S.a bende honda civic Hybrid cvt li aracım için yag bakınıyordum illaki honda cvt orjinal yagımı olmak zorunda diye cok araştırma yaptım ve denemelerim de oldu ilk önce serviste orjinal yagı kullandım km dolduktan sonra eneos suistina cvt yagını kullanmak istedim ve kullandım. Arac 15 bin km yaklaşınca eneos durmalarda ve kalkmalarda vuruntu yapmaya başladı ve bende Motul multi cvtf yagını araştırdım ve arkadaşımın dükkanında kendim koydum yagı , sonra vitesleri gezdirerek alışma diyelim bu kısıma 3 sefer p-r-n-d-s-L yaptım ve şanzumanın vuruntusu ve arac rolantisi düzeldi sessizleşt.
Gelelim illaki orjinal yag olmak zorunda mı bu soru hem evet hem de hayır teknik olarak baktıgımızda honda cvt şanzuman tam emin olmamak la beraber başka marka aracların cvt şanzumanlarından daha cok ısınıyor buda şanzuman yagının yuksek ısıya dayanamaması ve özelligini kaybetmemesi anlamına geliyor bazı sitelerde videolarda yagların kac derecede bozulduklarını balcık konumuna geldigini araştırdım ve bizim neden honda cvt yagı kullanmak zorunda oldugumuz durumu anlamaya calıştım evet honda cvt yagı 350 derece ısıya dayanıyor bu veriyi çok araştırdım ve bir tane yabancı sitede bunun degerlerini ve karşılaştırmasını görünce bizim başka yagları neden kullanamadıgımızın en büyük cevabını buldum 3 aşagı 5 yukarı anladım cunku hiç bir cvt şanzuman yagı 350 derece ısıya dayanamıyor en cok dayanan 220 derece hepsinin özelliklerine baktım eksi dereceyi soylemiyorum biz kutuplardan çok uzagız, eksi 50 dereceleri asla görmeyiz ülkemizde şimdi aklımızda tek soru olmalı evet kaliteli yaglar var ama ısıya direncleri olmadıgı için erken bozuluyolar bunun için ne yapmalı benim şuan aklımdaki en buyuk sorun bu yagı belli derecelerin üzerine cıkarmadan kullanımını saglamak bunun için şuan yag sogutucu bakınıyorum bunun üniversal yag sogutucuları var ama önemli olan hava sogutmalımı su sogutmalımı takmak evet su sogutmalı daha iyi ve ısıyı daha erken düşürür bu bir gercek ama bunu motorun sogutma suyuna baglamakda belli sorunları getirebilir, honda mühendisleri sanırım motorun durumuna göre bi takım hesaplarla sogutma suyunun nasıl yetecegini teknik olarak nasıl aracın hareret yapmayacagını hesaplamışlardır biz buna su sogutmalı sistemi entegre edersek yüksek dereceli havalarda radyotorun ve fanın gücü yetmezse hararet yapa bilir diye düşünüyorum sonucda harici bir sistem ekleyecegiz bu riske girilirmi hesaplamadan girilmez diye düşünüyorum bu sistemi şimdilik düşünce safasında bırakıp hava sogutmalı yag sogutucular ile cvt şanumanın ısısını belli derecenin üzerine cıkarmamak için bi çalışma yapıcam...
Hava sogutmalı yag sogtucunun yete bilmesi içinde de bir fan sistemi ve bu sisteme bir müşür entege edecegim yanı ısı müşürü 90 derece veya 120 derece de devreye giren bir ısı müşürü düşünüyorum muhtemelen bu fan kışında yazında hiç durmıyacak çünkü cvt şanzuman yapı geregi hem yag ile soguyor ve yag ile optimize bir şekilde çalışıyor yani benim yapmak isdegim hem yagı fazla ısınmamasını ve erkenden bozulmasını önlemek hemde şanzumanın belli bir ısının üstüne cıkıpta tahriş olmasını önüne gecmek sonuç da kul yapısı ve metal bir sistem, metal parcalarda ısıdan mütevelli daha erken deforme gösterdigi aşikar bunu araştıra bilirsiniz zaten yagların en büyük çalışması metalin sürtünmeden oluşa bilecek aşınmaları en aza indirme çabasıdır.
şimdi bazı arkadaşların aklında şu soru olabilir koskoca honda mühendisleri bu sistemi düşünememişd e sen mi düşündün..?
Bu soruyu da araştırdım arkadaşlar benim düşündügümü honda mühendisleri nasıl düşünmez diye ama ne yazık ki düşünmüşler ama sogutma sistemini entegre etmeyi unutmuşlar kisonradan servis kitapcıklarında dip not olarak (yeni aracların bazı kitaplarında yazıyor) şanzumana sogutma radyotörü kullanırsanız iyi olur diye bit ibare yer alıyor...
Neyse degerli vaktinizi aldım ama işin özü bizim şanzumanın yagını sogutursak belli iyi markaların yagını kullana biliriz diye düşünüyorum ve servislerin 850 tl istedigi 4 litrelik yagı hemde 20000 binde bir degişmesi lazım diyolar oda ayrı bir durum her 20000 binde 850 artı işçilik ödersek ki herkezin aylıgı yüksek olmadıgını ve hayat şartlarınında ülkemizde agır gectigini düşünürsek bu biraz insanları zorlar burda amaç cvt yagını 260 liraya 20000 binde veya 30000 binde degişmek ama şunu soylemeden de gecemicem 6 veya 7 ayda 20000 bin km bulmuyorsanız ve aracı cok durkaklı şehirde kullanmıyorsanız orjinal yagı almanız daha iyi olur diye düşünüyorum.hayır bu sistemi kurmak isterim derseniz, istemi kurmanız sadece şunu yapar 1 yılda degişen yagı 1.5 yıla cıkarır buda ne kadar karlı olur oda size kamış..
Uzun oldu ama amacım eksiksiz bilgilendirmek ve sistemi analata bilmek, sistemi yapınca burada resimleriyle ve denemesini yaparak paylaşıcagım arkadaşlar inşallah .
yazı da hatalar olabilir şimdiden özrümü kabul edin saglıcakla kalın...
Gelelim illaki orjinal yag olmak zorunda mı bu soru hem evet hem de hayır teknik olarak baktıgımızda honda cvt şanzuman tam emin olmamak la beraber başka marka aracların cvt şanzumanlarından daha cok ısınıyor buda şanzuman yagının yuksek ısıya dayanamaması ve özelligini kaybetmemesi anlamına geliyor bazı sitelerde videolarda yagların kac derecede bozulduklarını balcık konumuna geldigini araştırdım ve bizim neden honda cvt yagı kullanmak zorunda oldugumuz durumu anlamaya calıştım evet honda cvt yagı 350 derece ısıya dayanıyor bu veriyi çok araştırdım ve bir tane yabancı sitede bunun degerlerini ve karşılaştırmasını görünce bizim başka yagları neden kullanamadıgımızın en büyük cevabını buldum 3 aşagı 5 yukarı anladım cunku hiç bir cvt şanzuman yagı 350 derece ısıya dayanamıyor en cok dayanan 220 derece hepsinin özelliklerine baktım eksi dereceyi soylemiyorum biz kutuplardan çok uzagız, eksi 50 dereceleri asla görmeyiz ülkemizde şimdi aklımızda tek soru olmalı evet kaliteli yaglar var ama ısıya direncleri olmadıgı için erken bozuluyolar bunun için ne yapmalı benim şuan aklımdaki en buyuk sorun bu yagı belli derecelerin üzerine cıkarmadan kullanımını saglamak bunun için şuan yag sogutucu bakınıyorum bunun üniversal yag sogutucuları var ama önemli olan hava sogutmalımı su sogutmalımı takmak evet su sogutmalı daha iyi ve ısıyı daha erken düşürür bu bir gercek ama bunu motorun sogutma suyuna baglamakda belli sorunları getirebilir, honda mühendisleri sanırım motorun durumuna göre bi takım hesaplarla sogutma suyunun nasıl yetecegini teknik olarak nasıl aracın hareret yapmayacagını hesaplamışlardır biz buna su sogutmalı sistemi entegre edersek yüksek dereceli havalarda radyotorun ve fanın gücü yetmezse hararet yapa bilir diye düşünüyorum sonucda harici bir sistem ekleyecegiz bu riske girilirmi hesaplamadan girilmez diye düşünüyorum bu sistemi şimdilik düşünce safasında bırakıp hava sogutmalı yag sogutucular ile cvt şanumanın ısısını belli derecenin üzerine cıkarmamak için bi çalışma yapıcam...
Hava sogutmalı yag sogtucunun yete bilmesi içinde de bir fan sistemi ve bu sisteme bir müşür entege edecegim yanı ısı müşürü 90 derece veya 120 derece de devreye giren bir ısı müşürü düşünüyorum muhtemelen bu fan kışında yazında hiç durmıyacak çünkü cvt şanzuman yapı geregi hem yag ile soguyor ve yag ile optimize bir şekilde çalışıyor yani benim yapmak isdegim hem yagı fazla ısınmamasını ve erkenden bozulmasını önlemek hemde şanzumanın belli bir ısının üstüne cıkıpta tahriş olmasını önüne gecmek sonuç da kul yapısı ve metal bir sistem, metal parcalarda ısıdan mütevelli daha erken deforme gösterdigi aşikar bunu araştıra bilirsiniz zaten yagların en büyük çalışması metalin sürtünmeden oluşa bilecek aşınmaları en aza indirme çabasıdır.
şimdi bazı arkadaşların aklında şu soru olabilir koskoca honda mühendisleri bu sistemi düşünememişd e sen mi düşündün..?
Bu soruyu da araştırdım arkadaşlar benim düşündügümü honda mühendisleri nasıl düşünmez diye ama ne yazık ki düşünmüşler ama sogutma sistemini entegre etmeyi unutmuşlar kisonradan servis kitapcıklarında dip not olarak (yeni aracların bazı kitaplarında yazıyor) şanzumana sogutma radyotörü kullanırsanız iyi olur diye bit ibare yer alıyor...
Neyse degerli vaktinizi aldım ama işin özü bizim şanzumanın yagını sogutursak belli iyi markaların yagını kullana biliriz diye düşünüyorum ve servislerin 850 tl istedigi 4 litrelik yagı hemde 20000 binde bir degişmesi lazım diyolar oda ayrı bir durum her 20000 binde 850 artı işçilik ödersek ki herkezin aylıgı yüksek olmadıgını ve hayat şartlarınında ülkemizde agır gectigini düşünürsek bu biraz insanları zorlar burda amaç cvt yagını 260 liraya 20000 binde veya 30000 binde degişmek ama şunu soylemeden de gecemicem 6 veya 7 ayda 20000 bin km bulmuyorsanız ve aracı cok durkaklı şehirde kullanmıyorsanız orjinal yagı almanız daha iyi olur diye düşünüyorum.hayır bu sistemi kurmak isterim derseniz, istemi kurmanız sadece şunu yapar 1 yılda degişen yagı 1.5 yıla cıkarır buda ne kadar karlı olur oda size kamış..
Uzun oldu ama amacım eksiksiz bilgilendirmek ve sistemi analata bilmek, sistemi yapınca burada resimleriyle ve denemesini yaparak paylaşıcagım arkadaşlar inşallah .
yazı da hatalar olabilir şimdiden özrümü kabul edin saglıcakla kalın...
Moderatörün son düzenlenenleri: