@İsmail Beşiroğlu peki siz neden 5 30 a geçtiniz? ve hangi markanin 5w30 yagini alıyorsunuz?
Sensör ömrünü doldurmuş da olabilir. Sonuçta 0w20 yağ kullanırken yağ başgöstermiş, 5w30 veya 0w40 kullanırken değil. 0w20 - 0w20 gidilip, 5w30-40 kullanılsaydı bu kafamda soru işaretleri bırakırdı bende ancak bu bilgilerle bunun alakasız olduğu görülüyor bence.
Ben 60bin km'ye kadar yetkili serviste 0w20 kendim yağ götürerek koydurdum. 70-90 arası 0w30 mobil 1 fe , 90'dan sonra 2. defa 5w30 motul eco nergy kullanmaktayım. Benim geçişimin temel sebebi kilometresi yükselen lpg'li aracımı aracı fazla devirli kullandığımı düşünmem. 5w30'u ucuza alarak daha sık bir değişim periyodu uyguladım. Aldığım yağ motul eco-nergy. Yağı araştırdığımda da Acea e A5 ile API SL+(+TBN için fazla katkı katılmış kül oranı yüksek) yağ olduğunu bilerek aldım. Ucuz ancak fena bir yağ değil. İstanbul gibi ılıman iklime sahip bir ilde yaşadığım için de 5w30 gibi bir viskozite kullanmanın pek bir zararı olacağını düşünmedim. Aracım da genelde garajda minimum 7-8 derecenin görüldüğü bir ortamda kalıyor geceleri. Ancak tabi ne kadar iyi ettim ne kadar kötü bunu bilmek zor. Çünkü kullandığımız yağın etkisini görmemiz çok uzun süreler alabiliyor. Yani eski lastikten yeni lastiğe geçtiğimizde yol tutuşu artar, hava filtresi tıkalıdır yeni alırız performans farkederiz aynı şekilde bujide vs. ama yağın motora yararını zararını yani aşınmayı görmemiz zaman alıyor ya o bakımdan. Motoru ne zaman açtırırız o zaman hee diyebiliriz. Ya da açtırmayız vs...@İsmail Beşiroğlu peki siz neden 5 30 a geçtiniz? ve hangi markanin 5w30 yagini alıyorsunuz?
Benim düşüncem hocam, öyle görünüyor yani...Anladım hocam, doğrudur öyleyse..
Bu çok doğru bir yaklaşım bunu çok az insan düşünüp hesap eder, bunun bilincinde olmak güzel ancak burada bir kaç etken var. En önemlisi yağlanan yüzeylerin yağsız kalma ya da yağın süzülme süresi viskozite arttıkça artar. Yani 0w20 yağ daha hızlı yağlama yapabilmek için bir yere ulaşır ancak o yüzeyi de daha çabuk terkeder. Kalın yağ ise o yüzeye daha geç ulaşır ancak o yüzeyi daha geç terk eder. Yağın da yağladığı yüzeyde oluşturduğu bir yağ tabakası vardır bu da çok uzun süreler orada kalır. Bunun için gündelik hayatta bu fazla start ya da marşa basma olayından kaynaklanan aşınmalar, uzun süreler bekleyen araçlardaki marşa basmalardan daha az hasara yol açar. Burada yağın katkıları ve mevcut kalitesi de önemlidir. Bu durum düşünülerek zaten çoğu ürün tasarlanmakta ve üretilmekte aslında.Arkadaslar ben size su kadarini soyliyim, FC5 ve FB7 araclar icin kesinlikle 0 grubu kullanin. Ileride dogacak sebepler ilk bas yag sensoru arizalari ve yag kacaklaridir. Motor asimi da bunun icinde. Kalin yag ile ince yag arasinda asagi yukari 1 saniye fark var diyelim kac kere marsa basiyorsunuz siz 100.000 km olarak baza alsak ? Ya da hadi 10.000 km de sadece 1 dk motoru yagsiz calistordiginizi dusunun. Ince hesaplar bunlar. Ilgisi umuru olmayan verir servise yaptirir.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Castrol 5w30 A5 ise sıkıntı olmaz. Fena yağ değildir.Arkadaslar bende fd6 var ilk hondam. Benden onceki sahibi 5.30 castrol kullanmis bende ayni yagdan koydurdum daha oncesinde yetkili serviste bakimlari yapilmis. Bu yaglarla alakali bi konu daha olmustu cikinti yok kullanabilirsin denmisti. Ben arabayla yilda 7 8 bin km anca yapiuorum ve arac benzinli. Kullandigim yag hatalimi degistirmelimiyim bilen birisi bilgilendirirse memnun olurum. Kitapciginda kullanabilecegim yaziyodu. Yagi degiseli daha 2 bin km oldu. Gerekirse degistireyim.
