Civic FD6 Fd6 araçta titreşim

Katılım
3 Ara 2019
Mesajlar
76
Tepki puanı
14
Yaş
31
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2011
arkadaşlar fd6 otomatik aracımda yolda giderken çok nadiren hafif bir titreşim oluyo geçiyo yani 200 km de 1 kere oluyo diyebilirım , bazende nadiren kırmızı ışıkta beklerken rölanti hafiften oynuyo geçiyo, sübap ayarı zamanı gelme belirtilerimidir, birde tam olarak ne zaman sübap ayarı yaptırmak gerekir teşekkürler ?
 
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
54
Tepki puanı
39
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2009
Aynı durum FB7de de oluyor, özellikle yazın klima açıkken bu arada bir oluyor. Sorun olduğunu düşünmüyorum açıkçası.

Yorumunuz için teşekkür ederim , ben de yeni farkettim eskiden olmuyordu sanki gibisinden düşünmüştüm akü yeni , sarj dinamosunu ölçtürdüm iyi dediler , şuan tek bakım gerektiren olay şanzıman yağı ondan mı diye düşünmeye başlamıştım çünkü her ışıklarda 1000 den 800 e 1 saniye aralıkta düşüyor o anda titriyor falan tedirgin olmuştum


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 May 2020
Mesajlar
116
Tepki puanı
81
Konum
06630
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhabalar , ilk fren olayını ben ustaya sordum manifolda hava almasını beklemen gerekiyor dedi 1 buçuk 2 dakika aralığında bekleyince frenler geliyor o bende de var usta takma dedi. sanayiye ne zaman gitsem fd6 cılara bu soruyu sorarım hiç ben sogukta çalıştırdığımda direk gidiyorum dediklerini duymadım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Eyvallah geçen bir Tamirci’ye sordum ABS beyninde sıkıntı olabilir dedi oda tahmini bin tl civarında tamiri tutar dedi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,674
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Eyvallah geçen bir Tamirci’ye sordum ABS beyninde sıkıntı olabilir dedi oda tahmini bin tl civarında tamiri tutar dedi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam o tamircinin önünden bir daha geçmemenizi öneririm. Büyük ihtimalle ABS beyni değişecek ve siz aynı problemi tekrar yaşayacaksınız. Tamircinizden alacağınız cevap ise "Ne olacak abi, parçan yenilenmiş oldu"
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Başkan bu ilk frende bende de sıkıntı oluyor subap ayarı demişsiniz ama ABS de sıkıntı olma ihtimali var mi? Subap ile fren arasında nasıl bir bağlantı var ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Abs'den değil bu olay, abs olsa sıcak soğuk her zaman yapar. Bizdeki olay hep soğuk havada.

Motor düzgün çalışmayınca yeterince vakum yapamıyor diye düşünüyorum ben.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@Gktu94 Fren westing-house sistemi vakum gücünü motordan alır, motor ilk çalıştırıldığında subap ayarı da bozuksa ve çalıştırma sonrası devir çevrilmeden kalkış yapılırsa ilk anda düşük güç seviyesinde westing-house'a yeterli güç veremez ve fren zayıf kalır.
Bu rolantide araç kalkış yaptıktan sonra frenin zayıf kalması durumuyla ilk 2011de 307 otomatik aracımda karşılaştım :) Klima açıkken kırmızıda durduğumda aracı kendi gücüyle gaza basmadan kaldırığımda gaza basmadığım sürece fren zayıf kalıyordu. Bende şehiriçinde dur-kalklarda klimayı kapatıyordum.
Eski FD6 aracımda subap ayarı yaptırdıktan sonra bu fren hususunu özellikle denedim ve bu sorunla karşılamamıştım, sonrasında subap ayarından 10bin km geçtikten itibaren ufaktan başlamıştı. FB7de şimdilik hiç karşılaşmadım, ama servise bu durumu sorduğumda FB7lerde fren vakum hortumu daha dar farklı yapıda olduğu için bu sorunun görülmemesi gerektiğini söylemişti.
Araç çalıştırıldığı gibi hareket hususu da bence bütün araçlarda zararlı bir uygulama, hiçbir sahip olduğum aracımda bu şekilde aracı hareket ettirdiğimi hatırlamıyorum, yazın bile 15-20 sn aracın kendini toplamasını beklerim (y)
 
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
54
Tepki puanı
39
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2009
@Gktu94 Fren westing-house sistemi vakum gücünü motordan alır, motor ilk çalıştırıldığında subap ayarı da bozuksa ve çalıştırma sonrası devir çevrilmeden kalkış yapılırsa ilk anda düşük güç seviyesinde westing-house'a yeterli güç veremez ve fren zayıf kalır.
Bu rolantide araç kalkış yaptıktan sonra frenin zayıf kalması durumuyla ilk 2011de 307 otomatik aracımda karşılaştım :) Klima açıkken kırmızıda durduğumda aracı kendi gücüyle gaza basmadan kaldırığımda gaza basmadığım sürece fren zayıf kalıyordu. Bende şehiriçinde dur-kalklarda klimayı kapatıyordum.
Eski FD6 aracımda subap ayarı yaptırdıktan sonra bu fren hususunu özellikle denedim ve bu sorunla karşılamamıştım, sonrasında subap ayarından 10bin km geçtikten itibaren ufaktan başlamıştı. FB7de şimdilik hiç karşılaşmadım, ama servise bu durumu sorduğumda FB7lerde fren vakum hortumu daha dar farklı yapıda olduğu için bu sorunun görülmemesi gerektiğini söylemişti.
Araç çalıştırıldığı gibi hareket hususu da bence bütün araçlarda zararlı bir uygulama, hiçbir sahip olduğum aracımda bu şekilde aracı hareket ettirdiğimi hatırlamıyorum, yazın bile 15-20 sn aracın kendini toplamasını beklerim (y)

