Civic FB7 Fb7 Katalizatör ve Oksijen Sensörü Arızası (OBD Sonuçlarım) Çözüm Önerileriniz?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ahmetok
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
22 May 2018
Mesajlar
95
Tepki puanı
3
Konum
ankara
Aracınız
yeni aldığım 2.el civic elegance aracımda motor arıza ışığı yanması sebebiyle arıza detaylarına baktığımda
- Katalizatör
-Oksijen sensörü
-egr sistemi

arızaları görünüyor.

Araç 92binde LPG'li ve BRC mevcut serviste takılmış. LPG'den dolayı yandığını normal olduğunu söyleyenler var forumlarda araştırdım katalizatörü temizletenler, oksijen sensörünü temizletenler var sonuç alamamışlar Ankara Şaşmaz sanayide bir yere sordum lpg fakir karışım ayarı yapılması lazım geçer dediler güvenemedim. Gereksiz yere sağa sola para harcamaya niyetim yok sorunun tam çözümü var mıdır varsa nedir bilenler cevaplarsa sevinirim.

En son hatayı silip aracı benzine aldım 100km kadar kullanıp deneyecem yanıp yanmadığına bakacam sizlerden de yorum destek öneri bekliyorum teşekkürler



Gördüğüm hatalar:

1.jpg

2.jpg
 
Katılım
18 Nis 2019
Mesajlar
55
Tepki puanı
53
Konum
Manisa
Aracınız
Civic FB7 2012

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010

maselz

0
Katılım
15 Mar 2016
Mesajlar
149
Tepki puanı
33
Aracınız
Merhabalar arkadaşlar daha öncede yazmıştım aracımda bir sürü lamba yanıyor diye lastik basınç vsa motor vb 5-6 tane uyarı ışığı. Uzun bir araştırma ve sanayi serüveni sonrasında bujileri orjinal lpg modeli olan 11ds modeli ile değiştirdim subap ayarı yaptırdım lpd bakımı ayarı yaptırdım lpg enjektör değiştirdim gaz kesici değiştirdim lpg regülatörü revize ettim içindeki bütün parçaları değiştirdim lpg hortumlarını kısalttım gitmişken v kayışını değiştirdim ve tüm uyarı ikazları söndü. Şuan aracımla hem lpg hem benzini fulleyerek 200 km şehirler arası yol yaptığımda tekrar ikisini fullediğim zaman 5.6 tl benzin aldı ve yaktığı kadar lpg aldı hesapta 84 kuruş yaktı. Tabi bu değerler lpg 10.30 tl benzin 19.60 tl iken çok iyi. Sorun şu 200 km sonra tekrar ikisini fulleyince şehir içi kullanımda lpg 243 km de bitti tabi yine ikisini fulledim. Ve 326 tl ye lpg deposu doldu 311 tl lik te benzin aldı. Km ye 2.63 tl yakıyor 2 sene önce Ferrari kullansaydım bu kadar yakmazdı. Sonrasında kendim plan yaptım araç neden çok yakar. Bujiler sağlam o zaman bobinlerde problem olabilir diyip kontrol ettim sağlam oksijen sensörü sökme aparatı her ikisini söktüm ve temizledim. Sonuç yine aynı araç çok fazla yakıyor motor sesi sağlıklı değil. 3 seçeneğim kaldı ya oksijen sensörlerinde problem var ya katalitik konverter de son olarak termostat. 2013 honda civic fb7 91 binde aracın oksijen sensörünü nasıl test edebilirim. Ona göre hemen sipariş vereyim değiştireyim. Yada başka bir sebep olabilir mi bu kadar yüksek yakıta. Ayrıca araç sürekli anlık tüketimi artırıyor. Gaza basınca egzostan çıkan su 2 metre öteye sıçrıyor.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,942
Çözümler
9
Tepki puanı
8,943
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhabalar arkadaşlar daha öncede yazmıştım aracımda bir sürü lamba yanıyor diye lastik basınç vsa motor vb 5-6 tane uyarı ışığı. Uzun bir araştırma ve sanayi serüveni sonrasında bujileri orjinal lpg modeli olan 11ds modeli ile değiştirdim subap ayarı yaptırdım lpd bakımı ayarı yaptırdım lpg enjektör değiştirdim gaz kesici değiştirdim lpg regülatörü revize ettim içindeki bütün parçaları değiştirdim lpg hortumlarını kısalttım gitmişken v kayışını değiştirdim ve tüm uyarı ikazları söndü. Şuan aracımla hem lpg hem benzini fulleyerek 200 km şehirler arası yol yaptığımda tekrar ikisini fullediğim zaman 5.6 tl benzin aldı ve yaktığı kadar lpg aldı hesapta 84 kuruş yaktı. Tabi bu değerler lpg 10.30 tl benzin 19.60 tl iken çok iyi. Sorun şu 200 km sonra tekrar ikisini fulleyince şehir içi kullanımda lpg 243 km de bitti tabi yine ikisini fulledim. Ve 326 tl ye lpg deposu doldu 311 tl lik te benzin aldı. Km ye 2.63 tl yakıyor 2 sene önce Ferrari kullansaydım bu kadar yakmazdı. Sonrasında kendim plan yaptım araç neden çok yakar. Bujiler sağlam o zaman bobinlerde problem olabilir diyip kontrol ettim sağlam oksijen sensörü sökme aparatı her ikisini söktüm ve temizledim. Sonuç yine aynı araç çok fazla yakıyor motor sesi sağlıklı değil. 3 seçeneğim kaldı ya oksijen sensörlerinde problem var ya katalitik konverter de son olarak termostat. 2013 honda civic fb7 91 binde aracın oksijen sensörünü nasıl test edebilirim. Ona göre hemen sipariş vereyim değiştireyim. Yada başka bir sebep olabilir mi bu kadar yüksek yakıta. Ayrıca araç sürekli anlık tüketimi artırıyor. Gaza basınca egzostan çıkan su 2 metre öteye sıçrıyor.
Arıza lambası yanıyor mu?
Motor sesi farklı ise bir problem olmalı.
Bana benzindeki yakıt miktarı daha fazla gibi geldi. Lpg isteminde geçiş ısısı ve benzin ile beraber çalışma aktif mi bakılabilir. Ortalama hız ve kısa sürüşler dikkate alınır.
Hava yakıt karışımını Stf ile anlık oran, Ltf ile uzun yol oranını görmüş olursunuz. Bu oranlar eksi tarafında geziyor ise yakıt tüketimi artar.
Oksijen sensörlerinde veya katalizörde arıza olursa arıza lambasını yakar.
 

maselz

0
Katılım
15 Mar 2016
Mesajlar
149
Tepki puanı
33
Aracınız
Arıza ışığı yanmıyor. Lpg ayarını yeniden yaptırdım. Özellikle sordum söyledim çok yakıyor lpg miktarı kadar da benzin yiyor sorun yok dediler. Oksijen sensörünün fişini çekince motor çalışmasında hiçbir değişiklik olmuyor ama tabi arıza ışğı yakıyor. Takıp çalıştırınca ışık sönüyor. Lpgnin benzin ile çalışması aktif olsa uzun yolda da yakmaz mı? Ltf ve stf nin açılımı nedir hocam burada bakayım. Teşekkürler.

SM-N975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,942
Çözümler
9
Tepki puanı
8,943
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arıza ışığı yanmıyor. Lpg ayarını yeniden yaptırdım. Özellikle sordum söyledim çok yakıyor lpg miktarı kadar da benzin yiyor sorun yok dediler. Oksijen sensörünün fişini çekince motor çalışmasında hiçbir değişiklik olmuyor ama tabi arıza ışğı yakıyor. Takıp çalıştırınca ışık sönüyor. Lpgnin benzin ile çalışması aktif olsa uzun yolda da yakmaz mı? Ltf ve stf nin açılımı nedir hocam burada bakayım. Teşekkürler.

SM-N975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Benim lpg sistemimde benzin için yüzdelik değerler çıkıyor. Bende iptal olarak seçili.

LTFT: Long Term Fuel Trim (Uzun dönem yakıt düzeltme )

STFT: Short Term Fuel Trim (Kısa dönem yakıt düzeltme )

Yeni nesil araçlar ECU dediğimiz bir beyin vasıtasıyla yönetiliyorlar motora giden hava ve yakıt ölçülüyor belirli bir ateşleme avansı veriliyor ve bujiler vasıtasıyla ateşleniyor. Bu yanma sonucunda çıkan egzoz gazı oksijen sensörü (lamda sensörü) vasıtasıyla ölçülüyor. Bu ölçüm sonucu araç ECU’suna gönderiliyor ve aracın zengin karışımda mı, fakir karışımda mı yoksa ideal karışımda mı olduğu tespit ediliyor. Bu değerlendirmeye göre karşımıza STFT değeri çıkıyor. STFT değeri anlık yakıt düzeltmeleri yaparak ideal karışım oranını yakalamaya çalışıyor. STFT değerinin uzun süreli birleşimi ise LTFT dediğimiz değeri oluşturuyor. Yani araç Oksijen sensöründen aldığı verilere göre LTFT+STFT değeri kadar aracın yakıtını değiştiriyor.
 
Katılım
26 Kas 2019
Mesajlar
16
Tepki puanı
9
Konum
Rize
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhabalar arkadaşlar daha öncede yazmıştım aracımda bir sürü lamba yanıyor diye lastik basınç vsa motor vb 5-6 tane uyarı ışığı. Uzun bir araştırma ve sanayi serüveni sonrasında bujileri orjinal lpg modeli olan 11ds modeli ile değiştirdim subap ayarı yaptırdım lpd bakımı ayarı yaptırdım lpg enjektör değiştirdim gaz kesici değiştirdim lpg regülatörü revize ettim içindeki bütün parçaları değiştirdim lpg hortumlarını kısalttım gitmişken v kayışını değiştirdim ve tüm uyarı ikazları söndü. Şuan aracımla hem lpg hem benzini fulleyerek 200 km şehirler arası yol yaptığımda tekrar ikisini fullediğim zaman 5.6 tl benzin aldı ve yaktığı kadar lpg aldı hesapta 84 kuruş yaktı. Tabi bu değerler lpg 10.30 tl benzin 19.60 tl iken çok iyi. Sorun şu 200 km sonra tekrar ikisini fulleyince şehir içi kullanımda lpg 243 km de bitti tabi yine ikisini fulledim. Ve 326 tl ye lpg deposu doldu 311 tl lik te benzin aldı. Km ye 2.63 tl yakıyor 2 sene önce Ferrari kullansaydım bu kadar yakmazdı. Sonrasında kendim plan yaptım araç neden çok yakar. Bujiler sağlam o zaman bobinlerde problem olabilir diyip kontrol ettim sağlam oksijen sensörü sökme aparatı her ikisini söktüm ve temizledim. Sonuç yine aynı araç çok fazla yakıyor motor sesi sağlıklı değil. 3 seçeneğim kaldı ya oksijen sensörlerinde problem var ya katalitik konverter de son olarak termostat. 2013 honda civic fb7 91 binde aracın oksijen sensörünü nasıl test edebilirim. Ona göre hemen sipariş vereyim değiştireyim. Yada başka bir sebep olabilir mi bu kadar yüksek yakıta. Ayrıca araç sürekli anlık tüketimi artırıyor. Gaza basınca egzostan çıkan su 2 metre öteye sıçrıyor.
Okjijen sensoru yada katalitik konvektor ariza olsa ariza lanba net yanar sadece şu ola bilir katalitik konvektor ici de hafif cok meler hafif tikanma varsa bu da aracin cekişini performansi duşurur yakit artat ancak hem klm 91 bin dediniize gore bu olasi lik da duşuk tabi dogru klm bilgiye sahip aracsa.size şoyle bir şey den bahsedeyim bir arkadaşin başina opel arabasi da olmuş arac devamli benzin sarfiyati yuksek oraya bak buraya bak onu degiş bunu degiş 8 ay hic bir cozum bulmamiş. Bir gun aracina devamli aldigi opet ten yakit alir araca biner yurume anin da istasyon gorevlisi bakar arabanin arka kisim dan benzin cakar yere arkadaşi cebdeb araya rak soyler. Konu şoyle benzin deposu da benzin ponpa motoru var konuda acildıgın da ponpa devreye gırer yakıtı hem motor daıresıne taşır sıstem gırer fazlasi tekrar geri depoya donuş yapar yani benzin deposunda olan bu ponpa devamli arac aktif halde calişir sorun lur da 8 aydir depo geri donuşum tahliye hortumun da cok kucuk bir yipranma varken bu benzin yere degil ucarak kayboluyor kimse farkedemiyır ancak arac yakıtı artıyor Du taki bu hortum yarasi tamamıyla acillana kadar ooette giderken yere hortum gibi cakanak kadar kimse anlayamamış bu ara arac calişmaz iken benzin yırtık yerden hic bir şekilde akmiyordu nedeni depoda olan ponpa sadece arac aktif haldeyken ponpayi yaptigi İcin hatta bazi araclar da lpg kullanildigi İcin benzin biter lpg var diye yola devam eden ler benzin deposun da benzin olmadi icin depodaki ponpa devamli calişir bu lpg de gitseniz bile ponpa kuruda calişti gi İcin benzin ponpaniz da yanar benzin ponpasi depo İcin de olup calişmasi orda saglanir tum enjeksiyonlu araclar da mevcuttur. Soylemem şudurki bir parca degiltitmeden once gozden ve akillara gelmeyecek herşeyi de bakin bir arac lpg de normal yakiyor sa benzin de aşiri bir sarfiyati varsa sorun cok basit ancak akla gelmeyecek işler den de cikmak ta

SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

maselz

0
Katılım
15 Mar 2016
Mesajlar
149
Tepki puanı
33
Aracınız
Hocam kontrol ettim benzin hortumu sağlam hem o kadar sızmayla 1 haftada 15-16 litre benzin harcamaz diye düşünüyorum. Lpg ayarını dün yeniden yaptırdım ltft stft ayarlarında tik yok değerler sıfır. Obd yi bağlayıp test ettiğimde arıza kodu yok fakat oksijen sensör'lerine bakınca o2 sensör 1 de veri yok o2 sensör 2 de veri akışı var ve motor inanılmaz titriyor devir düşüp yükseliyor. Multimetre ile ölçüm yaptım sensör 1 yani üst sensör de 3.4 ile 2.9 ohm arasında değerler alıyorum alt sensör ise 7.9 civarı. Olması gereken değerler ise sensör 1 için 10 ile 40 ohm arası yazıyor. Obd cihazında sensör 1 için veri akışı yok ondan şüpheleniyorum. Bu sensör'ün çalışıp çalışmadığını veya lambayı yakmayacak kadar yetersiz çalıştığını ölçebilecek bir Allahın kulu yok sanayide. Kendimce termostatı kontrol ettim borularda bir basınç yok ve aracın kaloriferini açınca bir müddet sonra fanların çalışmasından arıza yoktur diye düşünüyorum. Oksijen sensör'ünün soketini çıkardığımda motorun çalışmasında herhangi bir değişiklik olmuyor fakat lamba yanıyor haliyle üstüne obd cihazı ile ölçüm yapıyorum sırasıyla u0029 u0155 p0134 c1555 hata kodlarını veriyor u0029 güç aktarma organı uyarısı yakıtla alakası olabilir ama bilemiyorum, p0134 yakıtla daha alakalı gibi, u0155 gösterge paneli iletişim kaybı yakıtla alakası yok, c1555 servo direksiyon arızası yakıtla alakası yok, p0134 oksijen sensör'ü hatası. Sensör'ün soketini takınca lamba sönüyor ve hata kodu da vermiyor ve inanılmaz şekilde anlık yakıt tüketim değerli artıyor. Eni sonu çözeceğim ama anlaşılan fazladan para harcayacağım. İlk işim müsait olunca subap ayarını bu sefer kendim yapacağım. Bu arada önceki mesajlarımda da yazmıştım bujiler orjinal ngk lpg için olanından sonu 11ds ile biteninden, bobinler sağlam hepsini kendim test ettim, motor çalışırken soketleri çıkarıp takarak. Boğaz kelebeğine hiç bakmadım hortumunda yırtık oluştuğunda değiştirirken bakmıştım görünen kısımları tertemiz idi kelebeğin bu kadar yakıt fazlalığına sebep olacağını düşünmüyorum en fazla rölanti bozukluğuna sebep olur diye biliyorum. Aklıma başka problemli olabilecek parça gelmiyor yakıtla alakalı başka parça varsa lütfen söyleyin ona da bakayım.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,942
Çözümler
9
Tepki puanı
8,943
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam kontrol ettim benzin hortumu sağlam hem o kadar sızmayla 1 haftada 15-16 litre benzin harcamaz diye düşünüyorum. Lpg ayarını dün yeniden yaptırdım ltft stft ayarlarında tik yok değerler sıfır. Obd yi bağlayıp test ettiğimde arıza kodu yok fakat oksijen sensör'lerine bakınca o2 sensör 1 de veri yok o2 sensör 2 de veri akışı var ve motor inanılmaz titriyor devir düşüp yükseliyor. Multimetre ile ölçüm yaptım sensör 1 yani üst sensör de 3.4 ile 2.9 ohm arasında değerler alıyorum alt sensör ise 7.9 civarı. Olması gereken değerler ise sensör 1 için 10 ile 40 ohm arası yazıyor. Obd cihazında sensör 1 için veri akışı yok ondan şüpheleniyorum. Bu sensör'ün çalışıp çalışmadığını veya lambayı yakmayacak kadar yetersiz çalıştığını ölçebilecek bir Allahın kulu yok sanayide. Kendimce termostatı kontrol ettim borularda bir basınç yok ve aracın kaloriferini açınca bir müddet sonra fanların çalışmasından arıza yoktur diye düşünüyorum. Oksijen sensör'ünün soketini çıkardığımda motorun çalışmasında herhangi bir değişiklik olmuyor fakat lamba yanıyor haliyle üstüne obd cihazı ile ölçüm yapıyorum sırasıyla u0029 u0155 p0134 c1555 hata kodlarını veriyor u0029 güç aktarma organı uyarısı yakıtla alakası olabilir ama bilemiyorum, p0134 yakıtla daha alakalı gibi, u0155 gösterge paneli iletişim kaybı yakıtla alakası yok, c1555 servo direksiyon arızası yakıtla alakası yok, p0134 oksijen sensör'ü hatası. Sensör'ün soketini takınca lamba sönüyor ve hata kodu da vermiyor ve inanılmaz şekilde anlık yakıt tüketim değerli artıyor. Eni sonu çözeceğim ama anlaşılan fazladan para harcayacağım. İlk işim müsait olunca subap ayarını bu sefer kendim yapacağım. Bu arada önceki mesajlarımda da yazmıştım bujiler orjinal ngk lpg için olanından sonu 11ds ile biteninden, bobinler sağlam hepsini kendim test ettim, motor çalışırken soketleri çıkarıp takarak. Boğaz kelebeğine hiç bakmadım hortumunda yırtık oluştuğunda değiştirirken bakmıştım görünen kısımları tertemiz idi kelebeğin bu kadar yakıt fazlalığına sebep olacağını düşünmüyorum en fazla rölanti bozukluğuna sebep olur diye biliyorum. Aklıma başka problemli olabilecek parça gelmiyor yakıtla alakalı başka parça varsa lütfen söyleyin ona da bakayım.
Hocam yaklaşım tarzınız çok güzel. Ben oksijen sensöründen şüpheleniyorum. Obd ile bağlandığınız zaman 1. Sensörün voltaj değerini grafik olarak görüntüleyin. Asla sabit omamalı. Düzgün bir sinus dalgası oluşturması gerekiyor. Sensör işlemini yapmadığı zaman motor kapalı sistemden, açık sisteme geçer motor zengin karışımda çalışır.

Oksijen sensörü çıkış voltajı 0,4 volt ve daha az ise motor fakir karışımla çalışıyor,

Oksijen sensörü çıkış voltajı 0,5 volt ve daha fazla ise motor zengin karışımla çalışıyor anlamına gelir.

Oksijen sensörlerinin özelliklerini yitirlemeleriyle, aşırı kirlenmeleriyle, ölçüm hassasiyetleri azalır, hassas voltaj sinyali üretemezler. Oksijen sensörü sonda ucunda, dış ortamdan gelen su-çamur-toz gibi kirleticiler sebebiyle, ya da egzoz gazından gelen kurşun, sülfür, silikon, yakıt külü ve yakıt katkı maddeleri sebebiyle katman oluşabilir.

Bu durumda motor hava-yakıt karışımını ideal olarak ayarlayamaz, yakıt sarfiyatı artar, egzoz emisyonları artar, motor performansı azalır. Oksijen sensörü tamamen arızalandığında, genellikle motor zengin karışımla çalışır ve bu yakıt tüketimini aşırı yükseltir. Aracımın yakıt sarfiyatı çok arttı çok yakmaya başladı ne yapmalıyım diyorsanız, piston-silindir-subap sisteminde bir arıza yoksa, sebebi lamda (oksijen) sensörünün bozulmuş - aşırı kirlenmiş olmasındandır. İlgili videolar:





 
Geri
Üst