Cvt şanzıman

Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
263
Tepki puanı
178
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic FC5 2019
İstisnalar kaideyi bozmaz. O kanalı inceleyin tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlarla ilgili arızalar da bulursunuz. Cvt diye aratmışsınız karşınıza bunlar çıkmış. Sonuçta kul yapısı. Bu arızaları sayısını Civic in satış rakamlarına yüzde olarak vurun. O zaman gereksiz bir çaba içinde olduğunuzu fark edeceksiniz. Madem cvt bu kadar problemli neden yüzbinlerce araç sahibi göçük problemi, cam kenarlarında boya atması gibi gündeme getirmiyor? Ya da dsg sorunları gibi veya Citroën nin tavan boyası gibi...
Aynı aracın 2019 modelini kullanıyorum. Ben sadece teknik bir açıklaması var mı onu merak ediyorum.araç 40 binde 2 yaşında ve daha sanzıman yağı değişmemiş. Hani dışarıda değişse diyeceğim farklı yağ konmuştur. Yoksa kendi aracımı neden durduk yere eleştireyim. Cvt ile ilgili ileride arıza yaşamamak için tabiki cvt şanzımanla ilgileniyorum.

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

gkhnbkkl

+300hp
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
2,018
Tepki puanı
2,308
Yaş
33
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
33
Aracınız
Civic FC5 2017
Aynı aracın 2019 modelini kullanıyorum. Ben sadece teknik bir açıklaması var mı onu merak ediyorum.araç 40 binde 2 yaşında ve daha sanzıman yağı değişmemiş. Hani dışarıda değişse diyeceğim farklı yağ konmuştur. Yoksa kendi aracımı neden durduk yere eleştireyim. Cvt ile ilgili ileride arıza yaşamamak için tabiki cvt şanzımanla ilgileniyorum.

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
forumda CVT ana konu başlığında 55 sayfa kullanıcı yorumu ve bilgisi var. o konuyu baştan sona incelemenizi öneririm.

sizin aracınıza gelirsek 2019 modelse aracınız 3 yaşında demektir ve yağ değişimi 1 yıl geçmiş. en kısa zamanda cvt şanzıman yağınızı değiştirin bence.
 
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
263
Tepki puanı
178
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic FC5 2019
forumda CVT ana konu başlığında 55 sayfa kullanıcı yorumu ve bilgisi var. o konuyu baştan sona incelemenizi öneririm.

sizin aracınıza gelirsek 2019 modelse aracınız 3 yaşında demektir ve yağ değişimi 1 yıl geçmiş. en kısa zamanda cvt şanzıman yağınızı değiştirin bence.
Ben değiştirdim araç 29 binde iken. Sadece ileride sanzıman sıkıntısı yaşamamak için araştırmalar yapıyorum.

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
263
Tepki puanı
178
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Video da ustanın bahsettiği bir yuvanın malzeme dayanıksızlığı nedeniyle aşınmış olduğu söyleniyor. Hani böyle birsey varsa aracı daha dikkatlı kullanalım. Yoksa aracın hızlanması zaten sıkıntılı bazen yükleniyoruz hızlansın diye. Bir zarar gelmesin. Teknik olarak bir bilginiz varşa paylaşalım yoksa tartışmaya gerek yok

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Ocak 2021
Mesajlar
106
Tepki puanı
120
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FC5 2020
Aynı aracın 2019 modelini kullanıyorum. Ben sadece teknik bir açıklaması var mı onu merak ediyorum.araç 40 binde 2 yaşında ve daha sanzıman yağı değişmemiş. Hani dışarıda değişse diyeceğim farklı yağ konmuştur. Yoksa kendi aracımı neden durduk yere eleştireyim. Cvt ile ilgili ileride arıza yaşamamak için tabiki cvt şanzımanla ilgileniyorum.

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Cvt yağını 2 yılda bir orijinal yağı kullanarak değiştirmek gerekiyor. Düzgün kullanılırsa ve bakımı yapılırsa kolay kolay arıza yapacağını düşünmüyorum.
 
Katılım
22 Ara 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Konum
Tarsus
Ad Soyad
Mehmet belender
Yaş
23
Aracınız
Civic FC5 2021
Merhaba. Yıllarca manuel, yarı otomatik (tek kavrama, çift kavrama) ve tam otomatik (zf6, zf8) şanzımanlı araçlara sahip olmuş ve kullanmış biri olarak CVT'yi gerçekten çok sevdim. Tabi her CVT aynı değil. Tork konvertörle tam otomatikleştirilmiş, yapısı güçlendirilmiş, sanal kademelendirilmiş ve biraz güçlü bir motorla çalışan CVT'yi hiç birine değişmem sanırım. Zaten bu sebeple Vtec Turbo versiyonunu aldım ve çok memnunum. Kısmetse de yeni hedefim yine CVT'li Accord. Tabi bazı durumlarda CVT ne yapsın ki diyorsunuz çünkü motor biraz zayıf kalıyor. Örneğin 1.6 ECO'ları CVT kaynaklı çok eleştiriyorlar bazı kişiler. Şimdi bu 152nm torku olan motorun yanından CVT'yi çıkarıp DSG koysak araba uçacak mı? Hiç sanmam. Muhtemelen daha ucuz diye CVT'yi koymuşlar. Şimdi burada CVT'nin suçu ne demedende edemiyor insan..

Merhaba, 2021 fc5 Civic turbo sahibiyim. Bu araçların şanzımanında tork konvertörü var mı? Bununla ilgili web'te pek bilgi yok.
 
Katılım
28 May 2020
Mesajlar
39
Tepki puanı
38
Konum
bursa
Aracınız
Civic aracım yok
Merhaba, 2021 fc5 Civic turbo sahibiyim. Bu araçların şanzımanında tork konvertörü var mı? Bununla ilgili web'te pek bilgi yok.
Merhaba. 2016-2021 arası FC kasaların benzinli atmosferik ve turbo modelleri ile 2021-2024 arası FE kasaların eco ve ecosuz serilerinde bulunan CVT şanzımanlar kavramayı tork konvertör ile yapıyor. (FC serisi dizellerde tork konvertörlü ZF9 9 ileri var) Her 2 kasanın 182hp'lerinde bulunan CVT şanzımanlar FC kasa atmosferik ve FE kasa ecolarda bulunan şanzımanlara göre kasnak yapısı, metal kayış yapısı, yağ pompası yapısı olarak çok daha sağlam yapıda. İlaveten yağ sogutucuları mevcut ve yazılımsal vites atma efekti yapıyorlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
377
Tepki puanı
373
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
arkadaşlar bu konu biraz mendil ve seplak gibi olmuş kafanızın karışması gayet normal yabancılarda bile karmaşaya sebeb olan bir isim Honda'nın verdiği ama esasında teknik olarak takılı olan parça torq convertörü değil,adı öyle evet ama parçanın içine girer ayrıntılı incelerseniz yabancılarda start clutch olarak geçen vede içinde normal torque convertörlerdeki gibi içinde sıvı olmayan dahası aynı normal manualdeki gibi baskı ve balatanın olduğu parçaları içerir:

 
Geri
Üst