaplar bir kere bile tıkırdama sesi yapmadı.
Fiat markasında orjinalinde İtalyan Lancia markasının parçaları oluyor, servis Opar takıyor, Opar ın parçası Lancia olan ithal beyaz kutulu yedek parçaların üçte biri fiyatında, birçok kişi zaten Fiat a biniyorum fazla para veremem düşüncesinde ve genellikle sorun yaşamıyorlar, paraları ceplerinde kalıyor, Opar Fiat ın OEM parça üreten yerli tedarikçisi.