Cvt şanzıman

Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
1,207
Çözümler
2
Tepki puanı
1,044
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
42
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
arkadaşlar bu konu biraz mendil ve seplak gibi olmuş kafanızın karışması gayet normal yabancılarda bile karmaşaya sebeb olan bir isim Honda'nın verdiği ama esasında teknik olarak takılı olan parça torq convertörü değil,adı öyle evet ama parçanın içine girer ayrıntılı incelerseniz yabancılarda start clutch olarak geçen vede içinde normal torque convertörlerdeki gibi içinde sıvı olmayan dahası aynı normal manualdeki gibi baskı ve balatanın olduğu parçaları içerir:

aynen fd6 ve fb7 deki tork konvertoru gibi değil arada kalıyor tam krank ile sanzumanın. ama içinde yag var. sistemde donen yag onun içinede giriyor. geenlde sanzumanın acılma duurmu varsa onada revizyon öneriyorlar veya değişim. yatay eksende kesip içindekilerde sorun varsa değişim yapılıyor. uzerindeki dişlide manuellerdeki volan gorevi goruyor marş motoru dişlisi
20241108_102805.jpg
20241108_102820.jpg
 
Katılım
22 Ara 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Konum
Tarsus
Ad Soyad
Mehmet belender
Yaş
23
Aracınız
Civic FC5 2021
arkadaşlar bu konu biraz mendil ve seplak gibi olmuş kafanızın karışması gayet normal yabancılarda bile karmaşaya sebeb olan bir isim Honda'nın verdiği ama esasında teknik olarak takılı olan parça torq convertörü değil,adı öyle evet ama parçanın içine girer ayrıntılı incelerseniz yabancılarda start clutch olarak geçen vede içinde normal torque convertörlerdeki gibi içinde sıvı olmayan dahası aynı normal manualdeki gibi baskı ve balatanın olduğu parçaları içerir:

Çok ilginç doğrusu. Tork konvertörü deyince akla hep sıvı içeren sistem geliyordu. Bizim araçlarda balatalı sistem varsa, bu balata zamanla aşınacak demektir. O zaman uzun süreli trafik ışıklarında vitesi n konumuna almak daha doğru olacaktır.
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
1,207
Çözümler
2
Tepki puanı
1,044
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
42
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Çok ilginç doğrusu. Tork konvertörü deyince akla hep sıvı içeren sistem geliyordu. Bizim araçlarda balatalı sistem varsa, bu balata zamanla aşınacak demektir. O zaman uzun süreli trafik ışıklarında vitesi n konumuna almak daha doğru olacaktır.
öyle bir şeyin mantığı olsa hold brake tuşu oılmazdı. sonucta o tuş bizim yerimize frene basıyor biz yorulmayalım diye
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
377
Tepki puanı
373
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Çok ilginç doğrusu. Tork konvertörü deyince akla hep sıvı içeren sistem geliyordu. Bizim araçlarda balatalı sistem varsa, bu balata zamanla aşınacak demektir. O zaman uzun süreli trafik ışıklarında vitesi n konumuna almak daha doğru olacaktır.

Hocam yanlış anlamayın ama Türkiye belki dünyada 1inci dünya ülkeleri arasında mekanik/teknik anlamda gördüğüm en geri ülke ve hürafe dolu.

durma pozisyonunda bir şanzıman siz frene bastığınızın saniyesi şanzıman ile motor arasındaki bağlantıyı tamamen ayırır Nye almanın mantığı nedir?
bunu türlü türlü DSG ile ilgili forumlarda gördüm ama 1500 defa profosyonel yayınevleri konu hakkında ne derece anlamsız olduğu ile ilgili açıklama yaptı bizim millet halen 2008 yıllarında kaldı bunu konuşuyor :)

hocam tam aksine vitesi ışıklarda D 'den Nye alarak teknik anlamda dahada zarar vermiş oluyorsunuz bunuda güzelce anlatıyorlar çoğu videoda bilginiz olsun,yapmayın özetle ve hayır asla aşınma söz konusu değil.

dahası CVT ile (en azından 1.5T ünitelerdeki) 220+hp yazılımlar ile 100bin kmler, stock halde 300bin kmlerde binlerce kişi en ufak sorun/pürüz yaşamıyor bu kadar yerde yere vurulmaması gerekir hangi EDC,DSG 300bin km bakım harici anahtar sürmeden gidebiliyor geneli baskısından,mekatroniğinden basınç tüpüne kadar sürekli bir ilgi ihtiyacında özelliklede 150bin kmler üstü.
 
Katılım
22 Ara 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Konum
Tarsus
Ad Soyad
Mehmet belender
Yaş
23
Aracınız
Civic FC5 2021
Hocam yanlış anlamayın ama Türkiye belki dünyada 1inci dünya ülkeleri arasında mekanik/teknik anlamda gördüğüm en geri ülke ve hürafe dolu.

durma pozisyonunda bir şanzıman siz frene bastığınızın saniyesi şanzıman ile motor arasındaki bağlantıyı tamamen ayırır Nye almanın mantığı nedir?
bunu türlü türlü DSG ile ilgili forumlarda gördüm ama 1500 defa profosyonel yayınevleri konu hakkında ne derece anlamsız olduğu ile ilgili açıklama yaptı bizim millet halen 2008 yıllarında kaldı bunu konuşuyor :)

hocam tam aksine vitesi ışıklarda D 'den Nye alarak teknik anlamda dahada zarar vermiş oluyorsunuz bunuda güzelce anlatıyorlar çoğu videoda bilginiz olsun,yapmayın özetle ve hayır asla aşınma söz konusu değil.

dahası CVT ile (en azından 1.5T ünitelerdeki) 220+hp yazılımlar ile 100bin kmler, stock halde 300bin kmlerde binlerce kişi en ufak sorun/pürüz yaşamıyor bu kadar yerde yere vurulmaması gerekir hangi EDC,DSG 300bin km bakım harici anahtar sürmeden gidebiliyor geneli baskısından,mekatroniğinden basınç tüpüne kadar sürekli bir ilgi ihtiyacında özelliklede 150bin kmler üstü.
Yanıtınız için teşekkür ederim. N'ye almam daha 😉
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
1,207
Çözümler
2
Tepki puanı
1,044
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
42
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Hocam yanlış anlamayın ama Türkiye belki dünyada 1inci dünya ülkeleri arasında mekanik/teknik anlamda gördüğüm en geri ülke ve hürafe dolu.

durma pozisyonunda bir şanzıman siz frene bastığınızın saniyesi şanzıman ile motor arasındaki bağlantıyı tamamen ayırır Nye almanın mantığı nedir?
bunu türlü türlü DSG ile ilgili forumlarda gördüm ama 1500 defa profosyonel yayınevleri konu hakkında ne derece anlamsız olduğu ile ilgili açıklama yaptı bizim millet halen 2008 yıllarında kaldı bunu konuşuyor :)

hocam tam aksine vitesi ışıklarda D 'den Nye alarak teknik anlamda dahada zarar vermiş oluyorsunuz bunuda güzelce anlatıyorlar çoğu videoda bilginiz olsun,yapmayın özetle ve hayır asla aşınma söz konusu değil.

dahası CVT ile (en azından 1.5T ünitelerdeki) 220+hp yazılımlar ile 100bin kmler, stock halde 300bin kmlerde binlerce kişi en ufak sorun/pürüz yaşamıyor bu kadar yerde yere vurulmaması gerekir hangi EDC,DSG 300bin km bakım harici anahtar sürmeden gidebiliyor geneli baskısından,mekatroniğinden basınç tüpüne kadar sürekli bir ilgi ihtiyacında özelliklede 150bin kmler üstü.
kesinlikle katılıyorum sanzumanın üzerinde N konumunun sadece 2 işlevi var
1. P ile D arasındaki geçiş boşluğu
2. aracın çekilmesi gereken bir durum oldugu zaman sanzumanlar motoru birbirinden ayırmak.

bunlar harici hiçbir uygulamada N nin bir görevi yoktur. olmamalıdır. arac yükü aşınma vs hepsi dediğiniz gibi eski şanzumanlardan insanların aklında kalmış detaylardır
 
Geri
Üst