Civic FB7 FB7 Ön Alt takım parçaları - Bilgi paylaşımı & Tavsiye konusu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Şu anda güncel kullanımdaki en yeni FB7'nin bile 5 yaşında olduğunu düşünürsek, FB7lerin alt takımlarında ufak tefek zaman bağlı yıpranmaların oluşma ihtimalinin arttığını düşünüyorum. Ancak hususla ilgili forumda pek bilgi gözlemleyemedğim için kullanıcıların deneyimlerini tartışabileceği bu başlığı açmayı uygun gördüm.

Linklerden aradığınız orjinal alt takım parçalarının kodlarını kolayca bulabileceğinizi düşünüyorum.

Hazır bilgi olması açısından FB7 ön takımla ilgili zamanla yıpranma ihtimali olan bazı parçaların kodları,
SOLSAĞ
ROT BAŞI53560-TR0-A0153540-TR0-A01
ROT BAŞI KÖRÜĞÜ52362-S30-003Sol ile aynı
ROT KOLU53010-TR0-A01Sol ile aynı
ROTİL51220-TR0-A01Sol ile aynı
ROTİL KÖRÜĞÜ51225-S5A-003Sol ile aynı
Z ROT51321-TR0-A0151320-TR0-A01
SALINCAK BÜYÜK BURCU51391-TR0-305Sol ile aynı
VİRAJ DEMİR LASTİĞİ51307-TR0-A1151306-TR0-A11
ÖN AMORTİSÖR KÖRÜĞÜ51402-TR7-A0151403-TR7-A01
ÖN AMORTİSÖR VURUNTU TAKOZU (BUMP STOPER)51722-TR0-E01Sol ile aynı
ÖN AMORTİSÖR TAKOZU51920-TR0-A01Sol ile aynı
ÖN AMORTİSÖR RULMANI/BİLYASI51726-TR0-A01Sol ile aynı
ARKA Z ROT52321-SNA-A0152320-SNA-A01
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
605
Çözümler
2
Tepki puanı
556
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
@efsane190789 salıncak burçlarında şu anda hissettiğim bir sıkıntı yok.

Burçların değişimi bu konuyu açarkende planladığım zamana yayarak ilerde sorun yaratabilecek mekanik parçalardaki burçlar, kulaklar, takozlar, bağlantı fişekleri gibi kauçuk esaslı bağlantı elemanları yenileme planımın bir parçası.

10 yaşına yaklaşan bir FB7de zamana yayarak bu kauçuk esaslı alt takım elemanlarının değişim vaktinin geldiğini düşünüyorum.

İlk aşamada amortisör körüklerini değiştirmiş ve amortisör bilyalarını yağlatmıştım.
Sonra rot-rotilleri kontrol edip körüklerini değiştirdik, viraj demir lastiklerini de satın aldım ama şu anda iyi durumda oldukları için mevcut parçayı yedekte bekletiyorum.
Çok hafif tıkırtısı var diye z rotları da değiştirmiştim ama yan sanayiler düşündüğümden çabuk ömrünü doldurdu :)
Kafamdaki planda ön salıncak burçlarının yenilenmesi vardı ve onları da sipariş etmiştim.
Sonrasında da arka burçların kontrolü ve arka z rotları yenilemeyi düşünüyorum.
Ayrıca arka motor takozunu da gözlemliyorum, boşluk oluştuğunu farkedersem onu da değiştirmeyi planlıyorum.
Yazdıklarınızdan yola çıkarak bu kontrolleri ben de yaptıracağım zamana yayarak, not ettim :)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugün daha önce sipariş ettiğim salıncak burçları ve z rotların Honda Akbayrak'ta montajı yapıldı. Kampanya döneminde olduğum için %20 indirimden de yararlandirdilar, bu açıdan düşündüğümden uyguna geldi.

Servistekiler FB7lerde kaza harici ilk defa ön salıncak burcu değiştirdiklerini belirttiler, ama söktükten sonra burçların bariz şekilde yıprandigi görülüyordu.

IMG_20220604_170324.jpg

Z rotlarda anladığım kadarıyla genelde sağ z rotun üst bağlantı kafası bozuluyor, eskiden değişen orjinal z rotta da o kısım yumuşamıştı, 10bin km önce taktıgım yan sanayi z rotta ise direk özelliğini kaybetmiş, boşa hareket ediyordu. Sol taraf iyi gibi dursa da uzun vadeli değişim planladığım için z rotu çift olarak değiştirttim.
Kısa kullanim deneyimimde ufak çukur ve tumseklerdeki vurma hissiyati tamamen yok olmuş gibi hissettirdi, birkaç hafta daha kullanıp değişim hakkımdaki görüşlerimi aktarırım.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
605
Çözümler
2
Tepki puanı
556
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Bugün daha önce sipariş ettiğim salıncak burçları ve z rotların Honda Akbayrak'ta montajı yapıldı. Kampanya döneminde olduğum için %20 indirimden de yararlandirdilar, bu açıdan düşündüğümden uyguna geldi.

Servistekiler FB7lerde kaza harici ilk defa ön salıncak burcu değiştirdiklerini belirttiler, ama soktukten sonra burçların bariz şekilde yıprandigi görülüyordu.

Ekli dosyayı görüntüle 268736

Z rotlarda anladığım kadarıyla genelde sağ z rotun üst bağlantı kafası bozuluyor, eskiden değişen orjinal z rotta da o kısım yumuşamıştı, 10bin km önce taktıgım yan sanayi z rotta ise direk özelliğini kaybetmiş, boşa hareket ediyordu. Sol taraf iyi gibi dursa da uzun vadeli değişim planladığım için z rotu çift olarak değiştirttim.
Kısa kullanim deneyimimde ufak çukur ve tumseklerdeki vurma hissiyati tamamen yok olmuş gibi hissettirdi, birkaç hafta daha kullanıp değişim hakkımdaki görüşlerimi aktarırım.
İyi yapmışsınız hocam, özellikle şu ekonomik dönemde araç için uzun vadeli mantıklı işler.
 
Katılım
20 Mar 2020
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
osmaniye
Aracınız
Civic FB7 2012
Merhaba, benim 2012 fb7 in de her iki taraftan da Rotbaşı körüğü ve rotil körüğü çatlamış ve yağ sızdırmış Bu körüklerin yan sanayisi yok mu, orjinalleri serviste çok pahalı. İnternetten araştırınca hep karşıma traktör rotbaşı körüğü çıkıyor.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
596
Tepki puanı
291
Konum
izmir
Aracınız
Merhaba, benim 2012 fb7 in de her iki taraftan da Rotbaşı körüğü ve rotil körüğü çatlamış ve yağ sızdırmış Bu körüklerin yan sanayisi yok mu, orjinalleri serviste çok pahalı. İnternetten araştırınca hep karşıma traktör rotbaşı körüğü çıkıyor.
Serviste güncel fiyatlar nedir?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba, benim 2012 fb7 in de her iki taraftan da Rotbaşı körüğü ve rotil körüğü çatlamış ve yağ sızdırmış Bu körüklerin yan sanayisi yok mu, orjinalleri serviste çok pahalı. İnternetten araştırınca hep karşıma traktör rotbaşı körüğü çıkıyor.
Yan sanayi değil ama muadil markaları var ancak Türkiye'ye gelmiyor, aslında 5-10 dolarlık ürünler ama döviz nedeniyle bize pahalı geliyor maalesef. İthalatçıda bir körüğü 200 liraya satayacagini düşündüğü için getirmiyor maalesef.
 
Son düzenleme:

UGUR19

0
Katılım
19 Ağu 2014
Mesajlar
68
Tepki puanı
21
Yaş
39
Konum
Osmaniye
Aracınız
Civic FB7 2012
Yan sanayi değil ama muadil markaları var ancak Türkiye'ye gelmiyor, aslında 5-10 dolarlık ürünler ama döviz nedeniyle bize pahalı geliyor maalesef. İthalatçıda bir körüğü 200 liraya satayacagini düşündüğü için getirmiyor maalesef.
Türkiye de traktör için bu körüklerden bolca var ve 8-10 TL gibi fiyatları var.
Aslında bizi araçlar içinde bu şekilde üretilebilir veya araştırılsa uygun bir tane belki bulunabilir
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Türkiye de traktör için bu körüklerden bolca var ve 8-10 TL gibi fiyatları var.
Aslında bizi araçlar içinde bu şekilde üretilebilir veya araştırılsa uygun bir tane belki bulunabilir
Aynı ebatlarda uygun kalitede üretim olursa tabiki çok güzel olur.
 

UGUR19

0
Katılım
19 Ağu 2014
Mesajlar
68
Tepki puanı
21
Yaş
39
Konum
Osmaniye
Aracınız
Civic FB7 2012
FB7 için rotbaşı ve rotil körüklerinin yan sanayisini bulamadım, orjinallerde pahalı geldi.
Hafta sonu sanayide tanıdık ustaya rica ettim, daha önce değiştirdiği başka araçlara ait parçaların sağlam körüklerini söküp, yırtılan rotbaşı ve rotil körüklerinin içine gres doldurup üzerine giydirme şekilde takmak suretiyle tamiratı yaptırdım, ustanın demesine göre bunlarda bi 10 sene gider.:)
Yalnız aracımdaki eski körükler diğer arabaların ki gibi sekmanlı değildi, pres yapıştırma gibiydi, bu yüzden sağlam olsun diye tamamen sökmeden içine gres doldurup üzerine söktüğü körükleri geçirdi. Üst kısımları zaten basıyor altlara çırt takarak sağlamlaştırdı.
 
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
184
Çözümler
1
Tepki puanı
48
Konum
izmir
Aracınız
Civic FB7 2015
2015 fb7 aracım alt takım dağılmış gibi gidiyorum yoldaki beyaz uyarı şeritlerini hafif çukurları bile araç içerisinde vuruntu olarak hissediyorum küçük tümsekler den geçerken sanki hiç amortisör yokmuş gibi direk vuruyor. Ancak yağışlı havalarda bu hissiyat çok azalıyor. Lastik basınçlarını 29 28 lere düştüğümde daha konforlu oluyor ama hala vuruntu hissediyorum . Geçen sene aynı sorundan sanayide hem rot balansçi hemde normal usta kontrol etti sorun yok dedi bence sorun var Broadway bile daha konforlu geliyor. Problem aramaya nereden başlamalıyım lastik mi kaliper pimi mi patlak amortisör mü fikir verebilecek olan varmı

Sent from my CPH2219 using CivicTR Forum mobile app
 
Geri
Üst