FC5 Arkadan Çarpma 80km/h

S

Silinen üye 20336

Guest
Yeni S60 ile Civic FC5’in arkadan çarpma neticesinde aldığı hasarları özetlersek;
•-İkisinin de yaşam alanında neredeyse hiç daralma olmadı.
•-FC5’in makyajı biraz daha fazla bozuldu.(Bu belki de darbenin bir miktar daha emilerek araçtaki insanların daha az sarsılmasında pozitif bir etkiye bile sahip olabilir...? ?)
•-Civic’e 80 S60’a 88 kph ile çarpıldı. Buna bağlı olarak S60 çarpma sonrası daha hızlı bir şekilde harekete geçti muhtemelen...
•-En önemli hususlardan birisi olan çarpma sonrası araçlardaki insanların boyun bölgelerinde olan gerilme ve buna bağlı oluşabilecek hasarlarla ilgili veriler. Ancak buna değinilmemiş bu video ve değerlendirmelerde...!

Arkadan çarpma testinde yaşam alanlarında daralma olmaması elbette önemli bir husus. Ancak yaşam alanında daralma olmasa bile boyun hasarına bağlı hayati tehlike var. Bunun için de koltuk ve kafalık kısımlarının tasarımları, doğru oturuş pozisyonu ve darbenin içeriye gelene kadar ne kadarının emildiği de çok önemli.
Velhasıl boyun zarar gördükten sonra XC90’ın içinde olmak da yeterli değil. Arabaya bişey olmayabilir ama cana olabilir ALLAH korusun...

Euro NCAP internet sitesinde bu değerlendirmeler de mevcut. ??
 
Katılım
1 Şub 2019
Mesajlar
144
Tepki puanı
150
Konum
Urfa
Aracınız
Civic FB7 2013
Kullanim klavuzunda arka ve on kisimlar ezilme bölgeleri olarak gösteriliyor zaten.
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Yeni S60 ile Civic FC5’in arkadan çarpma neticesinde aldığı hasarları özetlersek;
•-İkisinin de yaşam alanında neredeyse hiç daralma olmadı.
•-FC5’in makyajı biraz daha fazla bozuldu.(Bu belki de darbenin bir miktar daha emilerek araçtaki insanların daha az sarsılmasında pozitif bir etkiye bile sahip olabilir...? ?)
•-Civic’e 80 S60’a 88 kph ile çarpıldı. Buna bağlı olarak S60 çarpma sonrası daha hızlı bir şekilde harekete geçti muhtemelen...
•-En önemli hususlardan birisi olan çarpma sonrası araçlardaki insanların boyun bölgelerinde olan gerilme ve buna bağlı oluşabilecek hasarlarla ilgili veriler. Ancak buna değinilmemiş bu video ve değerlendirmelerde...!

Arkadan çarpma testinde yaşam alanlarında daralma olmaması elbette önemli bir husus. Ancak yaşam alanında daralma olmasa bile boyun hasarına bağlı hayati tehlike var. Bunun için de koltuk ve kafalık kısımlarının tasarımları, doğru oturuş pozisyonu ve darbenin içeriye gelene kadar ne kadarının emildiği de çok önemli.
Velhasıl boyun zarar gördükten sonra XC90’ın içinde olmak da yeterli değil. Arabaya bişey olmayabilir ama cana olabilir ALLAH korusun...

Euro NCAP internet sitesinde bu değerlendirmeler de mevcut. ??

Büyük ihtimalle Clickbait yapmış mühendis ama kapakta gömmüş resmen. Baya yorum attım zaten Elantracı kendisi :censored:
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu videoda gayet normal, başlıkclickbait zaten çok belli.
Artık yeni nesil araçlarda arka tampon demirini de pek koymuyorlar, onun yerine bagaj zemini denen bölgenin katlanarak darbeyi emmesini istiyorlar.
FB7lerden itibaren neden arka tampon demiri konulmadığını araştırdığımda bu sonuçla karşılaşmıştım.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu adamın kanalını izlemeyin ve takip etmeyin hatta otomobil anlatıcısı kanalında bir video görürseniz direkt dislike basın, bu kendini bilmez münasebesiz şahıs yaptığı bir videoda turboyu korumak ömrünü arttırmak için motoru 30 saniye ısıtmaya gerek yok direkt marşa basıp gazlayın diyerek gözümde değerini kaybetmiştir. Neymiş? turbonun içinde kendi yağ karteri varmış?? gibi yalan dolan bir sürü acayip anlamsız videoları var. Aralarda iyi videolar olsa da bu mesnetsiz bilgiler içeren videoları yüzünden bu yutup kanalının bir önemi yok gözümde. Kanalda izlemeye lüzum dahi olmayan vakit kaybı yaratan kullanıcı şikayetleri uzaya ulaşmış DSG ve EAT6 gibi bir işe yaramaz ve herhangi bir civic kullanıcısının eline düşse bir günlük ömrü olan fransız ve alman otomatik şanzımanlarının karşılaştırma videoları falan var al birini vur ötekine ZF den bahseden bile yok.

