Askala
0
Merhaba arkadaşlar. Fc5 dizel otomatik kullanan arkadaşlardan yorum alacağım. Özellikle düşük devirlerde vites geçişlerinde tak diye vuruntu oluyor mu ? Başına gelen varsa çözüm için ne yapıldı ?
bununla ilgili süreci paylasırsanız sevinirim. ben de cok etkili bir durum yok ama yine de arada bir yapması uzun vadede nasıl etkileyecek onu merak ediyorum.Konu hortlatmış olacağım ama benzer sorunla karşılaşanlara yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum.
53 bindeki 2018 aracım 25 binden itibaren vuruntu yapmaya başladı özellikle 3-4 geçişinde. Bir ara çok kötüydü sert bir vuruntu ve panik yaptıracak bir ses çıkıyordu direkt servise götürdüm ve kalibrasyon yapıldı. O günden sonra şiddeti bayağı azaldı ama hala vuruntu devam ediyor. Servisten dediklerine göre mikron düzeyinde aşınmalar oluştuğundan bazen kalibrasyon yaptırmak lazımmış, da ben her 10-15 kmde bir bu arayabayı servise götüreceksem ne anlamı var yani. Çok net eksi puan.
Çıkarımlarıma göre soğukta, deviri uzun süre 2'de tuttuğumda, 3-4 veya 4-5 arası devir alırken gaz pedalını rahatlatıp vites attırdığımda vuruntu oluyor. Araştırmalarıma göre bu elzem bir sroun değil sadece konforu etkileyen birşey. Alt takozundan diyen de var şanzıman yağından da ZFlerde gayet doğal diyen de. Orasını bir türlü anlamadım.
Ayısığı Honda bunu ilk başlarda bir sorun olarak gördü çünkü hep 'nasıl olur allah allah' modunda cevaplar vererek müdahale ettiler. Lakin son gidişimde benimle test sürüşüne çıkan eleman (aynı sorun için aynı serviste çıktığım 4. test sürüşü) bunu sorun olarak görmediğini belirtti ve ben de bunun üstüne Honda Türkiye'den yetkililerin gelmesini talep ettim. 3-4 gün içinde ekip gelecek.
Umarım beni oyalarak arabamın garantiden çıkmasını beklemiyorlardır. 10 yıldır sadece Honda kullnanan ve FD6'nın sorunsuzluğuna güvenip yine devam eden biri olarak şunu da belirtmek isterim; Honda'nın böyle bir yönü olduğu da gayet aşikar. Eğer bu sorun değilse neden ilk 25 bin kmde en ufak böyle birşey yaşamadım?
vites 4'ten 5 e ve 8 den 9 a geçişlerde bir sarsıntı bende de oluyordu. Servis yazılımla kalibrasyon yaptırdı. Bu sarsıntı %90 azaldı. Şu anda 2-den 3 e geçişlerde ve gaz vermeden araç yavaşlarken 3'ten 2 ye geçişlerde bir sarsıntı var. Ancak bununda vitesin karaktersitiği ve ilk 10 dakikada şanzıman yağının akışkanlığıyla ilgili olabileceğini düşünüyorum. Tabiki bu söylediğim sarsıntılar araca gaz verirken asla olmuyor. Sizde bir kalibrasyon yaptırın ve bendeki sarsıntıları sizde test edin aynı durum var mı karşılaştıralım.30 bin km ye kadar benim şanzımanın sesi baya bi arttı servis okuma yaptı ve düzeldi ama bir zaman sonra 5 vites geçişlerinde bende aynı sorun olmaya başladı sanırım bu modellerinde nerdeyse hepsinde var servis herhangi bir şey sölemyor aracım 70 bin km geldi ve şanzıman yağ değişimi hala gelmedi.