Civic FB7 FB7 için Motor Yağı Ana Konu

ooktar

0
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
19
Çözümler
1
Tepki puanı
14
Konum
Muğla Merkez
Ad Soyad
Oğuz OKTAR
Yaş
52
Aracınız
Civic FB7 2014
FD6 kasalarda 10w40 kullanılıp sonradan 5w30a geçen bazı araçlarda yağ arıza ışığı sorunları oluştu ve 10w40’a dönünce düzeldi. Bu nedenden dolayı biraz tereddütteyim açıkçası.
Hangi 5w30u kullanmıştınız?
Eneos 5w30
Soğuk çalışmadaki avantajını göz önüne alıp 0w30 da düşünülebilir mi?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Eneos 5w30
Soğuk çalışmadaki avantajını göz önüne alıp 0w30 da düşünülebilir mi?
Bence 5w30dan direk 0w20ye geçmek yerine 0w30a geçmek daha mantıklı gibi (y)
Ancak günümüzde markaların bu kalınlık değerlemeleri arasında bence önemli farklar var gibi geliyor, bu açıdan kaliteli yağ markalarını tercih etmek en önemlisi.
Diğer yandan geçmişte 5w30 kullanan FB7 sahiplerinden olumsuz dönüşlerde vardı ama sorunları sadece yağdan kaynaklıdır diyebilmekte pek doğru değil.
Forumu google kısmından aratırsanız bulabilirsiniz.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Şimdi arkadaşlar bu yağ konusundaki aşınma değerleri ne durumda biz bilmiyoruz bir kere. Yani yağ analizi yapıp içeriğindeki demir - krom vb. değerlerine bakıp diyemiyoruz aşınma var diye. Biz ne yapıyoruz; iklime, kullanım tarzına ve isteğe göre bir yol belirliyoruz. Adam sakin kullanıyordur sıcak soğuk farketmez 0w20 ile ideal bir koruma sağlar yoluna devam eder. Adam agresif kullanıyordur, uzun süreler araç çalışır durumda oluyordur deriz 0w40 iyi olur. Arasıdır 5w30 - 0w30 deriz. Motorlarımız turbolu vs. değil, Honda'nın da uzun yıllardır kullandığı ve revize edilerek hala güncel kullanılan bir motor bu r16b motor ki yağ ile oluşabilecek aşınma ihtimalleri çok düşük. Bunu da bizim farketmemiz yağ analizi yapmadan ya da motoru açıp bakmadan pek mümkün değil. Demek istediğim yağ konusunda korkulacak bir motora sahip değiliz pimpirikli olmayın;)

Şimdi diğer her şey mükemmelse yağdaki olay şu: motor ideal sıcaklığa gelene kadar bir aşınma söz konusu burada 0w yağ çok soğuk ve soğuk havalarda en iyi korumayı sağla. İdeal çalışma sıcaklığına gelene kadar 0w20 iyi bir koruma sağlar ancak burdan ötesinde uzun süreler çalıştığı sıcaklık ve viskozite 100 derecelerdeki değerleridir . Bu derecelerdeki koruyuculuğu sağlayan birimler viskozite ve viskoziteye bağlı olara yağ film tabakasıdır genel olarak. Bunun dışında çeşitli katkılar vs. var ancak girmeyelim.

Kaliteli yağların : 100 derecedeki viskozitesi ve yağ film tabakalar:

0w20 yağların değerleri 8.7 mm2/s dolaylarındadır, yağ film tabakası (HTHS) ise 2.6 - 2.9 dolaylarında,
0w30 yağların değerleri 10 - 11mm2/s , HTHS de 2.9 - 3.1,
5w30 yağların değerleri 10 - 12mm2/s , HTHS 3.2 - 3.5,
0w40 yağların değerleri 13 - 13.5mm2/s , 3.5 - 3.7,

Motul, Mobil 1 , Shell gibi API SN kalitesindeki yağların değerleri... Fark öyle aman aman değil gördüğünüz gibi. Bu değerler 100 derece için geçerli, sıcaklık yükseldikçe bu değerler düşer ve bu değerlerin düşmesi demek koruyuculuğun azalması demektir. Yüksek hava sıcaklığı + LPG yakıt tüketimi + yüksek devirli kullanım bu sıcaklığı arttırır. Bunun tolere edilebilir bir noktası var soğutma konusunda ancak uzun süreler bir araç çalışıyorsa 0w40 şart, hava ne olursa olsun. Kullanım saati uzunsa 0w40 en iyi korumadır. Daha kalını da mümkün 5w40 gibi... Kısa mesafelerde kısa sürüşler yapılıyorsa 0w20 ideal. Ancak arada basılıyor ve orta vadeli kullanımlar sergileniyorsa 1-2 saat gibi 0w30 iyidir. Buna + devirli de kullanım ekleniyorsa 5w30 daha iyidir. Ancak bu demek değildir ki 0w20 ile basılamaz... Her viskozitenin bir sınırı ve tolere edebileceği agresif kullanım süresi elbette var. 0w20 yağ önerip 150k km garanti bunun teminatı elbette... Bizim amacımız maksimum kilometre ve koruma... Motor bloğuna bir şey olmaz zaten de...

Bunun dışında her zaman iyi yağ ve hava filtresi kullanmaya bakın ve bakımlarınızı da "büyükşehirlerde" araç kullanıyorasanız 1000km öne alın, çünkü kilometre az olsa da motorun çalışma saati daha fazla oluyor...
 
Son düzenleme:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Şimdi arkadaşlar bu yağ konusundaki aşınma değerleri ne durumda biz bilmiyoruz bir kere. Yani yağ analizi yapıp içeriğindeki demir - krom vb. değerlerine bakıp diyemiyoruz aşınma var diye. Biz ne yapıyoruz; iklime, kullanım tarzına ve isteğe göre bir yol belirliyoruz. Adam sakin kullanıyordur sıcak soğuk farketmez 0w20 ile ideal bir koruma sağlar yoluna devam eder. Adam agresif kullanıyordur, uzun süreler araç çalışır durumda oluyordur deriz 0w40 iyi olur. Arasıdır 5w30 - 0w30 deriz. Motorlarımız turbolu vs. değil, Honda'nın da uzun yıllardır kullandığı ve revize edilerek hala güncel kullanılan bir motor bu r16b motor ki yağ ile oluşabilecek aşınma ihtimalleri çok düşük. Bunu da bizim farketmemiz yağ analizi yapmadan ya da motoru açıp bakmadan pek mümkün değil. Demek istediğim yağ konusunda korkulacak bir motora sahip değiliz pimpirikli olmayın;)

Şimdi diğer her şey mükemmelse yağdaki olay şu: motor ideal sıcaklığa gelene kadar bir aşınma söz konusu burada 0w yağ çok soğuk ve soğuk havalarda en iyi korumayı sağla. İdeal çalışma sıcaklığına gelene kadar 0w20 iyi bir koruma sağlar ancak burdan ötesinde uzun süreler çalıştığı sıcaklık ve viskozite 100 derecelerdeki değerleridir . Bu derecelerdeki koruyuculuğu sağlayan birimler viskozite ve viskoziteye bağlı olara yağ film tabakasıdır genel olarak. Bunun dışında çeşitli katkılar vs. var ancak girmeyelim.

Kaliteli yağların : 100 derecedeki viskozitesi ve yağ film tabakalar:

0w20 yağların değerleri 8.7 mm2/s dolaylarındadır, yağ film tabakası (HTHS) ise 2.6 - 2.9 dolaylarında,
0w30 yağların değerleri 10 - 11mm2/s , HTHS de 2.9 - 3.1,
5w30 yağların değerleri 10 - 12mm2/s , HTHS 3.2 - 3.5,
0w40 yağların değerleri 13 - 13.5mm2/s , 3.5 - 3.7,

Motul, Mobil 1 , Shell gibi API SN kalitesindeki yağların değerleri... Fark öyle aman aman değil gördüğünüz gibi. Bu değerler 100 derece için geçerli, sıcaklık yükseldikçe bu değerler düşer ve bu değerlerin düşmesi demek koruyuculuğun azalması demektir. Yüksek hava sıcaklığı + LPG yakıt tüketimi + yüksek devirli kullanım bu sıcaklığı arttırır. Bunun tolere edilebilir bir noktası var soğutma konusunda ancak uzun süreler bir araç çalışıyorsa 0w40 şart, hava ne olursa olsun. Kullanım saati uzunsa 0w40 en iyi korumadır. Daha kalını da mümkün 5w40 gibi... Kısa mesafelerde kısa sürüşler yapılıyorsa 0w20 ideal. Ancak arada basılıyor ve orta vadeli kullanımlar sergileniyorsa 1-2 saat gibi 0w30 iyidir. Buna + devirli de kullanım ekleniyorsa 5w30 daha iyidir. Ancak bu demek değildir ki 0w20 ile basılamaz... Her viskozitenin bir sınırı ve tolere edebileceği agresif kullanım süresi elbette var. 0w20 yağ önerip 150k km garanti bunun teminatı elbette... Bizim amacımız maksimum kilometre ve koruma... Motor bloğuna bir şey olmaz zaten de...

