Askala
0
Merhaba arkadaşlar. Fc5 dizel otomatik kullanan arkadaşlardan yorum alacağım. Özellikle düşük devirlerde vites geçişlerinde tak diye vuruntu oluyor mu ? Başına gelen varsa çözüm için ne yapıldı ?
30 bin km ye kadar benim şanzımanın sesi baya bi arttı servis okuma yaptı ve düzeldi ama bir zaman sonra 5 vites geçişlerinde bende aynı sorun olmaya başladı sanırım bu modellerinde nerdeyse hepsinde var servis herhangi bir şey sölemyor aracım 70 bin km geldi ve şanzıman yağ değişimi hala gelmedi.
ne yazık ki zf9 yeni bir şanzıman ve zf8 kadar stabil değil, zf9 önden çekişli çapraz motorlar için zf firması tarafından yapılmış ama zf8 kadar sağlam değil çünkü küçük bir alana sığdırılmak için olabildiğince parça kalınlığından kaçılmış ve iç içe karmaşık bir yapı üzerine kurulmuş, hali hazırda zf8 dede problem yaşayan bmw kullanıcıları var ama zf9 sanırım biraz fazla can yakacak gibi geliyor bana internettede bu durumdan bahsediliyor, sanırım hondanın 2 senede vazgeçmesinin bir nedeni de bu olabilir, dizeli bırakacaktı ancak benzinlide bu şanzımana güvenmediği için kullanmadığı anlaşılıyor.
Aynı problem bende de var. 2019 dizel otomatik civic kullanıcısıyım. Honda park yetkili servisinde 20 yılı aşkın çalışan bir ustayla turladık ve tork yüksekliğinden bu geçişlerin normal olduğunu söyledi. Kalibrasyon da yapıldı fakat motor sıcakken 2-3 ve 4-5 de tık diye sesle birlikte geçiyor. Başlarda problem yapıyordum ama artık yapmıyorum. Usta da gönül rahatlığıyla kullanabileceğimi söyledivites 4'ten 5 e ve 8 den 9 a geçişlerde bir sarsıntı bende de oluyordu. Servis yazılımla kalibrasyon yaptırdı. Bu sarsıntı %90 azaldı. Şu anda 2-den 3 e geçişlerde ve gaz vermeden araç yavaşlarken 3'ten 2 ye geçişlerde bir sarsıntı var. Ancak bununda vitesin karaktersitiği ve ilk 10 dakikada şanzıman yağının akışkanlığıyla ilgili olabileceğini düşünüyorum. Tabiki bu söylediğim sarsıntılar araca gaz verirken asla olmuyor. Sizde bir kalibrasyon yaptırın ve bendeki sarsıntıları sizde test edin aynı durum var mı karşılaştıralım.