FC5 Arkadan Çarpma 80km/h

Mühendis Bey'in aracının içinde olmak isteyen yoktur sanırım. Honda açık ara önde arkadaşlar. o_O
Kağıt Helva gibi dağılır diyen de bendim bu arada :D

Benim tahminim eski modellerde de Honda’nın daha iyi sonuçlar vereceği yönünde ancak 2000 model bir Hyundai’yi de yakın yaşlarda bir Honda ile kıyaslamak adil olacaktır diye düşünüyorum... ☺️??
 
Benim tahminim eski modellerde de Honda’nın daha iyi sonuçlar vereceği yönünde ancak 2000 model bir Hyundai’yi de yakın yaşlarda bir Honda ile kıyaslamak adil olacaktır diye düşünüyorum... ☺??

Bence yeni Elantra' da da buna benzer çıkacaktır sonuç sadece tahmin.
 
Benim tahminim eski modellerde de Honda’nın daha iyi sonuçlar vereceği yönünde ancak 2000 model bir Hyundai’yi de yakın yaşlarda bir Honda ile kıyaslamak adil olacaktır diye düşünüyorum... ☺??
Hyundai Accent milenyum kasa dedikleri 2000-2003 arasında üretilen model 960kg 1.5 litre çok nokta port enjeksiyon motor 102hp güç 136nm tork, tam bağımsız arka süspansiyon, iki kollu büyük çaplı ince bir direksiyon simidi, alçak oturma pozisyonu ve subaru impreza nın eski modellerine benzeyen dış tasarımı vardı açık hava filtresi ile anormal bir bağırması vardı motorunun, bizde vardı sürüşüne doyum olmazdı nitekim temizi kalmadı çok güzel otomobildi. Paslanma çürüme kronik arızası asla olmazdı yedek parçası sudan ucuzdu sıfırken bile yedek parçası çok ucuzdu, kaputun ucu gözle görülebilen tarzda da bir pozisyonda da oturulabiliyor koltuk en geriye çekilerek sport tarzda da sürülebiliyordu yadırgatmıyordu görüş mesafesi çok güzeldi iki tane kocaman arka sis farı bile vardı. Debriyaj pedalı hidrolik ve çok aşırı yumuşak vitesleri ise kemikli değil serçe parmağıyla kullanılan vites kolu vardı.

Şimdi hayalim honda civic EG6 kasa 1.5 karbüratörlü otomatik bulup onu bir test etmek:) acaba onlar nasıl?
 
Tır kullanmadıgımız sürece bütün araçlarda arkadan çarpışmada böyle hasarlar meydana gelir diger bir kaç arkdaşında dedigi gibi amaç aracın ne kadar hasar aldıgı degil içerdeki insanları koruyacak şeklide hava yastıkların açılması önemli olan.
 
Bu adamın kanalını izlemeyin ve takip etmeyin hatta otomobil anlatıcısı kanalında bir video görürseniz direkt dislike basın, bu kendini bilmez münasebesiz şahıs yaptığı bir videoda turboyu korumak ömrünü arttırmak için motoru 30 saniye ısıtmaya gerek yok direkt marşa basıp gazlayın diyerek gözümde değerini kaybetmiştir. Neymiş? turbonun içinde kendi yağ karteri varmış?? gibi yalan dolan bir sürü acayip anlamsız videoları var. Aralarda iyi videolar olsa da bu mesnetsiz bilgiler içeren videoları yüzünden bu yutup kanalının bir önemi yok gözümde. Kanalda izlemeye lüzum dahi olmayan vakit kaybı yaratan kullanıcı şikayetleri uzaya ulaşmış DSG ve EAT6 gibi bir işe yaramaz ve herhangi bir civic kullanıcısının eline düşse bir günlük ömrü olan fransız ve alman otomatik şanzımanlarının karşılaştırma videoları falan var al birini vur ötekine ZF den bahseden bile yok.

bir diğeri de bir sanayi çırağının 30cm lik bir borudan yaptığı VGT vakum gücü teknolojisi denilen hiçbir işe yaramayan icatı ballandıra ballandıra anlatan reklamını yapan Doğan Kabak. Güzel videolar yapardı ta ki Doğan Kabak VGT denen çöp icatı övene kadar. VGT sistemi takılan araba 7-8 litre yakarken 4-5 litreye düşüyormuş?? performans motor gücü falan yüzde 50 artıyormuş vay vay. Yazık formula 1 de le mans serisinde yarış otomobili tasarlayan oxford harvard mezunu makine ve uçak mühendislerine yazık düşünememişler ya.

Herkesten ricamdır, otomobil konusunda iyice etraflıca araştırıp öğrenmeden her duyduğunuza gördüğünüze inanmayın kanmayın.

Öte yandan civic in bu neslinin kaportasının çok yumuşak ve hafif yapıda olduğunu elle esnetildiğinde bile yamulduğunu zaten biliyoruz. Yüzde 60/40 ağırlık dengesini bu tip iri yarı D segmenti boyutunda olan C segmenti olarak sunulan bir otomobilde 1350kg luk ağırlık limiti ile başka türlü tutturabilen varsa buyursun tasarlasın bakalım görelim.

Bende ufacık hyundai Getz vardı zamanında B segmenti olarak geçinirdi kendisi, 1230kg ağırlığa sahipti. Yavaş hızlarda stabilite iyi olsa da yüksek hızlarda berbat bir aerodinamiği vardı çok rüzgar yerdi, üflesen şeritten çıkardı. Aynı getz i honda tasarlasa idi yada başka bir japon tasarlasa idi o araba 900kg yu geçmezdi, performans için lazım olan da bu zaten. Hafif araba kısa fren mesafesi çabuk hızlanma ve yüksek yakıt ekonomisi sunar, yemişim emniyetini ince sacının dayanımını :) yine bile birkaç yıldız almış.

Gönül ister ki karbonfiber gövde titanyum şasi otomobillere binelim:) bunlar aşırı anormal pahalı, hep maliyet. Karbonfiber kaportalı titanyum şasili bir FC5 600-700000 lirayı çok rahat geçer, ama 750-800kg gelir:) karbonfiber tamiri de demirden çelikten kolay ama pahalı.
Yazınıza tamamen katılıyorum, arkadaşın ilk birkeç videosu güzeldi, sonra takipçi toplamak için saçmaladı

Yalnız bir noktada sizden ayrılıyorum, EAT6 şanzıman bence DSG vs ile kıyaslanmaması gereken çok başarılı bir tam otomatik tork konvertörlü şanzımandır. Zaten her ne kadar fransız araçlarında kullanılsa da kendisi japon aisin firması üretimidir
 
Yazınıza tamamen katılıyorum, arkadaşın ilk birkeç videosu güzeldi, sonra takipçi toplamak için saçmaladı

Yalnız bir noktada sizden ayrılıyorum, EAT6 şanzıman bence DSG vs ile kıyaslanmaması gereken çok başarılı bir tam otomatik tork konvertörlü şanzımandır. Zaten her ne kadar fransız araçlarında kullanılsa da kendisi japon aisin firması üretimidir

Öyle bilirdikte mühendis EAT6-8 ler içinde artık ömürlerinin kısa olduğunu o şekilde üretildiklerini söyledi bunu Kim Geçer kanalı Yalın' da teyit etti haklı olabilirler yani. ;)
 
Öyle bilirdikte mühendis EAT6-8 ler içinde artık ömürlerinin kısa olduğunu o şekilde üretildiklerini söyledi bunu Kim Geçer kanalı Yalın' da teyit etti haklı olabilirler yani. ;)
Söylemek istediğinizi tam olarak anlayamadım, eat şanzıan aisin tarafından üretilmiyor mu yani?

Ayrıca belirttiğiniz insanların artık ömürleri kısa üretiliyormuş savının dayanağı nedir merak ettim doğrusu?
 
Söylemek istediğinizi tam olarak anlayamadım, eat şanzıan aisin tarafından üretilmiyor mu yani?

Ayrıca belirttiğiniz insanların artık ömürleri kısa üretiliyormuş savının dayanağı nedir merak ettim doğrusu?

EAT 6/8 Japon Aisin üretimi fakat eski nesil tork konvertörlüden farkları hızlandırılmış olmaları bu nedenle eski tip tam otomatik tork konvertörlü şanzımana göre daha seri vites değiştiriyor ve bunu daha az yakıt sarfiyatı ile yapıyor ama bunu yaparken ömürden yiyor onların tezi bu bence mantıklı. Birisi makine mühendisi, diğeri de teknik bilgisi çok iyi olan bir kanal çok izlenmeseler de yanılacaklarını pek sanmıyorum.
 
EAT 6/8 Japon Aisin üretimi fakat eski nesil tork konvertörlüden farkları hızlandırılmış olmaları bu nedenle eski tip tam otomatik tork konvertörlü şanzımana göre daha seri vites değiştiriyor ve bunu daha az yakıt sarfiyatı ile yapıyor ama bunu yaparken ömürden yiyor onların tezi bu bence mantıklı. Birisi makine mühendisi, diğeri de teknik bilgisi çok iyi olan bir kanal çok izlenmeseler de yanılacaklarını pek sanmıyorum.
hocam bir dönem 308 alma konusunda baya kararlıydım, o yüzden yerli yabancı birçok forumda okudum araştırdım,
Bu güne kadar eat ile sorun yaşayan insan sayısı yok denecek kadar az, şanzıman piyasaya çıkalı 5 seneden fazla oldu, çoktan birkaçyüz bin km deviren insanlar vardır. Öyle bir durum olsa idi bir şekilde ortaya çıkardı. Ömrü azdan kasıtları nedir ayrıca, 100 bin mi 1 milyon kilometre mi?

O arkadaşlar bu yorumu tamamen duygusal sebeplerle ve önsezileri ile yapmışlar sanki. Teknik bir dayanak yok gibi. Mühendis olmak demek her mekanik aksamdan anlamak demek değildir,bir insan iç tasarımını bilmediği, geliştirilmesinde nokta kadar katkısı olmayan bir ürün hakkında çok iddialı konuşmamalı.
 
Geri
Üst