Bunun dışında her zaman iyi yağ ve hava filtresi kullanmaya bakın ve bakımlarınızı da "büyükşehirlerde" araç kullanıyorasanız 1000km öne alın, çünkü kilometre az olsa da motorun çalışma saati daha fazla oluyor...
Gayet güzel bir bilgilendirme yazısı olmuş :) Teşekkürler (y)

R16B (FB7-FC5) serisi motorların yağ kanallarının R16A2 (FD6) dan daha ince olduğuna ve kalın yağı pek sevmediğine dair farklı ustalardan yorumlar dinledim, bu açıdan 5w30 ve üstü yağlardan biraz çekincelerim var ancak rutinde aracı kullanımımızla HTHS değerleri en uyumlu olan yağı tercih etmek en mantıklısı görünüyor :)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Şimdi arkadaşlar bu yağ konusundaki aşınma değerleri ne durumda biz bilmiyoruz bir kere. Yani yağ analizi yapıp içeriğindeki demir - krom vb. değerlerine bakıp diyemiyoruz aşınma var diye. Biz ne yapıyoruz; iklime, kullanım tarzına ve isteğe göre bir yol belirliyoruz. Adam sakin kullanıyordur sıcak soğuk farketmez 0w20 ile ideal bir koruma sağlar yoluna devam eder. Adam agresif kullanıyordur, uzun süreler araç çalışır durumda oluyordur deriz 0w40 iyi olur. Arasıdır 5w30 - 0w30 deriz. Motorlarımız turbolu vs. değil, Honda'nın da uzun yıllardır kullandığı ve revize edilerek hala güncel kullanılan bir motor bu r16b motor ki yağ ile oluşabilecek aşınma ihtimalleri çok düşük. Bunu da bizim farketmemiz yağ analizi yapmadan ya da motoru açıp bakmadan pek mümkün değil. Demek istediğim yağ konusunda korkulacak bir motora sahip değiliz pimpirikli olmayın;)

Şimdi diğer her şey mükemmelse yağdaki olay şu: motor ideal sıcaklığa gelene kadar bir aşınma söz konusu burada 0w yağ çok soğuk ve soğuk havalarda en iyi korumayı sağla. İdeal çalışma sıcaklığına gelene kadar 0w20 iyi bir koruma sağlar ancak burdan ötesinde uzun süreler çalıştığı sıcaklık ve viskozite 100 derecelerdeki değerleridir . Bu derecelerdeki koruyuculuğu sağlayan birimler viskozite ve viskoziteye bağlı olara yağ film tabakasıdır genel olarak. Bunun dışında çeşitli katkılar vs. var ancak girmeyelim.

Kaliteli yağların : 100 derecedeki viskozitesi ve yağ film tabakalar:

0w20 yağların değerleri 8.7 mm2/s dolaylarındadır, yağ film tabakası (HTHS) ise 2.6 - 2.9 dolaylarında,
0w30 yağların değerleri 10 - 11mm2/s , HTHS de 2.9 - 3.1,
5w30 yağların değerleri 10 - 12mm2/s , HTHS 3.2 - 3.5,
0w40 yağların değerleri 13 - 13.5mm2/s , 3.5 - 3.7,

Motul, Mobil 1 , Shell gibi API SN kalitesindeki yağların değerleri... Fark öyle aman aman değil gördüğünüz gibi. Bu değerler 100 derece için geçerli, sıcaklık yükseldikçe bu değerler düşer ve bu değerlerin düşmesi demek koruyuculuğun azalması demektir. Yüksek hava sıcaklığı + LPG yakıt tüketimi + yüksek devirli kullanım bu sıcaklığı arttırır. Bunun tolere edilebilir bir noktası var soğutma konusunda ancak uzun süreler bir araç çalışıyorsa 0w40 şart, hava ne olursa olsun. Kullanım saati uzunsa 0w40 en iyi korumadır. Daha kalını da mümkün 5w40 gibi... Kısa mesafelerde kısa sürüşler yapılıyorsa 0w20 ideal. Ancak arada basılıyor ve orta vadeli kullanımlar sergileniyorsa 1-2 saat gibi 0w30 iyidir. Buna + devirli de kullanım ekleniyorsa 5w30 daha iyidir. Ancak bu demek değildir ki 0w20 ile basılamaz... Her viskozitenin bir sınırı ve tolere edebileceği agresif kullanım süresi elbette var. 0w20 yağ önerip 150k km garanti bunun teminatı elbette... Bizim amacımız maksimum kilometre ve koruma... Motor bloğuna bir şey olmaz zaten de...

