Cvt şanzıman

Katılım
24 Eki 2022
Mesajlar
70
Tepki puanı
38
Konum
148100
Ad Soyad
İlhami akbulut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhabalar,
FB7 sonrası FC5 e geçiş yapablardanım.
Cvt şanzıman bazıları çok beğeniyor, bazıları hiç beğenmiyor.

Ben ise çok memnun kaldım, tam benim kullanım tazıma göre, araç tam ekonomik kullanım için odaklı çalıyor , gaz ayarlamanızı iyi yaptığınızda düşür devirde gayet güzel hızlanma yapabiliyor.

YouTube da bazı videolar da 0 dan 100 e hızlanmasında dip gaz yaparak deneme yapıyor.
Tabi bu şanzıman öyle dip gaza sürekli basarak düzgün çalışamıyor.
Bundan dolayı aracı kötülemişler.

Sizin fikirleriniz nedir?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
961
Çözümler
2
Tepki puanı
881
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
39
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
ben otomatikde olsa vites geçiş hissiyatı arayan bir adamım fd6 ve fb7 den sonra alışmam cok uzun surdu diyebilirim. scooter gibi sabit bi hıınnnn sesi hızlanmak istediğinizde beni tatmin etmiyor:) ama konfor odaklı sarsıntı yok gaza yumusak basarsanız gayet sessiz sedassız hızlanıyor. sadece bakımlarına dikkat etmek lazım tork konvertorlu fd6 ve fb7 kasadaki sanzuman kadar saglam değil.
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Bende sizin gibi kademeli araç sahibi oldum vtech2 fd6 fb7, fc5 suanki aracım, cvt ye gecince bende ilk başlarda alışamadım hatta yadırgadım vites geçiş aradım ama mecburen buna alıştım, şuan memnunum. Daha sakin bir şanzuman a sahip abanmaya gelmiyor , dip gaza hiç gelmiyor,
Zincir kopartan çok duydum,
Bakımınıda aksatmadan daha uzun yıllar kullanilacaginin kanaatina vardım.

Honda madness
 
Katılım
17 Ocak 2021
Mesajlar
106
Tepki puanı
120
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FC5 2020
2020 1.5 VTEC turbo 182 ps aracımda cvt kullanıyorum. Daha önce Toyota c-hr aracımda yine cvt kullandım. Hiç sıkıntı yaşamadım. Ralli pilotu değilseniz. Sürekli sportif tarzda araç kullanmıyorsanız illa her vites geçişinde öne arkaya sallanmanıza gerek yok.
1. si yeni nesil cvt de sanal da olsa 7 vites ve geçiş hissiyatı var. Yani elektrik süpürgesi hissiyatı eskide kaldı. Bunu 182 beygirlik bir arabada cvt kullanan biri olarak söylüyorum. Bizim millet garip, tork konvertörlü ya da dsg araç alır "ne güzel vites değiştiriyor hiç hissedilmiyor" diye böbürlenir. Gerçek vites geçişi olmayan cvt ye çamur atar.
2. si normal modda cvt 182 hp gibi hissettirmiyor. Ancak spor moda alınca motorun hakkını veriyor. Alacağınız araç eco ise zaten beklentiniz çok yüksek tutmayın bu cvt ile değil, atmosferik motorun teknik verileri ile ilgilidir. Düz vites de olsa o arabanın gitmesi için devir çevirmesi yani bağırtmanız lazım.
3. sü cvt piyasanın en sorunsuz şanzımanlarından biridir. O kadar sorunsuzur ki motosikletlerde dahi kullanılır. Yağını zamanında değiştiriyorsanız ve motorunuzda absürt yükseltmeler yapmadıysanız varlığını unutursunuz. Zincir koparan cvt ler satılan rakamların yanında ciddiye alınmayacak kadar azdır.
Son olarak oransız şanzımanı ekonomiktir. 140-150 km ile 2000 devir bandında gidebilirsiniz. Yazın Sakarya-Alanya gittim 110 km hız sabitleyici ile ortalama 5.5 l kadar düştü. Şu an şehir içi kullanımda bile 7.2 l yakıyor.
Gönül rahatlığıyla iyi günlerde arabanız binin siz memnunsanız gerisi hikaye.
 
Katılım
24 Eki 2022
Mesajlar
70
Tepki puanı
38
Konum
148100
Ad Soyad
İlhami akbulut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2019
2020 1.5 VTEC turbo 182 ps aracımda cvt kullanıyorum. Daha önce Toyota c-hr aracımda yine cvt kullandım. Hiç sıkıntı yaşamadım. Ralli pilotu değilseniz. Sürekli sportif tarzda araç kullanmıyorsanız illa her vites geçişinde öne arkaya sallanmanıza gerek yok.
1. si yeni nesil cvt de sanal da olsa 7 vites ve geçiş hissiyatı var. Yani elektrik süpürgesi hissiyatı eskide kaldı. Bunu 182 beygirlik bir arabada cvt kullanan biri olarak söylüyorum. Bizim millet garip, tork konvertörlü ya da dsg araç alır "ne güzel vites değiştiriyor hiç hissedilmiyor" diye böbürlenir. Gerçek vites geçişi olmayan cvt ye çamur atar.
2. si normal modda cvt 182 hp gibi hissettirmiyor. Ancak spor moda alınca motorun hakkını veriyor. Alacağınız araç eco ise zaten beklentiniz çok yüksek tutmayın bu cvt ile değil, atmosferik motorun teknik verileri ile ilgilidir. Düz vites de olsa o arabanın gitmesi için devir çevirmesi yani bağırtmanız lazım.
3. sü cvt piyasanın en sorunsuz şanzımanlarından biridir. O kadar sorunsuzur ki motosikletlerde dahi kullanılır. Yağını zamanında değiştiriyorsanız ve motorunuzda absürt yükseltmeler yapmadıysanız varlığını unutursunuz. Zincir koparan cvt ler satılan rakamların yanında ciddiye alınmayacak kadar azdır.
Son olarak oransız şanzımanı ekonomiktir. 140-150 km ile 2000 devir bandında gidebilirsiniz. Yazın Sakarya-Alanya gittim 110 km hız sabitleyici ile ortalama 5.5 l kadar düştü. Şu an şehir içi kullanımda bile 7.2 l yakıyor.
Gönül rahatlığıyla iyi günlerde arabanız binin siz memnunsanız gerisi hikaye.

