Fb7 LPG'de stop etme

Katılım
3 Ocak 2016
Mesajlar
43
Tepki puanı
2
Aracınız
Herkese merhaba.Hayırlı ramazanlar. Forumu epey bir gezdim dolaştım hatta birkaç arkadaşa özel mesaj attım ama benzer bir yazı bulmadım, o yüzden yeni konu açmaya karar verdim. 2015 honda civic econ at mi 2016 başında aldım. Talihsiz bir kaza dışında şu ana kadar hiçbir sıkıntım sorunum olmamıştı. Son uzun yolumdan dönüşte her zaman shell den gaz almama rağmen yol ortasında rastgele bir petrol ofisi istasyonundan gaz almak zorunda kaldım ve her şey bununla başladı. o zamana kadar aracım hiç stop etmemişti. Çok geçmeden herhangi bir kırmızı ışıkta durmak için yavaşladım ve araç duruverdi. Tekrar çalıştırdım sorun kalmadı ama muhtelif zamanlarda araç bu şekilde stop etmeye başladı. Ayrıca araçta fazlasıyla gaz olmasına rağmen yerli yersiz gaz bitme uyarı sesi ötüyor ve kendi kendine benzine geçiyor. LPG'yi açıp kapatınca geçiyor bu bir sonrakine kadar. Tabii daha önce olmadığı için yol ortasından aldığım gazı suçladım ve hemen gidip en yakın shellden gaz aldım üstüne. Yine oldu. O gazdan arta kalan yapıyordur diye o depoyu da son metreküpüne kadar harcadım. yeniden gaz doldurdum ama maalesef yine oldu ve gittikçe bu olay sıklaşıyor. Yaşattığı can sıkıntısının yanında aracın yol ortasında giderken aniden stop etmeleri beni kaza riskinden dolayı epey bir tedirgin ediyor. Stop ettikten sonra aracın marş alması da zorlaşıyor yani uzuyor. Tabii çare olarak benzine aldığımda hiç böyle bir problem yaşamıyorum. Buna benzer bir durumu yaşayan var mı acaba ve tabii ne önerirsiniz? Elbette en kısa zamanda servise gitmeyi düşünüyorum ama gitmeden bir fikrim olsun istiyorum servislere çok güvenmediğim için [MENTION=3]NoFeaR[/MENTION], [MENTION=6]Trust[/MENTION], [MENTION=442]Hakan Uzun[/MENTION], [MENTION=1440]gocebes7[/MENTION], [MENTION=106]JZG[/MENTION]
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Haz 2019
Mesajlar
398
Tepki puanı
289
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
1)Dostum regulator diyaframini degistirdin mi (2 tane lastik parcasi var regulatorun onlar zamanla asininca sizinti yapar ve arac bogulur)
2)Akunu olcturdun mu?
3)Gaz kesiciyi degistirdinmi?
Bunlardan biri ya da birkaci soruna neden olur lpg gecislerinde?
 
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
27
Tepki puanı
7
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
Subap ayarı bozuksa soğuk motorda kendini cok belli eder. Enjektor zamanlarıni kontrol ettirerek subap ayarinin durumuna bakabilirsiniz.
Sizin durumda bence muhtemen sogukmotorda LPGye geçtiği anda oluşan bir sorun.
Tavsiyem LPGciden daha yüksek sıcaklıkta LPGye gececek sekilde ayarlamasini isteyin (kendim 39 dereceye ayarlatmistim).
Bunun haricinde LPG regülatör contalari da cok hafiften hava sizdirmaya başlamış olabilir ve ilk LPGye geçiş aninda bu hava aracın stop etmesine neden oluyor olabilir.
bana da öyle gibi geliyor. teşekkürler..ilk fırsatta lpg ciye gideceğim. iyi bir lpg ci araştırıyorum.
 
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
27
Tepki puanı
7
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
1)Dostum regulator diyaframini degistirdin mi (2 tane lastik parcasi var regulatorun onlar zamanla asininca sizinti yapar ve arac bogulur)
2)Akunu olcturdun mu?
3)Gaz kesiciyi degistirdinmi?
Bunlardan biri ya da birkaci soruna neden olur lpg gecislerinde?
teşekkürler..bunları da değerlendireceğim.
 
Katılım
22 Ocak 2018
Mesajlar
139
Tepki puanı
62
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FB7 2014
Siz de mi aynı sorunu yaşadınız . ? Bir süre benzinde kullandım sorun çıkmadı . Bir haftadır da motor isindiktan sonra lpg ye alıyorum yine sorun yok .
Geçen yıl araç 55.000 km'de iken başıma geldi. Diyaframın 50.000 km gibi bir ömrü var. (BRC kılavuzunda yazıyor değişim yapın diye). Denemediğim şey kalmadı derken bir yetkili servise gittim stop ediyor der demez regülatör dedi. Değişim yaptılar sorun kalmadı. Sübap ayarı için 35.000 km çok erken. Gaz kelebeğine de dokunmasinlar temizlendikten sonra ses yapıyor ve bozulursa orjinali 6000 civarında. Geçmiş olsun umarım çözülür.
 
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
27
Tepki puanı
7
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
Geçen yıl araç 55.000 km'de iken başıma geldi. Diyaframın 50.000 km gibi bir ömrü var. (BRC kılavuzunda yazıyor değişim yapın diye). Denemediğim şey kalmadı derken bir yetkili servise gittim stop ediyor der demez regülatör dedi. Değişim yaptılar sorun kalmadı. Sübap ayarı için 35.000 km çok erken. Gaz kelebeğine de dokunmasinlar temizlendikten sonra ses yapıyor ve bozulursa orjinali 6000 civarında. Geçmiş olsun umarım çözülür.
Bunları öğrendiğim iyi oldu . cevaplarınız için teşekkür ederim.
 
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
9
Tepki puanı
4
Yaş
2023
Konum
Aydın
Arkadaşlar merhabalar,

2015 fb7 Civic aracımda ilk çalıştırmada motor soğukken karşılaştığım bir sorun var. Rölantide her şey normal ilk olarak biraz yüksek sonra normale dönüyor. Bir süre bekledikten sonra hareket ediyorum. 400-500 metre sonra ışıklarda durmak için debriyaja basıp vitesi boşa alıyorum. Rolanti 300-400 lere kadar düşüyor bazen normale dönüyor bazen stop ediyor. Araç tam LPG ye geçtiği zamanlara denk geliyor ama benzinde de aynı olayı yaşadım aynı yerde. Subap ayarı serviste yaklaşık 2.000 km önce yapıldı. Subap ayarından sonra LPG adaptasyonu yapıldı. LPG den alacağını pek düşünmüyorum ama yine de fikirlerinize tecrübelerinize ihtiyacım var. Soğukken yapıyor ısınınca her hangi bir sorun olmuyor. Dikkat ediyorum ilk çalıştırmalarda stop edeceği zamanı ya da düşeceği zamanı bekliyorum. Çözmem lazım servise hemen gidip gereksiz bir işlem yapılmasını istemiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum. Havalar soğuduktan sonra yapmaya başladı sıcakken her hangi bir şey yoktu. Subap ayarından sonra düzelmişti. Subap ayarını yine aynı problem için yaptırmıştım. Tekrar başladı.

Şimdiden çok teşekkür ederim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,950
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhabalar,

2015 fb7 Civic aracımda ilk çalıştırmada motor soğukken karşılaştığım bir sorun var. Rölantide her şey normal ilk olarak biraz yüksek sonra normale dönüyor. Bir süre bekledikten sonra hareket ediyorum. 400-500 metre sonra ışıklarda durmak için debriyaja basıp vitesi boşa alıyorum. Rolanti 300-400 lere kadar düşüyor bazen normale dönüyor bazen stop ediyor. Araç tam LPG ye geçtiği zamanlara denk geliyor ama benzinde de aynı olayı yaşadım aynı yerde. Subap ayarı serviste yaklaşık 2.000 km önce yapıldı. Subap ayarından sonra LPG adaptasyonu yapıldı. LPG den alacağını pek düşünmüyorum ama yine de fikirlerinize tecrübelerinize ihtiyacım var. Soğukken yapıyor ısınınca her hangi bir sorun olmuyor. Dikkat ediyorum ilk çalıştırmalarda stop edeceği zamanı ya da düşeceği zamanı bekliyorum. Çözmem lazım servise hemen gidip gereksiz bir işlem yapılmasını istemiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Mesajınız ilgili konuya aktarıldı.
Benim tavsiyem önce arıza LPGden mi yoksa benzinden mi anlamak için aracı birkaç gün benzinde kullanmanızı tavsiye ediyorum, aracın benzindeki gidişinde bir sorun yoksa LPG sistemine yönelirsiniz, eğer benzinde hiçbir değişiklik olmuyorsa subap ayarı, gaz kelebeği veya rolanti rolesi gibi parçaların kontrolüne yönelirsiniz.
 
Geri
Üst