SM-A320F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ben 60bin km'ye kadar yetkili serviste 0w20 kendim yağ götürerek koydurdum. 70-90 arası 0w30 mobil 1 fe , 90'dan sonra 2. defa 5w30 motul eco nergy kullanmaktayım. Benim geçişimin temel sebebi kilometresi yükselen lpg'li aracımı aracı fazla devirli kullandığımı düşünmem. 5w30'u ucuza alarak daha sık bir değişim periyodu uyguladım. Aldığım yağ motul eco-nergy. Yağı araştırdığımda da Acea e A5 ile API SL+(+TBN için fazla katkı katılmış kül oranı yüksek) yağ olduğunu bilerek aldım. Ucuz ancak fena bir yağ değil. İstanbul gibi ılıman iklime sahip bir ilde yaşadığım için de 5w30 gibi bir viskozite kullanmanın pek bir zararı olacağını düşünmedim. Aracım da genelde garajda minimum 7-8 derecenin görüldüğü bir ortamda kalıyor geceleri. Ancak tabi ne kadar iyi ettim ne kadar kötü bunu bilmek zor. Çünkü kullandığımız yağın etkisini görmemiz çok uzun süreler alabiliyor. Yani eski lastikten yeni lastiğe geçtiğimizde yol tutuşu artar, hava filtresi tıkalıdır yeni alırız performans farkederiz aynı şekilde bujide vs. ama yağın motora yararını zararını yani aşınmayı görmemiz zaman alıyor ya o bakımdan. Motoru ne zaman açtırırız o zaman hee diyebiliriz. Ya da açtırmayız vs...
Benim düşüncem hocam, öyle görünüyor yani...
Bu çok doğru bir yaklaşım bunu çok az insan düşünüp hesap eder, bunun bilincinde olmak güzel ancak burada bir kaç etken var. En önemlisi yağlanan yüzeylerin yağsız kalma ya da yağın süzülme süresi viskozite arttıkça artar. Yani 0w20 yağ daha hızlı yağlama yapabilmek için bir yere ulaşır ancak o yüzeyi de daha çabuk terkeder. Kalın yağ ise o yüzeye daha geç ulaşır ancak o yüzeyi daha geç terk eder. Yağın da yağladığı yüzeyde oluşturduğu bir yağ tabakası vardır bu da çok uzun süreler orada kalır. Bunun için gündelik hayatta bu fazla start ya da marşa basma olayından kaynaklanan aşınmalar, uzun süreler bekleyen araçlardaki marşa basmalardan daha az hasara yol açar. Burada yağın katkıları ve mevcut kalitesi de önemlidir. Bu durum düşünülerek zaten çoğu ürün tasarlanmakta ve üretilmekte aslında.
2. Durum ise 0w her zaman ince demek değildir.Bizim ülkede pek yaygın olmasa da 5w20 misal, 0w40'tan 0w30'dan daha incedir. Bazı 5w30 yağlar da 0w40'tan soğukta daha iyi akışkanlık gösterebilir. Bununla ilgili yine spesifik konuşmak gerekebilir her yağda geçerli değil bu. Araştırıp bakabilirsiniz. Ancak daha önceki mesajımda belirttiğim gibi 0w yağların yüzde olarak mecburi bir +sentetik olması söz konusu 5w30 vs. yağlara göre.
Yağ sensörü ve yağ kaçaklarına nasıl sebep olurlar bu konuda bilgilendirmenizi beklerim açıkçası. Bir bilgim yok bu konuda.
Castrol 5w30 A5 ise sıkıntı olmaz. Fena yağ değildir.
Motul Castrol Shell bpEee sonuç yani herkez birşey diyor spesifk olarak bana yag tavsiyeedecek varmı araba 2017 50000 de lpg fc5 bakimlarini hep serviste yaptirdim ne koyduklarini bilmiyorum fakat po nun yağını koyduklarını düsünüyorum çünku satıyorlardı orda.
VIA_A3 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.