bir diğeri de bir sanayi çırağının 30cm lik bir borudan yaptığı VGT vakum gücü teknolojisi denilen hiçbir işe yaramayan icatı ballandıra ballandıra anlatan reklamını yapan Doğan Kabak. Güzel videolar yapardı ta ki Doğan Kabak VGT denen çöp icatı övene kadar. VGT sistemi takılan araba 7-8 litre yakarken 4-5 litreye düşüyormuş?? performans motor gücü falan yüzde 50 artıyormuş vay vay. Yazık formula 1 de le mans serisinde yarış otomobili tasarlayan oxford harvard mezunu makine ve uçak mühendislerine yazık düşünememişler ya.

Herkesten ricamdır, otomobil konusunda iyice etraflıca araştırıp öğrenmeden her duyduğunuza gördüğünüze inanmayın kanmayın.

Öte yandan civic in bu neslinin kaportasının çok yumuşak ve hafif yapıda olduğunu elle esnetildiğinde bile yamulduğunu zaten biliyoruz. Yüzde 60/40 ağırlık dengesini bu tip iri yarı D segmenti boyutunda olan C segmenti olarak sunulan bir otomobilde 1350kg luk ağırlık limiti ile başka türlü tutturabilen varsa buyursun tasarlasın bakalım görelim.

Bende ufacık hyundai Getz vardı zamanında B segmenti olarak geçinirdi kendisi, 1230kg ağırlığa sahipti. Yavaş hızlarda stabilite iyi olsa da yüksek hızlarda berbat bir aerodinamiği vardı çok rüzgar yerdi, üflesen şeritten çıkardı. Aynı getz i honda tasarlasa idi yada başka bir japon tasarlasa idi o araba 900kg yu geçmezdi, performans için lazım olan da bu zaten. Hafif araba kısa fren mesafesi çabuk hızlanma ve yüksek yakıt ekonomisi sunar, yemişim emniyetini ince sacının dayanımını :) yine bile birkaç yıldız almış.

Gönül ister ki karbonfiber gövde titanyum şasi otomobillere binelim:) bunlar aşırı anormal pahalı, hep maliyet. Karbonfiber kaportalı titanyum şasili bir FC5 600-700000 lirayı çok rahat geçer, ama 750-800kg gelir:) karbonfiber tamiri de demirden çelikten kolay ama pahalı.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu adamın kanalını izlemeyin ve takip etmeyin hatta otomobil anlatıcısı kanalında bir video görürseniz direkt dislike basın, bu kendini bilmez münasebesiz şahıs yaptığı bir videoda turboyu korumak ömrünü arttırmak için motoru 30 saniye ısıtmaya gerek yok direkt marşa basıp gazlayın diyerek gözümde değerini kaybetmiştir. Neymiş? turbonun içinde kendi yağ karteri varmış?? gibi yalan dolan bir sürü acayip anlamsız videoları var. Aralarda iyi videolar olsa da bu mesnetsiz bilgiler içeren videoları yüzünden bu yutup kanalının bir önemi yok gözümde. Kanalda izlemeye lüzum dahi olmayan vakit kaybı yaratan kullanıcı şikayetleri uzaya ulaşmış DSG ve EAT6 gibi bir işe yaramaz ve herhangi bir civic kullanıcısının eline düşse bir günlük ömrü olan fransız ve alman otomatik şanzımanlarının karşılaştırma videoları falan var al birini vur ötekine ZF den bahseden bile yok.

bir diğeri de bir sanayi çırağının 30cm lik bir borudan yaptığı VGT vakum gücü teknolojisi denilen hiçbir işe yaramayan icatı ballandıra ballandıra anlatan reklamını yapan Doğan Kabak. Güzel videolar yapardı ta ki Doğan Kabak VGT denen çöp icatı övene kadar. VGT sistemi takılan araba 7-8 litre yakarken 4-5 litreye düşüyormuş?? performans motor gücü falan yüzde 50 artıyormuş vay vay. Yazık formula 1 de le mans serisinde yarış otomobili tasarlayan oxford harvard mezunu makine ve uçak mühendislerine yazık düşünememişler ya.

Herkesten ricamdır, otomobil konusunda iyice etraflıca araştırıp öğrenmeden her duyduğunuza gördüğünüze inanmayın kanmayın.

Öte yandan civic in bu neslinin kaportasının çok yumuşak ve hafif yapıda olduğunu elle esnetildiğinde bile yamulduğunu zaten biliyoruz. Yüzde 60/40 ağırlık dengesini bu tip iri yarı D segmenti boyutunda olan C segmenti olarak sunulan bir otomobilde 1350kg luk ağırlık limiti ile başka türlü tutturabilen varsa buyursun tasarlasın bakalım görelim.

Bende ufacık hyundai Getz vardı zamanında B segmenti olarak geçinirdi kendisi, 1230kg ağırlığa sahipti. Yavaş hızlarda stabilite iyi olsa da yüksek hızlarda berbat bir aerodinamiği vardı çok rüzgar yerdi, üflesen şeritten çıkardı. Aynı getz i honda tasarlasa idi yada başka bir japon tasarlasa idi o araba 900kg yu geçmezdi, performans için lazım olan da bu zaten. Hafif araba kısa fren mesafesi çabuk hızlanma ve yüksek yakıt ekonomisi sunar, yemişim emniyetini ince sacının dayanımını :) yine bile birkaç yıldız almış.

Gönül ister ki karbonfiber gövde titanyum şasi otomobillere binelim:) bunlar aşırı anormal pahalı, hep maliyet. Karbonfiber kaportalı titanyum şasili bir FC5 600-700000 lirayı çok rahat geçer, ama 750-800kg gelir:) karbonfiber tamiri de demirden çelikten kolay ama pahalı.
Doğan Kabak ilk dönem youtube abonesini arttırmak otoparkla işbirliği yaptı, sonrasında ayrılıp uzun süre önce magazin yönüne kaydı, bu nedenle uzun süredir takip etmiyordum zaten.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Doğan Kabak ilk dönem youtube abonesini arttırmak otoparkla işbirliği yaptı, sonrasında ayrılıp uzun süre önce magazin yönüne kaydı, bu nedenle uzun süredir takip etmiyordum zaten.
heh işte otopark com grubu zaten illet voksfagen tayfası, diğer marka arabaları arabadan saymayan adamlardır uzakdoğu otomobili forumlarında bolca kavga gürültü koparttılar zamanında volkswagen e karşı bir numaralı antipati geliştirme sebebimdir bu yaptıkları tavırlar.

Eskiden Doğan Kabak çok iyiydi. Nitekim bozuldu.

otopark tayfasına göre bu dünyada üretilmiş en nezih en ideal en süper otomobil passat tır eğer passat alacak para varsa başka araba alınmamalıdır passat arabaların şahıdır kraliçesidir prestijdir falan filan

bedava passat verseler satarım gider 4 tane hyundai i10 alır mahallede çoluk çocuğa dağıtırım yada passatttan gelen parayla suzuki swift, honda jazz falan alırım eşe dosta veririm daha iyidir otopark com cular sağolsun midem bulandı passat tan. Passat ı satıp civic alınmaz civic e hakaret olur çünki:) öyle bir arabadan gelecek paradan ne hayır gelecek?

Passat ın tek gideri ikinci eli çabuk ve pahalıya gider. Bilhassa 2012 2013 model yetkili servislerde aylardır yatmakta olan tsi ların patlamış yada kırık çatlak pistonları, 100km de 1 litre yağ yakan motorları, “....... ......” gibi ses çıkartan motora sebep olan hangi vitese taksam diye karasız kalan DSG şanzıman kontrol ünitesi, trendline da siyah beyaz lcd ekranlı Türkçe menülü teybi, en basit telefonu bluetooth tan passat a tanıtmak için yetkili servisten özellik açtırmaya gidilmesi, aygaz tüplü ocak tipinde far açma düğmesi, DSG ve TDI ikilisi ile gaz pedalına otoyolda 2mm basıldığı zaman 70km hızlarda 6. viteste 1100 devirde gideceğim 5. vitese asla geçmeyeceğim diye zangır zangır titreyen süper kara dumanlı ve emisyon kralı amerikada en çevre dostu motor seçilen:) TDI motoru, bol bol yanan arıza ışığını servis haricinde kullanıcı tarafından kaçak yollarla söndürmek için kolay tamir ucuz otomobil felsefesiyle üretilmiş vw in korsan yazılımı PC internete bağlandığı anda kendisini imha eden lisanssız PC arıza tespit yazılımı ve o esnada duman çıkartan vagcom kablosu, arabayı yıkatmaya yıkamacıya verdiğiniz zaman kolayca kırılan parçalanan iç havalandırma ve kalorifer ızgaraları ve bunların serviste stokta hiç olmayışı istediğiniz zaman teaaa meksika dan siparişle 2-3 ayda gelmesi ve sıfır bir passat almak isteyince en az 3 ay sıra beklemek, yetkili servislerinde dahi ikinci üçüncü kalite diye ucuz ve pahalı seçenekli yan sanayi parçaların satılması satış rekorları kırdığı dönemlerde Türkiye de adam akıllı bir istihdam bir fabrika vs. gibi hiçbir yatırımı olmaması tamamen stoksuz ve distrübitör usülü önce sipariş sonra taaa meksika da üretim yapılıp müşteriye aylar sonra ulaşan ürün çalışması, bu sebeple bazı durumlarda ikinci elinin sıfırından pahalı olması ve satıcıya sorulduğu zaman abi bizde bekletmek yok o yüzden sıfırından pahalı satıyoruz daha 3000km de araba bu denmesi, gibi nadide özellikleri barındırır.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst