Yeni S60 ile Civic FC5’in arkadan çarpma neticesinde aldığı hasarları özetlersek;
•-İkisinin de yaşam alanında neredeyse hiç daralma olmadı.
•-FC5’in makyajı biraz daha fazla bozuldu.(Bu belki de darbenin bir miktar daha emilerek araçtaki insanların daha az sarsılmasında pozitif bir etkiye bile sahip olabilir...? ?)
•-Civic’e 80 S60’a 88 kph ile çarpıldı. Buna bağlı olarak S60 çarpma sonrası daha hızlı bir şekilde harekete geçti muhtemelen...
•-En önemli hususlardan birisi olan çarpma sonrası araçlardaki insanların boyun bölgelerinde olan gerilme ve buna bağlı oluşabilecek hasarlarla ilgili veriler. Ancak buna değinilmemiş bu video ve değerlendirmelerde...!
Arkadan çarpma testinde yaşam alanlarında daralma olmaması elbette önemli bir husus. Ancak yaşam alanında daralma olmasa bile boyun hasarına bağlı hayati tehlike var. Bunun için de koltuk ve kafalık kısımlarının tasarımları, doğru oturuş pozisyonu ve darbenin içeriye gelene kadar ne kadarının emildiği de çok önemli.
Velhasıl boyun zarar gördükten sonra XC90’ın içinde olmak da yeterli değil. Arabaya bişey olmayabilir ama cana olabilir ALLAH korusun...
Euro NCAP internet sitesinde bu değerlendirmeler de mevcut. ??

 yine bile birkaç yıldız almış.
 yine bile birkaç yıldız almış. bunlar aşırı anormal pahalı, hep maliyet. Karbonfiber kaportalı titanyum şasili bir FC5 600-700000 lirayı çok rahat geçer, ama 750-800kg gelir
 bunlar aşırı anormal pahalı, hep maliyet. Karbonfiber kaportalı titanyum şasili bir FC5 600-700000 lirayı çok rahat geçer, ama 750-800kg gelir karbonfiber tamiri de demirden çelikten kolay ama pahalı.
 karbonfiber tamiri de demirden çelikten kolay ama pahalı.Doğan Kabak ilk dönem youtube abonesini arttırmak otoparkla işbirliği yaptı, sonrasında ayrılıp uzun süre önce magazin yönüne kaydı, bu nedenle uzun süredir takip etmiyordum zaten.Bu adamın kanalını izlemeyin ve takip etmeyin hatta otomobil anlatıcısı kanalında bir video görürseniz direkt dislike basın, bu kendini bilmez münasebesiz şahıs yaptığı bir videoda turboyu korumak ömrünü arttırmak için motoru 30 saniye ısıtmaya gerek yok direkt marşa basıp gazlayın diyerek gözümde değerini kaybetmiştir. Neymiş? turbonun içinde kendi yağ karteri varmış?? gibi yalan dolan bir sürü acayip anlamsız videoları var. Aralarda iyi videolar olsa da bu mesnetsiz bilgiler içeren videoları yüzünden bu yutup kanalının bir önemi yok gözümde. Kanalda izlemeye lüzum dahi olmayan vakit kaybı yaratan kullanıcı şikayetleri uzaya ulaşmış DSG ve EAT6 gibi bir işe yaramaz ve herhangi bir civic kullanıcısının eline düşse bir günlük ömrü olan fransız ve alman otomatik şanzımanlarının karşılaştırma videoları falan var al birini vur ötekine ZF den bahseden bile yok.
bir diğeri de bir sanayi çırağının 30cm lik bir borudan yaptığı VGT vakum gücü teknolojisi denilen hiçbir işe yaramayan icatı ballandıra ballandıra anlatan reklamını yapan Doğan Kabak. Güzel videolar yapardı ta ki Doğan Kabak VGT denen çöp icatı övene kadar. VGT sistemi takılan araba 7-8 litre yakarken 4-5 litreye düşüyormuş?? performans motor gücü falan yüzde 50 artıyormuş vay vay. Yazık formula 1 de le mans serisinde yarış otomobili tasarlayan oxford harvard mezunu makine ve uçak mühendislerine yazık düşünememişler ya.
Herkesten ricamdır, otomobil konusunda iyice etraflıca araştırıp öğrenmeden her duyduğunuza gördüğünüze inanmayın kanmayın.
Öte yandan civic in bu neslinin kaportasının çok yumuşak ve hafif yapıda olduğunu elle esnetildiğinde bile yamulduğunu zaten biliyoruz. Yüzde 60/40 ağırlık dengesini bu tip iri yarı D segmenti boyutunda olan C segmenti olarak sunulan bir otomobilde 1350kg luk ağırlık limiti ile başka türlü tutturabilen varsa buyursun tasarlasın bakalım görelim.
Bende ufacık hyundai Getz vardı zamanında B segmenti olarak geçinirdi kendisi, 1230kg ağırlığa sahipti. Yavaş hızlarda stabilite iyi olsa da yüksek hızlarda berbat bir aerodinamiği vardı çok rüzgar yerdi, üflesen şeritten çıkardı. Aynı getz i honda tasarlasa idi yada başka bir japon tasarlasa idi o araba 900kg yu geçmezdi, performans için lazım olan da bu zaten. Hafif araba kısa fren mesafesi çabuk hızlanma ve yüksek yakıt ekonomisi sunar, yemişim emniyetini ince sacının dayanımınıyine bile birkaç yıldız almış.
Gönül ister ki karbonfiber gövde titanyum şasi otomobillere binelimbunlar aşırı anormal pahalı, hep maliyet. Karbonfiber kaportalı titanyum şasili bir FC5 600-700000 lirayı çok rahat geçer, ama 750-800kg gelir
karbonfiber tamiri de demirden çelikten kolay ama pahalı.
heh işte otopark com grubu zaten illet voksfagen tayfası, diğer marka arabaları arabadan saymayan adamlardır uzakdoğu otomobili forumlarında bolca kavga gürültü koparttılar zamanında volkswagen e karşı bir numaralı antipati geliştirme sebebimdir bu yaptıkları tavırlar.Doğan Kabak ilk dönem youtube abonesini arttırmak otoparkla işbirliği yaptı, sonrasında ayrılıp uzun süre önce magazin yönüne kaydı, bu nedenle uzun süredir takip etmiyordum zaten.
 öyle bir arabadan gelecek paradan ne hayır gelecek?
 öyle bir arabadan gelecek paradan ne hayır gelecek? TDI motoru, bol bol yanan arıza ışığını servis haricinde kullanıcı tarafından kaçak yollarla söndürmek için kolay tamir ucuz otomobil felsefesiyle üretilmiş vw in korsan yazılımı PC internete bağlandığı anda kendisini imha eden lisanssız PC arıza tespit yazılımı ve o esnada duman çıkartan vagcom kablosu, arabayı yıkatmaya yıkamacıya verdiğiniz zaman kolayca kırılan parçalanan iç havalandırma ve kalorifer ızgaraları ve bunların serviste stokta hiç olmayışı istediğiniz zaman teaaa meksika dan siparişle 2-3 ayda gelmesi ve sıfır bir passat almak isteyince en az 3 ay sıra beklemek, yetkili servislerinde dahi ikinci üçüncü kalite diye ucuz ve pahalı seçenekli yan sanayi parçaların satılması satış rekorları kırdığı dönemlerde Türkiye de adam akıllı bir istihdam bir fabrika vs. gibi hiçbir yatırımı olmaması tamamen stoksuz ve distrübitör usülü önce sipariş sonra taaa meksika da üretim yapılıp müşteriye aylar sonra ulaşan ürün çalışması, bu sebeple bazı durumlarda ikinci elinin sıfırından pahalı olması ve satıcıya sorulduğu zaman abi bizde bekletmek yok o yüzden sıfırından pahalı satıyoruz daha 3000km de araba bu denmesi, gibi nadide özellikleri barındırır.
 TDI motoru, bol bol yanan arıza ışığını servis haricinde kullanıcı tarafından kaçak yollarla söndürmek için kolay tamir ucuz otomobil felsefesiyle üretilmiş vw in korsan yazılımı PC internete bağlandığı anda kendisini imha eden lisanssız PC arıza tespit yazılımı ve o esnada duman çıkartan vagcom kablosu, arabayı yıkatmaya yıkamacıya verdiğiniz zaman kolayca kırılan parçalanan iç havalandırma ve kalorifer ızgaraları ve bunların serviste stokta hiç olmayışı istediğiniz zaman teaaa meksika dan siparişle 2-3 ayda gelmesi ve sıfır bir passat almak isteyince en az 3 ay sıra beklemek, yetkili servislerinde dahi ikinci üçüncü kalite diye ucuz ve pahalı seçenekli yan sanayi parçaların satılması satış rekorları kırdığı dönemlerde Türkiye de adam akıllı bir istihdam bir fabrika vs. gibi hiçbir yatırımı olmaması tamamen stoksuz ve distrübitör usülü önce sipariş sonra taaa meksika da üretim yapılıp müşteriye aylar sonra ulaşan ürün çalışması, bu sebeple bazı durumlarda ikinci elinin sıfırından pahalı olması ve satıcıya sorulduğu zaman abi bizde bekletmek yok o yüzden sıfırından pahalı satıyoruz daha 3000km de araba bu denmesi, gibi nadide özellikleri barındırır.
