Fc5 lpg donusumu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,970
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Bende aynı şeyden bahsediyorum. Mantık aynıdır ama kalite farklıdır.
Formu çok takip etmiyorsunuz anlaşılan. Elinde dolum ağzıyla tornacı tornacı gezen, enjektör altına takoz sokan arkadaşlarımız var maalesef. Ayrıca fabrikasyon da silkeleme yapıyor, bazı seri brc lerde programa müdahale bile edilmiyordu. Çıkacak sorunda yetkilinin dışarda anlaştığı firmaya yönlendiriyor.
25 farklı parçayı bir rica etsem?

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bende bu farklı parçaları merak ettiğimden BRC Türkiye teknik destek ekibi ile telefonda görüştüm. Bu parçaları sordum ellerinde böyle bir liste olmadığını, fark parça dediklerinin lpg ile ilgili tüm parçaları kapsadığını ve benzinli bir araç ile LPG'li araç arasındaki eklenen tüm parçaları kapsadığını söyledi. Pul, somun, braket vs gibi en küçük parçayı bile fark parça olarak yansıtmışlat. Ayrıca lpg ecu'sünü de bu araca özel yazılım ile yaptıklarını söyledi. Açık açık söyleyemese de benim anladığım, yapılan özel üretim ecu dışarıda müdahale edilmesin diye yazılım ile kilitlenmiş. Eğer aracımı sıfır alsaydım ilk yıl benzinli biner, bir problem çıkmaz ise ikinci yıl lpg'yi dışarıda taktırırdım. Dışarıda hem işçilik daha kaliteli hemde yazılıma istedikleri gibi müdahale ediyorlar. 2017 yılında sıfır km opel corsa aldım ilk yıl benzinde bindim etresi yıl dışarıda brc taktırdım ve benzin lpg arasında hiç performans farkı hissetmemiştim.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Valla bilmiyorum da aynı mahallede 1.6 ex var komsuda onun arac Max km 250 gidiyor bir depo ile birde bayırlarda çok bayılıyor kağnı gibi LPG sistemi ni sonradan taktırmıs . Ben böle bir işe orjınalı varken girmem . Ama kişilere göre farklılık gösterir bu düşünce . BRC var demişti hangı serisi ni taktırmıs bılmıyorm.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,619
Tepki puanı
1,391
Konum
Ankara
Arkadaslar hayirli geceler sizlerden nacizane fikir alisverisinde bulunmak istiyorum.2019 model premium manuel fc5 var. AKTIF kullanici degilim suan aracin km 8000 civarinda malumunuz yakit fiyatlari ortada lpg donusumu dusunuyorum sizce mantikli olurmu birde lpg montaji yapildiginda garanti bozulmus oluyormu.Tavsiyeleriniz nelerdir.

Yıllık ortalama kaç bin km yapıyorsunuz?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Civic FB7lerden itibaren LPGye uyumlandırmak amacıyla ECO versiyonlarda üst silindir kapağında ve egzos subaplarında daha güçlendirilmiş malzeme kullanıldığı belirtiliyor ve subap ayarı ihtiyacının ECO modellerde daha geç olacağını servisteki ustalardan da duymuştum.

Forumdan gözlemlerim ve kendi deneyimlerime göre de FD6daki R16A2 motor ortalama 40binlerden sonra subap bozulma belirtilerini rolanti de ciddi şekilde gösterirken, kullandığım FB7 ECO modelinde 40bin km.de serviste subap ayarı yapıldığında 1-2 subapta sıkışma vardı ancak diğer subaplardaki sıkışma düşük seviyedeydi, kısacası ECO versiyonlar subap ayarı bozulmasına daha dirençli.

Ancak FC5lerin R16B2 motorunun stock halinde ECOların bu güçlendirilmiş motor parçalarının kullanılıp kullanılmadığında dair bir kesinlik yok.

Sonuç olarak FD6daki R16A2 motorlar bile hiçbir LPG hazırlığı yokken zorlanmadan 200bin km.leri gördüğünü düşünürsek ECO olmayan modellerde en kötü ihtimal FD6lardaki gibi 40binde bir subap ayarı yapılması dışında uzun yıllar başka bir sorun olacağını pek düşünmüyorum.

1593266064262.png
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,970
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Civic FB7lerden itibaren LPGye uyumlandırmak amacıyla ECO versiyonlarda üst silindir kapağında ve egzos subaplarında daha güçlendirilmiş malzeme kullanıldığı belirtiliyor ve subap ayarı ihtiyacının ECO modellerde daha geç olacağını servisteki ustalardan da duymuştum.

Forumdan gözlemlerim ve kendi deneyimlerime göre de FD6daki R16A2 motor ortalama 40binlerden sonra subap bozulma belirtilerini rolanti de ciddi şekilde gösterirken, kullandığım FB7 ECO modelinde 40bin km.de serviste subap ayarı yapıldığında 1-2 subapta sıkışma vardı ancak diğer subaplardaki sıkışma düşük seviyedeydi, kısacası ECO versiyonlar subap ayarı bozulmasına daha dirençli.

Ancak FC5lerin R16B2 motorunun stock halinde ECOların bu güçlendirilmiş motor parçalarının kullanılıp kullanılmadığında dair bir kesinlik yok.

Sonuç olarak FD6daki R16A2 motorlar bile hiçbir LPG hazırlığı yokken zorlanmadan 200bin km.leri gördüğünü düşünürsek ECO olmayan modellerde en kötü ihtimal FD6lardaki gibi 40binde bir subap ayarı yapılması dışında uzun yıllar başka bir sorun olacağını pek düşünmüyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 260171
Fc5'lerde de üst kapak farklı hocam. Muhtemelen dediğiniz gibi subaplar da güçlendirilmiş malzemeden yapılmıştır. Foto da dikkat edersen üst kapağın üzerinde lpg ibaresi var. IMG_20200627_171520.jpg
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,397
Çözümler
1
Tepki puanı
1,218
Aracınız
Eco ve eco olmayan araçların motorlarının aynı olduğunu söylemişsin. Maalesef yanlış. Eco motorlarda lpg için iyileştirilmiş parçalar var ki honda zaten bu araçlara 150.000 km garanti verdi. Bunu insanlar pek bilmiyor. Katalizörden elektrik tesisatına kadar farklılıklar var.Bununla ilgili basın bültenleri, haberler ve fotoğraflar vardı araştırısanız bulursunuz sanırım.


Forumu gayet iyi takip ederim.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aynı olduğunu söyleyen idda eden yok.
25 farkı size söyleyen parçalarıda allah muhammed aşkına yazsın.
Elbette var ama vida puluda sayılmazki.
Benzer konuda forumda yazıldı gene söylüyorum forumu takip etmiyorsunuz. Candan mühendisliğe sorulmuştu ve cevapta: o kadar parça farkını say deyince recep ivedideki dalış sahnesi geliyor akıllara denmişti.
Lpg öncesi veya sonrası iyi bir işçilik olursa sorun olmaz.
Dediğim gibi elinde dolum ağzını kestirmek için tornacı gezen arkadaşım vardı ama ben sonradan taktırmama rağmen o dolum ağzı oraya tek seferde konmuştu. Daha neler neler...
Büyük şehirdeki sarı takcililer hep sonradan lpg, adamlar 300-500 deviriyor. Orjinallik baskısı neyin mantığı?

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,970
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Aynı olduğunu söyleyen idda eden yok.
25 farkı size söyleyen parçalarıda allah muhammed aşkına yazsın.
Elbette var ama vida puluda sayılmazki.
Benzer konuda forumda yazıldı gene söylüyorum forumu takip etmiyorsunuz. Candan mühendisliğe sorulmuştu ve cevapta: o kadar parça farkını say deyince recep ivedideki dalış sahnesi geliyor akıllara denmişti.
Lpg öncesi veya sonrası iyi bir işçilik olursa sorun olmaz.
Dediğim gibi elinde dolum ağzını kestirmek için tornacı gezen arkadaşım vardı ama ben sonradan taktırmama rağmen o dolum ağzı oraya tek seferde konmuştu. Daha neler neler...
Büyük şehirdeki sarı takcililer hep sonradan lpg, adamlar 300-500 deviriyor. Orjinallik baskısı neyin mantığı?

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Benim için orijinal olmasının tek güzelliği, göstergede lpg seviyesinin ve yakıt ortalamasının görülmesi. Başka da bir artısı yok. Eksisi ise lpg ayarlarına müdahale edilememesi. Belki yol ayarı ile silkeleme çözülebilecekken, lpg beynine girilemediği için müdahale edemiyoruz.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,397
Çözümler
1
Tepki puanı
1,218
Aracınız
Benim için orijinal olmasının tek güzelliği, göstergede lpg seviyesinin ve yakıt ortalamasının görülmesi. Başka da bir artısı yok. Eksisi ise lpg ayarlarına müdahale edilememesi. Belki yol ayarı ile silkeleme çözülebilecekken, lpg beynine girilemediği için müdahale edemiyoruz.
Seçkin Hocam kesinlikle orjinal her zaman iyidir ama bazı şeyler karşılanmıyor. Mesela tekleme çözülemiyor. Enjektör araca özel uyarlanıp özel takozla daha sessiz yapılabilirdi. Ve dışarı bayi fiyatının 2 katı ücret ödeniyor eco için.
İşte herşeye can alıcı cevap burda başlıyor; garanti

Bu arada ben pes ettim silkeleme için. Ne buji kaldı denemedik ne yol ayarı, ne lpg.
Birşey olmuyorsa olmuyor

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@arif0668 hocam sizde Prins kit takılıydı yanlış hatırlamıyorsam, sizde aslıda VTEC teklemesi pek hissedilir olmaması lazım.
Çünkü eski FD6mda hiç VTEC teklemesi hissettiğimi hatırlamıyorum, ancak onda FB7deki montajdan en önemli farklar ne kadar filtre değişimi sıkıntılı olsa da LPG filtresi motorun arka kısmındaydı ve bu sayede LPG hortum uzunluğu oldukça kısaydı :unsure: Belki ilerde aklıma eserse FB7 içinde böyle bir çözüm düşünüyorum.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Aynı olduğunu söyleyen idda eden yok.
25 farkı size söyleyen parçalarıda allah muhammed aşkına yazsın.
Elbette var ama vida puluda sayılmazki.
Benzer konuda forumda yazıldı gene söylüyorum forumu takip etmiyorsunuz. Candan mühendisliğe sorulmuştu ve cevapta: o kadar parça farkını say deyince recep ivedideki dalış sahnesi geliyor akıllara denmişti.
Lpg öncesi veya sonrası iyi bir işçilik olursa sorun olmaz.
Dediğim gibi elinde dolum ağzını kestirmek için tornacı gezen arkadaşım vardı ama ben sonradan taktırmama rağmen o dolum ağzı oraya tek seferde konmuştu. Daha neler neler...
Büyük şehirdeki sarı takcililer hep sonradan lpg, adamlar 300-500 deviriyor. Orjinallik baskısı neyin mantığı?

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Tamam o zaman sonradan montaj daha iyi Orjinal daha iyi değil

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
  • Beğen
Tepkiler: EK7
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst