Civic FB7 FB7 için Motor Yağı Ana Konu

Neden kararıyor ki o zaman hocam ? Bi benim yağ mı kararmıyor arkadaşlar sizde durum nedir ?
Eneos 0-20 kullanırken dediğiniz gibi hiç kararma olmuyordu. Motul 0-20 e geçince ilk değişimde yağ kararmıştı. Nedenini bilmiyorum tabi teknik bilgim yok. Diğer 2 yağ değişimlerinde de motula devam ettim ama yağın rengini görmedim.

Redmi Note 9S cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Arkadaşlar 192.000 km 2014 Eco elagance otomatik aracım 100.000 km dir Castrol 0w20 stop start kullanıyorum.yağ 7-8 bin km ye kadar nerdeyse hiç kararmıyor( tabi burda benim 4-5 ay içinde 10.000 yapmamda etkili olabilir bilmiyorum.)tüm filtreler orjinal Honda kesinlikle başka marka kullanmıyorum.yaşadığım bölge mersin- adana yani sıcak bir bölge bugüne kadar yağ ile ilgili şükür Allah'a hiç bir sıkıntı yaşamadım.uzun kmlerde de (500 km ve üstü) bir problem olmadı.nerdeyse 200.000 km dir sadece bir kez zorunlu 5-30 kullanıldı gerisi hep 0w20 ve bir sıkıntı sorun yaşamadım çokta memnunum.
 
Açık hava filtreleri yapıları gereği filtreleme konusunda daha kötülerdir. Amaç daha fazla hava geçişi sağlamak olduğu için bu yönden malesef taviz vermek zorundalar. Yağın 5-6bin km sonra kararmasının sebebi birikimin o zaman çoğalıp yağın da bunları tutarak size görsel olarak yansıtmasından kaynaklanıyor. Yoksa iyi bir standart hava filtresiyle 15bin km'de de olsa lpg'de pek kararmıyor yağ. Benim hiç kararmadı misal. Max. 12-13bin km küsür yaptığım oldu.
O zaman bir bombada ben patlatayım. :)
Bende simota silindirik açık hava filtresi var. 10.000'de bir önce balata spreyi ile temizlik ardından motul hava filtre yağı ile dıştan sprey ile geçerim. Şuan yaklaşık 5.000 kilometre oldu. Yağ çubuğunu kontrol ettiğimde sarı renk net belli oluyor. Hep sakinde kullanmam arada bir devirde çeviririm. Genel kullanım sıcak asfaltta gerçekleşiyor. Yağ Motul 5w40 x-cess. Ben temiz olmasının nedenini daha çok Lpg'ye bağlıyorum.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
O zaman bir bombada ben patlatayım. :)
Bende simota silindirik açık hava filtresi var. 10.000'de bir önce balata spreyi ile temizlik ardından motul hava filtre yağı ile dıştan sprey ile geçerim. Şuan yaklaşık 5.000 kilometre oldu. Yağ çubuğunu kontrol ettiğimde sarı renk net belli oluyor. Hep sakinde kullanmam arada bir devirde çeviririm. Genel kullanım sıcak asfaltta gerçekleşiyor. Yağ Motul 5w40 x-cess. Ben temiz olmasının nedenini daha çok Lpg'ye bağlıyorum.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Hocam filtreler büyük etken, havanın kirliliği, performanslı kullanım, yakıtın cinsi vs. Açık hava filtrelerinde ya da performans filtrelerinde amaç daha rahat hava girişi sağlamak. Filtrasyon illa ki iyi olabilir ama bir de aynı tip kullanımda normal filtreli kullanımla karşılaştırmak gerek. Misal 7binde kararıyor diyorsanız açıkta, orjinaliyle de denemek lazım bunu. Yağ analizi yapılsa silisyum miktarına bakarak da belirlenebilir toz girişi vs.
 
Hocam filtreler büyük etken, havanın kirliliği, performanslı kullanım, yakıtın cinsi vs. Açık hava filtrelerinde ya da performans filtrelerinde amaç daha rahat hava girişi sağlamak. Filtrasyon illa ki iyi olabilir ama bir de aynı tip kullanımda normal filtreli kullanımla karşılaştırmak gerek. Misal 7binde kararıyor diyorsanız açıkta, orjinaliyle de denemek lazım bunu. Yağ analizi yapılsa silisyum miktarına bakarak da belirlenebilir toz girişi vs.
Mantıken dediğiniz gibi olur. Somut veriler için analiz yapmak lazım. Kullanıcılar pratik olarak göz ile takip edebilir. Beklentime göre memnun kaldım.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Bugün 127bin'deki aracımın 10bin bakımını yaptım. Shell 0w20 kullandım. Honda yağ filtresi kullandım (arka planda eski Mann filtrenin kutusu çıkmış :)) 4lt yağ koydurdum 1lt de kaldı. 295'e trendyol üzerinden yagcarsisi satıcısından aldım. Pahalı yağ, önceki 135tl'ye aldığım Mobil 1 0w30 advanced fuel economy idi.

Radyatör suyu azalmış, yedek depoya 1lt saf su eklettim, antifriz değişimi yapmam lazım sanırım komple. Onu ve subap ayarı yaptırcam. Sonraki bakım da şanzıman yağı ve filtresini değiştirtirim.

34AD0380-BFA5-4987-A7E1-7729B2DE536E.jpeg
 
Bugün 127bin'deki aracımın 10bin bakımını yaptım. Shell 0w20 kullandım. Honda yağ filtresi kullandım (arka planda eski Mann filtrenin kutusu çıkmış :)) 4lt yağ koydurdum 1lt de kaldı. 295'e trendyol üzerinden yagcarsisi satıcısından aldım. Pahalı yağ, önceki 135tl'ye aldığım Mobil 1 0w30 advanced fuel economy idi.

Radyatör suyu azalmış, yedek depoya 1lt saf su eklettim, antifriz değişimi yapmam lazım sanırım komple. Onu ve subap ayarı yaptırcam. Sonraki bakım da şanzıman yağı ve filtresini değiştirtirim.

Ekli dosyayı görüntüle 263491
Keşke subap ayarını da yaptırsaydınız hocam :)
Motordan tam randıman alırdınız (y)
Peki buji ve bakım sonrası araçtaki ufak tefek şikayetleriniz düzeldi mi?
 
Hocam iş çıkışı eve gidip bakımı yaptırdım. Pazartesi Antalya gideceğim salı döneceğim araçla. Subap ayarını aslında buji değişimi yaptırsığım gün yaptıracaktım ama yine uzun zaman gerektiği için soğuması için yaptırmadım hocam.

Bizim araçlar lpg kalite hassasiyeti yüksek araçlar sanırım. Hala daha bilmediğim yerden gaz alınca tekliyor, gaz kesiyor gibi oluyor. Benzine alıyorum akıyor. Direkt lpg kaynaklı olduğunu düşünüyorum bu sebeple. Buji değişmeden önce de bunu subap ayarına ya da bujiye yoruyordum ama lpg kaynaklı bence. Bunun dışında aracımda daha iyi gaz tepkileri ve pürüssüz hızlanma hissediyorum buji değişiminden sonra. Gaz pedalında titreşim hissederdim böyle çok az ama tam tanımlayamadığım o da gitti. Başka göze batan dişe dokunan pek bir şey yok.
 
Son düzenleme:
Hocam 127 bin km , LPGli kullanim için ince gelmez mi 0w20 yağ ?

SM-N975F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:
Hocam 127 bin km , LPGli kullanim için ince gelmez mi 0w20 yağ ?

SM-N975F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Kışın, benim kullanım tarzımda ince gelmez. Yazın performanslı kullanımda ince gelebilir.

Şurada (PC'de 40. sayfa) hths 2.6 vs 3.1 ile ilgili paylaşımlarda bulunmuştum: https://www.civictr.com/threads/fb7-icin-motor-yagi-ana-konu.251736/page-40

0w20 yağların, sandığımız kadar riskli olmadığını, asıl etkenlerin yağın yapısı ve katkıları olduğunu artık kabullenmem gerek!
 
Geri
Üst