Hocam kontrol ettim benzin hortumu sağlam hem o kadar sızmayla 1 haftada 15-16 litre benzin harcamaz diye düşünüyorum. Lpg ayarını dün yeniden yaptırdım ltft stft ayarlarında tik yok değerler sıfır. Obd yi bağlayıp test ettiğimde arıza kodu yok fakat oksijen sensör'lerine bakınca o2 sensör 1 de veri yok o2 sensör 2 de veri akışı var ve motor inanılmaz titriyor devir düşüp yükseliyor. Multimetre ile ölçüm yaptım sensör 1 yani üst sensör de 3.4 ile 2.9 ohm arasında değerler alıyorum alt sensör ise 7.9 civarı. Olması gereken değerler ise sensör 1 için 10 ile 40 ohm arası yazıyor. Obd cihazında sensör 1 için veri akışı yok ondan şüpheleniyorum. Bu sensör'ün çalışıp çalışmadığını veya lambayı yakmayacak kadar yetersiz çalıştığını ölçebilecek bir Allahın kulu yok sanayide. Kendimce termostatı kontrol ettim borularda bir basınç yok ve aracın kaloriferini açınca bir müddet sonra fanların çalışmasından arıza yoktur diye düşünüyorum. Oksijen sensör'ünün soketini çıkardığımda motorun çalışmasında herhangi bir değişiklik olmuyor fakat lamba yanıyor haliyle üstüne obd cihazı ile ölçüm yapıyorum sırasıyla u0029 u0155 p0134 c1555 hata kodlarını veriyor u0029 güç aktarma organı uyarısı yakıtla alakası olabilir ama bilemiyorum, p0134 yakıtla daha alakalı gibi, u0155 gösterge paneli iletişim kaybı yakıtla alakası yok, c1555 servo direksiyon arızası yakıtla alakası yok, p0134 oksijen sensör'ü hatası. Sensör'ün soketini takınca lamba sönüyor ve hata kodu da vermiyor ve inanılmaz şekilde anlık yakıt tüketim değerli artıyor. Eni sonu çözeceğim ama anlaşılan fazladan para harcayacağım. İlk işim müsait olunca subap ayarını bu sefer kendim yapacağım. Bu arada önceki mesajlarımda da yazmıştım bujiler orjinal ngk lpg için olanından sonu 11ds ile biteninden, bobinler sağlam hepsini kendim test ettim, motor çalışırken soketleri çıkarıp takarak. Boğaz kelebeğine hiç bakmadım hortumunda yırtık oluştuğunda değiştirirken bakmıştım görünen kısımları tertemiz idi kelebeğin bu kadar yakıt fazlalığına sebep olacağını düşünmüyorum en fazla rölanti bozukluğuna sebep olur diye biliyorum. Aklıma başka problemli olabilecek parça gelmiyor yakıtla alakalı başka parça varsa lütfen söyleyin ona da bakayım.
Hocam yaklaşım tarzınız çok güzel. Ben oksijen sensöründen şüpheleniyorum. Obd ile bağlandığınız zaman 1. Sensörün voltaj değerini grafik olarak görüntüleyin. Asla sabit omamalı. Düzgün bir sinus dalgası oluşturması gerekiyor. Sensör işlemini yapmadığı zaman motor kapalı sistemden, açık sisteme geçer motor zengin karışımda çalışır.
Oksijen sensörü çıkış voltajı 0,4 volt ve daha az ise motor fakir karışımla çalışıyor,
Oksijen sensörü çıkış voltajı 0,5 volt ve daha fazla ise motor zengin karışımla çalışıyor anlamına gelir.
Oksijen sensörlerinin özelliklerini yitirlemeleriyle, aşırı kirlenmeleriyle, ölçüm hassasiyetleri azalır, hassas voltaj sinyali üretemezler. Oksijen sensörü sonda ucunda, dış ortamdan gelen su-çamur-toz gibi kirleticiler sebebiyle, ya da egzoz gazından gelen kurşun, sülfür, silikon, yakıt külü ve yakıt katkı maddeleri sebebiyle katman oluşabilir.
Bu durumda motor hava-yakıt karışımını ideal olarak ayarlayamaz, yakıt sarfiyatı artar, egzoz emisyonları artar, motor performansı azalır. Oksijen sensörü tamamen arızalandığında, genellikle motor zengin karışımla çalışır ve bu yakıt tüketimini aşırı yükseltir. Aracımın yakıt sarfiyatı çok arttı çok yakmaya başladı ne yapmalıyım diyorsanız, piston-silindir-subap sisteminde bir arıza yoksa, sebebi lamda (oksijen) sensörünün bozulmuş - aşırı kirlenmiş olmasındandır. İlgili videolar: