Civic FB7 FB7 Ön Alt takım parçaları - Bilgi paylaşımı & Tavsiye konusu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Şu anda güncel kullanımdaki en yeni FB7'nin bile 5 yaşında olduğunu düşünürsek, FB7lerin alt takımlarında ufak tefek zaman bağlı yıpranmaların oluşma ihtimalinin arttığını düşünüyorum. Ancak hususla ilgili forumda pek bilgi gözlemleyemedğim için kullanıcıların deneyimlerini tartışabileceği bu başlığı açmayı uygun gördüm.

Linklerden aradığınız orjinal alt takım parçalarının kodlarını kolayca bulabileceğinizi düşünüyorum.

Hazır bilgi olması açısından FB7 ön takımla ilgili zamanla yıpranma ihtimali olan bazı parçaların kodları,
SOLSAĞ
ROT BAŞI53560-TR0-A0153540-TR0-A01
ROT BAŞI KÖRÜĞÜ52362-S30-003Sol ile aynı
ROT KOLU53010-TR0-A01Sol ile aynı
ROTİL51220-TR0-A01Sol ile aynı
ROTİL KÖRÜĞÜ51225-S5A-003Sol ile aynı
Z ROT51321-TR0-A0151320-TR0-A01
SALINCAK BÜYÜK BURCU51391-TR0-305Sol ile aynı
VİRAJ DEMİR LASTİĞİ51307-TR0-A1151306-TR0-A11
ÖN AMORTİSÖR KÖRÜĞÜ51402-TR7-A0151403-TR7-A01
ÖN AMORTİSÖR VURUNTU TAKOZU (BUMP STOPER)51722-TR0-E01Sol ile aynı
ÖN AMORTİSÖR TAKOZU51920-TR0-A01Sol ile aynı
ÖN AMORTİSÖR RULMANI/BİLYASI51726-TR0-A01Sol ile aynı
ARKA Z ROT52321-SNA-A0152320-SNA-A01
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
449
Çözümler
3
Tepki puanı
343
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Şikayet neydi ve hangi marka kullandınız acaba?
Ses şikayetim vardı açıkçası, özellikle bozuk yolda. Bu parçanın birebir ses ile alakası var mıdır bilmem ama burçlarından bir tanesi kötü durumdaydı, zaten rot burcun içinde rahatça dönmüyordu. Değişim o yüzden oldu. Takılan parçaya baktığımda bunun birebir aynısı gibiydi ama oem bir üründür muhtemelen
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
605
Çözümler
2
Tepki puanı
556
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Birkaç aydır bozuk yollarda düşük hızlarda ilerlerken araç sağa sola salınım yaptığında alttan tıkırtı sesleri geliyordu. Bugün özel serviste kontrol ettik tahminim doğru çıktı, sağ ön z rot ses yaptığını gördük. Değişim yapıldı, ses kesildi..

120 TL parça + 30 TL işçilik


IMG_20211021_110945.jpg
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
FB7 kullanıcılarına bir sorum olacak, hiç rot kolu değiştiren oldu mu? Olduysa ne gibi bir arızadan dolayı rot kolu değişti?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Birkaç aydır bozuk yollarda düşük hızlarda ilerlerken araç sağa sola salınım yaptığında alttan tıkırtı sesleri geliyordu. Bugün özel serviste kontrol ettik tahminim doğru çıktı, sağ ön z rot ses yaptığını gördük. Değişim yapıldı, ses kesildi..

120 TL parça + 30 TL işçilik


Ekli dosyayı görüntüle 266811
Hocam benzer durum benim araç geçen yıl 80bin km.lere geldiğinde başlamıştı ama hafif düzeydeydi, özellikle bozuk yolda uzun süre yol aldıktan ve araç ısındiktan sonra belirgin hale geliyordu (ayrıca araç ısındığında yüksek hız kasislerinden inerkende belli ediyordu), araç soğukken ve düz yolda hiçbir şey hissedilmiyordu.

Blueprint marka Z rot takımı alıp çift taraflı değiştirince ses kesilmişti ama araç şu anda 90bin oldu ve sağdan tıkırtı ve lokurtular daha şiddetli şekilde tekrardan gelmeye başladı, benim tecrübem alt takımda yan sanayiler orjinal kalitesine pek yaklaşamiyor maalesef, Blueprint markası yan sanayiler içinde iyi sayılır ama mekanik olarak pekte dayanıklı degil demekki.

555 marka orjinale en yakın ürün ancak FB7 için olanı Türkiye piyasasinda bulunmuyor (muhtemelen dolar kurundan dolayı fiyatı yüksek kaldığı için parçacılar getirmiyor).

Dolar'in 16lara dayanmasi yüzünden yurtdışı amazon veya ebayden orjinal parça almak ile servisten almanın fiyati kargo+gümrükle birlikte maalesef aynıya gelmeye başladı (ortalama fiyat 50 dolar+ kargo+%30 gümrük yani rahatça 1000 liraya geliyor, servis fiyatı da bu). Keşke geçen yılki servis indirim kampanyasında yan sanayi ile değil direk orjinalle değiştirseydim :(

Serviste değişim vaktinin geldigini düşünerek salıncak burç takımı siparişi vermistim (290 tl), z rot çiftini de fiyatını cok yüksek bulmama rağmen mecburen sipariş ettim.

Forumdaki FB7 sahibi arkadaşlarımla bilgi amaçlı paylaşmak istedim. Salıncak burcu ve z rotlarin değişimi sonrası izlenimlerimi aktarmaya devam edeceğim. ?
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
605
Çözümler
2
Tepki puanı
556
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Hocam aynı ikilemde ben de kalmıştım ve yazmış olduğum üzere teknorot ile değişim yaptım, 7 ay civarı geçti üzerinden şimdilik bir sıkıntı yok bakalım zaman neyi gösterecek,gelişmeleri buradan yazarım. Sorun yaşarsam artık bir dahakini serviste değiştiririm. İnşallah yaşamam çünkü önümüzdeki ay biraz tuzlu olacak gibi :) çünkü servise gideceğim bakım için hem buji değişecek hem de klima açıkken devir düşmesi/titreme sorunu var onu göstereceğim.

Bu arada burçları neden değiştireceksiniz yani nasıl bir sıkıntı yaşadınız?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@efsane190789 salıncak burçlarında şu anda hissettiğim bir sıkıntı yok.

Burçların değişimi bu konuyu açarkende planladığım zamana yayarak ilerde sorun yaratabilecek mekanik parçalardaki burçlar, kulaklar, takozlar, bağlantı fişekleri gibi kauçuk esaslı bağlantı elemanları yenileme planımın bir parçası.

10 yaşına yaklaşan bir FB7de zamana yayarak bu kauçuk esaslı alt takım elemanlarının değişim vaktinin geldiğini düşünüyorum.

İlk aşamada amortisör körüklerini değiştirmiş ve amortisör bilyalarını yağlatmıştım.
Sonra rot-rotilleri kontrol edip körüklerini değiştirdik, viraj demir lastiklerini de satın aldım ama şu anda iyi durumda oldukları için mevcut parçayı yedekte bekletiyorum.
Çok hafif tıkırtısı var diye z rotları da değiştirmiştim ama yan sanayiler düşündüğümden çabuk ömrünü doldurdu :)
Kafamdaki planda ön salıncak burçlarının yenilenmesi vardı ve onları da sipariş etmiştim.
Sonrasında da arka burçların kontrolü ve arka z rotları yenilemeyi düşünüyorum.
Ayrıca arka motor takozunu da gözlemliyorum, boşluk oluştuğunu farkedersem onu da değiştirmeyi planlıyorum.
 
Geri
Üst