Gayet açıklayıcı yorumlarınız ve tecrübe paylaşımınız için teşekkür ediyorum.
Söylediklerinizin, tamamına aynen katılıyorum.saygılar


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 Eyl 2021
Mesajlar
91
Tepki puanı
77
Yaş
45
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhabalar,
FB7 sonrası FC5 e geçiş yapablardanım.
Cvt şanzıman bazıları çok beğeniyor, bazıları hiç beğenmiyor.

Ben ise çok memnun kaldım, tam benim kullanım tazıma göre, araç tam ekonomik kullanım için odaklı çalıyor , gaz ayarlamanızı iyi yaptığınızda düşür devirde gayet güzel hızlanma yapabiliyor.

YouTube da bazı videolar da 0 dan 100 e hızlanmasında dip gaz yaparak deneme yapıyor.
Tabi bu şanzıman öyle dip gaza sürekli basarak düzgün çalışamıyor.
Bundan dolayı aracı kötülemişler.

Sizin fikirleriniz nedir?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhaba. Yıllarca manuel, yarı otomatik (tek kavrama, çift kavrama) ve tam otomatik (zf6, zf8) şanzımanlı araçlara sahip olmuş ve kullanmış biri olarak CVT'yi gerçekten çok sevdim. Tabi her CVT aynı değil. Tork konvertörle tam otomatikleştirilmiş, yapısı güçlendirilmiş, sanal kademelendirilmiş ve biraz güçlü bir motorla çalışan CVT'yi hiç birine değişmem sanırım. Zaten bu sebeple Vtec Turbo versiyonunu aldım ve çok memnunum. Kısmetse de yeni hedefim yine CVT'li Accord. Tabi bazı durumlarda CVT ne yapsın ki diyorsunuz çünkü motor biraz zayıf kalıyor. Örneğin 1.6 ECO'ları CVT kaynaklı çok eleştiriyorlar bazı kişiler. Şimdi bu 152nm torku olan motorun yanından CVT'yi çıkarıp DSG koysak araba uçacak mı? Hiç sanmam. Muhtemelen daha ucuz diye CVT'yi koymuşlar. Şimdi burada CVT'nin suçu ne demedende edemiyor insan..
 
Katılım
24 Eki 2022
Mesajlar
70
Tepki puanı
38
Konum
148100
Ad Soyad
İlhami akbulut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhaba. Yıllarca manuel, yarı otomatik (tek kavrama, çift kavrama) ve tam otomatik (zf6, zf8) şanzımanlı araçlara sahip olmuş ve kullanmış biri olarak CVT'yi gerçekten çok sevdim. Tabi her CVT aynı değil. Tork konvertörle tam otomatikleştirilmiş, yapısı güçlendirilmiş, sanal kademelendirilmiş ve biraz güçlü bir motorla çalışan CVT'yi hiç birine değişmem sanırım. Zaten bu sebeple Vtec Turbo versiyonunu aldım ve çok memnunum. Kısmetse de yeni hedefim yine CVT'li Accord. Tabi bazı durumlarda CVT ne yapsın ki diyorsunuz çünkü motor biraz zayıf kalıyor. Örneğin 1.6 ECO'ları CVT kaynaklı çok eleştiriyorlar bazı kişiler. Şimdi bu 152nm torku olan motorun yanından CVT'yi çıkarıp DSG koysak araba uçacak mı? Hiç sanmam. Muhtemelen daha ucuz diye CVT'yi koymuşlar. Şimdi burada CVT'nin suçu ne demedende edemiyor insan..

Ayrıca da DGS zaten çıkardığı yüksek maliyetli arızalar ile meşhur olmuş bir şanzıman.
Bende daha önce 1,6 corolla 132 beygirlik araçta kullanmıştım Cvt yi, tabi beygir gücünün biraz yüksek olması ve araç da LPG yoktu, bir tık daha performanslıydı. Teşekkürler


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Ocak 2021
Mesajlar
106
Tepki puanı
120
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FC5 2020


MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Ne düşünüyorsunuz?
İstisnalar kaideyi bozmaz. O kanalı inceleyin tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlarla ilgili arızalar da bulursunuz. Cvt diye aratmışsınız karşınıza bunlar çıkmış. Sonuçta kul yapısı. Bu arızaları sayısını Civic in satış rakamlarına yüzde olarak vurun. O zaman gereksiz bir çaba içinde olduğunuzu fark edeceksiniz. Madem cvt bu kadar problemli neden yüzbinlerce araç sahibi göçük problemi, cam kenarlarında boya atması gibi gündeme getirmiyor? Ya da dsg sorunları gibi veya Citroën nin tavan boyası gibi...
 
Geri
Üst