Fc5 Dizel Otomatik Kullananlar

Askala

0
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
33
Tepki puanı
28
Konum
Tekirdağ - Çorlu
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba arkadaşlar. Fc5 dizel otomatik kullanan arkadaşlardan yorum alacağım. Özellikle düşük devirlerde vites geçişlerinde tak diye vuruntu oluyor mu ? Başına gelen varsa çözüm için ne yapıldı ?
 
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
195
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
30 bin km ye kadar benim şanzımanın sesi baya bi arttı servis okuma yaptı ve düzeldi ama bir zaman sonra 5 vites geçişlerinde bende aynı sorun olmaya başladı sanırım bu modellerinde nerdeyse hepsinde var servis herhangi bir şey sölemyor aracım 70 bin km geldi ve şanzıman yağ değişimi hala gelmedi.

Kitapçıkta 60.000km/4 yıl görünüyor dizel otomatik yağ değişimi. Sizinki biraz geçmiş gibi.
Servis 80.000km mi dedi yağ değişimi için?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
340
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
ne yazık ki zf9 yeni bir şanzıman ve zf8 kadar stabil değil, zf9 önden çekişli çapraz motorlar için zf firması tarafından yapılmış ama zf8 kadar sağlam değil çünkü küçük bir alana sığdırılmak için olabildiğince parça kalınlığından kaçılmış ve iç içe karmaşık bir yapı üzerine kurulmuş, hali hazırda zf8 dede problem yaşayan bmw kullanıcıları var ama zf9 sanırım biraz fazla can yakacak gibi geliyor bana internettede bu durumdan bahsediliyor, sanırım hondanın 2 senede vazgeçmesinin bir nedeni de bu olabilir, dizeli bırakacaktı ancak benzinlide bu şanzımana güvenmediği için kullanmadığı anlaşılıyor.
 
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
195
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
ne yazık ki zf9 yeni bir şanzıman ve zf8 kadar stabil değil, zf9 önden çekişli çapraz motorlar için zf firması tarafından yapılmış ama zf8 kadar sağlam değil çünkü küçük bir alana sığdırılmak için olabildiğince parça kalınlığından kaçılmış ve iç içe karmaşık bir yapı üzerine kurulmuş, hali hazırda zf8 dede problem yaşayan bmw kullanıcıları var ama zf9 sanırım biraz fazla can yakacak gibi geliyor bana internettede bu durumdan bahsediliyor, sanırım hondanın 2 senede vazgeçmesinin bir nedeni de bu olabilir, dizeli bırakacaktı ancak benzinlide bu şanzımana güvenmediği için kullanmadığı anlaşılıyor.

Dizellerde düşük devir aralığı ve dolayısıyla emisyon sebebiyle 8-9-10 ileri şanzımanlar tercih ediliyor. Benzinli araçlarda 6-7 tercih edilmesi ihtiyaç olmaması sebebiyle daha ucuz olan şanzımanlar tercih ediliyor gibi geliyor. ZF şanzıman da tahmin edersiniz ucuza şanzıman vermez.
Bizdeki şanzıman CRV’dekiyle aynı herhalde?
Ondan bu şanzıman İçin şikayet geliyor mu bilen varsa aydınlatsın. Ben servise sorduğumda çok gelen yok demişti. Daha yüksek torklu dizel var o araçta, çok zorlayan birkaç araçta revizyon yapıldı denmişti.
Sarsıntılı geçtiği için kimseye güven vermiyor. Fakat bu demek değildir ki gerçekten sorunlu veya hassas bir makine.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Tem 2020
Mesajlar
6
Çözümler
1
Tepki puanı
4
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
Zf şanzıman da aynı problem vardı, 2'den 3'e geçişte ve 4'ten 5'e geçişte sanki takılarak geçiyordu, serviste şanzıman öğrenme yapıldı ve problem düzeldi lakin öğrenmeden sonra araç çekişi bariz şekilde düştü, aynı problemi yaşayan var mı? Tekrar ayar yaptırmam mı gerekir yanlış bişey var bu kadar düşmemeli çekiş.
 
Katılım
22 Ocak 2023
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Gökhan Çağlar
Yaş
36
Aracınız
Civic FC5 2019
vites 4'ten 5 e ve 8 den 9 a geçişlerde bir sarsıntı bende de oluyordu. Servis yazılımla kalibrasyon yaptırdı. Bu sarsıntı %90 azaldı. Şu anda 2-den 3 e geçişlerde ve gaz vermeden araç yavaşlarken 3'ten 2 ye geçişlerde bir sarsıntı var. Ancak bununda vitesin karaktersitiği ve ilk 10 dakikada şanzıman yağının akışkanlığıyla ilgili olabileceğini düşünüyorum. Tabiki bu söylediğim sarsıntılar araca gaz verirken asla olmuyor. Sizde bir kalibrasyon yaptırın ve bendeki sarsıntıları sizde test edin aynı durum var mı karşılaştıralım.
Aynı problem bende de var. 2019 dizel otomatik civic kullanıcısıyım. Honda park yetkili servisinde 20 yılı aşkın çalışan bir ustayla turladık ve tork yüksekliğinden bu geçişlerin normal olduğunu söyledi. Kalibrasyon da yapıldı fakat motor sıcakken 2-3 ve 4-5 de tık diye sesle birlikte geçiyor. Başlarda problem yapıyordum ama artık yapmıyorum. Usta da gönül rahatlığıyla kullanabileceğimi söyledi
 
Geri
Üst