Merhaba arkadaşlar,
çoğu kişinin muzdarip olduğu ama konuyla ilgili detaylı bilgiye sahip olmadığı DEĞER KAYBIYLA ilgili tecrübelerimi ve tek başınıza nasıl faydalanacağınızı anlatacağım. (değer kaybı için danışmanlık firması %25 komisyon istedi, ben bunu vermedim kendim hallettim
) Değer kaybı başvurusunu danışmanlık firmasının veya sizin yapmanız arasında herhangi bir fark yok çünkü değer kaybı hesaplamasının standart bir hesaplamayla yapıldığını öğrendim. Nelerin değer kaybına girip girmediğini en iyi ekspertizler biliyor. Araç yıl modeli, km ve kasko bedeli bunların hepsi hesaplamada önemli.
** Bu işlem öncesinde daha önceden değer kaybı almış olan kardeşlerimin bilgisine başvurdum sağ olsunlar çok yardımcı oldular. Anıl Kaya ve Nihat Karagöz kardeşlerime çok teşekkür ederim
.
(Lütfen gereksiz yorumlarla olayı sulandırmayalım evrak ve resimlerle beraber özetlemeye çalıştım)
** 22 Kasım 2020 tarihinde aracıma arkadan vurdular. Kusur %100 arkadan vuranda olduğu için değer kaybı almaya hak kazandım. Aracım 2019 model makyajlı kasa eco elegance modeli 21000 km (kaza anına kadar). O güne kadar başka kaza veya tramer kaydı yoktu. Kaza sonrası 18575₺ hasar masrafı çıktı.
* Kazadan sonra değer kaybı alınması için yapılacak işlemler ;
1
- Araç tamir edildikten sonra sigorta şirketinden ekspertiz raporunun alınması gerekiyor. Benim kaskom olduğu için kasko önce arabamın tamirini yaptı, karşı sigorta firmasından hasar bedelini tanzim etti. Bu işlem bana kolaylık sağladı ben uğraşmamış oldum. Onarımı yetkili serviste yaptırdığım için evrakların çoğunluğunu yetkili servis personeli benim e-posta adresime göndermişti.
2- Değer kaybı kusurlu olan tarafın sigorta şirketinden talep edilir. Bu işlem için gerekli evraklar şunlardır;
Kazaya ait fotoğraflar hasar öncesi
/ sonrası , kaza tespit tutanağı, her iki aracın ruhsatı, her iki sürücünün ehliyeti, her iki aracın sigorta poliçesi, değer kaybı talep dilekçesi, hasar işlemi yapıldıktan sonra oluşturulan ekspertiz raporu.
3- Değer kaybıyla ilgili evraklar %100 kusurlu olan aracın sigortasına e-posta yoluyla gönderilir. Bu evraklarda bir eksiklik yoksa sigorta şirketi, SABİM+HATMER tarafından tarafsız bir ekspertiz atanmasına hükmeder. Ekspertizi değer kaybını talep eden kişi SABİM /HATMER ile e-Devlet üzerinden istenilen bilgileri ve gerekli evrakları yükledikten sonra kabul ediyor ve ekspertiz atamasını yapıyor. Siz bu atanan ekspertizin tüm bilgilerini görüyorsunuz. Eksper ataması yapıldıktan sonra eksper 24 saat içinde sizi arıyor ve dosyayı kabul edip etmediğini bildiriyor. Dosyayı kabul ettiyse incelemesini yaptıktan sonra değer kaybı raporunu hazırlayıp bir suret ilgili sigorta şirketine, bir sureti size e-posta yoluyla gönderiyor. İlgili sigorta şirketi eksperin raporunu kendi personeliyle beraber 7 iş günü içinde inceliyor, belirlenen fiyatın çoğunlukla altında bir rakam belirleyerek değer kaybı dosyasını sonuçlandırılıyor. Benim değer kaybımı eksper, 20
.500 TL olarak belirlemişti. Ak Sigorta 19.152 TL ödeme yaptı. Ben kabul ettim. Kabul etmezseniz 15 gün içinde belli bir ücret karşılığı sigorta tahkime gidip itiraz edebilirsiniz. Aradaki 1350 lira için ben 5-6 ay uğraşmak istemedim. Sigortanın belirlediği tarihte ödemeyi aldım. Bu işlemin normal şartlarda 15 gün sürdüğü söyleniyor ama benim işlemim tam 1 ay sürdü
.
4
- En açıklayıcı şekilde değer kaybı sürecini anlatmaya çalıştım, umarım bu paylaşım mağdur olan arkadaşlara faydası olur. Herkese kazasız sürüşler dilerim.
iPhonercan cihazından YouTube nam’ı değer
Caner Usta inovasyon=#hobays / since 2017