Civic FB7 FB7 için Motor Yağı Ana Konu

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Motor yağıda başlı başına dikkat edilmesi gereken bir husus eğer 0w-20 kullanılacak ise Honda engine oil Type 2.0 kullanılır diyor kılavuz eğer orjinal type 2.0 yağ yoksa 5w-30 doldurulacak yada 0w-30 başka markanın 0w-20 yağı motor için önerilmiyor mesela.

aksi taktirde turboyu yiyebilirsiniz

orjinal Honda 0w-20 type 2.0 yakıt tasarrufu için özel formüle edilmiştir diyor, başka birşey demiyor buradan anlayacağımız şu, eğer yazılım chip tuning yada pistte kullanacak isek zaten 5w-30 yada 5w-40 gibi yağları tercih etmemiz gerekecek, ancak gündelik kullanımda 0w-20 yeterlidir fakat 0w-20 koyacak isek onuda servisteki yağdan koyacağız eğer gündelik kullanımda dışardan yağ alıp değiştirecek isek 0w-30 5w-30 gibi yağları tercih etmeliyiz.

Tabi yağ standartı olarak ACEA sınıfına dikkat etmek kaydı ile. Bu vizkoziteden de önemli bir konu.

Honda lar eski nesilleri kadar sağlam durmuyorlar aman dikkat yaşatmak ve yürütmek 90lı yıllardaki gibi kolay değil.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Motor yağıda başlı başına dikkat edilmesi gereken bir husus eğer 0w-20 kullanılacak ise Honda engine oil Type 2.0 kullanılır diyor kılavuz eğer orjinal type 2.0 yağ yoksa 5w-30 doldurulacak yada 0w-30 başka markanın 0w-20 yağı motor için önerilmiyor mesela.

aksi taktirde turboyu yiyebilirsiniz

orjinal Honda 0w-20 type 2.0 yakıt tasarrufu için özel formüle edilmiştir diyor, başka birşey demiyor buradan anlayacağımız şu, eğer yazılım chip tuning yada pistte kullanacak isek zaten 5w-30 yada 5w-40 gibi yağları tercih etmemiz gerekecek, ancak gündelik kullanımda 0w-20 yeterlidir fakat 0w-20 koyacak isek onuda servisteki yağdan koyacağız eğer gündelik kullanımda dışardan yağ alıp değiştirecek isek 0w-30 5w-30 gibi yağları tercih etmeliyiz.

Tabi yağ standartı olarak ACEA sınıfına dikkat etmek kaydı ile. Bu vizkoziteden de önemli bir konu.

Honda lar eski nesilleri kadar sağlam durmuyorlar aman dikkat yaşatmak ve yürütmek 90lı yıllardaki gibi kolay değil.
1.6 atmosferik ler için öle bir sey demıyor

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
1.6 atmosferik ler için öle bir sey demıyor

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
1.6 atmosferikte yakıt tüketimi değişir başka bir problem olmaz. Ancak turbo varsa dikkat etmek lazım.

1.6 atmosferik zaten serviste bile dış tedarik yağ kullanılmaya izni olan bir motor. LPG li eco Civic lere Total yada Castrol dolduruyorlardı. Ben olsam Valvoline yada Motul un yüksek hths lisinden doldururdum. Neydi onlar? Valvoline synpower ve Motul xcess ?
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
@erenuzel41 @Honda_Civic_ "CVT şanzıman yağı ne zaman değişir" başlıklı konudaki motor yağı ile ilgili mesajlarınızı buraya taşıdım arkadaşlar hem bu konu üzerinden devam etmek daha doğru hem de o konuyu dağıtmamış oluruz...

Honda type 2.0 motor yağı @100 derecede cst 7.99 mm/s^2, @40 derecede 34.6 mm/s^2 viskozite değerlerine sahip. Düşük sıcaklıkta diğer yağlara göre daha akıcı, yüksek sıcaklıkta da bu akıcılığı aşırı yüksek hale gelmemesi için ciddi bir koyulaştırıcı polymerik katkıya sahip (Normalde 40 C'ta 35 viskoziteye sahip olan yağ 100 C'de max. 7.5 olur) viskozite index muhtemelen 210-220. Honda bu bakımdan gerçekten ciddi bir emisyon düşürme amaçlı yağ ürettirmiş denebilir. Tehlikeli konu ise Turbo ve soğuk havadaki kısa sürüşlerde rastlanılan yağa benzin karışması. Bu işleri tehlikeye sokan bir durum. Turbo'nun çalışma prensibi gereği de devri gerçekten yüksek ve bu noktada aslında Turbo da yüksek HTHS'li yağlara gerek duymakta bence.

Atmosferik motorlarda ACEA kriteri önemli elbette, ACEA A1, A3, A5 öneriliyor. A1'in yerini C5 aldı, 0w20 yağları genel olarak Acea A1 sertifikalı sayabiliriz eski sertifikasyona göre, 0w40 ve 5w40'ların çoğu acea a3 3.5 üstü HTHS, A5 yağlar da genelde 2.9 - 3.5 arası.. HTHS yükseldikçe yakıt tasarrufu azalıyor, koruyucu film tabakası da 150 derece için daha kalın kalıyor. Azaldıkça da tam tersi... LPG'den dolayı bir viskozitede ya da HTHS'de artış yapılması koruyuculuk anlamında iyi ancak çeşitli deneylerde 2.6HTHS'nin optimum koruyuculuğu sağladığı kanıtlanmış Toyota tarafından. Bunun görselleri eklerim bir ara. Bu yüzden her şey her zaman HTHS değil aslında koruyuculuk olarak. Tabi burada lpg'nin performanslı kullanımdaki yarattığı negatif bir etki var sıcaklık dolayısıyla bu da 130 derecede hths 2.6 olan yağların kırılma noktası belli rpm'lerde. Görseller Rusça olduğu için yorumlayıp ve editleyip buraya ekleyeceğim müsait olduğumda arkadaşlar. Bu nedenle aslında belli optimum değerlerde ve belli spesifikasyonları sağlayan yağları almak ve hep o yağlar üzerinden devam etmek en iyisi. Bu spesifikasyon ve onayları da konuda daha önce belirtmiştim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
@erenuzel41 @Honda_Civic_ "CVT şanzıman yağı ne zaman değişir" başlıklı konudaki motor yağı ile ilgili mesajlarınızı buraya taşıdım arkadaşlar hem bu konu üzerinden devam etmek daha doğru hem de o konuyu dağıtmamış oluruz...

Honda type 2.0 motor yağı @100 derecede cst 7.99 mm/s^2, @40 derecede 34.6 mm/s^2 viskozite değerlerine sahip. Düşük sıcaklıkta diğer yağlara göre daha akıcı, yüksek sıcaklıkta da bu akıcılığı aşırı yüksek hale gelmemesi için ciddi bir koyulaştırıcı polymerik katkıya sahip (Normalde 40 C'ta 35 viskoziteye sahip olan yağ 100 C'de max. 7.5 olur) viskozite index muhtemelen 210-220. Honda bu bakımdan gerçekten ciddi bir emisyon düşürme amaçlı yağ ürettirmiş denebilir. Tehlikeli konu ise Turbo ve soğuk havadaki kısa sürüşlerde rastlanılan yağa benzin karışması. Bu işleri tehlikeye sokan bir durum. Turbo'nun çalışma prensibi gereği de devri gerçekten yüksek ve bu noktada aslında Turbo da yüksek HTHS'li yağlara gerek duymakta bence.

Atmosferik motorlarda ACEA kriteri önemli elbette, ACEA A1, A3, A5 öneriliyor. A1'in yerini C5 aldı, 0w20 yağları genel olarak Acea A1 sertifikalı sayabiliriz eski sertifikasyona göre, 0w40 ve 5w40'ların çoğu acea a3 3.5 üstü HTHS, A5 yağlar da genelde 2.9 - 3.5 arası.. HTHS yükseldikçe yakıt tasarrufu azalıyor, koruyucu film tabakası da 150 derece için daha kalın kalıyor. Azaldıkça da tam tersi... LPG'den dolayı bir viskozitede ya da HTHS'de artış yapılması koruyuculuk anlamında iyi ancak çeşitli deneylerde 2.6HTHS'nin optimum koruyuculuğu sağladığı kanıtlanmış Toyota tarafından. Bunun görselleri eklerim bir ara. Bu yüzden her şey her zaman HTHS değil aslında koruyuculuk olarak. Tabi burada lpg'nin performanslı kullanımdaki yarattığı negatif bir etki var sıcaklık dolayısıyla bu da 130 derecede hths 2.6 olan yağların kırılma noktası belli rpm'lerde. Görseller Rusça olduğu için yorumlayıp ve editleyip buraya ekleyeceğim müsait olduğumda arkadaşlar. Bu nedenle aslında belli optimum değerlerde ve belli spesifikasyonları sağlayan yağları almak ve hep o yağlar üzerinden devam etmek en iyisi. Bu spesifikasyon ve onayları da konuda daha önce belirtmiştim.
Yüksek hths nin mantığı da kalın yağ olmasında gizli o zaman, yani hiçbir cezbedici tarafı yok aslında, hths si yüksek yağ yerine gider 5w-40 doldurur gezeriz:) haftasonu İstanbul Park tır otobanda roll dür bilmem nedir chip tuning ile falan uğraşıyorsak.

Honda nın 1.5 turbosu özellikle hızlanırken ekstra birşey yapmadan otomatik vitesi D ye takıp ilerlerseniz krankın döndürme hızı ile değilde illa turbonun yarattığı basıncın pistonlara dayak atması ile yürüyor gibidir. Özellikle CVT otomatik vitesli 1.5 turbo da ilk kullandığınızda bunu anlıyorsunuz, motor devri 1500-1600 lerde hızım 80km olmuş motor devri hala orada eğer gaza az basarak ilerlerseniz böyle. Ama turbo deli gibi basıyor o torku yapabilmek için. Manuel vites seçerek krank devrini arttırıp turboyu rahatlattığınızda zaten yakıt tüketimi olması gerekenin iki mislini aşıyor. Bu haldeyken bile düşük devirlerde hızlanırken motorda bir titreme ve uğultu olmaması bu motorun başarılı olduğu manasında gelir ancak teybi kaloriferi ve camları kapatın turbodan zor da olsa hafif bir fıslama sesi duyuluyor heh işte o esnada 300000-400000rpm devrini çoktan bulmuştur turbo bu turboya iyi bakmak lazım onun içinde yağı erken değiştirmek ve en iyi yağı kullanmaktan başka pek bir seçenek yok.

Ya Honda turbosuna çok güveniyor yada ileride bizi tatsız sürprizler bekliyor bilemiyoruz.

LPG de yüksek devirlerde zaten yakıt akışkanlık problemiyle fakire düşme oluyor, LPG silindire benzin kadar hızlı akan bir yakıt değil, LPG ile sürekli 5000-6000rpm çeviren bir motorun içi yüksek devirde karışımda fakirleşme sebebiyle cayır cayır yanıyor, özellikle piston kafaları ile subaplar cehennem ateşi gibi yanıyor hem yağın hem su soğutmanın buna ziyadesiyle yardım etmesi gerekiyor aksi taktirde önce subaplar sonra silindirler ve pistonlar zarar görebiliyor. Bu mevzuyu motor yağı ile kurtarmak pek mümkün değil, iyi bir LPG ayarı ve doğru sürüş alışkanlıkları ile çözülür

Yağa karışan benzin ile alakalı da kısa yol yapmayacağız marşa bastıysak en az bir 20km gitmek lazım bunu yapmadıysak haftada bir tek marşta en az 50km gidilmeli. Yağ iyice ısınacak içindeki yanmamış benzin buharlaşacak karter havalandırmadan yanmaya verir onu da kullanmış oluruz:).
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Arkadaşlar merhaba,

Motor yağının viskozitesini düşürmek bildiğiniz gibi yağı daha akışkan hale getiriyor. Bu da yakıt ekonomisine fayda sağlarken, yağ film tabakasının incelmesine ve motor parçalarının aşınmasına neden oluyor. Radiosotop takip tekniği ile motor parçalarının aşınması gözlenlenmiş bir dizi test sonucu paylaşacağım. Burada HTHS 2.6'nın (yağın 150 derecedeki viskozitesi) aşınmayı önleyen sınır değer olduğu ortaya çıkıyor. Aynı zamanda bu testte piston segmanlarındaki aşınmanın, kam milindeki (eksantrik) ve piston kolu yatağındaki aşınmalardan daha fazla olduğu gözlemlenmiş.

Ek olarak sürtünme önleyici katkılarının pozitif etkileri de testte gösterilmeye çalışılmış. En altta kaynak linkini bırakıyorum detaylara bakılabilir. Kaynak Japonca kısmen.

test system.png
Aşınma hesaplama test sistemi şeması.

Kafanızda şekillendirme açısından burada 2.6hths değerini 0w20 yağ, 3.1hths'yi de 0w30 gibi düşünebilirsiniz kısmen. Tam oturmasa da yakın.

test piston ring.png
Arkadaşlar Fig. 2'de 90 derecedeki motor yağı viskozitesinin piston segmanına aşınma etkisi gösteriliyor.
Kare, üçgen, daire şeklindeki RPM değerlerinin aşınmaya etkileri grafikte beliriyor. 6000 devirde en iyi performansı 2.6hths'li yağda almış, 2000rpm'i ise 3.1HTHS'de. Misal.

Figür 3.'te 130 derecedeki yağın piston segmanı üzerindeki etkileri gösteriliyor. 5000rpm' hariç en iyi değerler yine hths 2.6'da. 2-3bin rpm'deki değerler harika. Tabi burada dikkat edilmesi gereken nokta elbette 2.6hths altındaki değerler. Günlük kullanımda 0w20 yağı kullanıpda yağda benzin kokusu alan kullanıcılar burada kendilerini görebilirler. Kışın kısa mesafeli sürüş yapan 1.5lt turbo kullanıcıları misal buna dahil.
******************************************************************************
cam face.png
Figür 4. Gelelim Kam mili yüzeyinin aşınma değerlerine. 90 derecede 3-4bin rpm 3.1HTHS daha iyiyken, 5bin rpm'de değer 2.6 ile aynı. 6bin'de 2.6hths yağ daha iyi.

Figür 5. 130 derecede düşük devirlerde yüksek HTHS biraz daha iyi duruyorken, yüksek devirlerde düşük hths daha iyi duruyor ( 2.6 vs 3.1).

**********************************************************************
conn rod.png
Piston kolu yatağında da yüksek HTHS'nin düşük rpm'lerde daha iyi olduğu görünüyor figür 6'da 90 derecede.

7. figürde de 2-3-4bin gibi normal kullanım devirlerinde 3.1hths daha az aşınma göstermiş.

Veriler lab ortamında olduğu için çok temiz. Gerçek şartlar için hata oranları düşünülmeli. Yine de fikir veriyor. Sonuçlar 0w20 için bence oldukça iyi.

Kaynak : https://www.tytlabs.com/japanese/review/rev324pdf/324_035tohyama.pdf
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@İsmail Beşiroğlu hocam bu verilere göre 2.6 HTHS değerli %100 sentetik (ester içerikli) 0w20 yağ yeterli korumayı sağlayabilir gibi görünüyor :unsure:
Ek olarak MoDTC günümüzdeki yağlarda mevcut mu?
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
@İsmail Beşiroğlu hocam bu verilere göre 2.6 HTHS değerli %100 sentetik (ester içerikli) 0w20 yağ yeterli korumayı sağlayabilir gibi görünüyor :unsure:
Ek olarak MoDTC günümüzdeki yağlarda mevcut mu?
Yeterli korumanın ötesinde düşündüğümün aksine devirli kullanımda da gayet iyi koruyor hocam.

MoDTC, Molibdenum bazlı katkı mevcut çoğu kaliteli yağda. Liqui Moly'lerde yaygın aslında. Ancak 0w20 yağında yok pek liqui moly'nin mesela. Eneos hyper multi'de ise var.

300V gibi ester bazlı yağlar etkileyici aslında.
FM.png

Molibden hakkında bilgi yapıştırıyorum direkt Rusça'dan çeviri:
Molibden (Mo) Molibden- genellikle taze yağlarda sürtünme düzenleyici olarak bulunur. Ana işlev sürtünmeyi azaltmaktır. Molibden ayrıca aşınmayı azaltır, bir antioksidandır ve motor gürültüsünü azaltır. Molibden bileşikleri, başlıca organik molibden MoDTC (molibden ditiyokarbamat), MoDTP (molibden ditiofosfat), çeşitli molibden kompleksleri, mononükleer, çift çekirdekli, üç çekirdekli organik molibden olmak üzere farklı tiptedir. Molibden en çok Amerikan API, ILSAC motor yağlarında bulunur, ancak son zamanlarda bunu Avrupa yağlarında da giderek daha fazla görüyoruz. Molibden, sürtünme çiftleri arasında aşınmaya dayanıklı bir kaplama oluşturur, böylece parçaların yüzeyleri arasında düşük bir sürtünme katsayısı oluşturur. Taze yağlar, ppm (mg / kg) cinsinden farklı molibden içeriğine sahip olabilir - "daha fazla molibden daha iyi demektir" söylenemez, Bu bir hatadır. Genellikle geleneksel yağlarda, modern üç çekirdekli organik molibden MoDTC 50-75 ppm içeriğe sahiptir - bugün en etkili sürtünme düzenleyicilerinden biridir. Ve aynı zamanda, MoDTC veya MoDTP molibden bileşikleri olağanüstü rekor performans, yüksek motor gücü, düşük aşınma, yüksek içeriklerde bulunur - 500-1100ppm. Molibden aynı zamanda piston segmanları için de bir malzemedir - ancak bariz nedenlerden dolayı, taze yağlarda zaten mevcutsa, aşınma olarak çalışırken onu tespit etmek zordur. yüksek konsantrasyonlarda bulundu - 500-1100ppm.

Sürtünme düzenleyici MoDTC'nin bir örneği organik trisiklik molibden'dir.
 
Son düzenleme:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Yeterli korumanın ötesinde düşündüğümün aksine devirli kullanımda da gayet iyi koruyor hocam.

MoDTC, Molibdenum bazlı katkı mevcut çoğu kaliteli yağda. Liqui Moly'lerde yaygın aslında. Ancak 0w20 yağında yok pek liqui moly'nin mesela. Eneos hyper multi'de ise var.
Hocam müsadenizle bir sorum daha var, linkteki araştırmada incelenen 0w20 yağların HTHS değerleri 2.6 üzeri iken Shell Helix'in 2.3-2.4 çıkmış, Shell'in teknik bilgilerinde HTHS değeri ile bir bilgi göremedim.
Bu araştırmadaki verilere sizin değerlendirmeniz nedir?
 
Son düzenleme:

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam müsadenizle bir sorum daha var, linkteki araştırmada incelenen 0w20 yağların HTHS değerleri 2.6 üzeri iken Shell Helix'in 2.3-2.4 çıkmış, Shell'in teknik bilgilerinde HTHS değeri ile bir bilgi göremedim.
Buna araştırmadaki verilere sizin değerlendirmeniz nedir?
Analiz indirilse güzel olurdu da görebildiğim kadarıyla çinko ve kalsiyum değerleri verilmiş. PDF i indiremedim ben. Ato24'te 0w30 testleri paylaşmıştım ben daha önce sanırım ordan kapmışsın hocam herhalde siteyi ?
 
Geri
Üst