Aracı sağlıklı kullanmanın başında Kontağı açıp ışıkların sönmesini beklemek ve aracı çalıştırdıktan sonra gaz vermeden 20 -30 saniye beklemek diye biliyorum peki bu ışıklarda dururken 1000 devirden bir anda 800 e düşüp 1 saniyelik titreme olması normal mi sizce ? Sürekli yapıyor bunu benzinde de lpg de de yapıyor kafama takıldı bir yerde de böyle şikayet duymadım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Aracı sağlıklı kullanmanın başında Kontağı açıp ışıkların sönmesini beklemek ve aracı çalıştırdıktan sonra gaz vermeden 20 -30 saniye beklemek diye biliyorum peki bu ışıklarda dururken 1000 devirden bir anda 800 e düşüp 1 saniyelik titreme olması normal mi sizce ? Sürekli yapıyor bunu benzinde de lpg de de yapıyor kafama takıldı bir yerde de böyle şikayet duymadım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Fan devreye giriyordur.

1- akü zayıflamış olabilir
2- şarj dinamosu işini iyi yapmıyordur
3- subap ayarı yavaş yavaş kendini belli ediyordur

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
54
Tepki puanı
39
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2009
Fan devreye giriyordur.

1- akü zayıflamış olabilir
2- şarj dinamosu işini iyi yapmıyordur
3- subap ayarı yavaş yavaş kendini belli ediyordur

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aküyü alalı 1 ay oldu aküyü değiştirirken dinamoyu ölçtürmüştüm çok iyi demişti usta
Sübap ayarını usta 25 -30 yapmıştı acaba ondan mı diye düşünmeye başladım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aracı sağlıklı kullanmanın başında Kontağı açıp ışıkların sönmesini beklemek ve aracı çalıştırdıktan sonra gaz vermeden 20 -30 saniye beklemek diye biliyorum peki bu ışıklarda dururken 1000 devirden bir anda 800 e düşüp 1 saniyelik titreme olması normal mi sizce ? Sürekli yapıyor bunu benzinde de lpg de de yapıyor kafama takıldı bir yerde de böyle şikayet duymadım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Normalde motor ısındıktan sonra rolantinin 1000 değil 700lü devirlerde olması lazım, siz örnek olarak mı yüksek veriyorsunuz yoksa gerçekten mi 1000 devirde mi kalıyor :unsure:
Anlık düşüş olduğu zaman klima açık mı yoksa kapalıykende mi aynen oluyor? O titreme olduğunda araç kendini hemen toparlıyor mu yoksa gaza mı basmanız gerekiyor?
Gaz kelebeği de biraz fazla kirli olduğunda veya gaz kelebeğine dokunulduktan sonra bilgisayarla kalibrasyonu yapılmadığı zamanda rolanti biraz düzensizleşebilir.
 
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
54
Tepki puanı
39
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2009
Normalde motor ısındıktan sonra rolantinin 1000 değil 700lü devirlerde olması lazım, siz örnek olarak mı yüksek veriyorsunuz yoksa gerçekten mi 1000 devirde mi kalıyor :unsure:
Anlık düşüş olduğu zaman klima açık mı yoksa kapalıykende mi aynen oluyor? O titreme olduğunda araç kendini hemen toparlıyor mu yoksa gaza mı basmanız gerekiyor?
Gaz kelebeği de biraz fazla kirli olduğunda veya gaz kelebeğine dokunulduktan sonra bilgisayarla kalibrasyonu yapılmadığı zamanda rolanti biraz düzensizleşebilir.

Hemen açıklayım hepsini klima kapalı konumda iken ışıklarda duruyorum ilk durduğum esnada devir düşüyor ya 1000 devir e geliyor orda yarım saniye bekliyor sonra 800 e normal olması gerektiği devire geliyor o yarım saniyede araba titriyor . Mesela P konumuna aldım araç hareketsiz bir şekilde gaz veriyorum ve gazdan Ayağımı çekip devir saatini izliyorum devir düşerken 1000 devire kadar normal bir şekilde düşüyor orda bi yarım saniye duruyor titriyor ve 800 e olması gereken devire düşüyor . Kendisi toparlıyor her şey normal gibi ama 1000 devire geldikten sonra titreyip 800 e olması gerektiği devire gelmesi saçma geldi sorun mu bu onu anlayamadım yoksa gereksiz bir pinpiriklenmemi yoksa


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst