Fc5 Dizel Otomatik Kullananlar

Askala

0
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
33
Tepki puanı
28
Konum
Tekirdağ - Çorlu
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba arkadaşlar. Fc5 dizel otomatik kullanan arkadaşlardan yorum alacağım. Özellikle düşük devirlerde vites geçişlerinde tak diye vuruntu oluyor mu ? Başına gelen varsa çözüm için ne yapıldı ?
 
Katılım
24 Şub 2019
Mesajlar
108
Tepki puanı
121
Yaş
42
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Yalnız vuruntu gibi tıklama yapıyor sanki şanzıman arzalı gibi sarsıntı gibi değil
ve yokuş aşağı ve düz yolda dik rampalarda böyle bir vuruntu veya ses yok çok can sıkıcı aynı şanzıman lı bmw 1,16d var devamlı kullandığım 8 ileri onda en ufak böyle bir problem yaşamadım
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
benim de dizel otomatik aracım var. düşük viteslerde geçişleri hissediyorum. özellikle bazen 2-4 arasında devir yüksek gibi ses geliyor ama vitesi bir türlü yukarıya atmıyor. hele gaza basmazsam atmamakta ısrar ediyor. mesela yokuş aşağı arabayı salarsanız devri yükseltip vitesi düşürüyor gibi bir his oldu bende. motor freni yapıyor gibi.
 

Askala

0
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
33
Tepki puanı
28
Konum
Tekirdağ - Çorlu
Aracınız
Civic FC5 2018
Asıl sıkıntı vites geçişlerini hissetmeden ziyade diğer arkadaşlarında yazdığı gibi düşük devirlerdeki kararsızlık sonrası küt diye vurma olayı. 20.000 bakımına gittiğimde göstereceğiz bakalım. Cvt şanzımana göre iyi olur, Bmw'de de aynısı var dedik ama biraz hayal kırıklığı oldu açıkçası.
 
Katılım
25 Kas 2020
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
Alanya
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Merhaba arkadaşlar. Fc5 dizel otomatik kullanan arkadaşlardan yorum alacağım. Özellikle düşük devirlerde vites geçişlerinde tak diye vuruntu oluyor mu ? Başına gelen varsa çözüm için ne yapıldı ?
Ya tek fc5'te değil bende fk7 hatchback dizel var 4'ten 5'e atarken çat diye vuruyor ve son zamanlarda sıklığı arttı aracım daha 22 binde 2018 ve cidden canımı sıkmaya başladı bu durum ve bu şanzıman ya da motor sıcak soğuk olmasıyla alakası yok 2-3 kere yapmasa 4.de mutlaka bi vuruyor
 
Katılım
20 Kas 2019
Mesajlar
251
Tepki puanı
161
Konum
İstanbul
İyiki manuel almışım. Manuelde hiç böyle sıkıntılar yok tavsiye ederim arkadaşlar :)
Ya tek fc5'te değil bende fk7 hatchback dizel var 4'ten 5'e atarken çat diye vuruyor ve son zamanlarda sıklığı arttı aracım daha 22 binde 2018 ve cidden canımı sıkmaya başladı bu durum ve bu şanzıman ya da motor sıcak soğuk olmasıyla alakası yok 2-3 kere yapmasa 4.de mutlaka bi vuruyor

Redmi Note 9S cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Asıl sıkıntı vites geçişlerini hissetmeden ziyade diğer arkadaşlarında yazdığı gibi düşük devirlerdeki kararsızlık sonrası küt diye vurma olayı. 20.000 bakımına gittiğimde göstereceğiz bakalım. Cvt şanzımana göre iyi olur, Bmw'de de aynısı var dedik ama biraz hayal kırıklığı oldu açıkçası.
Aynı sorun bende de var maalesef.
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Bu sorunla alakalı servislerde sanırım yeniden yazılım atma gibi bir durum varmış. Bununla ilgili herhangi bir gelişme yaşayan oldu mu?
 
Katılım
27 Haz 2015
Mesajlar
21
Tepki puanı
9
Konum
Ataşehir
Aracınız
Civic FC5 2018
Konu hortlatmış olacağım ama benzer sorunla karşılaşanlara yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum.

53 bindeki 2018 aracım 25 binden itibaren vuruntu yapmaya başladı özellikle 3-4 geçişinde. Bir ara çok kötüydü sert bir vuruntu ve panik yaptıracak bir ses çıkıyordu direkt servise götürdüm ve kalibrasyon yapıldı. O günden sonra şiddeti bayağı azaldı ama hala vuruntu devam ediyor. Servisten dediklerine göre mikron düzeyinde aşınmalar oluştuğundan bazen kalibrasyon yaptırmak lazımmış, da ben her 10-15 kmde bir bu arayabayı servise götüreceksem ne anlamı var yani. Çok net eksi puan.
Çıkarımlarıma göre soğukta, deviri uzun süre 2'de tuttuğumda, 3-4 veya 4-5 arası devir alırken gaz pedalını rahatlatıp vites attırdığımda vuruntu oluyor. Araştırmalarıma göre bu elzem bir sroun değil sadece konforu etkileyen birşey. Alt takozundan diyen de var şanzıman yağından da ZFlerde gayet doğal diyen de. Orasını bir türlü anlamadım.

Ayısığı Honda bunu ilk başlarda bir sorun olarak gördü çünkü hep 'nasıl olur allah allah' modunda cevaplar vererek müdahale ettiler. Lakin son gidişimde benimle test sürüşüne çıkan eleman (aynı sorun için aynı serviste çıktığım 4. test sürüşü) bunu sorun olarak görmediğini belirtti ve ben de bunun üstüne Honda Türkiye'den yetkililerin gelmesini talep ettim. 3-4 gün içinde ekip gelecek.
Umarım beni oyalarak arabamın garantiden çıkmasını beklemiyorlardır. 10 yıldır sadece Honda kullnanan ve FD6'nın sorunsuzluğuna güvenip yine devam eden biri olarak şunu da belirtmek isterim; Honda'nın böyle bir yönü olduğu da gayet aşikar. Eğer bu sorun değilse neden ilk 25 bin kmde en ufak böyle birşey yaşamadım?
 
Geri
Üst