Bunun dışında her zaman iyi yağ ve hava filtresi kullanmaya bakın ve bakımlarınızı da "büyükşehirlerde" araç kullanıyorasanız 1000km öne alın, çünkü kilometre az olsa da motorun çalışma saati daha fazla oluyor...
Hocam şöyle bir site buldum,

Yağların aşındırma oranlarını incelediğimde şu grafik dikkatimi çekti,
1587340256867.png
HTHS değeri olarak en uygun koruma değerleri için min. 2.9 görünüyor.

Ayrıca yağların yakıt tasarrufu sağladığı oranlarda düşündüğümden bayağı düşükmüş.

15w40'a göre;
0w20'lerin 2.6 HTHS değerinde %3-3.5 arası,
0w30'ların 3 HTHS değerinde %2.5-3 arası tasarruf gözlenmiş :oops:
Açıkçası sadece %1 yakıt tasarrufu için motor ömrünü azaltmak bana mantıklı gelmedi, yüksek sıcaklığın olduğu şehirlerde kullanımda biraz devirli kullanımda mevcutsa 0w30 bana daha mantıklı gelmeye başladı (y)

1587340347944.png
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam şöyle bir site buldum,

Yağların aşındırma oranlarını incelediğimde şu grafik dikkatimi çekti,
Ekli dosyayı görüntüle 258576
HTHS değeri olarak en uygun koruma değerleri için min. 2.9 görünüyor.

Ayrıca yağların yakıt tasarrufu sağladığı oranlarda düşündüğümden bayağı düşükmüş.

15w40'a göre;
0w20'lerin 2.6 HTHS değerinde %3-3.5 arası,
0w30'ların 3 HTHS değerinde %2.5-3 arası tasarruf gözlenmiş :oops:
Açıkçası sadece %1 yakıt tasarrufu için motor ömrünü azaltmak bana mantıklı gelmedi, yüksek sıcaklığın olduğu şehirlerde kullanımda biraz devirli kullanımda mevcutsa 0w30 bana daha mantıklı gelmeye başladı (y)

Ekli dosyayı görüntüle 258577
Fazla referans göstermeden 2 tablo konmuş, hangi araca ne şartlarda test yapılmış ve nelere dayanarak bu tablolar çizilmiş belli değil. Ancak daha önce gördüklerime benzer sonuçlar sergilendiği için sonuçlar yanlış diyemem.
Yakıt tüketimi konusunda ben farklı konularda benzer şeyler söyledim hocam, yani lastikler daha ciddi bir katkı sağlamakta yakıta ancak en büyük katkıyı biz ayağımızla sağlarız zaten. Üreticinin de 0w20 yağ konusundaki önerisi genelde emisyon değeri kaynaklı olduğunu hepimiz biliyoruz. %0.5 - %1 az gözükse de milyonlarca araca ve milyonlarca kilometreye vurduğumuzda dünya için ciddi bir emisyon tasarrufuna denk gelmekte.
>3.3HTHS üzeri genelde eco lite, eco nergy gibi yağlar bizim araçların yağları. 0w30 deki 3 - 3.1hths de gayet yeterli ancak lpg'den dolayı bizim piston segmanlarında ekstra bir aşınma olması söz konusu bu sebeple viskozite endeksi düşük (yağın sıcaklığa bağlı viskozite değişiminin yüksek) olan eneos - PO - Castrol gibi 0w20 yağların kullanılması ne kadar aşındırır belli değil ve riskli. Yetkili servisler ve arkadaşlar da genelde bunları kullanıyor...
Motul - Shell - Mobil 1 0w20'leri nispeten tam sentetik gibi olduğu için bir stabilite söz konusu ancak 150 derece üstünde yine risk kaçınılmaz elbette hths'nin 2.7 olmasından dolayı.

Gayet güzel bir bilgilendirme yazısı olmuş :) Teşekkürler (y)

R16B (FB7-FC5) serisi motorların yağ kanallarının R16A2 (FD6) dan daha ince olduğuna ve kalın yağı pek sevmediğine dair farklı ustalardan yorumlar dinledim, bu açıdan 5w30 ve üstü yağlardan biraz çekincelerim var ancak rutinde aracı kullanımımızla HTHS değerleri en uyumlu olan yağı tercih etmek en mantıklısı görünüyor :)
Yağ kanalları konusunda bir bilgim yok doğrudur hocam. Burada bahsettiğim yağların bu konuda sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum çünkü özellikle 0w yazdım ki sentetik baz yağ oranı yüksek olduğundan. Çünkü moleküler düzeyde bu yağların dizilimi düzenli ve akışa etkileri madeni yağlar gibi değil. Burada kritik nokta elbette filtreler ve yağ değişim periyotları oluyor. Kaliteli filtre ve zamanında değiştirilen yağ değişim yağ ile bu kanalların tıkanması zor. Tabi ne kadar ince o kadar kötü ya da ne kadar kalın o kadar iyi bir durum yok. Herkesin ideal bir yağı kullanması gerekiyor. Yağ analizi yapmadan bunları tam anlamıyla görmek ya da bilmek zor.
 
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
618
Tepki puanı
135
Konum
Osmaniye
Bu işle kafayı iyice bozdum, oku oku kayış kopacak :) şimdi üstadım benim kitapçıkta servis uyarısı olmayan avrupa modellerinde 0w-20, 0w-30, 5w-30 seçenekleri var. Ama ilginç bir şekilde mobil 1 fs 0w-40 hepsiburada yorumlarına bakınca accord, jazz, toyota tarzı bir çok araçta övüle övüle bitirilemiyor. Ayrıca motul 8100 x-max 0w40 teknik özelliklerine bakınca lpg cng yazıyor ki bu ibare motul'ün 0w-30 hiçbir yağında yazmıyor. Aracı ikinci el olarak aldığımda X honda servisi sürekli 5w-30 kullanmış, forumda 0w-20 görünce eneos 0w-20 ye geçtim ve aracın çekişi baya rahatlamış geldi. Yakıtı da azaldı. Sıcak iklimde yaşayacak biri olarak HTSH değerini de dahil ederek bu bilgiler ışığında 0w-40 kullanmam lazım ama o da kitapçıkta yok. 110.000 de ve osmaniye ili için nasıl yapalım nasıl edelim inan çözemedim.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Motul 0w20 ve 5w30 eco lite'larda lpg ve cng ile uyumu yazmakta. Bunun dışında lpg için "specific yağı" da mevcut. Yani sizin bildiğinizden farklı olarak 3 farklı motul yağı var direkt olarak lpg ve cng uyumunun datasheette yadığı ancak bunun yazmadığı yağlar da kullanılabilir bizim araçlarda. Bu takılacak bir konu değil esasen.

Jazz - accord gibi araçların eski modellerinde 5w40 - 0w40 kullanılması doğal karşılanabilir.

5w30 eco lite ile devam etmenizde fayda var bence. Zaten 5w30 kullanılmış hep ve de kilometreniz çok yüksek değil. Çok basarım diyorsanız 0w40 fs kullanmanız da uygun olur elbette.
 

ooktar

0
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
19
Çözümler
1
Tepki puanı
14
Konum
Muğla Merkez
Ad Soyad
Oğuz OKTAR
Yaş
52
Aracınız
Civic FB7 2014
Motul 0w20 ve 5w30 eco lite'larda lpg ve cng ile uyumu yazmakta. Bunun dışında lpg için "specific yağı" da mevcut. Yani sizin bildiğinizden farklı olarak 3 farklı motul yağı var direkt olarak lpg ve cng uyumunun datasheette yadığı ancak bunun yazmadığı yağlar da kullanılabilir bizim araçlarda. Bu takılacak bir konu değil esasen.

Jazz - accord gibi araçların eski modellerinde 5w40 - 0w40 kullanılması doğal karşılanabilir.

5w30 eco lite ile devam etmenizde fayda var bence. Zaten 5w30 kullanılmış hep ve de kilometreniz çok yüksek değil. Çok basarım diyorsanız 0w40 fs kullanmanız da uygun olur elbette.

Hocam, benim aracım da LPG'li. Eco-lite yerine eco-nergy olanı almıştım. Bu açıklamanızdan herhangi bir sorun olmayacağını anladım ama eco-lite olanı mı almamız gerekiyordu?
Aldığım ürün tam olarak bu: "Motul 8100 Eco-Nergy 5W30"
 
Geri
Üst